Volgens mij heb je in Duitsland voor hetzelfde geld veel meer mogelijkheden om rustig vrij te wonen. Het zou een berg aan prikkels schelen in ieder geval.quote:Op maandag 25 april 2011 14:11 schreef von_Preussen het volgende:
Het mooiste is gewoon een prachtige vrijstaande woning met veel ruimte eromheen, in het natuurgebied in de buurt staan een aantal van die huizen, dat lijkt me ideaal.
Hoewel ik momenteel in onze wijk (dorp) ook weinig tot geen last van anderen heb. Vooral sinds de tokkiezoon op zichzelf is gaan wonen.
Trouwens grappig dat je het voorbeeld van een industrieterrein noemt, mijn oom woont op het terrein van ons familiebedrijf en daar is het buiten werktijden juist heerlijk rustig en verlaten.
Maar ik kan je goed begrijpen auti, toen ik nog op studentenkamer zat kon ik ook nooit tot rust komen. In de stad altijd drukte en huisgenoten om mij heen. Als het maar even kon vluchtte ik naar huis, ook als ik dan 2x per week een lange treinreis heen en terug moest maken.
Het is voor ons gewoon belangrijk om in de oude, vertrouwde omgeving een rustplaats te hebben die ons de mogelijkheid biedt om weer bij te komen. Als dat dan verstoord wordt en je kan nergens heen, dan is het begrijpelijk dat dat veel onrust opwekt.
Precies en voor mij is de grens ook bereikt. Ik ben altijd mega-tolerant geweest en ik gooi het roer ook om. Mijn vriendelijk is nu ook echt voorbij; ik ga voortaan mensen gewoon keihard op hun asociaal gedrag aansprekenquote:Op maandag 25 april 2011 15:43 schreef von_Preussen het volgende:
Ben de hele dag op de weg en die naast elkaar fietsende fietsers helemaal zat. Nu haal ik ze in en als er iets tegemoet komt hebben ze pech, dan ga ik gewoon naar rechts en zien ze maar waar ze blijven.
Ben een heel net mens en best toegevelijk, maar zoals je mij tegemoet treed kan je het ook terug verwachten.
De spijker op zijn kop.quote:Op maandag 25 april 2011 15:52 schreef schaal_9 het volgende:
Dit zijn de feiten: doordat Nederlanders heel direct zijn, staan we bekend als een van de meest asociale volkeren ter wereld. Kinderen worden heel vrij opgevoed en dat heeft voordelen, maar ook nadelen.
De overbevolking maakt het ook niet gemakkelijk. Tijdens de ochtendspits kun je in trein of auto gewoon concluderen: Nederland is vol. In ieder geval, de Randstad is vol.
Als ik een gelijkverdienende partner had, hadden we toch een redelijk gezinsinkomen kunnen hebben, voldoende om te verhuizen. Maar qua buurt ik mag absoluut niet mopperen, het is grosso modo een overwegend rustige wijk.
Het hangt er maar net van af, je kan in Duitsland ook huizen op postzegels krijgen, maar dat kost dan ook geen drol (i.p.v. in Nederland de hoofdprijs). En als je dan een "Nederlandse prijs" op tafel legt dan krijg je idd een stuk meer.quote:Op maandag 25 april 2011 15:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Volgens mij heb je in Duitsland voor hetzelfde geld veel meer mogelijkheden om rustig vrij te wonen. Het zou een berg aan prikkels schelen in ieder geval.
Het scheelt nogal per wijk; je hebt ook wijken waarin veel criminaliteit is en problematiek tussen bevolkingsgroepen onderling. Maar dat is in mijn wijk niet.quote:Op maandag 25 april 2011 16:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De spijker op zijn kop.
Dat je relatief rustig woont vind ik heel gelukkig voor je; je hebt buiten je werk ook rust nodig, omdat prikkels bij jou ook vele harder binnenkomen dan gemiddeld.
