abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95484150
Ik ben wel heel erg geschrokken om Tristan, omdat het een soort van 1:1 is.. maar de mensen om mij heen garanderen mij dat ik niet zo ben.
-weg-
pi_95484209
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:45 schreef von_Preussen het volgende:

Jammer, ik vond het zo prachtig dat ik iets met mijn eigen handen kon maken, eigenlijk moet ik er weer eens mee beginnen. Momenteel zit dat er helaas niet in, met het structuurloze leven wat ik leid. :'(
Dat dus.. maar dan moet je gewoon een streep treken. Koop een bouwpakket, ga ik ook doen.
-weg-
pi_95484642
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:48 schreef Auti het volgende:
Ik ben wel heel erg geschrokken om Tristan, omdat het een soort van 1:1 is.. maar de mensen om mij heen garanderen mij dat ik niet zo ben.
Er zijn altijd wel verschillen. Dat maakt dat de ene flipt en de andere niet. :Y
pi_95484682
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is verder inderdaad een erg jachtige tijd. Dat staat mij ook niet aan. Mensen hebben geen tijd meer, je bent een nummer en alles is gehaast. Wat dat betreft waren de jaren 50,60 70 veel aangenamer. :{
Waar ik mij ook aan stoor is dat mensen met de waan van de dag leven, een verhaal wordt opeens opgeblazen en mensen die totaal niets van de materie weten willen meteen dat men dinge verbied of wat dan ook (en de politiek is daar natuurlijk gevoelig voor).

Die hele roep om een strengere wapenwetgeving maakt me daarom ook zo kwaad, je schiet er niets mee op, alleen je neemt wel de vrijheid weg van mensen om de schietsport te beoefenen. Het raakt me vooral omdat ik graag zelf een wapenverlof wil, nu schiet ik nog regelmatig bij defensie, daar geniet ik enorm van. Niet alleen van het schieten zelf, maar ook van alles wat erbij hoort. Kogels in het magazijn doen, alle handelingen aan het wapen zelf, het reinigen en in-/ uitelkaar prutsen van het wapen.

Net als Auti met modelbouw aangeeft, geeft schieten ook rust, je moet je lichaam immers perfect onder controle hebben (rust is dan heel belangrijk). Ook al lijkt dat voor de buitenstaander paradox, want de meeste mensen denken bij vuurwapens meteen aan rambo's die erop los knallen. }:|

Daarnaast geeft schieten mij ook structuur, je moet steeds weer bepaalde handelingen uitvoeren om te schieten en om de veiligheid te garanderen. Ik vind niets leuker om een vuurwapen te ontladen. Magazijn eruit, slede terugtrekken, kijken of er geen kogels in de kamer zijn achtergebleven en dan de trekker overhalen (in een veilige richting). Daarnaast vind ik het onderhoud aan een wapen ook erg leuk, het uit elkaar nemen, schoonmaken en weer in elkaar prutsen. *;

Alleen als nu vanwege de gebeurtenissen in Alphen mij de mogelijkheid tot een wapenverlof + thuis bewaren van het vuurwapen zou worden afgenomen, dan zou ik het daar heel moeilijk mee hebben.

Waarom thuis bewaren? Omdat ik dan altijd onderhoud aan het wapen kan plegen of de handelingen (zonder kogels natuurlijk) aan het wapen kan uitvoeren als ik het wil, lekker op mijn gemak.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:49 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat dus.. maar dan moet je gewoon een streep treken. Koop een bouwpakket, ga ik ook doen.
Je hebt gelijk, ik heb er zelfs nog een aantal liggen (CH-47 Chinook van de RAF, F-104 Starfighter van de Klu / Luftwaffe en een Tiger I tank). Mijn droom is het eigenlijk om ooit eens maquette's / diorama's te gaan maken, van tijden toen defensie nog wél wat voorstelde. Ik zie het al voor me, een grote tafel met 10 / 15 vliegtuigen en alles wat bij een luchtmachtbasis hoort. Enkele F-16's van de Klu, 2 F-15's van de USAF (Soesterberg), mischien nog een oude Starfighter van een verzonnen reserve-squadron en wat Duitse F4 Phantoms.

Daar kan ik dan heerlijk mijn eigen verhaal in kwijt, dan verzin ik bijv. een scenario van een grote oefening waar die toestellen dan bij betrokken zijn en daarom op 1 basis zitten.
pi_95485031
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:00 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Waar ik mij ook aan stoor is dat mensen met de waan van de dag leven, een verhaal wordt opeens opgeblazen en mensen die totaal niets van de materie weten willen meteen dat men dinge verbied of wat dan ook (en de politiek is daar natuurlijk gevoelig voor).

Die hele roep om een strengere wapenwetgeving maakt me daarom ook zo kwaad, je schiet er niets mee op, alleen je neemt wel de vrijheid weg van mensen om de schietsport te beoefenen. Het raakt me vooral omdat ik graag zelf een wapenverlof wil, nu schiet ik nog regelmatig bij defensie, daar geniet ik enorm van. Niet alleen van het schieten zelf, maar ook van alles wat erbij hoort. Kogels in het magazijn doen, alle handelingen aan het wapen zelf, het reinigen en in-/ uitelkaar prutsen van het wapen.

Net als Auti met modelbouw aangeeft, geeft schieten ook rust, je moet je lichaam immers perfect onder controle hebben (rust is dan heel belangrijk). Ook al lijkt dat voor de buitenstaander paradox, want de meeste mensen denken bij vuurwapens meteen aan rambo's die erop los knallen. }:|

Daarnaast geeft schieten mij ook structuur, je moet steeds weer bepaalde handelingen uitvoeren om te schieten en om de veiligheid te garanderen. Ik vind niets leuker om een vuurwapen te ontladen. Magazijn eruit, slede terugtrekken, kijken of er geen kogels in de kamer zijn achtergebleven en dan de trekker overhalen (in een veilige richting). Daarnaast vind ik het onderhoud aan een wapen ook erg leuk, het uit elkaar nemen, schoonmaken en weer in elkaar prutsen. *;

Alleen als nu vanwege de gebeurtenissen in Alphen mij de mogelijkheid tot een wapenverlof + thuis bewaren van het vuurwapen zou worden afgenomen, dan zou ik het daar heel moeilijk mee hebben.

Waarom thuis bewaren? Omdat ik dan altijd onderhoud aan het wapen kan plegen of de handelingen (zonder kogels natuurlijk) aan het wapen kan uitvoeren als ik het wil, lekker op mijn gemak.

[..]

Ik begrijp goed dat je zorgen maakt. Mij ergert het ook dat de politiek steeds meer handelt in de waan van de dag. Geval Tristan is een exces, hij was een labiel persoon die bovendien wegens suïcidale klachten in 2006 opgenomen is geweest. Als een persoon een gevaar voor zichzelf of anderen is, dan begrijp ik goed dat een verlof wordt geweigerd.

Maar het zou te gek voor woorden zijn dat jij geen verlof meer zou kunnen krijgen. :{

Ik zelf beoefen de sport niet, maar ik kan mij goed voorstellen dat het ontspanning voor je is. Het lijkt mij ook een hele mooie sport. :Y
pi_95486622
+1 voor vonPreussen.
Wapens zijn niet slecht, oorlog wel. En gister is er een meisje door een gek doodgeslagen met vermoedelijk een brandblusser dus..

Schietsport geeft rust, het is niet alleen een fiep of passie voor die wapens en techniek. Schieten geeft rust, dat is écht zo. Het is een soort van meditatie, hoe ziek dat ook klinkt voor de "normale" mens.
-weg-
pi_95486660
Het is inprincipe een soort van bowlen..
-weg-
pi_95486887
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:50 schreef Auti het volgende:
Het is inprincipe een soort van bowlen..
Maar de ballen gaan wat sneller. ;)
pi_95487222
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:49 schreef Auti het volgende:
+1 voor vonPreussen.
Wapens zijn niet slecht, oorlog wel. En gister is er een meisje door een gek doodgeslagen met vermoedelijk een brandblusser dus..

Schietsport geeft rust, het is niet alleen een fiep of passie voor die wapens en techniek. Schieten geeft rust, dat is écht zo. Het is een soort van meditatie, hoe ziek dat ook klinkt voor de "normale" mens.
Ik schiet zelf handboog op een vereniging... dat is ook heel erg Zen :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_95487528
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 12:49 schreef Auti het volgende:
+1 voor vonPreussen.

Het is precies zoals jij zegt, tijdens het schieten moet je hoofd compleet leeg zijn en je focus op het schot liggen, je lichaam / spieren moeten compleet ontspannen zijn omdat je het wapen anders tijdens het schot naar beneden trekt.*

Zoals jij al aangeeft, dat is eigenlijk precies hetzelfde als bij meditatie, want daar doe ze precies hetzelfde. Alleen dat je het nu kan combineren met de passie voor het vuurwapen / de techniek / de omgang ermee.

Wat is de normale mens, die stomme burgerpik die denkt dat alle moslims slecht zijn, alle studenten alleen maar zuipen en lui zijn, dat alle sportschutters een steekje los hebben, dat alle autisten zwaar verstandelijk gehandicapt zijn etc.

Ik kots soms op de normale mens, vooral omdat die meestal zijn oordeel van tevoren al klaar heeft en zich weigert om dit bij te stellen. :r

quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:03 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik schiet zelf handboog op een vereniging... dat is ook heel erg Zen :)
Ik denk dat de regels die voor de schietsport gelden ook opgaan voor het schieten met een handboog, je moet controle hebben over je lichaam en rust in je hoofd (dan is je lichaam immers ook rustig). Heel goed vergelijkbaar. :)
pi_95487604
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:10 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ik denk dat de regels die voor de schietsport gelden ook opgaan voor het schieten met een handboog, je moet controle hebben over je lichaam en rust in je hoofd (dan is je lichaam immers ook rustig). Heel goed vergelijkbaar. :)
Je moet heel erg op je houding letten, stand van je armen en waar je de spanning in je lichaam legt. 1 van de dingen niet goed gedaan en je schiet waardeloos. Hele goede concentratie-oefening dus.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 14 april 2011 @ 13:19:19 #37
297051 schaal_9
Caissière B
pi_95487890
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 11:43 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat gebeurd al snel door mijn uitspraken, maar dat is een uitlaatklep en ik sta echt wel onder toezicht hoor, ik kan ook niet bij wapens en alles. En ik zoek ook altijd hulp.
Maar ik heb het wel lastig. En ik wil dus niet mijzelf beschadigen of ruiten ingooien. Daarom typ ik het van mij af en dat werkt erg goed.
Ik ben niet gevaarlijk of gek maar mijn uitspraken of gedrag kan dat wel doen vermoeden, en daar baar ik mij erg veel zorgen over.
Maar ik ben momenteel erg gevoelig waardoor ik dingen kan zeggen waarop mensen weer verkeerd reageren. als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar het komt wel goed, het is ook dat ik in een machteloze afwachtende situatie zit. En vroeger was ik misschien wellicht wel net zo gek.. maar nu niet, en ik wil verder maar het lukt niet.
En het enige wat momenteel helpt is praten.. in mijn geval dus schrijven.
Moeilijk, moeilijk... de combinatie van ASS en ADHD. is er geen mogelijkheid tot dagbesteding zodat je alvast een basis hebt? Misschien ook wat rustiger kan worden. Ik ken verder het verhaal niet, maar geen (concreet) doel hebben lijkt mij wel zwaar. Nu werkt maar 25% van de wajongers, een deel doet vrijwilligerswerk/dagbesteding maar voor een grote groep is het dus gewoon tijd uitzitten helaas.

