Dat hangt erg van de soort tak af.quote:Op maandag 18 april 2011 15:33 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Wat zat er in die takken dan (raakt zooo nieuwsgierig hier).
Is het je ook opgevallen dat ze soms naar een bepaalde soort gras neigen en andere keren naar andere soorten?quote:Op maandag 18 april 2011 16:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maar honden hebben die neiging sowieso. 's Ochtends vroeg, als er nog dauw op het gras zit, hebben honden de neiging dat gras te eten. Zit ook iets in.
Met no time doel ik dan ook op een week of 2quote:Op maandag 18 april 2011 11:58 schreef Sorella het volgende:
Doet me denken aan een aflevering van cesar, die had een hond die werkelijk alles vrat van poep tot plastic.
De methode die hij gebruikte om het de hond af te leren lijkt heel veel op die erodrome als eerste beschrijft.
Hij legde ook poep neer in een caravan of een kamer en als de hond er naar keek of er van wou eten of er naar toe ging werd de hond ook gecorrigeerd.
Je moet er wat tijd insteken maar kost je niets, drollen kan je bij een manege wel krijgen, desnoods pluk je hondendrollen van een grasveld of straat af.
Dat is ook het enige dat ik ken wat honden en gras betreft.quote:Op maandag 18 april 2011 18:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Is het je ook opgevallen dat ze soms naar een bepaalde soort gras neigen en andere keren naar andere soorten?
Bij gras weet ik niet wat erin zit, soms wordt het gebruikt om een lekkere kots op te wekken, dat weet ik dan wel weer.
Ben ik het niet mee eens, verreweg de meeste honden zijn geen "geboren leiders" , die zitten uiteindelijk helemaal niet te wachten op een hoge plaats en varen wel bij regels die ze gaarne volgen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Volgens mij zijn en blijven honden opportunisten. Je kan ze best leren dat ze met hun bek van het aanrecht moeten blijven, en dit zullen ze ook doen als je er niet bent. Maar als jij iets aantrekkelijks op de rand van het aanrecht legt en wegloopt, zal die hond gaan kijken wat voor een lekkers daar ligt en het opvreten.
Nou zal het verschil van in hoe verre honden opportunisten zijn verschillen per ras, maar dat honden opportunisten zijn, daar blijf ik van uit gaan.
Weet men dat echt, weet men echt hoe ver dat gaat?quote:Dan, CM, tja. Zijn basics zullen bij 'normale' honden inderdaad werken, maar we weten toch al langer dat honden onze energie aanvoelen? Dat is toch niets nieuws? Dus natuurlijk voelt een hond het als je gespannen bent, of bang, of verdrietig.
Wat zijn jouw ervaringen met bachbloesem?quote:Op maandag 18 april 2011 18:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat hangt erg van de soort tak af.
Bv wilg wordt door alle dieren weleens gegeten wegen het pijnstillende en ontstekingsremmende aspect van die plant.
Haha leuk om te weten!quote:Op maandag 18 april 2011 18:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat hangt erg van de soort tak af.
Bv wilg wordt door alle dieren weleens gegeten wegen het pijnstillende en ontstekingsremmende aspect van die plant.
Ik dacht dat gras eten vaak temaken had met verkeerd voeren.quote:Op maandag 18 april 2011 16:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Maar honden hebben die neiging sowieso. 's Ochtends vroeg, als er nog dauw op het gras zit, hebben honden de neiging dat gras te eten. Zit ook iets in.
Wisselend, heb bij paarden de resceu wonderen zien verrichten bv, maar heb ook gezien dat het niets merkbaars bijdroeg.quote:Op maandag 18 april 2011 19:46 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Wat zijn jouw ervaringen met bachbloesem?
Honden zijn eigenlijk niet echt gebouwd op zoveel keer per dag en elke dag eten en in wilde vorm eten alle honden en wolven ook plantaardig voedsel, bv bessen e.d., maar ook wel gras voor de spijsvertering(misschien wat vezelfs nodig om de boel te schonen e.d., ik weet het niet) en andere plantaardige bronnen.quote:Op maandag 18 april 2011 20:20 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Haha leuk om te weten!
[..]
Ik dacht dat gras eten vaak temaken had met verkeerd voeren.
Als het standaard gedrag is, is het vaak voor de maaltijd. Meestal zijn het dan honden die maar 1 (of 2)x per dag voeding krijgen. Omdat ze dan al snel 14 uur (of meer) nuchter staan, worden ze misselijk.
