abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95563803
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Nou het was ook niet zo zeer dat ik het einde echt goed vond in de zin van origineel, maar ik kon me wel even verplaatsen in de hoofdfiguur in de zin dat ik zijn doodsangst wel even kon voelen.
vond deze wel in het rijtje adrift, open water, 127 hours, frozen etc, passen, waarvan ik Open Water de best vind.
<hr>
pi_95564674

Double Jeopardy

^O^
pi_95565297
Zojuist [REC] gezien. Ik twijfelde nog of ik 'm op zou zetten, omdat ik niet zo'n hele enorme held ben met schrikmomenten. Misschien onderschat ik mezelf, of misschien is de film inderdaad gewoon een tegenvaller, maar ik heb me eerlijk gezegd ronduit verveeld. Het begon nog wel hoopgevend met een redelijk leuk meisje, die heel natuurlijk overkwam als journaliste. Helaas verviel ze al veel te snel in het schreeuwende hysterische kutwijfkarakter die elke matige horror compleet maakt. Vervolgens werd halverwege het verhaal duidelijk wat er aan de hand was en hoe het zou eindigen, en was het een kwestie van de rit uitzitten. Nee, ik snap alle lof niet, en hoef de Amerikaanse remake niet zo nodig te zien.

Overigens vond ik de handheldcamerabeelden dan wél weer prima, en veel minder irritant dan bij bijvoorbeeld The Blair Witch Project.

IMDB: 7.7
Ik: 5
pi_95567243
Inside Job: documentaire over het ontstaan van de recessie door bonusbeluste bankiers die eind 2008 de wereld ineen liet storten. Heel aardig in beeld gebracht met min of meer begrijpelijke voorbeelden wat er nu precies gebeurd is. Veel interviews met kopstukken uit de financiële wereld, en je ziet ze gewoon stuntelen om acceptabele antwoorden te geven op de soms kritische vragen. Geen film om te kijken als je recessie-moe bent.

L'immortal: film over een gangster die, nadat hij uit het criminele wereldje is gestapt en rustig van zijn oude dag geniet, met 22 kogels wordt neergeschoten maar deze aanslag wonderbaarlijk overleeft (hence the name..). Hij gaat verhaal halen bij de daders om ze 1 voor 1 af te knallen. Op zich geen onaardige film maar de godfather invloeden en inspiraties zijn onmiskenbaar. Het is een franse film en dat betekent automatisch meer geouwehoer en minder actie. Maar nogmaals, niet onaardig, leuk voor de zondagmiddag.

No country for old men Deze film behoeft niet zoveel inleiding en ik denk dat iedereen hem al gezien heeft. Een jager stuit toevallig op een misgelopen drugsdeal met allemaal lijken. Hij besluit er van door te gaan met het geld. Dat vinden de eigenaren van het geld een beetje jammer en die sturen een psychopathische moordenaar achter hem aan. Ik zag de film voor de tweede keer sinds lange tijd en nog steeds vind ik het een erg goede film met een wereldrol van Javier Bardem, die de moordenaar speelt.Ook Tommy Lee Jones speelt hier een rol die hem op het lijf geschreven is. De eerste helft van de film zit vol nagelbijtende spanning maar kakt halverwege toch iets in met een wat onbevredigend einde. Typische film van de Coen brothers met bijbehorende dialogen en stereotypen uit de zuidelijke staten van de US.

The fighter: autobiografische film over de opkomst van een bokser, Mickey Ward (Mark Wahlberg) en zijn broer (Christian Bale) en de bijbehorende familieperikelen. Ik hou niet van sport, het zegt mij ook niets en dan is de film geen aanrader. Halverwege de film maar uitgezet, ik kon het niet waarderen. Misschien een aanrader als je van sport houdt zoals bijv. de Rocky cyclus? Anders kan ik de hoge imdb rating (8) niet verklaren.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_95573436
Kick-Ass

'Kick-Ass' vertelt het verhaal van Dave Lizewski (Aaron Johnson). Dave is een sul op de middelbare school, heeft weinig vrienden, leeft alleen met zijn vader en is een enorme fan van stripboeken. Op een dag besluit hij dat hij een superheld wil worden, net als in één van zijn stripboeken. Probleem is echter dat hij geen superkrachten heeft en gedoemd lijkt om te mislukken. Zijn zelfgemaakte pak en bravoure kunnen daarom niet voorkomen dat hij in zijn eerste confrontaties met echte criminelen een flink pak slaag krijgt. Op zijn pad ontmoet hij echter enkele medestanders, waaronder de 11-jarige zwaardvechtster Hit-Girl (Chloe Moretz), haar vader Big Daddy (Nicolas Cage) en de mysterieuze Red Mist (Christopher Mintz-Plasse).

