abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95957431
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 14:11 schreef von_Preussen het volgende:
Het mooiste is gewoon een prachtige vrijstaande woning met veel ruimte eromheen, in het natuurgebied in de buurt staan een aantal van die huizen, dat lijkt me ideaal.

Hoewel ik momenteel in onze wijk (dorp) ook weinig tot geen last van anderen heb. Vooral sinds de tokkiezoon op zichzelf is gaan wonen.

Trouwens grappig dat je het voorbeeld van een industrieterrein noemt, mijn oom woont op het terrein van ons familiebedrijf en daar is het buiten werktijden juist heerlijk rustig en verlaten. :P

Maar ik kan je goed begrijpen auti, toen ik nog op studentenkamer zat kon ik ook nooit tot rust komen. In de stad altijd drukte en huisgenoten om mij heen. Als het maar even kon vluchtte ik naar huis, ook als ik dan 2x per week een lange treinreis heen en terug moest maken.
Het is voor ons gewoon belangrijk om in de oude, vertrouwde omgeving een rustplaats te hebben die ons de mogelijkheid biedt om weer bij te komen. Als dat dan verstoord wordt en je kan nergens heen, dan is het begrijpelijk dat dat veel onrust opwekt.
Volgens mij heb je in Duitsland voor hetzelfde geld veel meer mogelijkheden om rustig vrij te wonen. Het zou een berg aan prikkels schelen in ieder geval. :)
pi_95957547
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:43 schreef von_Preussen het volgende:
Ben de hele dag op de weg en die naast elkaar fietsende fietsers helemaal zat. Nu haal ik ze in en als er iets tegemoet komt hebben ze pech, dan ga ik gewoon naar rechts en zien ze maar waar ze blijven.

Ben een heel net mens en best toegevelijk, maar zoals je mij tegemoet treed kan je het ook terug verwachten.
Precies en voor mij is de grens ook bereikt. Ik ben altijd mega-tolerant geweest en ik gooi het roer ook om. Mijn vriendelijk is nu ook echt voorbij; ik ga voortaan mensen gewoon keihard op hun asociaal gedrag aanspreken :Y) ( op dezelfde wijze zoals politie dat ook doet).

Ik vind het al van de zotte dat ik moet "vragen" middels een belsignaal of ik er aub langs mag? 8)7 En zelfs dat al niet meer genoeg is?
pi_95957723
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:52 schreef schaal_9 het volgende:
Dit zijn de feiten: doordat Nederlanders heel direct zijn, staan we bekend als een van de meest asociale volkeren ter wereld. Kinderen worden heel vrij opgevoed en dat heeft voordelen, maar ook nadelen.
De overbevolking maakt het ook niet gemakkelijk. Tijdens de ochtendspits kun je in trein of auto gewoon concluderen: Nederland is vol. In ieder geval, de Randstad is vol.

Als ik een gelijkverdienende partner had, hadden we toch een redelijk gezinsinkomen kunnen hebben, voldoende om te verhuizen. Maar qua buurt ik mag absoluut niet mopperen, het is grosso modo een overwegend rustige wijk.
De spijker op zijn kop.

Dat je relatief rustig woont vind ik heel gelukkig voor je; je hebt buiten je werk ook rust nodig, omdat prikkels bij jou ook vele harder binnenkomen dan gemiddeld. :)

Verder: je zit qua werk en werkgelegendheid natuurlijk gewoon top :Y
  maandag 25 april 2011 @ 17:31:22 #284
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95960291
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 15:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Volgens mij heb je in Duitsland voor hetzelfde geld veel meer mogelijkheden om rustig vrij te wonen. Het zou een berg aan prikkels schelen in ieder geval. :)
Het hangt er maar net van af, je kan in Duitsland ook huizen op postzegels krijgen, maar dat kost dan ook geen drol (i.p.v. in Nederland de hoofdprijs). En als je dan een "Nederlandse prijs" op tafel legt dan krijg je idd een stuk meer.

Na mijn studie wil ik de randstad ook weer verlaten, ik kan mij echt niet voorstellen om daar te wonen. Ik vind het ronduit vreselijk al die mensen, ik kan er wel een tijdje tegen, maar je kan je dan nergens terugtrekken om jezelf weer op te laden.