Vaak braken ze dan ook gal (geel), ook een teken dat de maag leeg is.
Niets mis met af en toe gras eten, maar standaard gras eten lijkt me niet helemaal gezond
Honden moet juist niet meer dan drie keer eten, liever minder.quote:Op maandag 18 april 2011 20:20 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Haha leuk om te weten!
[..]
Ik dacht dat gras eten vaak temaken had met verkeerd voeren.
Als het standaard gedrag is, is het vaak voor de maaltijd. Meestal zijn het dan honden die maar 1 (of 2)x per dag voeding krijgen. Omdat ze dan al snel 14 uur (of meer) nuchter staan, worden ze misselijk.
Vaak braken ze dan ook gal (geel), ook een teken dat de maag leeg is.
Niets mis met af en toe gras eten, maar standaard gras eten lijkt me niet helemaal gezond
Wat is (qua verteerbaarheid) het grote verschil tussen gras en granen? Het is beiden rijk aan vezels..quote:Op maandag 18 april 2011 20:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Honden zijn eigenlijk niet echt gebouwd op zoveel keer per dag en elke dag eten en in wilde vorm eten alle honden en wolven ook plantaardig voedsel, bv bessen e.d., maar ook wel gras voor de spijsvertering(misschien wat vezelfs nodig om de boel te schonen e.d., ik weet het niet) en andere plantaardige bronnen.
Daarnaast die zelfmedicatie waarin het wilde dier goed geschoold wordt, maar het tamme dier niet, wat risiko's oplevert.
Honden zijn aan de andere kant ook niet gebouwd op wat wij ze vaak voorschotelen, alhoewel er wel een klein deel plantaardig in het wilde dieet zit behoren granen e.d. niet tot het dieet.
Veel voeding is niet zo heel best op het natuurlijke dieet afgesteld en veel honden hebben daar toch wel in meer of minder mate last van.
Ik zie nu dat graszaden zetmeel bevatten ja, was ik niet vanuit gegaan. Maar het gras wat een hond eet zijn altijd die lange brede ruwe soorten. Hooguit een keer gewoon gras (als er geen ander soort gras is), maar bloeiend gras heb ik ze nog nooit zien eten.quote:Op maandag 18 april 2011 21:43 Je beseft dat er een enorm verschil is tussen zaad(koolhydraten die omgezet worden in suikers) en blad(niet verteerbare vezel)?
Komop, nu ben je jezelf alleen maar aan het herhalen.quote:Op maandag 18 april 2011 21:43 schreef erodome het volgende:
Het is voor veel diersoorten zo dat ze letterlijk gebouwd zijn op honger zo nu en dan, andere diersoorten kunnen daar juist weer niet tegen, neem konijnen en paarden als vb.
Het gehele spijsverteringsgestel is gebouwd op bepaalde omstandigheden en functioneerd dan ook het beste in die omstandigheden.
Tussen poep eten en zijn eten thuis weet hij dondersgoed het verschil! Soms heeft'ie een drol in zijn bek (om mee te nemen naar huis, zodat'ie het in zijn mand lekker op kan peuzelen), door de manier hoe hij dan naar me kijkt en zich gedraagt merk ik meteen dat'ie iets heeft. Dat'ie het buiten eten af leert is alleen maar positief; in onze gemeente wordt er de laatste tijd regelmatig rattengif met glasscherven ertussen in uitlaatgebieden neergegooid. Eten hoort bij thuis en niet als we buiten zijn. Bij mijn hond is het een typisch geval van conditionering. Hij heeft geleerd toen hij pup was (van andere honden op de hei) om hondendrollen te eten. Ik zie zelfs aan hem dat hij soms met tegenzin een drol vreet. Hij moet daarna zelf ook zowat kotsen, maar kan het obsessieve gedrag toch niet laten.quote:Op maandag 18 april 2011 09:10 schreef BeffJeck het volgende:
Ik k
[..]
Ik kan jou één ding voorspellen, dit gaat niet werken. Je gaat wel een ander probleem creëren nl. dat de hond bang wordt om te eten. Je zit al fout mbt het leerprincipe! Het is geen Pavlov maar Skinner. Je dient een positieve correctie toe om bepaald gedrag af te leren. Positief staat voor toevoegen, correctie= prikkel om bepaald gedrag te laten afnemen.
CM gebruikt een teletac wanneer de hond door operante conditionering (hey...weer Skinner) zichzelf iets heeft aangeleerd. "mijn gedrag heeft effect", bijv hond blaft naar postbode, postbode loopt weg. Hond zal de volgende keer harder blaffen want zijn gedrag heeft effect.