IMDB: 8.0
mIJN CIJFER: 7.0
pi_95573491
Shutter Island

De film speelt zich af in 1954. De U.S. Marshalls Chuck Aule (Mark Ruffalo) en zijn nieuwe partner Teddy Daniels (Leonardo DiCaprio) gaan op zoek naar een moordenares die ontsnapt is uit T.B.S.-kliniek 'Ashecliffe Hospital' voor langgestraften op Shutter Island, een eiland voor de kust van Massachusetts. Aangenomen wordt dat ze zich daar nog verborgen houdt. Een web van intrige en misleiding zorgt er al snel voor de nodige problemen. Zo krijgt Daniels van de plaatselijke doctoren geen toegang tot de archieven van het hospitaal die hem de broodnodige informatie zouden kunnen verschaffen. Een plotseling opstekende orkaan verbreekt de verbinding met het vasteland waardoor ze nu op zichzelf zijn aangewezen. Diverse langgestraften maken van de verwarring gebruik om uit de kliniek te ontsnappen.

IMDB: 8.0
mIJNCIJFER: 8.5
  zaterdag 16 april 2011 @ 12:04:12 #32
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_95576709
Piranha (2010, VS, Alexandre Aja)
Natuurlijk niet hoogstaand, maar best onderhoudend. Jammer genoeg zit er geen enkele echte spanning in de film omdat die zo strikt de regels volgt van wie er dood mogen voor het plot. De piranha's zien er zelf weinig overtuigend uit. Het acteerwerk is ronduit kut. Maar dat mag de pret allemaal niet te veel drukken, want de moorden zijn vermakelijk. Doe daarbij ook nog een grote hoeveelheid tieten en de film is best te doen voor anderhalf uur.
cijfer: 6
pi_95577106
New Kids Turbo (2010)

Gisteren toch maar gedownload en gekeken. Ik ben blij dat ik niet naar de bioscoop ben geweest voor deze film of hem gekocht heb. Tot aan de onderbreking van Reinout Oerlemans was het nog best te doen een aantal keer oprecht geglimlacht om de soms enorm flauwe grappen. Vanaf de onderbreking van Reinout was alles erg voorspelbaar en saai. Ik weet dat ik niet teveel mocht verwachten van deze film, maar hij heeft me zwaar teleurgesteld (en dan gaan ze ook nog een deel 2 maken :|W ).

IMDB: 6,9
Mijn cijfer: 5,0

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2011 12:23:03 ]
  zaterdag 16 april 2011 @ 12:54:42 #34
286575 Roces18
Chef de party
pi_95577986
Apocalypto

We volgen in Apocalypto de Mayakrijger Jaguar Paw, een overtuigende rol van debuterend acteur Rudy Youngblood. Hij woont in een kleine, vredige gemeenschap in het tropische oerwoud, waar men leeft van wat de jacht oplevert. Op een ochtend wordt het dorp overvallen door krijgers van een onbekende stam. Deze hakken de zwakkere dorpelingen in stukjes en voeren de sterkere mee naar een modernere Mayasamenleving ergens aan de rand van het oerwoud....

De film beschikt helaas over weinig diepgang en emotie buiten om wat geschreeuw om. Dit is meer een actieverhaal dat zich afspeelt in de jungle met een beetje bloed hier en daar. Snap uberhaupt niet waar al die ophef toentertijd om was dat de film te bloederig zou zijn? Hebben ze nooit SAW gezien ofzo? Het is gewoon allemaal een beetje oppervlakkig en je leeft totaal niet mee met de hoofdpersoon "Jaguar Paw" , het interesseert niemand eigenlijk of die het haalt of niet. De omgeving is erg mooi en ook met de vaart in de film is het dik in orde. Helaas toont de film wel een eentonig verhaal alsof de Maya's allemaal bloeddorstige barbaren waren. Voor een geschiedenisles hoef je het niet te zien maar als je Rambo in de jungle wilt zien raad ik je deze film aan. Ik heb mezelf er redelijk mee vermaakt maar dat die zo hoog aangeschreven staat begrijp ik echt niet.

