Dat laatste vind ik ook afgrijselijk hoorquote:Op zondag 17 april 2011 21:45 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Je hebt gelijk wat betreft de slipketting. Maar mijn motto is: " wanneer na 2 keer corrigeren de slipketting niet werkt, hou er dan maar mee op!"
Wat ik wel goed aan CM vind is dat hij de mensen wijst op het feit dat honden beweging nodig hebben. En hij is verdomd goed in zijn timing en moment pakken.
Maar ik blijf erbij dat stroombanden alleen verkocht mogen worden aan erkende gedragstherapeuten.
Afgelopen weekend bij een jachttraining wezen kijken. Continue stroom op het beest totdat hij de bijtrol vast had. Toen ging de stroom er weer af. Dat soort "hondenliefhebbers" mogen ze afschieten. Hond volgen, net zolang stroom erop totdat de hond naast loopt. Ze moeten zich doodschamen.
Ik kan jou één ding voorspellen, dit gaat niet werken. Je gaat wel een ander probleem creëren nl. dat de hond bang wordt om te eten. Je zit al fout mbt het leerprincipe! Het is geen Pavlov maar Skinner. Je dient een positieve correctie toe om bepaald gedrag af te leren. Positief staat voor toevoegen, correctie= prikkel om bepaald gedrag te laten afnemen.quote:Op maandag 18 april 2011 00:53 schreef childintime het volgende:
Ik ga ook een band bestellen. Mijn hond is bijna 8, vreet al 7,5 jaar hondenpoep. Ik heb inmiddels het hele traject wel doorlopen en geen verandering. Hij heeft allerlei toegevoegde voedingsstoffen gehad om eventuele tekorten op te vangen. Ik heb hem gemuilkorfd (en zelfs dan doet'ie het nog, hij duwt gewoon dat hele korfje in een drol en likt het er van binnen af), ik heb allerlei speelgoed gekocht voor buiten om hem af te leiden (dit duurt precies 10 minuten en de interesse is weg), aan de riem uitlaten (en dan toch onder het mom van ik moet snuffelen want ik moet poepen even snel een drol pakken), ik heb denne-appels en steentjes naar zijn kop gegooid (waardoor hij dus alleen maar nog meer sneaky ging lopen doen); mijn trucendoos is leeg.......
Ik sprak vanmiddag iemand op de hei met een JR en hij had sinds vorige week zo'n band. Zijn JR had nogal de neiging als het een drukke toestand op de hei was, niet meer te kunnen luisteren en door te slaan, waardoor hij hem een halve dag kwijt was. In paniek is hij de halve dag op de fiets het hele natuurgebied afgegaan, in de angst dat zijn hond op de A1 platgereden was. Ik heb het gezien; de band werkt perfect. Hij gebruikte niet eens de electrische schokjes, maar de piep en daarna de tril functie (de Pavlov methode). De hond was voorbeeldig. Iedereen die een JR kent, weet dat deze zichzelf in een staat kunnen brengen tot ver over alle grenzen heen. Hij was nu aan het trainen om de hond wel lekker te laten rennen en spelen, maar niet meer dat grenzeloze, waardoor de hond niet meer vatbaar is voor correctie.
Ik heb in Juni 3 weken vakantie en dan wil ik met de hond gaan trainen. Ik moet hier zelf iedere seconde bijzijn en wil dat niet aan dochter overlaten. Het moment van waarschuwing dmv de band moet nl precies op het moment zijn dat hij over de grens gaat (een drol vreten).
Iemand nog tips, suggesties, ervaringen?
Clicker is perfect voor makkelijke hondjes, om alles nog iets mooier te maken.quote:Op zondag 17 april 2011 22:43 schreef BeffJeck het volgende:
Clickertraining is perfect om moeilijke oefeningen aan te leren!
Gaus was de eerste hondentrainer in Nederland die trainingen voor de huishond deed. Daarvoor had je alleen trainingen voor politiehonden enzo.quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:21 schreef mc-Piel het volgende:
dan met tips van Gaus.. die slaan helemaal nergens op.
Ik ben ook van mening dat lang niet alles verkeerd is.quote:Op zondag 17 april 2011 23:23 schreef senesta het volgende:
Ik vind CM wel tof eigenlijk, ik kan me meestal goed vinden in zijn redeneringen.
als jij nou eens gaat uitzoeken wat positieve bekrachtiging en positieve correctie is!quote:Op maandag 18 april 2011 09:43 schreef Leipo666 het volgende:
alsof een hond geen verschil weet tussen stront en eten
stront eet hij op de hei / in het bos
voer eet hij thuis uit z'n bak
en hoe wil je een positieve correctie doen bij een hond die al van zichzelf een positieve prikkel krijgt als hij stront vreet? (hij vind het blijkbaar lekker)
de hele dag 'goed zo' roepen naar je hond als hij GEEN stront eetquote:Op maandag 18 april 2011 10:07 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
als jij nou eens gaat uitzoeken wat positieve bekrachtiging en positieve correctie is!
ik zal je even helpen! Jammer dat je niet de tijd heb genomen om het e.e.a. uit te zoeken. Had je een domme reactie gescheeld!quote:Op maandag 18 april 2011 10:09 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
de hele dag 'goed zo' roepen naar je hond als hij GEEN stront eet
Als dit de enige manier is waarop CM honden zou africhten, ja, dan zou ik ook mijn twijfels hebben.quote:Op vrijdag 15 april 2011 09:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou, sorry hoor... maar om een hond zijn nek praktisch te breken omdat het beestje niet wil traplopen is IMHO compleet debiel.
Netzoals een halsband omdoen die stroomstoten afgeeftJa, zo kan ik ook wel een hond trainen.
Heb je eigenlijk al echte voertraining gedaan op andere manieren, of heb je alleen gepoogd een eventueel tekort waar je bang voor wa op te vullen?quote:Op maandag 18 april 2011 00:53 schreef childintime het volgende:
Ik ga ook een band bestellen. Mijn hond is bijna 8, vreet al 7,5 jaar hondenpoep. Ik heb inmiddels het hele traject wel doorlopen en geen verandering. Hij heeft allerlei toegevoegde voedingsstoffen gehad om eventuele tekorten op te vangen. Ik heb hem gemuilkorfd (en zelfs dan doet'ie het nog, hij duwt gewoon dat hele korfje in een drol en likt het er van binnen af), ik heb allerlei speelgoed gekocht voor buiten om hem af te leiden (dit duurt precies 10 minuten en de interesse is weg), aan de riem uitlaten (en dan toch onder het mom van ik moet snuffelen want ik moet poepen even snel een drol pakken), ik heb denne-appels en steentjes naar zijn kop gegooid (waardoor hij dus alleen maar nog meer sneaky ging lopen doen); mijn trucendoos is leeg.......
Ik sprak vanmiddag iemand op de hei met een JR en hij had sinds vorige week zo'n band. Zijn JR had nogal de neiging als het een drukke toestand op de hei was, niet meer te kunnen luisteren en door te slaan, waardoor hij hem een halve dag kwijt was. In paniek is hij de halve dag op de fiets het hele natuurgebied afgegaan, in de angst dat zijn hond op de A1 platgereden was. Ik heb het gezien; de band werkt perfect. Hij gebruikte niet eens de electrische schokjes, maar de piep en daarna de tril functie (de Pavlov methode). De hond was voorbeeldig. Iedereen die een JR kent, weet dat deze zichzelf in een staat kunnen brengen tot ver over alle grenzen heen. Hij was nu aan het trainen om de hond wel lekker te laten rennen en spelen, maar niet meer dat grenzeloze, waardoor de hond niet meer vatbaar is voor correctie.
Ik heb in Juni 3 weken vakantie en dan wil ik met de hond gaan trainen. Ik moet hier zelf iedere seconde bijzijn en wil dat niet aan dochter overlaten. Het moment van waarschuwing dmv de band moet nl precies op het moment zijn dat hij over de grens gaat (een drol vreten).
Iemand nog tips, suggesties, ervaringen?