Mijn droom zou zijn om na mijn studie net over de grens in Duitsland te gaan wonen en (als ik nog geen eigen bedrijf heb) dan net over de grens in Nederland te werken. Te denken valt aan Arnhem / Nijmegen of Hengelo / Enschede. Dan eerst een mooie huurwoning voor nop + een leuke 2e hands 1-serie voor weinig rijden.* O+

Weliswaar geen grote woning, maar voor 1 persoon groot genoeg (130m2 huis en 324m2 grond).

http://www.immowelt.de/immobilien/immodetail.aspx?id=12103992

Helemaal nieuw te bouwen, de prijs is inclusief grond etc. Wel komen er nog een badkamer en keuken bij die je zelf moet betalen, maar dan nog heb je voor pakweg ¤150.000 je huis compleet af (met muren verven, stopcontacten, lichtschakelaars enz.).

Waar mensen in Nederland dit geld (¤350.000) voor een Vinexwoning + postzegeltuin uitgeven krijg je in Duitsland al een landhuis:

http://www.immowelt.de/immobilien/immodetail.aspx?id=14179636

Wohnfläche: ca. 120,00 m²
Grundstücksfl.: ca. 15.000,00 m²

Van buren dus geen last. :D

* mits mijn autisme niet (weer) roet in het eten gooit en die plannen onbereikbaar maakt.
  maandag 25 april 2011 @ 17:34:52 #285
297051 schaal_9
Caissière B
pi_95960381
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 16:05 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De spijker op zijn kop.

Dat je relatief rustig woont vind ik heel gelukkig voor je; je hebt buiten je werk ook rust nodig, omdat prikkels bij jou ook vele harder binnenkomen dan gemiddeld. :)

Verder: je zit qua werk en werkgelegendheid natuurlijk gewoon top :Y
Het scheelt nogal per wijk; je hebt ook wijken waarin veel criminaliteit is en problematiek tussen bevolkingsgroepen onderling. Maar dat is in mijn wijk niet.

Hoe weet je dat prikkels bij mij veel harder binnenkomen dan gemiddeld?
Ik denk dat dat nog meevalt.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_95961915
Ik heb gelukkig dan wel de mazzel dat ik een idioot groot natuurgebied naast de deur heb liggen, en natuurlijk de pier e.d. Dat heb ik ook wel eens eerder verteld, dat is wel lekker om rust op te zoeken, dus die mogelijkheden zijn er wel.
Je kan als je tussen mensen woont ipv op het land ook niet verwachten dat het muisstil is (wat raar is want muizen zijn helemaal niet stil) maar er mogen ook wel grensen zijn.

Ik vind het zelf dan ook tot op zekere hoogte niet erg, al komt het soms wel eens bijzonder beroerd uit.. maar je kan en mag er niet over klagen. Ik kan mijzelf namelijk ook wel eens schuldig maken aan gehoorigheid en als je buurtbewoners dat ook doen dan kan je er wel eens mee weg komen. Mijn stereo kan ook lekker hard als ik het eens gezellig heb ;) En dan heeft men geen recht tot klagen..

Maarja, soms werkt het niet mee aan de stemming oid, omdat het zo simpel is en zo ordinair.
Net ook nog in 1 minuut tijd 5 x Ajax, 6 x Feyenoord en 2 x PSV moeten horen met het nodige er omheen. Mijn achterburen zijn helemaal lijp dat Feyenoord met 3-1 gewonnen heeft. Dat is echt duidelijk. En met een WK wil je niet weten..
-weg-
  maandag 25 april 2011 @ 19:32:30 #287
297051 schaal_9
Caissière B
pi_95964372
@von_Preussen: ik geef je helemaal gelijk en ik hoop dat hij zijn ambitie om in Duitsland te gaan wonen kan waarmaken. Als je in Nederland belasting betaalt, kun je ook nog HRA krijgen. Spreek je vloeiend Duits? Of autisme roet in het eten gooit... als ik even kijk naar de LinkedIn groep over autisme, dan blijkt dat veel hogeropgeleiden met Asperger veel banen hebben gehad. Het aandeel dat moeite heeft met het vinden van werk is niet zo groot. Dat de LinkedIn groep wordt opgesteld voor mensen met normale begaafdheid, vind ik zelf een minpunt.

Het platteland heeft zijn voor- en nadelen. In een klein dorp in Zuid-Frankrijk waar ik op vakantie heen ga bijvoorbeeld heb je alle ruimte, maar je zult er weinig jonge vrouwen treffen. Die verhuizen over het algemeen naar de stad.

Een fantastische Pasen is ten einde. Het was een week van blote benen en shirtjes met hele korte mouwtjes :Y
  maandag 25 april 2011 @ 19:47:03 #288
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95965133
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 19:32 schreef schaal_9 het volgende:
@von_Preussen: ik geef je helemaal gelijk en ik hoop dat hij zijn ambitie om in Duitsland te gaan wonen kan waarmaken. Als je in Nederland belasting betaalt, kun je ook nog HRA krijgen. Spreek je vloeiend Duits? Of autisme roet in het eten gooit... als ik even kijk naar de LinkedIn groep over autisme, dan blijkt dat veel hogeropgeleiden met Asperger veel banen hebben gehad. Het aandeel dat moeite heeft met het vinden van werk is niet zo groot. Dat de LinkedIn groep wordt opgesteld voor mensen met normale begaafdheid, vind ik zelf een minpunt.
Mijn probleem is dat ik zonder structuur mijn studie niet kan afronden, ben totaal gedemotiveerd en heb 4 jaar lang geen zak uitgevreten (toch nog de helft weten te halen). Alleen omdat ik mijn P nog niet heb heeft de uni mij een ultimatum gesteld: of wiskunde komend jaar halen (2011 - 2012) of het is definitief einde, ben al 3x door het oog van de naald gekropen (normaal BSA in het 2e jaar exit).

Dat is waar ik mij zorgen over maak, of het mij wel lukt een zodanige structuur op te bouwen om mijn studie af te ronden. Aan mijn intellectuele vaardigheden ligt het niet, ik heb 2 jaar VWO in 1 jaar gedaan en met goede cijfers afgerond, helemaal iin mijn eentje.

Duitsland zou mooi zijn, ik moet er wel bij zeggen dat de drempel voor mij waarschijnlijk veel lager is dan voor de meeste anderen. Aangezien ik half Duits ben en in Duitsland ben geboren (wel opgegroeid in Nederland), kom ik er zeer regelmatig en spreek ik de taal ook vloeiend. Ook voel ik mij er net zo thuis als in Nederland, voornamelijk omdat ik met de voorzieningen e.d. bekend ben. Je kan het vergelijken als je zelf in een andere provincie bent, de mensen en stad is vreemd, maar alle voorzieningen / taal / cultuur is toch net zoals thuis & vertrouwd.
  maandag 25 april 2011 @ 19:47:29 #289
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95965165
Oja, en een fijn nummer om mee te ontspannen:

quote:

Het platteland heeft zijn voor- en nadelen. In een klein dorp in Zuid-Frankrijk waar ik op vakantie heen ga bijvoorbeeld heb je alle ruimte, maar je zult er weinig jonge vrouwen treffen.
Dat is niet zo heel mooi, soms ben ik daar wel erg mee bezig, een vriendin die echt van me houdt zou wel fijn zijn. Maar aan de andere kant, of ik in staat ben om een relatie te hebben dat weet ik ook niet. :{

[ Bericht 50% gewijzigd door von_Preussen op 25-04-2011 19:54:14 ]
pi_95969096
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 17:31 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Het hangt er maar net van af, je kan in Duitsland ook huizen op postzegels krijgen, maar dat kost dan ook geen drol (i.p.v. in Nederland de hoofdprijs). En als je dan een "Nederlandse prijs" op tafel legt dan krijg je idd een stuk meer.

Na mijn studie wil ik de randstad ook weer verlaten, ik kan mij echt niet voorstellen om daar te wonen. Ik vind het ronduit vreselijk al die mensen, ik kan er wel een tijdje tegen, maar je kan je dan nergens terugtrekken om jezelf weer op te laden.

Mijn droom zou zijn om na mijn studie net over de grens in Duitsland te gaan wonen en (als ik nog geen eigen bedrijf heb) dan net over de grens in Nederland te werken. Te denken valt aan Arnhem / Nijmegen of Hengelo / Enschede. Dan eerst een mooie huurwoning voor nop + een leuke 2e hands 1-serie voor weinig rijden.* O+

Weliswaar geen grote woning, maar voor 1 persoon groot genoeg (130m2 huis en 324m2 grond).

http://www.immowelt.de/immobilien/immodetail.aspx?id=12103992

Helemaal nieuw te bouwen, de prijs is inclusief grond etc. Wel komen er nog een badkamer en keuken bij die je zelf moet betalen, maar dan nog heb je voor pakweg ¤150.000 je huis compleet af (met muren verven, stopcontacten, lichtschakelaars enz.).

Waar mensen in Nederland dit geld (¤350.000) voor een Vinexwoning + postzegeltuin uitgeven krijg je in Duitsland al een landhuis:

http://www.immowelt.de/immobilien/immodetail.aspx?id=14179636

Wohnfläche: ca. 120,00 m²
Grundstücksfl.: ca. 15.000,00 m²

Van buren dus geen last. :D

* mits mijn autisme niet (weer) roet in het eten gooit en die plannen onbereikbaar maakt.
Ooooohhhh dat eerste huisje, zo prachtig. Ik zou er zo in willen trekken. Niet eens heel ver van Groesbeek. Ultieme droom. :{

En Duitsland vind ik een mooi, schoon land. De Duitse degelijkheid spreek mij enorm aan. Ook degelijke mensen die er wonen. :)

En die 1-serie is ook een mooie wagen. :Y
pi_95969310
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 17:34 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Het scheelt nogal per wijk; je hebt ook wijken waarin veel criminaliteit is en problematiek tussen bevolkingsgroepen onderling. Maar dat is in mijn wijk niet.
Dat is dan erg gelukkig, want inderdaad de verschillen in buurten kunnen enorm zijn.
quote:
Hoe weet je dat prikkels bij mij veel harder binnenkomen dan gemiddeld?
Ik denk dat dat nog meevalt.
Sorry dat ik daarin generaliseerde. Maar bij mensen met asperger komen prikkels, dus ook auditieve prikkels veel harder binnen. En ik zag dat je gisteren best had geërgerd aan je buurman die wel erg enthousiast bezig is geweest.... Daarom dacht ik dat. :)
pi_95969671
quote:
Of autisme roet in het eten gooit... als ik even kijk naar de LinkedIn groep over autisme, dan blijkt dat veel hogeropgeleiden met Asperger veel banen hebben gehad.
Vet: is dat een veeg teken! Is las een verhaal over een persoon van 43 met Asperger ,in magazine Psychologie, en had zo'n 30 banen gehad (claimde hij).--------> enkele reis volledig arbeidsongeschikt.
quote:
Het aandeel dat moeite heeft met het vinden van werk is niet zo groot.
Vinden is 1, maar werk houden is vers 2. En daar gaat het voor vele ASS-ers heel vaak fout.
quote:
Een fantastische Pasen is ten einde. Het was een week van blote benen en shirtjes met hele korte mouwtjes :Y
Mooi dat je zo genoten hebt en dat je van de kleine dingen als deze kan genieten. :)
pi_95973164
Tegenwoordig is het toch heel normaal om na 2 of uiterlijk 3 jaar alweer een andere baan te zoeken? Tenminste, dat zie ik bij mij op het werk heel veel. Mensen die ergens 5 jaar zitten, worden al voor veteranen uitgemaakt... (Waarop ik dan maar meestal niet zeg dat ik deze zomer al 15 jaar zit). Ik denk juist dat dat o-zo-moderne jobhoppen voor ASS-ers helemaal niks is. Iedere keer weer wennen aan een nieuwe omgeving, nieuwe collega's, nieuwe manieren van werken; om nog maar te zwijgen over die sollicitaties de hele tijd. Pffff ik ben blij dat ik dat voorlopig als het goed is nog niet hoef. (Ook al is wel duidelijk dat mijn baan op termijn (3-5 jaar) komt te vervallen, maar dat duurt voor mij nog net lang genoeg om me nu nog even niet druk om te maken.)