7-
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_95588087
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:54 schreef Roces18 het volgende:
Apocalypto
[ afbeelding ]
We volgen in Apocalypto de Mayakrijger Jaguar Paw, een overtuigende rol van debuterend acteur Rudy Youngblood. Hij woont in een kleine, vredige gemeenschap in het tropische oerwoud, waar men leeft van wat de jacht oplevert. Op een ochtend wordt het dorp overvallen door krijgers van een onbekende stam. Deze hakken de zwakkere dorpelingen in stukjes en voeren de sterkere mee naar een modernere Mayasamenleving ergens aan de rand van het oerwoud....

De film beschikt helaas over weinig diepgang en emotie buiten om wat geschreeuw om. Dit is meer een actieverhaal dat zich afspeelt in de jungle met een beetje bloed hier en daar. Snap uberhaupt niet waar al die ophef toentertijd om was dat de film te bloederig zou zijn? Hebben ze nooit SAW gezien ofzo? Het is gewoon allemaal een beetje oppervlakkig en je leeft totaal niet mee met de hoofdpersoon "Jaguar Paw" , het interesseert niemand eigenlijk of die het haalt of niet. De omgeving is erg mooi en ook met de vaart in de film is het dik in orde. Helaas toont de film wel een eentonig verhaal alsof de Maya's allemaal bloeddorstige barbaren waren. Voor een geschiedenisles hoef je het niet te zien maar als je Rambo in de jungle wilt zien raad ik je deze film aan. Ik heb mezelf er redelijk mee vermaakt maar dat die zo hoog aangeschreven staat begrijp ik echt niet.

7-
Zo zie je maar weer dat smaken erg verschillen, dit is 1 van mijn favoriete films _O_

De diepgang zit er voor mijn gevoel zeker in en uit zich door geweldig acteerwerk. Met name de gezichtsuitdrukkingen van de meeste acteurs vond ik ontzettend sprekend en ook erg geloofwaardig. Toen ik de film voor het eerst keek werd ik helemaal meegezogen in het verhaal, in die tijd en in de wreedheid van de Maya samenleving.

Vooral deze gozer vond ik zo fucking geweldig:

Ik denk dat niemand een betere Maya bad-ass had kunnen neerzetten. Ik geloofde zonder enige twijfel dat hij een meedogenloze maya-krijger/generaal was ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Probably_on_pcp op 16-04-2011 19:05:14 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 16 april 2011 @ 18:45:41 #36
286575 Roces18
Chef de party
pi_95588499
Hahah ja, had ik ook al met sanctum die vele hier niks aan vonden maar ik weer wel.
pi_95588523
De gelukkige huisvrouw

Goede film en vooral sterk acteerwerk van Carice van Houten.
  zaterdag 16 april 2011 @ 19:11:04 #38
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_95589340
67. The New World (Terrence Malick, 2005) :: 8.5

Directors Cut (172 min.)

Een prachtige verfilming van het aloude verhaal van Pocahontas. Met name op het visuele gebied weet Malick hier te overtuigen, want de prachtige landschapsbeelden met de mooie voice-over leveren plaatjes van filmmomenten op. Dit gaat over het algemeen gepaard met de schitterende muziek van James Horner en dit resulteert in een schitterende uiting van liefde. Liefde voor het vak, die bij tijd en wijle van deze film afdruipt.

Daarnaast zetten de acteurs ook stuk voor stuk prima rollen neer. De film neigt er dankzij de trage voortgang naar om uitbundige en overdreven dramatische rollen te zien te krijgen, maar iedereen weet met een overtuigende ingetogenheid precies de emoties te raken die nodig zijn. De grootste loftuitingen mogen hierbij uitgaan naar de destijds slechts 14-jarige (!) Qorianka Kilcher, want ze presteert alsof ze dit al langer doet dan ze leeft.

De film heeft ondanks de vele schoonheden ook enkele minpuntjes. Zo nu en dan wordt de film net iets té poëtisch gemaakt en zijn m.n. de voice-overs iets te mooi om het mooi zijn. Na een kleine twee uur lijkt de samenhang in het verhaal ook enigszins te verdwijnen en miste ik persoonlijk wat meer uitleg omtrent het handelen van enkele personages. Nu zijn ze weliswaar duidelijk, maar een overtuigende verklaring ervoor lijkt toch te ontbreken.