Er staat in haar post dat ze hem allerlei voedingsstoffen heeft gegevenquote:Op maandag 18 april 2011 12:03 schreef mvdejong het volgende:
Overigens, als het om poep eten gaat, zou je ook eens even met de dierenarts kunnen overleggen. Het is namelijk mogelijk dat de hond het doet om een gebrek aan bepaalde voedings-stoffen in het dieet te compenseren.
Ze zou nog eens eierkoeken met karnemelk kunnen proberen.quote:Op maandag 18 april 2011 12:04 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Er staat in haar post dat ze hem allerlei voedingsstoffen heeft gegeven
Wat zit daar dan in wat ze misschien missen?quote:Op maandag 18 april 2011 12:08 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ze zou nog eens eierkoeken met karnemelk kunnen proberen.
Heel eerlijk, ik ook niet. Heb het ook van horen zeggen. Mijn hond eet geen poep, dus geen idee of het werkt. Maar ik ken mensen die zweren erbij.quote:Op maandag 18 april 2011 13:07 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Wat zit daar dan in wat ze misschien missen?
Ik hoor ook wel eens verse annanas. En hoewel ze erg weinig hebben aan fruit (koolhydraten), zit daar het enzym bromelaine in, wat helpt bij de vertering van eiwitten tot aminozuur.
Karnemelk misschien ivm de zuurtegraad, maar dat heb ik nog nooit gehoord. Eierkoeken hoor ik wel vaker, maar geen idee wat daar dan inzit...
Ik zal eens rondvragen, ben er wel benieuwd naar.quote:Op maandag 18 april 2011 13:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Heel eerlijk, ik ook niet. Heb het ook van horen zeggen. Mijn hond eet geen poep, dus geen idee of het werkt. Maar ik ken mensen die zweren erbij.
En niet geschoten is altijd mis, als je een probleem hebt met je hond.
Dat klopt sowieso.quote:Op maandag 18 april 2011 15:23 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Ik zal eens rondvragen, ben er wel benieuwd naar.
Ik geloof heilig dat voeding bij alles onderschat wordt, dus waarom niet bij ontlasting eten.
Ik kwam tijdens een fietstochtje onlangs ook een echtpaar tegen, waarvan de honden takken niet alleen maar apporteerden, maar echt versplinterden en opaten. Het bleek dat die beesten dat alleen in het voorjaar deden, om wat extra van bepaalde voedings-stoffen binnen te krijgen (volgens hun dierenarts). Het waren redelijk jonge takken, dus geen kans op scherpe splinters.quote:Op maandag 18 april 2011 15:23 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Ik zal eens rondvragen, ben er wel benieuwd naar.
Ik geloof heilig dat voeding bij alles onderschat wordt, dus waarom niet bij ontlasting eten.
Wat zat er in die takken dan (raakt zooo nieuwsgierig hier).quote:Op maandag 18 april 2011 15:27 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ik kwam tijdens een fietstochtje onlangs ook een echtpaar tegen, waarvan de honden takken niet alleen maar apporteerden, maar echt versplinterden en opaten. Het bleek dat die beesten dat alleen in het voorjaar deden, om wat extra van bepaalde voedings-stoffen binnen te krijgen (volgens hun dierenarts). Het waren redelijk jonge takken, dus geen kans op scherpe splinters.
Maar honden hebben die neiging sowieso. 's Ochtends vroeg, als er nog dauw op het gras zit, hebben honden de neiging dat gras te eten. Zit ook iets in.quote:Op maandag 18 april 2011 15:33 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Wat zat er in die takken dan (raakt zooo nieuwsgierig hier).
Ik spreek donderdag weer een dierenarts... maar mijn geheugen doet de laatste tijd rare dingen. Zal je zien dat ik het vergeet te vragen
Trouwens... Wanneer honden regelmatig gras eten, zie je dat al snel terug in de maag. Bij een sectie zien die magen er erg naar uit (allemaal diepe sneeën).
De takken (ook al is het bv een wilgentak die niet splintert) zal ook wel zijn sporen nalaten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |