Ronaldo krijgt Gouden Schoen uitgereikt: 'Er komen meer prijzen'
Cristiano Ronaldo is vrijdag in Hotel Intercontinental onderscheiden met de Gouden Schoen, voor zijn veertig doelpunten in de voorgaande jaargang van de Primera División. De Portugees was al zijn concurrenten in Europa te slim af en sleepte zo alweer zijn tweede Gouden Schoen in de wacht; eerder pakte hij de prestigieuze prijs al in het seizoen 2007/08 bij Manchester United.
Bij de ceremonie waren de nodige prominenten aanwezig; verloofde Irina Shayk, Real-voorzitter Florentino Pérez, Zinedine Zidane, Eusébio en Alfredo di Stéfano waren slechts vijf van de vele mensen die Ronaldo's bijzondere moment bijwoonden. Eusébio, landgenoot van CR7 en in 1968 en 1973 winnaar van de Gouden Schoen, sprak lovende woorden.
Volgens de Portugees was de prijs een dikverdiende beloning voor Ronaldo. “En er komen nog meer prijzen, hij heeft nog zoveel jaren voor zich liggen. Deze jongen heeft altijd goed geluisterd naar de adviezen van ervaren mensen”, sprak de oud-aanvaller. Hij zei te geloven dat Ronaldo in januari een goede kans maakt om de Gouden Bal waarvoor hij genomineerd is, in de wacht te slepen. Ronaldo zelf bedankte de aanwezigen hartelijk voor hun komst en zei dankbaar te zijn voor de Gouden Schoen.
Op de clubwebsite van Real Madrid gaf Ronaldo nog meer tekst en uitleg. "Ik zit hier in één ruimte met twee grootheden", zei hij, wijzend op Di Stéfano en Eusébio, "en dat is al een grote eer. Uiteraard wil ik me bij de beste spelers ter wereld scharen. Ik ben nog jong, leer nog en maak deel uit van een club die me in staat stelt verder te groeien. Ik ben heel blij met dit moment in mijn loopbaan", aldus de aanvaller.