En, ik kan me herinneren dat je je zorgen maakte dat je je uitkering op tijd kreeg. In juni gaat het dus veranderen.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_95487980
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 13:19 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Moeilijk, moeilijk... de combinatie van ASS en ADHD. is er geen mogelijkheid tot dagbesteding zodat je alvast een basis hebt? Misschien ook wat rustiger kan worden. Ik ken verder het verhaal niet, maar geen (concreet) doel hebben lijkt mij wel zwaar. Nu werkt maar 25% van de wajongers, een deel doet vrijwilligerswerk/dagbesteding maar voor een grote groep is het dus gewoon tijd uitzitten helaas.

En, ik kan me herinneren dat je je zorgen maakte dat je je uitkering op tijd kreeg. In juni gaat het dus veranderen.
Als ik mijn rust heb weer heb gevonden heb ik meer dan genoeg concrete doelen. Het punt is dat het momenteel even tegenzit, been there done that, got the t-shirt and burned it several times. Het komt wel weer goed. Maar ik ben zooooo laat ;(
-weg-
pi_95489909
pi_95532500
Hoi :s)
pi_95533086
Hoi :)

Cahill - Trippin On You ft. Nikki Belle O+
pi_95577055
Hoi :)

Ik lurk hier al een paar topics mee.
Vandaag ben ik net uit bed overprikkeld door het geluid van de wasmachine en aan de andere kant staat de tv ook nog aan omdat ik super onrustig ben.

Leuke combi ASS en ADHD.

Maar goed voor een feestje vanavond moet ik nog boodschappen doen bah.
pi_95577746
Sommige muziek kan zo intens dat je er van overprikkeld raakt. Dit hele weekend is er een festival(roadburn) en daar ga ik naartoe. Sommige muziek is toch wel erg intens.
Sunno))) speelde gisteren die band trek ik live dus echt niet. Op CD gaat het wel. Dat vind ik zelfs leuk. Maar live is het niet aan mij besteed.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_95578593
Sunno ken ik niet toch eens opzoeken op youtube dan.
Alleen zonder clip want dat is nu juist het gedeelte overprikkeling beeld en geluid.
Als ik al tv kijk dan luister ik dus tv eigenlijk.
pi_95579032
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 13:17 schreef Dropkogel het volgende:
Sunno ken ik niet toch eens opzoeken op youtube dan.
Alleen zonder clip want dat is nu juist het gedeelte overprikkeling beeld en geluid.
Als ik al tv kijk dan luister ik dus tv eigenlijk.
Waarschijnlijk is het bij mij, bij Sunno de combi van licht, geluid dat het zo maakt.
Hier een clip:
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_95579941
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:45 schreef tijnbrein het volgende:
Sommige muziek kan zo intens dat je er van overprikkeld raakt. Dit hele weekend is er een festival(roadburn) en daar ga ik naartoe. Sommige muziek is toch wel erg intens.
Sunno))) speelde gisteren die band trek ik live dus echt niet. Op CD gaat het wel. Dat vind ik zelfs leuk. Maar live is het niet aan mij besteed.
Luister je meer naar dat soort 'experimentele' muziek?
signatuurloos
pi_95580069
Tijnbrein ik weet niet wat ik van de muziek moet vinden...de herhaling maakt het ergens mooi.
pi_95580556
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 14:00 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Luister je meer naar dat soort 'experimentele' muziek?
Ja, op Roadburn staat van alles. De meeste zullen het wel tering herrie vinden. Maar ik niet. :D
Ik vind popmuziek meestal tering herrie. Een aanslag op je gehoor. :P
Festivals en concerten zijn best vermoeiend voor mij. De mensen, de sfeer, de muziek, alles. Toch ga ik er graag heen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 14:05 schreef Dropkogel het volgende:
Tijnbrein ik weet niet wat ik van de muziek moet vinden...de herhaling maakt het ergens mooi.
Muziek is het eigenlijk ook niet echt meer te noemen. Die herhaling maakt het erg ontspannend om naar te luisteren.
14 SHADES OF GREY
pi_95582421
Ik ga maar eens richting BBQ.
hopelijk komen er leuke mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')