@VonPreussen: dat eerste huisje is echt superleuk! Ik zou er alleen wel wat muren uitslopen denk ik, om het wat ruimtelijker te maken. Alleen is het voor mij dan wel weer een nadeel dat het in Duitsland staat, want ik vind Duits een rottaal. Het lijkt zoveel op het Nederlands, maar het is dan toch weer net anders, dus dan vergis ik me steeds. En dan heb ik het nog niet over al die naamvallen... :X

@Auti: Ik moest lachen om die dames in de achtertuin... Ik stel me dan helemaal voor dat je die een paar dagen later bij de bakker of de supermarkt tegenkomt en dan nét iets te luid op wat pikante details terugkomt... (Maar even eerlijk: dat dénk ik dan wel, maar dat dúrf ik dan ook weer niet hoor.)

@Schaal_9: Wat bedoel je met dat je het een minpunt vindt dat de LinkedIN groep wordt opengesteld voor mensen met een normale begaafdheid?
Sowieso denk ik dat omdat het een LinkedIN-groep is, en daar toch vrijwel alleen mensen met een bepaald opleidingsniveau te vinden zijn, je de "paupers" en "tokkies" daar toch niet gaat tegenkomen... En mensen die perse alleen met hoogbegaafden in een clubje willen zitten kunnen lid worden van Mensa. Mits ze zelf natuurlijk hoogbegaafd zijn, maar dat valt meestal nogal tegen geloof ik.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 25 april 2011 @ 22:24:36 #294
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_95973507
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 22:17 schreef Pandora73 het volgende:

@VonPreussen: dat eerste huisje is echt superleuk! Ik zou er alleen wel wat muren uitslopen denk ik, om het wat ruimtelijker te maken. Alleen is het voor mij dan wel weer een nadeel dat het in Duitsland staat, want ik vind Duits een rottaal. Het lijkt zoveel op het Nederlands, maar het is dan toch weer net anders, dus dan vergis ik me steeds. En dan heb ik het nog niet over al die naamvallen...
Het is een huis wat nog gebouwd moet worden, dus uiteraard zijn er nog mogelijkheden om het aan te passen. ;)

Jammer dat de taal je niet ligt, dat is iets persoonlijks natuurlijk.
  maandag 25 april 2011 @ 22:26:14 #295
297051 schaal_9
Caissière B
pi_95973613
@Pandora73: eerst was het een groep voor hogeropgeleiden met autisme (hbo/wo). Met de huidige definitie is de groep in principe toegankelijk voor iedereen met een IQ van 85 of hoger (om zo minder mensen uit te sluiten). In combinatie met autisme kun je dan prima af met de hulp van de gemeente of UWV. Het zijn juist hogeropgeleiden met autisme die specifieke behoeften hebben.

Je hebt natuurlijk gelijk dat er op LinkedIn vooral hogeropgeleiden komen. Echte hoogbegaafheid, dat is weer een heel andere tak van sport :)
pi_95973956
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 22:26 schreef schaal_9 het volgende:
@Pandora73: eerst was het een groep voor hogeropgeleiden met autisme (hbo/wo). Met de huidige definitie is de groep in principe toegankelijk voor iedereen met een IQ van 85 of hoger (om zo minder mensen uit te sluiten). In combinatie met autisme kun je dan prima af met de hulp van de gemeente of UWV. Het zijn juist hogeropgeleiden met autisme die specifieke behoeften hebben.

Je hebt natuurlijk gelijk dat er op LinkedIn vooral hogeropgeleiden komen. Echte hoogbegaafheid, dat is weer een heel andere tak van sport :)
Precies, met de voorselectie door middel van het feit dat het een LinkedIN groep is, denk ik echt niet dat er mensen met een IQ van 85 komen. En ik begreep dat de groep zelf ook een redelijk sturend vermogen heeft, dus dat er behoorlijk wat "sociale controle" is. Dus als iemand (met welk IQ of opleidingsniveau dan ook) zich misdraagt, dit al snel bijgestuurd wordt.

* Pandora73 is stiekem wel benieuwd wie jullie op LinkedIN dan precies zijn; heb wel geprobeerd iets te koppelen maar er zijn te veel mensen in die groep :')
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_95976829
Ik heb niks te zoeken op LinkedIn :')
Children of the night. What music they make.
pi_95976876
Ach als je toch eens wil lachen: http://nl.linkedin.com/pub/mark-steenbakkers/a/697/a04

Kom alleen nooit op de fora... die boeien me niet.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_95977936
ATT op Linkedin : apart sfeertje. Een tikkeltje formalistisch. En niet echt laagdrempelig uit zichzelf....

Niettemin zijn er toch redelijk veel leden in de betreffende groep, al bestaat natuurlijk de mogelijkheid tot klonen. We praten wel over honderden 'leden' in een paar jaar bij elkaar gesprokkeld.

Het leuke is dat daar een AMA mevrouw met Asperger daar ook post en een leuke overzicht heeft gepost.

Opvallend is de openheid van menig poster aldaar...

[ Bericht 14% gewijzigd door EchtGaaf op 25-04-2011 23:58:43 ]
pi_95979565
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 23:29 schreef Ceased2Be het volgende:
Ach als je toch eens wil lachen: http://nl.linkedin.com/pub/mark-steenbakkers/a/697/a04

Kom alleen nooit op de fora... die boeien me niet.
Wat is daar grappig aan :?
Children of the night. What music they make.
  dinsdag 26 april 2011 @ 01:03:43 #301
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_95980638
quote:
Dat is niet zo heel mooi, soms ben ik daar wel erg mee bezig, een vriendin die echt van me houdt zou wel fijn zijn. Maar aan de andere kant, of ik in staat ben om een relatie te hebben dat weet ik ook niet. :{
Laat ik vooropstellen dat ik jou niet ken en dat iedere situatie, iedere persoon uniek is. Maar ik wil dit toch even kwijt, misschien dat het jou en anderen een hart onder de riem steekt.

In 2001 heb ik op Chatplaza mijn vriendin leren kennen. Het klikte al vrij snel, we "praatten " veel en vaak. Dan komt het moment dat je een keer in real life wilt afspreken. Daar was ze heel erg terughoudend over. Afspreken, dan op het laatste moment weer afzeggen van haar kant, bellen wilde ze niet. Ik werd er een beetje wanhopig van op een gegeven moment.

Totdat, uiteindelijk, het hoge woord er uitkwam en ze vertelde dat ze autisme had en bang was dat ik haar in het echt niet leuk zou vinden. Daar veel over gepraat uiteraard, en na ongeveer 17 maanden nadat we elkaar voor het eerst gesproken hadden, elkaar voor het eerst ontmoet.

Tijdens het chatten had ik al gemerkt, en daar hadden we ook uitvoerig over gesproken, dat ik heel veel dingen bij haar herkende, alleen had zij het dan wat "zwaarder". Het je niet thuis voelen in grote mensenmassa's, niet graag in een grote groep mensen het woord voeren (terwijl 1 op 1 juist wel heel behoorlijk gaat), de rust die je nodig hebt om bij te komen na een drukke dag met veel indrukken, de vaste structuren die nodig zijn, de zogenaamde fiepdingetjes, ga zo maar door...

Zoals gezegd, ik herkende het. Ik wil mijzelf niet het label opplakken, maar ik begrijp wel beter waar het vandaan komt nu ik mij er ook meer in hebt verdiept.

Inmiddels zijn we ruim 8 jaar verder en zijn we nog steeds heel erg gelukkig samen. Ik weet wat zij nodig heeft en vind het zelf eigenlijk ook best prettig. En we leren van elkaar, gek genoeg. Soms fiept zij (mathematische astrofysica, alstublieft...) en de andere keer ik. (meestal auto's) Dan kijken we elkaar soms aan en schieten in de lach als we door hebben dat we teveel doordraven.

Ik besef dat ik veel geluk heb gehad. En niet om mezelf op een voetstuk te plaatsen, maar ik denk dat zij het ook heeft gehad. We leren van elkaar, en ik heb de indruk dat het met haar beter gaat dan toen ik haar leerde kennen. Heeft volgens mij ook veel te maken met vertrouwen in dit geval. Natuurlijk, de kans dat het overgaat is klein. Maar we kunnen er nu allebei steeds beter mee omgaan. Dat is een leerproces.

Zo, dat was een flink lange post. Ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen dat ik hier heb gepost.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')