- London Boulevard : misdaadfilm met Colin Farell. Colin is een zware ex-gangster die net ontslagen is uit de gevangenis en zijn best doet om vanaf nu uit het oude vertrouwde criminele Londense circuit te blijven. Zijn maten zijn hem en zijn kwaliteiten echter niet vergeten en dit blijkt dus ook een zware klus te zijn. Verder zit er nog een totaal overbodige 'bodyguard' achtige tweede verhaallijn in. De film valt te omschrijven als warrig, hier en daar onbegrijpelijk, overbodige dialogen en scènes die echt niet te rijmen zijn met vorige scènes.. Of ik heb de film niet goed begrepen, dat kan natuurlijk ook. In ieder geval kwalificatie brandhout. Een 4.
Remember Me : romantisch drama met Robert Pattinson. Vrij traag ontwikkelende film over de ontluikende relatie tussen een jongen en een meisje die allebei inktzwarte gebeurtenissen in het leven hebben meegemaakt. De film lijkt een standaard hollywood receptje te zijn met romantiek, leugens, familieruzie's en -intriges (beetje) en het onvermijdelijke bijbehorende zoete einde maar veranderd redelijk onverwacht. Dan heb je je echter al wel door flinke tijd moeten heenbijten. De film is meer een chick-flick denk ik, hij was mij was hij iets te traag maar het einde maakt veel goed. Daarom toch wel een 7. Een aanrader voor de dames onder ons. Die Robert schijnt trouwens in die twilight meuk te acteren. Ik weet niet hoe hij het daar doet, zag hem voor het eerst, maar hier doet hij het niet onverdienstelijk. De chick in de film is trouwens wel het aanzien waard.
Law abiding citizen: spijkerharde actiethriller met Gerard Butler (300). Een technisch ingenieur gaat, teleurgesteld in het rechtssysteem, op een nietsontziende wraaktocht uit als zijn vrouw en dochter op een gruwelijke manier voor zijn ogen worden verkracht en vermoord. Zijn wraaktocht richt zich niet alleen op de daders maar ook op wat hij noemt 'het systeem'. Erg goede film die beide kanten van het rechtssysteem goed laat zien waardoor je moeilijk partij kunt kiezen. De film dondert in een sneltreinvaart door en laat je op het puntje van je stoel zitten. Soms wordt het echter wel erg ongeloofwaardig, zeker na de tweede helft. Neemt niet weg dat er een prima film overblijft. Een 8-.
Rabbit Hole: rare naam voor een dramafilm met Nicole Kidman. Een stel heeft net hun zeer jonge en enige kind verloren bij een verkeersongeluk. De film gaat over het verwerken van dit verlies, omgaan met frustraties en verdriet, en hoe ze worstelen met elkaar en met de familie/vrienden over het ter sprake brengen van dit buitengewoon pijnlijke onderwerp. De film laat weinig meer zien dan een paar auto's, een park en een paar huizen, en bestaat hoofdzakelijk uit dialoog maar grijpt je toch redelijk bij de strot als je openstaat voor dit soort dramafilms. De plaatsvervangende schaamte bij bepaalde ongemakkelijke sociale kwesties is soms tenenkrommend (dit niet negatief bedoeld). De liefhebber zal dit rond de 7,5 schatten maar ik kan mij ook voorstellen dat je er niets aan vind.
Jackass 3D: is dit concept nog steeds niet verouderd? Zijn we hier nog steeds niet op uitgekeken? Nee. De ranzigheid vind ik soms te (ik noem maar de Dixie bungie, en het drinken van zweet), maar er zitten ook wel weer hilarische scènes tussen. Ondanks dat ik klassiekers zoals 'roller skate disco' mis, toch wel een 6,5..
Mirrors: bovennatuurlijke thriller/ mysterie/ beetje horror met Kiefer Sutherland. Kiefer krijgt een baantje als nachtwaker in een kolossaal verlaten uitgebrand warenhuis. Alles is bijna door de brand verwoest, behalve de immense spiegels. Al gauw blijkt er met de spiegels iets heel raars en duisters aan de hand te zijn. Ik had verwacht dat het een spannende bovennatuurlijke thriller zou zijn, en dat is het ook, maar er zitten toch ook wel wat onsmakelijke scènes in. Ik ben niet zo'n gore liefhebber dus dat had van mij nou niet gehoeven. Gelukkig hebben deze scènes niet de overhand. Verder een prima verfilmd, origineel gegeven. Een 8-.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..