abonnement Unibet Coolblue
pi_96033257
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 21:07 schreef GlowMouse het volgende:
Zolang je de extra features van MySQLi niet gebruikt, biedt MySQLi geen voordelen. Bovendien zie ik MySQL niet verdwijnen. Daarnaast moet je een database-class gebruiken, zodat mysql door mysqli vervangen nauwelijks tijd kost.
Database-class als in: PDO. Eigen databasewrappers schrijven is tegenwoordig ook nergens meer voor nodig, daar hebben we PDO voor. Jammer alleen dat het een hoop hosters onvoldoende drivers aanbieden.
Als iedereen gewoon fijntjes leert met prepared statements te werken heb je in 1 klap de helft minder problemen in het kader van SQL-injectie en dergelijke.

quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2011 09:11 schreef mstx het volgende:
Ten zesde: onderdruk fouten niet met @ maar zorg dat je in eerste instantie geen fouten krijgt.
Ben ik in principe met je eens, maar er zijn uitzonderingsgevallen, zoals verschillen tussen de Linux en Windows-API's die errors veroorzaken, en andere randgevallen waarbij onderdrukking in plaats van rete-ingewikkelde foutafhandeling beter is. Maar inderdaad, bij in 99% van de gevallen is dat niet nodig. Samenvatting: onderdrukking voor tekortkomingen van PHP zelf is prima, maar voor fouten aan je eigen kant niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Intrepidity op 27-04-2011 09:26:11 ]
pi_96034706
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 09:00 schreef Sitethief het volgende:
Ten vijfde: leer te indenten
Indenten?

quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2011 09:11 schreef mstx het volgende:
Ten zesde: onderdruk fouten niet met @ maar zorg dat je in eerste instantie geen fouten krijgt.
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
if (empty($_POST['Artikelnummer'])) {
    echo 
'';
}
else {    foreach(
$_POST['Artikelnummer'] as $Artikelnummer

{
?>

Zo goed opgelost?

1
2
3
<?php
$sql
=("SELECT Artikelnummer, Naam, Prijs FROM producten WHERE Artikelnummer =    '".mysql_real_escape_string($Artikelnummer)."'")
?>

En is dit veiliger?

[ Bericht 19% gewijzigd door afro op 27-04-2011 10:42:58 ]
...
  woensdag 27 april 2011 @ 10:28:35 #103
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_96034867
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:22 schreef afro het volgende:

[..]

Indenten?

[..]
[ code verwijderd ]

Zo goed opgelost?
echo ''; is nogal nutteloos he. :P
1
2
3
4
5
6
<?php
if (!empty($_POST['Artikelnummer'])) {
  foreach(
$_POST['Artikelnummer'] as $Artikelnummer){
  }
}
?>
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_96035109
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:28 schreef mstx het volgende:

[..]

echo ''; is nogal nutteloos he. :P
[ code verwijderd ]

Dat is waar :D,
Bedankt!
...
pi_96035852
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 10:22 schreef afro het volgende:

[..]

Indenten?

http://en.wikipedia.org/wiki/Indent_style
pi_96083272
Weet iemand hoe je multiple dimensional array output?
Lekker happen
  donderdag 28 april 2011 @ 11:35:48 #107
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_96083329
quote:
99s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:33 schreef -Datdus- het volgende:
Weet iemand hoe je multiple dimensional array output?
Hoe wil je hem outputten? Alleen even bekijken? var_dump($aMultiDimensional);
pi_96083690
Als je 'm daadwerkelijk netjes op het scherm wilt weergeven kun je denken aan geneste for-loops (alleen als je het aantal dimensies van tevoren weet), maar nog netter een recursieve methode (ook bruikbaar bij onbekend aantal dimensies)
pi_96083741
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:35 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Hoe wil je hem outputten? Alleen even bekijken? var_dump($aMultiDimensional);
outputten! :)
Lekker happen
pi_96118063
quote:
16s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:47 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