Wanneer jij een teletac gaat gebruiken om de eerste levenbehoefte van een dier af te leren nl. eten dan ben je gewoon aan het klooien. De hond zal geen verschil zien tussen voer en een drol. Dus hoogst waarschijnlijk zal jouw hond angst krijgen om te eten!
Poep eten..jammer genoeg is dat heel moeilijk af te leren. De universiteit van Wageningen heeft mij een jaar of 6 geleden gevraagd of ik mee wilden doen met een proef. Door bezigheden elders heb ik daar jammer genoeg niet aan deel kunnen nemen. Heb ook nooit meer iets over gehoord.
Volgens mij is erodome gedragstherapeut. Als ik jou was zal ik eerst maar eens aan haar vragen hoe zij denkt over jouw expiriment!
Ero, ik heb dat allemaal al gedaan. Ik vind het ook helemaal niet erg als hij af en toe een hapje paarden of runderpoep eet (behoudens dat daar sterke anti worm middelen in kunnen zitten kan dit ook helemaal geen kwaad, eerder iets heel natuurlijks). Hij eet hondenpoep en is er vervolgens zelf doodziek van. De trucjes van iets lekkers geven op de momenten dat hij iets wil pakken of het toch heeft laten liggen zijn ook allemaal al geprobeerd. Het gevolg hiervan was dat hij de lekkere beloningshapjes nam en toch weer tussendoor de poep at. Hij werd in die tijd ook beduidend zwaarder door alle lekkere beloningen en drollen die hij binnen kreeg. Het is een Terrier (terruer) en die zijn nou vaak eenmaal moeilijk van hun obsessie af te houden.quote:Op maandag 18 april 2011 11:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk al echte voertraining gedaan op andere manieren, of heb je alleen gepoogd een eventueel tekort waar je bang voor wa op te vullen?
Ik kan zo al 2 goede manieren bedenken om dit op te lossen.
Neem bij een aardig iemand een paar heerlijke paardendrollen mee(deze zijn niet te goor voor woorden en zeer smakelijk volgens honden).
Doe eerst wat aandachts oefeningen met de hond en ga dan zo dichtbij de poep dat hij het kan ruiken/zien, zodra hij zijn aandacht naar de poep legt corrigeer je, ondersteund door een "no".
Dit hou je vol tot de hond niet meer op de poep let ook al loop je er met hem overheen, vergeet niet te belonen als de hond doet wat je wil, ook hierin opbouwend zijn, eerst kleine sta[jes belonen, daarna grotere stappen belonen.
Bouw het uit met andere soorten eten en poep en binnen no time heb je een hond die overal afblijft.
De andere manier is de yes/no setting gebruiken."(woorden voor commando's zijn verwisselbaar)
We beginnen met een stapel koekjes die we klaar hebben liggen voor beloning en een lekker koekje voor het verleiden.
Het verleidkoekje laten we zien in een open hand, zodra de hond erheen gaat sluiten we de hand en zeggen we "no" en sluiten de hand, we wachten tot de hond ergens anders naar kijkt, bij voorkeur zelfs naar jou en belonen dan met een koekje van de beloningsstapel en zeggen "yes".
Dit bouwen we uit naar koekje op de grond waar je snel je voet erover kan zetten en steeds verder weg.
Binnen no time heb je een hond die wat lekkers ziet liggen en dan nar jou kijkt om een yes of no te horen.
Het kan zijn dat je de laatste stappen overnieuw moet doen met poep, dat wil je niet in je hand namelijk, maar het werkt als een tierelier, ze pakken het snel op(voedselverdeling door de leider is heel natuurlijk voor ze).
De wetenschappelijke naam van de wilg is de "salix", en die stam kom je tegen in "acetylsalicylzuur", ook wel bekend als asperine. In vroeger tijden was het ook bij mensen bekend dat het kauwen op wilgenbast werkt tegen pijn en ontstekingen.quote:Op maandag 18 april 2011 20:20 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[Dat hangt erg van de soort tak af.
Bv wilg wordt door alle dieren weleens gegeten wegen het pijnstillende en ontstekingsremmende aspect van die plant.]
Haha leuk om te weten!
Hij heeft gewoon gelijk, jij bent de roedelleider en jij bepaald hoe of wat.quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:10 schreef TheHappyPrince het volgende:
Cesar Milan baseert zijn techniek op het hele dominant/onderdanig relatie tussen mens en dier. Sorry hoor, maar zo werkt dat volgens mij niet. Een hond moet zich prettig voelen bij een baas en er niet continu op bedacht zijn dat z'n baas hem een por in z'n zij kan geven. Het hoeft geen gelijkwaardige relatie te zijn, maar als ik hoor dat Cesar zegt dat hij 'een hond pas aandacht geeft als HIJ er zin in heeft', schiet me dat het verkeerde keelgat in.
Maar het is iets typisch Amerikaans, zijn houding bij honden doet me altijd denken aan een Amerikaanse legercommandant die z'n soldaten afbekt.
Vergeet niet dat dat vaak mensen zijn die de hond waarschijnlijk nooit echte beweging gaan bieden buiten.quote:Wat me overigens ook heel erg stoort is dat als de honden meer beweging nodig hebben Cesar en de baasjes ze op de loopband zetten om 'uit te laten'. Wtf, ga gewoon met die honden fietsen of wandelen. Het zal er wel mee te maken hebben dat Amerikanen ook liever naar hun brievenbus rijden ipv te lopen.
Wij hadden vroeger een hond die vocht. Iedere hond die hij tegenkwam (behalve zwarte Duitse Doggen of Ierse Setters, omdat hij er daar 2 van kende) aan viel. Echt agressief, meteen erbovenop duiken tot de hond in kwestie bang weg ging en dan was hij pas tevreden. Van alles hebben we geprobeerd, tot we er idd achter kwamen dat hij het fijn vond om te werken. Vanaf toen lieten we hem aan het begin van het bos een enorme boomstam zoeken en die zeulde hij de rest van de wandeling (zo'n uur) met zich mee. Als er dan een hond aankwam, hoefden we allen maar te zeggen "hou je stok vast he" en dan liep hij (wel lichtelijk gestrest) door. Zodoende kon hij toch nog loslopen. Anders was dat voor de rest van zijn leven niet meer mogelijk geweest.quote:Op dinsdag 19 april 2011 08:37 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Vervelend Childintime dat je hier zo'n last van hebt. Mijn hond deed het vroeger ook wel eens, een walgelijke gewoonte..
Die van mij heeft het uiteindelijk afgeleerd toen hij botten kreeg onderweg... Zijn enige doel werd dan om dat lekkere bot weer mee naar huis te brengen, ik moest dan altijd flink doorstappen. Zo liep hij dan zelfs de lekkerste poepjes voorbij![]()
Een andere optie zou kunnen zijn dat je hem slechts kort uit laat, zodat hij zijn behoeften kan doen... En dan verder met de hond naast de fiets, zodat hij ook niet de tijd heeft om poep te eten.
Soms ligt het aan het voedsel, maar daar heb je vast al wel eens in verdiept. Kom je er echt niet uit dan zou je eens over een gedragstherapeut na kunnen denken, die kennen vaak veel trucjes waar je zelf niet op komt..
Maar heb je weleens opgelet wanneer hij "prikt", alleen op de momenten dat er ongewenst gedrag ontstaat. Het is niet om de hond pijn te doen (honden ervaren pijn heel anders als mensen), het is om de hond uit zijn negatieve energie te halen. Je ziet dat ook bij een groep honden. Als de situatie gespannen wordt, "prikken" ze als het ware met de snuit tegen de zij van de ander, om de aandacht te vragen van die ander.quote:Op dinsdag 19 april 2011 19:10 schreef TheHappyPrince het volgende:
Cesar Milan baseert zijn techniek op het hele dominant/onderdanig relatie tussen mens en dier. Sorry hoor, maar zo werkt dat volgens mij niet. Een hond moet zich prettig voelen bij een baas en er niet continu op bedacht zijn dat z'n baas hem een por in z'n zij kan geven. Het hoeft geen gelijkwaardige relatie te zijn, maar als ik hoor dat Cesar zegt dat hij 'een hond pas aandacht geeft als HIJ er zin in heeft', schiet me dat het verkeerde keelgat in.
Maar het is iets typisch Amerikaans, zijn houding bij honden doet me altijd denken aan een Amerikaanse legercommandant die z'n soldaten afbekt.
Wat me overigens ook heel erg stoort is dat als de honden meer beweging nodig hebben Cesar en de baasjes ze op de loopband zetten om 'uit te laten'. Wtf, ga gewoon met die honden fietsen of wandelen. Het zal er wel mee te maken hebben dat Amerikanen ook liever naar hun brievenbus rijden ipv te lopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |