Je ruikt het sterker buiten de auto dan dat je er daadwerkelijk in zit.quote:
Als ik zeg maar ruik waar het vandaan komt dan is het toch eigenlijk wel de bovenkant van de motorkap of de wielen. Zullen het dan de remmen zijn die op zijn? Dann zou ik dat toch wel moeten voelen met het remmen?quote:Op vrijdag 15 april 2011 16:16 schreef Osiris024 het volgende:
Catalysator op of remmen op.
Haal de handrem eraf als je rijdt!
De geur komt echt van voor af aan de auto.quote:Op vrijdag 15 april 2011 16:16 schreef Snakey het volgende:
Misschien zit er iets aan je uitlaat geplakt?
Ik ben een keer over een stuk plastic gereden wat bleef plakken, dan weet je echt niet waar de geur vandaan komt.
Ja, maar met koppelen zelf heb ik geen moeite ofzo.quote:Op vrijdag 15 april 2011 16:25 schreef Wouzziej het volgende:is het een penetrante sterke geur?
Maar verbrand, hij doet het wel gewoon. Niet meer mij rijden gewoon?quote:Op vrijdag 15 april 2011 16:33 schreef Osiris024 het volgende:
Aha, dat verklaart dan meteen de verbrande koppeling
Het is een hele penetrante geur, het ruikt verbrand maar het ruikt niet alsof er iets verbrand is. Als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 15 april 2011 16:42 schreef Robin__ het volgende:
olie lekkage bij je uitlaat? Ook zo'n typisch luchtje.
Plastic is vrij herkenbaar. Koppeling ruikt anders, maar ook best chemisch zegmaar. Als je zelf overdreven veel gas bij geeft tijdens het wegrijden (of inparkeren etc) ga je iedere koppeling vroeg of laat ruiken.
Ja dat is misschien wel handig jaquote:Op vrijdag 15 april 2011 16:42 schreef Robin__ het volgende:
Ik zou trouwens gewoon de motorkap open zetten en hem gewoon een poos warm te laten draaien.. dan sluit je een aantal dingen als remmen of koppeling even uit.
Haha heb ik ook eens gehad, zat tegen de radiator geplakt. Echt zo`n muffe geur in de auto. Na een keer met de hogedrukreiniger te hebben gespoten viel ie tussen de radiator uit.quote:Op vrijdag 15 april 2011 17:18 schreef CantFazeMe het volgende:
Geen verbrande vogel? Uberhaupt onder de motorkap gekeken?
quote:Misschien lekt er wat olie op het hete spruitstuk dat ruik je ook goed
Sjee, jij hebt echt net je rijbewijs of niet?quote:Op vrijdag 15 april 2011 17:32 schreef -tape- het volgende:
Ja ik heb de motorkap open gehad, er zit nergens iets wat er niet in hoort (volgens mij). De geur kwam, zoals hierboven vermeld, vanaf de voorkant van de auto (net achter de gril, waar dat bandje loopt. Of als je voor de motorkap staat rechts voor, daar zitten ook wat dingen (geen idee wat) maar daar ruik ik het ook erg sterk.
Ik weet niet waar het spruitstuk zit dus zou dat niet kunnen zeggen
Maar niet zo dat het echt opvalt.quote:Op vrijdag 15 april 2011 17:40 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Sjee, jij hebt echt net je rijbewijs of niet?
En van auto`s heb je geen verstand zo te lezen.
Voel je niet beledigd aub![]()
Maakt niet uit, maar denk dat het niks ernstigs is. Elke auto kan wel eens ruiken na een lange rit. Is gewoon warmte in combinatie met de materialen onder de motorkap.
Ja, inderdaad. :pquote:Op vrijdag 15 april 2011 17:40 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Sjee, jij hebt echt net je rijbewijs of niet?
En van auto`s heb je geen verstand zo te lezen.
Voel je niet beledigd aub![]()
Maakt niet uit, maar denk dat het niks ernstigs is. Elke auto kan wel eens ruiken na een lange rit. Is gewoon warmte in combinatie met de materialen onder de motorkap.
Das wel normaal, bij koude olie hoor je wat meer getik en mechanische bij geluiden, meestal ook wat ruwer, minder constant toerental etc.quote:Op vrijdag 15 april 2011 16:59 schreef -tape- het volgende:
Nou net even de auto warm laten draaien, als hij start dan maakt hij een wat harder geluid dan dat hij na 5minuten warm is geworden, maar dat zal wel normaal zijn?
Ja daar komt die geur vandaan, maar die geur heb ik ook rond de motorkap en onder de motorkapquote:Op vrijdag 15 april 2011 20:53 schreef Sounddragon het volgende:
Ruik eens in de buurt van je wielen als je net hebt gereden, dan weet je rap genoeg of het je remmen zijn. Olielekkages kunnen ook nogal naar ruiken, zeker als het vanaf je kleppendeksel op je uitlaatspruitstuk drupt, maar dan zou je ook een lichte rook moeten zen als je de kap open doet, en dat spruitstuk zit volgens mij ook niet helemaal voorin bij een A4.
Even goed in de gaten houden, en als het aanhoudt eens een keertje langs de garage tuffen en een vakmensch laten snuffelen, die kunnen je meestal van een afstandje al vertellen wat je ruikt
Mwa merkt ie vanzelf, tussen het ding een paar keer flink laten stinken en doorslippen tijdens het rijden kunnen nog heel veel km's zitten. Met 1 maand rijervaring denk ik dat je het gas bijgeven tijdens het wegrijden iets te ruim opvat.. zeker als je sportief weg wil rijden en niet voor lul wil staan als ie afslaat zie ik dat nog wel gebeuren.quote:Op zaterdag 16 april 2011 18:38 schreef Rainesz het volgende:
Die geur gaat echt niet weg!
Koppeling is gewoon aan het doodgaan,heb het nu zelf ook
Maakt echt niet uit of poosje rustig aan gaat rijden!
Is het zo slecht om gas bij te geven bij het wegrijden dan?quote:Op zaterdag 16 april 2011 19:14 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Mwa merkt ie vanzelf, tussen het ding een paar keer flink laten stinken en doorslippen tijdens het rijden kunnen nog heel veel km's zitten. Met 1 maand rijervaring denk ik dat je het gas bijgeven tijdens het wegrijden iets te ruim opvat.. zeker als je sportief weg wil rijden en niet voor lul wil staan als ie afslaat zie ik dat nog wel gebeuren.
Puur giswerk van mijn kant, tuurlijk is het normaal om wat gas bij te geven, best veel zelfs als je hard wegrijd maar het is dan wel de truc om de koppeling niet seconden lang te laten slippen. Overdaad schaad. Als jij zeker weet dat je wat dat betreft geen gekke dingen doet heb ik niets gezegdquote:Op zaterdag 16 april 2011 19:26 schreef -tape- het volgende:
[..]
Is het zo slecht om gas bij te geven bij het wegrijden dan?
Oh en die reparateur van de garage zei dat zolang de koppeling niet slipt de geur wel kan verdwijnen. Misschien dat jij er ook veel verstand van hebt hoor, maar hij zag er uit alsof hij vaak onder auto's lag
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop