abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95755772
Tja. Als ik mijn diploma's tegen kostprijs kon verkopen dan deed ik het direct.

Meer dan eens overwogen om het vod voor een TV camera te verbranden, of kapot te scheuren en naar de instelling terug te sturen.

Ik zet er maar eens een dikke streep onder.

Ik ben erg blij voor je dat je terecht gekomen bent. :)

[ Bericht 16% gewijzigd door EchtGaaf op 20-04-2011 12:34:30 ]
pi_95760057
Ik raak erg optimistisch van dit mooie weer.
Echt lekker en het werkt ontspannend, ben wel blij dat ik dan toch nog een beetje luxe heb zoals een goede laptop en goed internet. Maar het is wel erg fel licht.
Ik kan haast niet wachten tot ik weer een goede fiets heb, ik heb echt zin om lekker door het bos/duingebied te fietsen. Dat werkt erg rustgevend en is nog gezond ook!
-weg-
pi_95765804
Oke, was vanmorgen toch wel een beetje gestressed, omdat ouders 2 weken weg zijn. Maargoed, heb nu boodschappen voor de hele week gedaan dus alles onder controle ^O^
Allen nog uitvogelen hoe een wasmachine werkt :')
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_95767138
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 16:39 schreef robuust89 het volgende:
Oke, was vanmorgen toch wel een beetje gestressed, omdat ouders 2 weken weg zijn. Maargoed, heb nu boodschappen voor de hele week gedaan dus alles onder controle ^O^
Allen nog uitvogelen hoe een wasmachine werkt :')
Een kind kan de was doen.. Volgens mij is het uitvogelen in welk vakje het wasmiddel moet nog het lastigste. Voor de rest is het Witte was = witte was en de rest is bonte was en op 40 graden, de rest doet dat ding wel.
-weg-
pi_95769334
Ik krijg net een brief binnen of ik 12k wil terugbetalen aan het Zorgkantoor :')
Children of the night. What music they make.
  woensdag 20 april 2011 @ 18:09:46 #156
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95769478
Hoezo dat, is er een foutje gemaakt?
pi_95770194
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 23:38 schreef cafpow het volgende:
even een vraagje, heb hier wel eerder gepost.
Maar goed, ik ga naar een psycholoog, en we hebben het momenteel over opmezelf gaan wonen. Ik zelf heb PDD-NOS, en ken wel wat van mijn valkuilen, maar om te zeggen dat ik totaal gehandicapt ben , nee. Ik heb wat meer moeite met sommige dingen maar over het algemeen red ik me wel...hoewel soms raak ik hard uit balans.

En aangezien een studentenkamer voor mij om meerdere redenen niet mogelijk is, hadden we het over begeleid wonen, wat moet ik me hierbij voorstellen?
Zoals de psycholoog het uitlegde lijkt het me wel wat, maar ik wil graag weten of anderen ervaringen hebben hiermee.
En hoe het er aan toegaat?
Ik ken iemand die begeleid woont, zij zit samen met andere mensen (die niet perse autistisch zijn) in een appartementencomplex, en de begeleiding die je krijgt wordt van je PGB betaald. Per persoon wordt er afgestemd hoeveel begeleiding hij/zij krijgt. Meestal zijn er wel enkele regels waar je je aan moet houden, qua schoonmaken enzo. Meestal moet je ook een paar avonden met je medebewoners eten, om de sociale contacten te onerhouden. Het hang er vanaf wat je afspreekt.

Van het geld dat de organisatie krijgt, wordt dus de begeleiding betaald en het onderhoud van de appartementen, en soms krijg je zakgeld; een bepaalde hoeveelheid geld per week die je mag uitgeven aan boodschappen.
  woensdag 20 april 2011 @ 20:00:16 #158
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_95774770
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 18:42 schreef Auti het volgende:
Inez Weski zegt en schrijft wel fantastische dingen;

[..]

Ik vind haar ook echt goed en kan haar zeker waarderen, maar ze is zo lelijk.. j
Ja, maar op een coole manier, ze kan zo in star trek.
pi_95774985
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 18:28 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ik ken iemand die begeleid woont, zij zit samen met andere mensen (die niet perse autistisch zijn) in een appartementencomplex, en de begeleiding die je krijgt wordt van je PGB betaald. Per persoon wordt er afgestemd hoeveel begeleiding hij/zij krijgt. Meestal zijn er wel enkele regels waar je je aan moet houden, qua schoonmaken enzo. Meestal moet je ook een paar avonden met je medebewoners eten, om de sociale contacten te onderhouden. Het hang er vanaf wat je afspreekt.