Een enkeling zou de film wellicht ook kunnen zien als langdradig of pretentieus. Voor mij is dit echter nimmer het geval geweest, want de rust en elegantie waarmee het verhaal wordt verteld is helemaal mijn ding. Malick is een filmmaker waarvan je houdt of niet en bij deze film lijkt er weinig ruimte voor de gulden middenweg. Vooral als je net als ik de directors cut bekijkt die ruim een half uur langer duurt dan de normale versie.

Mijn persoonlijke kritiekpuntjes worden echter vakkundig gecorrigeerd door de schitterende slotbeelden. The New World wordt namelijk met veel liefde gebracht en kan leunen op dromerige beelden, prachtige muziek en ingetogen goed acteerwerk. Daarnaast brengt de film toch wat meer diepgang dan het oorspronkelijke verhaal van Pocahontas bij mij bekend was, wat ervoor zorgt dat de film de minpuntjes toch redelijk eenvoudig laat overheersen door datgene waar de film goed in is.
  zaterdag 16 april 2011 @ 19:53:14 #39
286575 Roces18
Chef de party
pi_95591102
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:11 schreef vinnypassy het volgende:
The New World
Deed me denken aan dit: :D
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:05:21 #40
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_95591721
Eindelijk Toy Story 3 gezien. Mooi verhaal, vooral omdat je gedurende de 3 delen bent "meegegroeid" met Andy. Heel mooi einde, daar kan Spielberg nog een puntje aan zuigen! ;) En de animaties staan op eenzaam hoog niveau vind ik. Een 9 geef ik hem.
Smell the flowers while you can....
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:05:33 #41
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_95591733
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 18:45 schreef Roces18 het volgende:
Hahah ja, had ik ook al met sanctum die vele hier niks aan vonden maar ik weer wel.
Ieder zijn ding. :P
Smell the flowers while you can....
pi_95592533
New Kids Turbo

Ook ik ben blij dat ik`m niet in de bioscoop heb gezien, viel toch wel wat tegen,
vind de sketches op comedycentral leuker :)
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_95596672
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:11 schreef vinnypassy het volgende:
67. [ afbeelding ] The New World (Terrence Malick, 2005) :: 8.5

volgens mij is dit een van de langzaamste films ooit gemaakt :P
pi_95597185
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 21:45 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Dan moet je de film Empire is kijken. Een zeven uur durende opname van de Empire State Building. :o
pi_95597323
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 21:55 schreef Michelangelo2 het volgende:

[..]

Dan moet je de film Empire is kijken. Een zeven uur durende opname van de Empire State Building. :o
Ik heb die even opgezocht. Waarom zou je dat in vredesnaam gaan kijken?? :?
pi_95597549
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 21:55 schreef Michelangelo2 het volgende:

[..]

_O- die heb ik ooit eens moeten zien voor school. een stukje dan :P
  zaterdag 16 april 2011 @ 22:54:20 #47
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_95600359
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 21:45 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Dan moet je Barry Lyndon eens kijken. Duurt geloof ik nog wat langer, is nog wat langzamer maar ik vond hem nog beter dan The New World. Je moet er dus wel een beetje van houden. :)
pi_95602972
Somewhere
Vervreemding; een herkenbaar thema voor nietsnutten die te veel nadenken. De protagonist is een succesvolle acteur die desondanks zeer ontevreden is met zichzelf, en zich daarom zondigt aan destructief ontwijkingsgedrag als zuipen en inhoudsloos neuken. Schoolvoorbeeld van de hedonic treadmill: het maakt niet uit welke doelen je jezelf stelt, wanneer je je doel bereikt en een stap zet op het schoepenrad zak je alras terug naar de plek waar je begon om weer een nieuw doel na te streven.

Het verschil van deze met Lost in translation is dat Bill Murray een intelligente man speelde met humor en zelfinzicht. De acteur in Somewhere is simpel van geest en het ontbreekt hem aan capaciteiten om de wereld om hem heen en vooral zichzelf te begrijpen. Het prototype lege huls. Coppola registreert en oordeelt niet. Maar er zit ook geen ontwikkeling in. De man aan het begin is hetzelfde als de man aan het eind.
Graag op anoniem
pi_95603060
- London Boulevard : misdaadfilm met Colin Farell. Colin is een zware ex-gangster die net ontslagen is uit de gevangenis en zijn best doet om vanaf nu uit het oude vertrouwde criminele Londense circuit te blijven. Zijn maten zijn hem en zijn kwaliteiten echter niet vergeten en dit blijkt dus ook een zware klus te zijn. Verder zit er nog een totaal overbodige 'bodyguard' achtige tweede verhaallijn in. De film valt te omschrijven als warrig, hier en daar onbegrijpelijk, overbodige dialogen en scènes die echt niet te rijmen zijn met vorige scènes.. Of ik heb de film niet goed begrepen, dat kan natuurlijk ook. In ieder geval kwalificatie brandhout. Een 4.

Remember Me : romantisch drama met Robert Pattinson. Vrij traag ontwikkelende film over de ontluikende relatie tussen een jongen en een meisje die allebei inktzwarte gebeurtenissen in het leven hebben meegemaakt. De film lijkt een standaard hollywood receptje te zijn met romantiek, leugens, familieruzie's en -intriges (beetje) en het onvermijdelijke bijbehorende zoete einde maar veranderd redelijk onverwacht. Dan heb je je echter al wel door flinke tijd moeten heenbijten. De film is meer een chick-flick denk ik, hij was mij was hij iets te traag maar het einde maakt veel goed. Daarom toch wel een 7. Een aanrader voor de dames onder ons. Die Robert schijnt trouwens in die twilight meuk te acteren. Ik weet niet hoe hij het daar doet, zag hem voor het eerst, maar hier doet hij het niet onverdienstelijk. De chick in de film is trouwens wel het aanzien waard.

Law abiding citizen: spijkerharde actiethriller met Gerard Butler (300). Een technisch ingenieur gaat, teleurgesteld in het rechtssysteem, op een nietsontziende wraaktocht uit als zijn vrouw en dochter op een gruwelijke manier voor zijn ogen worden verkracht en vermoord. Zijn wraaktocht richt zich niet alleen op de daders maar ook op wat hij noemt 'het systeem'. Erg goede film die beide kanten van het rechtssysteem goed laat zien waardoor je moeilijk partij kunt kiezen. De film dondert in een sneltreinvaart door en laat je op het puntje van je stoel zitten. Soms wordt het echter wel erg ongeloofwaardig, zeker na de tweede helft. Neemt niet weg dat er een prima film overblijft. Een 8-.

Rabbit Hole: rare naam voor een dramafilm met Nicole Kidman. Een stel heeft net hun zeer jonge en enige kind verloren bij een verkeersongeluk. De film gaat over het verwerken van dit verlies, omgaan met frustraties en verdriet, en hoe ze worstelen met elkaar en met de familie/vrienden over het ter sprake brengen van dit buitengewoon pijnlijke onderwerp. De film laat weinig meer zien dan een paar auto's, een park en een paar huizen, en bestaat hoofdzakelijk uit dialoog maar grijpt je toch redelijk bij de strot als je openstaat voor dit soort dramafilms. De plaatsvervangende schaamte bij bepaalde ongemakkelijke sociale kwesties is soms tenenkrommend (dit niet negatief bedoeld). De liefhebber zal dit rond de 7,5 schatten maar ik kan mij ook voorstellen dat je er niets aan vind.

Jackass 3D: is dit concept nog steeds niet verouderd? Zijn we hier nog steeds niet op uitgekeken? Nee. De ranzigheid vind ik soms te (ik noem maar de Dixie bungie, en het drinken van zweet), maar er zitten ook wel weer hilarische scènes tussen. Ondanks dat ik klassiekers zoals 'roller skate disco' mis, toch wel een 6,5..

Mirrors: bovennatuurlijke thriller/ mysterie/ beetje horror met Kiefer Sutherland. Kiefer krijgt een baantje als nachtwaker in een kolossaal verlaten uitgebrand warenhuis. Alles is bijna door de brand verwoest, behalve de immense spiegels. Al gauw blijkt er met de spiegels iets heel raars en duisters aan de hand te zijn. Ik had verwacht dat het een spannende bovennatuurlijke thriller zou zijn, en dat is het ook, maar er zitten toch ook wel wat onsmakelijke scènes in. Ik ben niet zo'n gore liefhebber dus dat had van mij nou niet gehoeven. Gelukkig hebben deze scènes niet de overhand. Verder een prima verfilmd, origineel gegeven. Een 8-.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_95604029
The Ride.

Mooie film met een aantal schrikmomenten waar Scream nog wat van kan leren. Desalniettemin, vind ik dat Anthony Hopkins wederom een prachtrol neerzet.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')