Verder: je zit qua werk en werkgelegendheid natuurlijk gewoon top
Mijn probleem is dat ik zonder structuur mijn studie niet kan afronden, ben totaal gedemotiveerd en heb 4 jaar lang geen zak uitgevreten (toch nog de helft weten te halen). Alleen omdat ik mijn P nog niet heb heeft de uni mij een ultimatum gesteld: of wiskunde komend jaar halen (2011 - 2012) of het is definitief einde, ben al 3x door het oog van de naald gekropen (normaal BSA in het 2e jaar exit).quote:Op maandag 25 april 2011 19:32 schreef schaal_9 het volgende:
@von_Preussen: ik geef je helemaal gelijk en ik hoop dat hij zijn ambitie om in Duitsland te gaan wonen kan waarmaken. Als je in Nederland belasting betaalt, kun je ook nog HRA krijgen. Spreek je vloeiend Duits? Of autisme roet in het eten gooit... als ik even kijk naar de LinkedIn groep over autisme, dan blijkt dat veel hogeropgeleiden met Asperger veel banen hebben gehad. Het aandeel dat moeite heeft met het vinden van werk is niet zo groot. Dat de LinkedIn groep wordt opgesteld voor mensen met normale begaafdheid, vind ik zelf een minpunt.
Dat is niet zo heel mooi, soms ben ik daar wel erg mee bezig, een vriendin die echt van me houdt zou wel fijn zijn. Maar aan de andere kant, of ik in staat ben om een relatie te hebben dat weet ik ook niet.quote:Op maandag 25 april 2011 19:32 schreef schaal_9 het volgende:
Het platteland heeft zijn voor- en nadelen. In een klein dorp in Zuid-Frankrijk waar ik op vakantie heen ga bijvoorbeeld heb je alle ruimte, maar je zult er weinig jonge vrouwen treffen.
Ooooohhhh dat eerste huisje, zo prachtig. Ik zou er zo in willen trekken. Niet eens heel ver van Groesbeek. Ultieme droom.quote:Op maandag 25 april 2011 17:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het hangt er maar net van af, je kan in Duitsland ook huizen op postzegels krijgen, maar dat kost dan ook geen drol (i.p.v. in Nederland de hoofdprijs). En als je dan een "Nederlandse prijs" op tafel legt dan krijg je idd een stuk meer.
Na mijn studie wil ik de randstad ook weer verlaten, ik kan mij echt niet voorstellen om daar te wonen. Ik vind het ronduit vreselijk al die mensen, ik kan er wel een tijdje tegen, maar je kan je dan nergens terugtrekken om jezelf weer op te laden.
Mijn droom zou zijn om na mijn studie net over de grens in Duitsland te gaan wonen en (als ik nog geen eigen bedrijf heb) dan net over de grens in Nederland te werken. Te denken valt aan Arnhem / Nijmegen of Hengelo / Enschede. Dan eerst een mooie huurwoning voor nop + een leuke 2e hands 1-serie voor weinig rijden.*![]()
Weliswaar geen grote woning, maar voor 1 persoon groot genoeg (130m2 huis en 324m2 grond).
http://www.immowelt.de/immobilien/immodetail.aspx?id=12103992
Helemaal nieuw te bouwen, de prijs is inclusief grond etc. Wel komen er nog een badkamer en keuken bij die je zelf moet betalen, maar dan nog heb je voor pakweg ¤150.000 je huis compleet af (met muren verven, stopcontacten, lichtschakelaars enz.).
Waar mensen in Nederland dit geld (¤350.000) voor een Vinexwoning + postzegeltuin uitgeven krijg je in Duitsland al een landhuis:
http://www.immowelt.de/immobilien/immodetail.aspx?id=14179636
Wohnfläche: ca. 120,00 m²
Grundstücksfl.: ca. 15.000,00 m²
Van buren dus geen last.![]()
* mits mijn autisme niet (weer) roet in het eten gooit en die plannen onbereikbaar maakt.