Van het geld dat de organisatie krijgt, wordt dus de begeleiding betaald en het onderhoud van de appartementen, en soms krijg je zakgeld; een bepaalde hoeveelheid geld per week die je mag uitgeven aan boodschappen.
Ah, dat klinkt wel tof! :) Heb ook plannen om op mijzelf te gaan, maar het hoe of wat is nog duister.

Hoe woon jij eigenlijk? :)
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  woensdag 20 april 2011 @ 21:42:43 #160
297051 schaal_9
Caissière B
pi_95780746
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 18:06 schreef DeHovenier het volgende:
Ik krijg net een brief binnen of ik 12k wil terugbetalen aan het Zorgkantoor :')
Een technische fout misschien?
12k is voor mensen met ASS een netto jaarsalaris!
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  woensdag 20 april 2011 @ 22:38:32 #161
297051 schaal_9
Caissière B
pi_95784069
En toen was het alweer donker...
pi_95784547
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 21:42 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

12k is voor sommige mensen met ASS een netto jaarsalaris!
fixed ;)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 20 april 2011 @ 23:07:14 #163
297051 schaal_9
Caissière B
pi_95785708
quote:
12s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:46 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

fixed ;)
Scheelt echt enorm inderdaad, allerlei inkomens zijn mogelijk ;)

Die ICT-sector schijnt ook goed te verdienen, al kunnen ze alleen maar over computers praten. Heb het helaas even helemaal gehad met ICT (zal ook wel komen omdat ik ook nog vaak computerproblemen heb).

Van netwerkborrel tot bijbelstudie, de groepsreis in 2003 (!)... het verliep allemaal prima. Maar in de ICT-wereld... komt niks van in! Blijkbaar is daar geen plaats voor iemand die onder de schaal 11 zit (lees: sociaal een beetje anders is). Ik heb wel weer iets bedacht om zoiets een volgende keer te voorkomen.
pi_95790187
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:07 schreef schaal_9 het volgende:

Van netwerkborrel tot bijbelstudie, de groepsreis in 2003 (!)... het verliep allemaal prima. Maar in de ICT-wereld... komt niks van in! Blijkbaar is daar geen plaats voor iemand die onder de schaal 11 zit (lees: sociaal een beetje anders is). Ik heb wel weer iets bedacht om zoiets een volgende keer te voorkomen.
Vind je het heel erg als ik zeg dat ik hier geen touw aan kan vastknopen? (behalve een gevoel van afwijzing?)

ICT = baggerbranche.

[ Bericht 4% gewijzigd door EchtGaaf op 21-04-2011 00:54:24 ]
  donderdag 21 april 2011 @ 04:37:01 #165
297051 schaal_9
Caissière B
pi_95792560
quote:
15s.gif Op donderdag 21 april 2011 00:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Vind je het heel erg als ik zeg dat ik hier geen touw aan kan vastknopen? (behalve een gevoel van afwijzing?)

ICT = baggerbranche.

Vergeet dat met die schalen (fiepje :P). De mensen zijn niet echt mijn type, nee. Vraag me bij sommige ict-ers af of ze ook iets anders kunnen dan het de ganse dag over computers hebben (daarover kunnen ze heel vlot praten). Programmeren vind ik boeiend, maar word niet bepaald opgewonden van allerlei programmeertrucs en -foefjes. Ik vind het veel leuker als de gebruiker onder de indruk is van het programma. Draait het onder de streep niet altijd om waardering en respect afdwingen? Misschien niet direct, dan is het wel via de achterdeur?

Ik heb er wel van geleerd hoor :)
Als je tijdig in de gaten hebt dat je afgewezen wordt, kun je er eventueel over praten en als dat niet lukt of werkt iemand er aan het einde van de rit op wijzen.
pi_95793047
Bij ons wordt er vooral veel geouwehoerd over motoren (veel motor-rijders in mijn groep), voor de rest is de Formule 1 ook een populair gespreksonderwerp. En bij dat soort gesprekken hou ik me dan weer afzijdig.