outputten! :)
Met print / echo dus...
  vrijdag 29 april 2011 @ 09:16:28 #111
305897 remi1986
This MF is infected by madness
pi_96125852
gebruik altijd print_r i.c.m. <pre> </pre>
  vrijdag 29 april 2011 @ 10:40:01 #112
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_96128430
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 09:16 schreef remi1986 het volgende:
gebruik altijd print_r i.c.m. <pre> </pre>
Same.
pi_96128747
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 09:16 schreef remi1986 het volgende:
gebruik altijd print_r i.c.m. <pre> </pre>
var_dump geeft mij ook iets teveel informatie terug, wel handig als het om type casting gaat dat je precies weet waar je mee werkt. Maar als je in een MVC framework werkt bouw je je models zo dat er een stuk type casting in zit, zodat je er vanuit kunt gaan dat de objecten waarmee je werkt ook daadwerkelijk het type hebben wat je verwacht i.p.v. dat losse type casting waar PHP mee werkt.
pi_96129723
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 10:48 schreef Pakspul het volgende:

[..]

var_dump geeft mij ook iets teveel informatie terug, wel handig als het om type casting gaat dat je precies weet waar je mee werkt. Maar als je in een MVC framework werkt bouw je je models zo dat er een stuk type casting in zit, zodat je er vanuit kunt gaan dat de objecten waarmee je werkt ook daadwerkelijk het type hebben wat je verwacht i.p.v. dat losse type casting waar PHP mee werkt.
Gelukkig zit type hinting voor scalar variables in de pijplijn voor een volgende PHP-versie ^O^
pi_96129793
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:11 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Gelukkig zit type hinting voor scalar variables in de pijplijn voor een volgende PHP-versie ^O^
Bron? Want ik ben echt zwaar benieuwd naar de uitwerking. Liefste zie ik zoiets als c# want dat verschil niet erg veel van PHP.

Mooiste zal zijn als string,integer,float etc ook classes zijn of structures zodat deze ook in functies worden geaccepteerd.
pi_96130634
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:13 schreef Pakspul het volgende:

Mooiste zal zijn als string,integer,float etc ook classes zijn of structures zodat deze ook in functies worden geaccepteerd.
Dat geeft vooral overhead, en zeker in een weakly typed taal als php heeft het andere nadelen. Zelfs in een taal als java zijn integers en floats etc gewoon primitives, die je eventueel wel in een Integer/Float etc class kan vatten. Maar dat riekt bij mij al snel naar overengineering. Niks mis met primitives. Misschien dat het voor strings handig kan zijn, bijv zoals het in javascript werkt bijvoorbeeld, waar een string een object en ook een pseudo array is. Voor de rest: keep it simple, stupid.
pi_96131034
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:13 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Bron? Want ik ben echt zwaar benieuwd naar de uitwerking. Liefste zie ik zoiets als c# want dat verschil niet erg veel van PHP.

Mooiste zal zijn als string,integer,float etc ook classes zijn of structures zodat deze ook in functies worden geaccepteerd.
Zie o.a. http://sebastian-bergmann(...)s-in-PHP-5.3.99.html
Kortom kun je geen variabelen zoals "int $foo" declareren, maar wel types verplicht stellen in methodes, zoals nu ook al mogelijk is met arrays en objecten.
Scalar types worden hopelijk nooit classes. Heeft nauwelijks toegevoegde waarde en voegt inderdaad alleen maar overhead toe.
Wat ik wel erg jammer vind is dat de checking niet automatisch gebeurt. Je kunt wel methoden als "public function foo(int $parameter)" declareren, maar vervolgens moet je zélf met de reflection-API checken of die variabele wel van dat type is.
pi_96131672
Je moet PHP ook niet proberen te veranderen in wat het niet is en wat nooit de bedoeling was. Het is oorspronkelijk gemaakt als een zeer laagdrempelige, ubersimpele scriptingtaal. Als je er echt een stricte en volledige programmeertaal van wil maken inclusief type checking etc dan kun je beter met een schone lei beginnen, zodat je ook alle nare erfenissen uit de voorbije tijd kunt kwijtraken. Maar ja, dan kom je waarschijnlijk uit op iets zoals Python...
pi_96131918
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:53 schreef Farenji het volgende:
Je moet PHP ook niet proberen te veranderen in wat het niet is en wat nooit de bedoeling was. Het is oorspronkelijk gemaakt als een zeer laagdrempelige, ubersimpele scriptingtaal. Als je er echt een stricte en volledige programmeertaal van wil maken inclusief type checking etc dan kun je beter met een schone lei beginnen, zodat je ook alle nare erfenissen uit de voorbije tijd kunt kwijtraken. Maar ja, dan kom je waarschijnlijk uit op iets zoals Python...
Een ubersimpele scriptingtaal is het al jaren niet meer. Loosely typed is het inderdaad, maar dat is een bewuste keuze geweest. Een volledige taal is het al een heel poosje. Wat voor dingen mis jij zoal in de API dan? Dat het niet geleverd wordt met een compleet framework zoals bijvoorbeeld ASP.net dat doet klopt, maar dat zie ik als een groot voordeel, omdat ik dan zelf een framework kan kiezen.
Ben het met je eens dat PHP out-of-the-box niet klaar is voor enterprise toepassingen, maar juist het feit dat je zelf je componenten, opcode caching, frameworks en dergelijke kunt kiezen is een groot voordeel, iets wat ik bij ASP.net en dergelijke talen grotendeels mis.
Dit uiteraard afgezien van het feit dat je het kúnt gebruiken als een houtje-touwtje scripttaaltje, maar de mensen die dat doen kan ik uberhaupt niet serieus nemen.
Ik zeg niet dat PHP een stricte taal moet worden, maar als je type hinting wilt introduceren, doe het dan wel volledig en niet halfgebakken. Of maak automatische checking ten minste een configuratieoptie.
pi_96224726
Gebruikte eerst ook altijd print_r, maar tegenwoordig altijd var_dump omdat ik veel gebruik maak van arrays :) Vind die weergave altijd enorm duidelijk :)
  zondag 1 mei 2011 @ 21:55:45 #121
302853 themole
graaft totaal door.
pi_96224846
quote:
2s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:53 schreef mafkees01 het volgende:
Gebruikte eerst ook altijd print_r, maar tegenwoordig altijd var_dump omdat ik veel gebruik maak van arrays :) Vind die weergave altijd enorm duidelijk :)
Idd qua weergave is var_dump wel de betere. :)
Niet altijd serieus
pi_96225378
quote:
14s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:55 schreef themole het volgende:

[..]

Idd qua weergave is var_dump wel de betere. :)
Ligt er dan ook wel enorm aan.. Als ik een dynamische SQL query bouw dan vind ik een var_dump erg onhanding omdat er quotes omheen staan, welke type casting en de length. Dan is de eventuele fout in je query moeilijk te vinden..
Dan gebruik ik gewoon print weer.. Ligt er net aan wat ik wil debuggen :)
pi_96238281
Gebruik toch in godsnaam gewoon xdebug :') Af en toe wat gepruts om het te installeren maar ik beloof je dat je 10x sneller debugged dan met var_dump en dergelijke.
  maandag 2 mei 2011 @ 09:40:09 #124
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_96238473
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 09:31 schreef Intrepidity het volgende:
Gebruik toch in godsnaam gewoon xdebug :') Af en toe wat gepruts om het te installeren maar ik beloof je dat je 10x sneller debugged dan met var_dump en dergelijke.
Waarom zou ik ? Ik heb een eigen db-debugger in mijn db-class ingebouwd en kom met print_r verder gewoon waar ik wil komen.
pi_96239400
quote:
3s.gif Op maandag 2 mei 2011 09:40 schreef GI het volgende:

[..]

Waarom zou ik ? Ik heb een eigen db-debugger in mijn db-class ingebouwd en kom met print_r verder gewoon waar ik wil komen.
En als je niet weet op welke code je programma crasht? Kun je ook fijn je methodes in stappen met print_r en dergelijke? Tuurlijk heb je het niet persee nodig, maar het scheelt een hele hoop tijd.
Dan zouden we met z'n allen net zo goed in notepad assemblycode kunnen gaan zitten tikken, maar dat doen we ook niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')