Dat is dan erg gelukkig, want inderdaad de verschillen in buurten kunnen enorm zijn.quote:Op maandag 25 april 2011 17:34 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het scheelt nogal per wijk; je hebt ook wijken waarin veel criminaliteit is en problematiek tussen bevolkingsgroepen onderling. Maar dat is in mijn wijk niet.
Sorry dat ik daarin generaliseerde. Maar bij mensen met asperger komen prikkels, dus ook auditieve prikkels veel harder binnen. En ik zag dat je gisteren best had geërgerd aan je buurman die wel erg enthousiast bezig is geweest.... Daarom dacht ik dat.quote:Hoe weet je dat prikkels bij mij veel harder binnenkomen dan gemiddeld?
Ik denk dat dat nog meevalt.
Vet: is dat een veeg teken! Is las een verhaal over een persoon van 43 met Asperger ,in magazine Psychologie, en had zo'n 30 banen gehad (claimde hij).--------> enkele reis volledig arbeidsongeschikt.quote:Op maandag 25 april 2011 19:32 schreef schaal_9 het volgende:
Of autisme roet in het eten gooit... als ik even kijk naar de LinkedIn groep over autisme, dan blijkt dat veel hogeropgeleiden met Asperger veel banen hebben gehad.
Vinden is 1, maar werk houden is vers 2. En daar gaat het voor vele ASS-ers heel vaak fout.quote:Het aandeel dat moeite heeft met het vinden van werk is niet zo groot.
Mooi dat je zo genoten hebt en dat je van de kleine dingen als deze kan genieten.quote:Een fantastische Pasen is ten einde. Het was een week van blote benen en shirtjes met hele korte mouwtjes
Het is een huis wat nog gebouwd moet worden, dus uiteraard zijn er nog mogelijkheden om het aan te passen.quote:Op maandag 25 april 2011 22:17 schreef Pandora73 het volgende:
@VonPreussen: dat eerste huisje is echt superleuk! Ik zou er alleen wel wat muren uitslopen denk ik, om het wat ruimtelijker te maken. Alleen is het voor mij dan wel weer een nadeel dat het in Duitsland staat, want ik vind Duits een rottaal. Het lijkt zoveel op het Nederlands, maar het is dan toch weer net anders, dus dan vergis ik me steeds. En dan heb ik het nog niet over al die naamvallen...
Precies, met de voorselectie door middel van het feit dat het een LinkedIN groep is, denk ik echt niet dat er mensen met een IQ van 85 komen. En ik begreep dat de groep zelf ook een redelijk sturend vermogen heeft, dus dat er behoorlijk wat "sociale controle" is. Dus als iemand (met welk IQ of opleidingsniveau dan ook) zich misdraagt, dit al snel bijgestuurd wordt.quote:Op maandag 25 april 2011 22:26 schreef schaal_9 het volgende:
@Pandora73: eerst was het een groep voor hogeropgeleiden met autisme (hbo/wo). Met de huidige definitie is de groep in principe toegankelijk voor iedereen met een IQ van 85 of hoger (om zo minder mensen uit te sluiten). In combinatie met autisme kun je dan prima af met de hulp van de gemeente of UWV. Het zijn juist hogeropgeleiden met autisme die specifieke behoeften hebben.
Je hebt natuurlijk gelijk dat er op LinkedIn vooral hogeropgeleiden komen. Echte hoogbegaafheid, dat is weer een heel andere tak van sport
Wat is daar grappig aanquote:Op maandag 25 april 2011 23:29 schreef Ceased2Be het volgende:
Ach als je toch eens wil lachen: http://nl.linkedin.com/pub/mark-steenbakkers/a/697/a04
Kom alleen nooit op de fora... die boeien me niet.
Laat ik vooropstellen dat ik jou niet ken en dat iedere situatie, iedere persoon uniek is. Maar ik wil dit toch even kwijt, misschien dat het jou en anderen een hart onder de riem steekt.quote:Dat is niet zo heel mooi, soms ben ik daar wel erg mee bezig, een vriendin die echt van me houdt zou wel fijn zijn. Maar aan de andere kant, of ik in staat ben om een relatie te hebben dat weet ik ook niet.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |