abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95551354
Ha allen!

Ik ben een tijdje geleden toevallig hier terecht gekomen en omdat er zoveel projecten staan wil ik die van mij ook graag delen.

Eind 2009 heb ik een huis gekocht uit 1910. Het gaat om een woning waar behoorlijk wat achterstallig onderhoud aan was. Dat is voor mij geen probleem want ik ben erg handig en kan de meeste dingen zelf. Het kost alleen wel wat tijd want ik werk er fulltime naast en ik doe alles samen met hulp van mn broer en vader.

Eigenlijk was alles aan vervanging toe, en dat was ook aan de prijs te merken; ik heb er niet veel voor betaald.

Alle eerste foto's heb ik niet meer bij de hand, dus ik zal posten vanaf waar ik nu ben gebleven.

Als eerste de voorgevel.

De dakkapel die vervangen zal gaan worden voor kunststof. Deze lekt nu als het sneeuwt.

Het dak is ook aan vervanging toe.

De gang vanaf de voordeur. Links de deur naar het toilet en trap en aan de achterkant de deur naar de schuur.

De meterkast. Er komen in totaal 12 groepen in vanwege de XXL keuken die er nog in moet.

Alles los:

Toilet krijgt een inbouw toilet ipv deze, en de muur aan de linkerkant gaat verder naar links zodat je een normaal toilet krijgt qua omvang. Vanwege de trap is het nu erg laag en dat is niks.

De hal van de andere kant bekeken:

Vanuit de gang kom je in de riante keuken..... als het klaar is. ;) Alle ramen zijn van kunststof, en dat is het enige wat blijft. Verder gaat alles eruit.

De schuur (gaat tegen de vlakte en zal opnieuw opgebouwd moeten worden vanwege vocht.

De tuin, komt later natuursteen in.

De achterkant van 't uus

De sponsor

De woonkamer. Het groen kan zo op fundafoto's..

Home made koofjes, zo krom als maar kan:

Iemand guitar hero spelen??

De trap naar boven waar we aan het klussen zijn:

De trap vanf boven:

De overloop:

Elektra schema

Slaapkamer

Slaapkamer Master

Naar inloopkast en badkamer:

Bloemen

Dak in slechte staat

Inloopkast:

Stash:

Drinken!

De badkamer. Underlayment als basis, daar overheen gips en daar overheen komt nog Kerdi doek. Is een ruime badkamer met douche, bad en toilet en inbouw kranen. Wastafel komt tegenover het bad.

De zolder. De c.v. hing eerst beneden in de keuken...Boven komt ook de serverruimte in de kast.

Tot zover... We pakken alles grondig aan. De layout is bizar veranderd, zal in de volgende post daar meer over vertellen. Dit is de eerste indruk t/m hoever we nu zijn.
pi_95551703
Flinke klus, hoe lang denk je ermee bezig te zijn?
pi_95552102
Ben wel heel benieuwd naar een plattegrondje maar de badkamer ziet er al goed uit in opbouw :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 15 april 2011 @ 19:24:56 #4
55693 Radio-silence
Allememachies! Adri-anus toch
pi_95553327
Iets voor Bouwval gezocht... wel erg gaaf zo'n klus!
pi_95553869
Holy mozes wat is dat huis toe aan een flinke make-over. Goed bezig, TS!
pi_95554258
Leuk huisje, benieuwd wat het gaat worden. Ik ga dit topic volgen!
Succes met verbouwen!
pi_95568543
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 april 2011 18:41 schreef Habork het volgende:
Flinke klus, hoe lang denk je ermee bezig te zijn?
Denk nog ± 6 tot 8 maanden. Tijd is voor mij niet zo belangrijk, alleen vanwege de kosten zou het fijn zijn dat het zsm af is. Kwaliteit blijft echter voor kwantiteit gaan en kwaliteit kost enorm veel tijd. :)
  zaterdag 16 april 2011 @ 00:05:45 #8
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_95568669
Mooie klus!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zaterdag 16 april 2011 @ 00:16:13 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_95569061
je bent nu dus 2 jaar bezig? wat een project!
Mag ik vragen wat je voor dit huis hebt betaald?
disclaimer
pi_95570023
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 18:53 schreef Ml-etje het volgende:
Ben wel heel benieuwd naar een plattegrondje maar de badkamer ziet er al goed uit in opbouw :Y
Plattegronden heb ik.

De begane grond was qua indeling niet veel mis mee, behalve:

- De rare kleine w.c.. Die zit onder de trap gepropt en zal vergroot moeten worden.
- De C.V. installatie zat in de keuken in een zelfbouw kast die zo krom als een hoepel was. Qua geluid is de C.V. daar niet handig en qua indeling ook niet. ;)
- De muur tussen de keuken en de woonkamer deed afbreuk aan het hoge plafond en de lichtinval.

Op de 1e verdieping was het een drama:

- De trap naar zolder zat op een plaats tussen de oude badkamer en slaapkamer in. Qua indeling had je dus 3 kleine slaapkamers en 1 raar ingedeelde badkamer.
- In de badkamer waren alle tegels rechtstreeks op hout gelijmd en bovendien was er een kitnaad in de douche los, waardoor het lekker was gaan lekken en het hout aangetast werd. Gelukkig kwam ik daar achter voordat de vloerplanken zelf aan de beurt waren.

Oude foto's tijdens het slopen van de oude indeling

C.V. Kast:

Oude keuken:

Oude woonkamer:

Oude slaapkamer 1, 2 en 3:

Oude badkamer:

Na een maand plannen is de oplossing gevonden voor de beste indeling. Het huis is categorie starterswoning, dus 1 of 2 volwassenen met eventueel 1 of 2 kinderen. Het huis had 3 kleine slaapkamers en een bergzolder waar je niet kon komen doordat de trap naar zolder tegen de muur aan kwam en je met gevaar voor eigen leven om de trap heen moest kruipen voordat je op de zolder was. De badkamer is verhuisd naar de oude 3e slaapkamer. Zo konden de oude badkamer en de oude 1e slaapkamer bij elkaar worden getrokken.

Ik heb dus 1 kleine slaapkamer op moeten offeren zodat er 1 grote master bedroom gemaakt kon worden. Omdat er in de hele buurt geen enkel gezin woont met meer dan 2 kinderen en dit ook niet de doelgroep is van dit huis maakte het qua meerwaarde niet uit. De trap naar zolder is verplaatst waardoor de grote bergzolder eigenlijk weer de 3e slaapkamer is geworden, dus de keuze was snel gemaakt; de hele indeling ging op de schop.

Beneden moest de C.V. weg (hangt nu op zolder), en de muur tussen de keuken en woonkamer is reeds weggebroken waardoor er 1 grote open ruimte is ontstaan. Al deze ruimtes zorgen ervoor dat het huis binnen veel groter lijkt dan het is, en veel groter is dan het lijkt. Om toch een scheiding tussen keuken en woonkamer te krijgen krijgt de keuken 3 hoge kasten van 1,60m hoog tegen een evenhoge en brede muur. Je kunt dan er net overheen kijken met behoud van het ruimtelijke gevoel. Aan de bovenkant van de 3 kasten kom en een stoomoven, koffieapparaat en combimagnetron:

Dit zijn ze, maar mijn kasten zijn donker ipv licht:

De badkamer is inmiddels verplaatst en tegelklaar. Alleen de douchekop, wastafel en radiator moeten nog opgehangen worden. De tegels die erin komen zijn van Mosa. De Terra Maestricht lijn. Alle muren van de badkamer zijn zo uitgemeten en gezet dat de uiteindelijke hoofdtegels uit de serie, samen met de vloertegels precies passen in de breedte vand e muur zonder af te korten. Dat was een hels karwei maar het resultaat straks moet fantastisch worden.
De tegels zien er zo uit:

Alle muren boven zijn gezet op houtbasis met rockwool isolatie en over het underlayment heen komt gips. Zo zijn de muren stevig, kan erin geschroefd worden om iets op te hangen, en geluid komt er bijna niet door. Op de foto's van mn eerdere post kun je de overloop zien. Ik wil nergens leidingwerk in het zicht hebben, dus de wand waar de isolatie in zit bevat tevens de gasleiding naar zolder, de C.V. leidingen met water en de standpijp naar het dak. Vandaar ook het koofje met de 3 spots; daar lopen ook leidingen achter.

Oude situatie, gevolgd door nieuw:

pi_95570249
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 april 2011 00:16 schreef Stormqueen het volgende:
je bent nu dus 2 jaar bezig? wat een project!
Mag ik vragen wat je voor dit huis hebt betaald?
Ik ben ongeveer 1,5 jaar bezig. Ik werk 40 tot 45u in de week, dus ik heb maar ±6 dagen per maand om te klussen. Qua totale manuren zit er nu ongeveer 3 maanden werk in. Het huis is zo goed als teruggebracht naar casco.

De prijs was niet hoog... Gok es. :)
pi_95570278
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:24 schreef Radio-silence het volgende:
Iets voor Bouwval gezocht... wel erg gaaf zo'n klus!
Haha idd, of "Help, omg, ik ben een klusser...."
pi_95572140
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 00:53 schreef tpeene het volgende:

[..]

Ik ben ongeveer 1,5 jaar bezig. Ik werk 40 tot 45u in de week, dus ik heb maar ±6 dagen per maand om te klussen. Qua totale manuren zit er nu ongeveer 3 maanden werk in. Het huis is zo goed als teruggebracht naar casco.

90.000?
pi_95572777
quote:
De tuin, komt later natuursteen in.
Bedenk goed vooraf
• met regen spiegelglad
• zonnige dagen niet op te lopen
• met sneeuw en ijs een roetsbaan

Gewoon eens kijken naar mooi oude klinkertjes, hoort meer bij het huis.
Jeroentje.
  Moderator zaterdag 16 april 2011 @ 10:19:33 #15
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_95574499
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 00:53 schreef tpeene het volgende:

[..]

¤ 80.000 k.k. :?

Wel een heel leuk knus huisje, zonder dat het echt allemaal veelste klein wordt :)
Daar moet echt wat van te maken zijn ! Ik blijf dit topic maar eens volgen :9
pi_95574980
Qua bedrag zitten je te laag. De vraagprijs was destijds 149.000 en ik heb het voor 124.000 gekocht. De laatste verbouwing was in 1998 en op zich was het gewoon bewoonbaar.

Alles was wel erg outdated en normaal onderhoud was er ook niet geweest. Vandaar de keuze alles te strippen en helemaal goed op te bouwen.
  zaterdag 16 april 2011 @ 11:36:38 #17
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_95576076
Zo flinke verbouwing! Die ga ik volgen.
In welk deel van het land staat dat leuke huisje?
pi_95578186
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 11:36 schreef Hallie het volgende:
Zo flinke verbouwing! Die ga ik volgen.
In welk deel van het land staat dat leuke huisje?
Topic Titel?
  zaterdag 16 april 2011 @ 13:42:24 #19
182073 invine
blablabla etc.
pi_95579408
Waarom gekozen voor kunststof kozijnen? Hout komt toch veel meer tot zijn recht in zo'n oude woning?

Persoonlijk vind ik het altijd jammer om te zien dat kunststof bij zo'n woning.. Woon zelf ook in een huur woning rond 1910-1920 en daar zitten ook kunststof kozijnen in maar het zit er niet uit..
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_95581682
Deze kozijnen zaten er al in en ik vind het niet erg. Ik laat het dus zitten.

Het is wel de bedoeling later shutters aan de binnenkant te plaatsen. Die zijn wel van hout.
  zaterdag 16 april 2011 @ 15:17:52 #21
182073 invine
blablabla etc.
pi_95582137
Ok dan is de keuze wel logisch, voordeel van kunststof is dat het ook onderhoudsvriendelijk is.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_95585046
Klopt. Daarom heb ik ze laten zitten. Het ziet er minder sexy uit als hout, maar in het gebruik zijn ze tien keer beter.
pi_95585145
quote:
Op zaterdag 16 april 2011 04:52 schreef jpajs het volgende:

[..]

Bedenk goed vooraf
• met regen spiegelglad
• zonnige dagen niet op te lopen
• met sneeuw en ijs een roetsbaan

Gewoon eens kijken naar mooi oude klinkertjes, hoort meer bij het huis.
Dat zijn inderdaad 3 nadelen. Ik vind alleen klinkers totaal niet mooi, dus dat wordt het niet...
  zondag 17 april 2011 @ 14:08:33 #24
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_95619251
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 13:02 schreef loecje het volgende:

[..]

Topic Titel?
Ja lezen is ook een kunst :@
Mijn vraag had dus moeten zijn: waar in de provincie?
Of heb ik daar ook alweer overheen gelezen :{

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 15:03 schreef tpeene het volgende:
Deze kozijnen zaten er al in en ik vind het niet erg. Ik laat het dus zitten.

Het is wel de bedoeling later shutters aan de binnenkant te plaatsen. Die zijn wel van hout.
Shutters, mooi! O+
pi_95621935
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 14:08 schreef Hallie het volgende:

[..]

Ja lezen is ook een kunst :@
Mijn vraag had dus moeten zijn: waar in de provincie?
Of heb ik daar ook alweer overheen gelezen :{

[..]

Ja, kijk maar eens goed op de sweater van degene die op de foto staat...

In ieder geval op Walcheren, aan TS-starter of hij wil zeggen waar t is natuurlijk, huis ernaast staat te koop voor 157,500kk

[ Bericht 8% gewijzigd door JohnB52 op 17-04-2011 15:21:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')