De tijd dat ICT-ers alleen over computers konden praten is ook wel voorbij volgens mij, er wordt meer-en-meer verwacht dat er ook direct met eindgebruikers wordt gesproken en daardoor dwing je eigenlijk al af dat er wat socialere mensen op de plekken komen te zitten.

En aan de andere kant heeft elke bedrijfstak wel iets... de salesmensen en accountmanagers hebben het alleen over hun iphones, hypotheekconstructies en dure auto's... weet niet of dat beter is :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_95798653
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 04:37 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Vergeet dat met die schalen (fiepje :P). De mensen zijn niet echt mijn type, nee. Vraag me bij sommige ict-ers af of ze ook iets anders kunnen dan het de ganse dag over computers hebben (daarover kunnen ze heel vlot praten). Programmeren vind ik boeiend, maar word niet bepaald opgewonden van allerlei programmeertrucs en -foefjes. Ik vind het veel leuker als de gebruiker onder de indruk is van het programma. Draait het onder de streep niet altijd om waardering en respect afdwingen? Misschien niet direct, dan is het wel via de achterdeur?

Ik heb er wel van geleerd hoor :)
Als je tijdig in de gaten hebt dat je afgewezen wordt, kun je er eventueel over praten en als dat niet lukt of werkt iemand er aan het einde van de rit op wijzen.
Je kan inderdaad lekker fiepen op onderwerpen, merk ik steeds weer. ;) Dat hoort er allemaal bij. Op het onderwerp ICT doe je dat ook best sterk. Ben je niet een beetje hyper over dat geworden? (we gaan 's-nachts niet wakker liggen he? ;) ) Ik heb de indruk dat het je in beslag neemt en je onrustiger maakt, klopt dat? :{

Maar ik merk bij jou een sterke haat-liefde verhouding als het gaat om ICT. Niet raar hoor, ik herken dat ook sterk :Y

Je vindt programmeren misschien wel leuk, maar jij komt bij niet over als een ras-IT-er. Jij bent een man van de getallen (een kanon in het analyseren!) en zie de ICT als een mooi stukje periferie/hulpmiddel van je vakgebied. Niet raar of onwenselijk hoor; ik denk dat je hierdoor juist een sterke pre bij je baas kan hebben.

Ik schat bovendien in dat de ICT voor jou niet zo'n geschikt werkgebied is, met alle respect. Vooral qua branche, qua omgevings-eisen :)

Geen mens kan zonder respect en waardering, Schaal_9. Het is namelijk de zuurstof voor je motivatie.

Het thema afwijzing. Niks is zo pijnlijk om afgewezen te voelen. Het vervelende is (voor ons) om de inschatting te maken of er objectief sprake is van afwijzing. Je kan nl. direct door iemand of een groep worden afgewezen, het kan ook subtieler liggen nl. dat je geen aansluiting in een groep kan vinden. Het is lastig in te schatten...Het is niet altijd zo even duidelijk.

Ik denk dat het voor jou goed is om een redelijk vaste stek te hebben, die je nu hebt. Ik heb best het idee dat je aansluiting vind bij je collega's en ook waardering van ze krijgt (een jou nemen zoals je bent.) :)

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 21-04-2011 11:32:33 ]
pi_95798757
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 20:04 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Ah, dat klinkt wel tof! :) Heb ook plannen om op mijzelf te gaan, maar het hoe of wat is nog duister.

Hoe woon jij eigenlijk? :)
Ik woon sinds 4 maanden op mezelf :P

Ik dacht er eerst ook aan om begeleid te gaan wonen, maar dat bleek al niet meer nodig te zijn. Ik sta nog wel ingeschreven bij zo'n organisatie.
pi_95798784
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 21:42 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

12k is voor mensen met ASS een netto jaarsalaris!
Nou, ik heb een erg ruim PGB, ik denk niet dat het een fout is, Maar ik zal eerst met mijn coach gaan overleggen.
pi_95799135
even een practische vraag hier... ik ben op zoek naar studietips.
ik moet (lees: wil) een zooi boeken gaan doorwerken om m'n expertise uit te diepen... ik heb de boeken, lesmateriaal en leeromgeving maar ik kan me er:

1. niet toe zetten om te beginnen
2. als ik begin ben ik na een half a4-tje alweer wat anders aan het doen

dus... tips? :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_95799284
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 07:35 schreef Ceased2Be het volgende:
Bij ons wordt er vooral veel geouwehoerd over motoren (veel motor-rijders in mijn groep), voor de rest is de Formule 1 ook een populair gespreksonderwerp. En bij dat soort gesprekken hou ik me dan weer afzijdig.

De tijd dat ICT-ers alleen over computers konden praten is ook wel voorbij volgens mij, er wordt meer-en-meer verwacht dat er ook direct met eindgebruikers wordt gesproken en daardoor dwing je eigenlijk al af dat er wat socialere mensen op de plekken komen te zitten.

En aan de andere kant heeft elke bedrijfstak wel iets... de salesmensen en accountmanagers hebben het alleen over hun iphones, hypotheekconstructies en dure auto's... weet niet of dat beter is :')
Het lijkt mij sowieso een compleet drama als er een EK of WK voetbal aan de gang is :X
pi_95799391
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het lijkt mij sowieso een compleet drama als er een EK of WK voetbal aan de gang is :X
Nooit zoveel last van, maar die wedstrijden kijk ik dan nog wel dus daar kan ik dan nog over meepraten... scheelt weer een stuk.
pi_95799557
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 11:40 schreef Ceased2Be het volgende:
even een practische vraag hier... ik ben op zoek naar studietips.
ik moet (lees: wil) een zooi boeken gaan doorwerken om m'n expertise uit te diepen... ik heb de boeken, lesmateriaal en leeromgeving maar ik kan me er:

1. niet toe zetten om te beginnen
2. als ik begin ben ik na een half a4-tje alweer wat anders aan het doen

dus... tips? :)
Met dit weer een dag vrij nemen en die dag alleen plannen voor studie. . Heerlijk met die boeken en laptop in de tuin gaan zitten (ik hoop dat je een tuin hebt)

En denk dat je makkelijk wordt afgeleid? klopt dat? :)
pi_95800162
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Met dit weer een dag vrij nemen en die dag alleen plannen voor studie. . Heerlijk met die boeken en laptop in de tuin gaan zitten (ik hoop dat je een tuin hebt)

En denk dat je makkelijk wordt afgeleid? klopt dat? :)
Heb geen tuin, wel een dakterras en dat kan nog wel eens afleidend zijn met auto's vogeltjes, buren etc. beste werkte eigenlijk binnen zitten gordijnen dicht en oordopjes in... maar ja.
En ja, heb een aandachtsspanne van niks... examens leer(de) ik ook altijd een dag of 2 vantevoren... door de tijdsdruk kwam er dan altijd wel een hyperfocus modus over me heen.

Maar goed ben nu ook aan het werk en heb 6 verschillende dingen weer open staan waar ik tussen switch en dat is een redelijk normale manier van werken voor me :)

Iig heb ik met m'n nieuwe job wel standaard 1 dag in de week vrij en die wil ik gaan gebruiken voor studie.
pi_95800373
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:07 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Heb geen tuin, wel een dakterras en dat kan nog wel eens afleidend zijn met auto's vogeltjes, buren etc. beste werkte eigenlijk binnen zitten gordijnen dicht en oordopjes in... maar ja.
En ja, heb een aandachtsspanne van niks... examens leer(de) ik ook altijd een dag of 2 vantevoren... door de tijdsdruk kwam er dan altijd wel een hyperfocus modus over me heen.

Maar goed ben nu ook aan het werk en heb 6 verschillende dingen weer open staan waar ik tussen switch en dat is een redelijk normale manier van werken voor me :)

Iig heb ik met m'n nieuwe job wel standaard 1 dag in de week vrij en die wil ik gaan gebruiken voor studie.
Dat laatste is natuurlijk weer mooi als je dat kan permitteren. Het zou ook anders ondoenlijk zijn als je 1 dag in de week aan studie moest inruimen, dan hou je nog een dag over voor de boodschappen. Tja, het is wel een vakgebied waarin je maximaal moet bij blijven. Ga je dat nooit tegenstaan?

Wel knap dat je nb. aan zes dingen tegelijk kan werken :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')