abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 april 2011 @ 11:31:57 #76
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_95754564
Ok
  woensdag 20 april 2011 @ 12:58:33 #77
341380 Xx_Quentin_xX
ik ben een zippo fan
  donderdag 21 april 2011 @ 21:31:56 #78
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_95825565
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 11:18 schreef Landysh het volgende:

[..]

Het gaat niet over de Koerden maar over de Turkmenen. De wereld draait niet om jullie. :')
De plaatjes wat jij postte van de turkmani in Kirkuk.. hun stammen waarschijnlijk af van Turken of er zijn wat Turken in hun stamboom zoals over over over over over groot opa's. De meeste turkmani in Noord-Irak zijn echter Koerden die al geruime tijd geleden een gedeelte van de Turkse taal hebben overgenomen.. door de rondtrekkende karakter van mensen in die tijd. Echter zien zij zichzelf absoluut niet als Turken want dat zijn ze simpelweg niet. Jij komt zelf uit Turkije en hebt voor de rest weinig verstand van de situatie in Noord-Irak neem ik aan.. ik ben daar vaak en heb ook familie die turkmani's zijn. Zelfs de mensen die de 2 grootste turkmani partijen in Hawler vertegenwoordigen stellen dat zij Koerden zijn. Als je nog vragen hebt kan je die gerust stellen ;)
pi_95833020
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:31 schreef Che_ het volgende:

[..]

De plaatjes wat jij postte van de turkmani in Kirkuk.. hun stammen waarschijnlijk af van Turken of er zijn wat Turken in hun stamboom zoals over over over over over groot opa's. De meeste turkmani in Noord-Irak zijn echter Koerden die al geruime tijd geleden een gedeelte van de Turkse taal hebben overgenomen.. door de rondtrekkende karakter van mensen in die tijd.
Er bestaan geen 'Kerkuk Turkmenen' en 'Noord-Irakeze Turkmenen'. Er is één Turkse etniciteit in Irak en dat is de Turkmeense. In de jaren '60 is hen de naam 'Turkmen' opgelegd als onderdeel van de verdeel en heers politiek van de Arabieren. Op dezelfde ondergaan de Turkmenen vandaag de dag een gedwongen assimilatie in Noord-Irak, maar dit keer is het Koerdificiatie. Denk je nou echt dat de Turkmenen uit Noord-Irak anders zijn dan de Turkmenen uit Kerkuk? Man! Kerkuk grenst aan Noord-Irak! Dat de Noord-Irakeze Turkmenen nu toevallig binnen de Koerdische autonomie leven maakt ze niet meteen niet-Turks of Koerdisch of anders dan hun soort buiten de grenzen van de Koerdische autonomie.

Verder beginnen mensen niet zomaar een vreemde taal te spreken, laat staan dat ze zich beginnen te identificeren als iets anders dan wat ze zijn. En jezus man, de Kerkuk Turkmenen (en de Noord-Iraq Turkmenen) hebben niet 'een' Turkse grootvader. Het zijn Turken, 100%.

quote:
Echter zien zij zichzelf absoluut niet als Turken want dat zijn ze simpelweg niet.
En Irakeze Koerden zijn geen Koerden maar Arabieren die toevallig een Koerdische taal hebben aangenomen en zichzelf ook nog eens als Koerd zijn gaan beschouwen. Hetzelfde geldt voor de Koerden in Syrië, dat zijn natuurlijk ook gewoon Arabieren. En de Koerden in Turkije zijn Turken die op dezelfde manier als de Syrische en Irakeze Koerden een vreemde taal hebben aangenomen en plotseling als Koerd zijn gaan identificeren. Klinkt behoorlijk idioot, niet? Dit is wat jij aan het doen bent. Op deze manier ben jij het Turkmeense volk, taal en identiteit aan het ontkennen.

En de Turkmenen beschouwen zich niet als Turken? Hoe durf jij in de naam van een heel volk te spreken?! En hoe is het überhaupt mogelijk om jezelf wel als Turkmeen te zien maar niet als Turk? Turkmeen betekent letterlijk 'pure Turk' en de taal van de Turkmenen is een Turkse taal!

quote:
Jij komt zelf uit Turkije en hebt voor de rest weinig verstand van de situatie in Noord-Irak neem ik aan.. ik ben daar vaak en heb ook familie die turkmani's zijn.
Ik kan nog veel leren over de politieke situatie in Noord-Irak. Echter hebben wij het nu niet over de politieke situatie van de Turkmenen maar over de Turkmeense etniciteit en de oorsprong van de Irakeze Turkmenen. Verder geloof ik niet dat jij Turkmenen in je familie hebt, een Turkmeen die ontkent Turks te zijn is net als een Koerd die ontkent Koerdisch te zijn.

quote:
Zelfs de mensen die de 2 grootste turkmani partijen in Hawler vertegenwoordigen stellen dat zij Koerden zijn. Als je nog vragen hebt kan je die gerust stellen ;)
Waarom richten ze een partij op in de naam van de Turkmenen als het toch gewoon Koerden zijn? Natuurlijk geloof ik geen bal van wat je zegt. Vertegenwoordigers van een Turkmeense partij die stellen dat ze Koerdisch zijn? Ja hoor! Kom maar met bewijzen zou ik zeggen.

Ondertussen kun je dit stuk lezen - geschreven door Mofak Salman Kerkuklu, de vertegenwoordiger van de Turkmeneli partij.

http://www.turkmen.nl/1A_Others/Turkmen_of_Iraq_Part_I.pdf

Zo te zien zijn de Turkmenen wel overtuigd van hun Turk-zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Landysh op 21-04-2011 23:31:21 ]
  vrijdag 22 april 2011 @ 05:15:31 #80
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_95839989
Dan geloof je het toch niet :')

Volgens mij heb jij het gewoon over een kleine groepje Turkmenen dat nog echt afstamt van de Turken die inb Kirkuk zitten. Denk je nou werkelijk dat de turkmani in Hawler hun eigen identiteit niet kennen en dat jij dat beter kent omdat een of andere turkmeen een boek heeft geschreven en in de voorwoord beweert dat de overheid ooit de identiteit van de Turkmenen wou kapotmaken :'). Dit weet jij allemaal beter omdat het in zin boek staat dan de mensen die daar wonen. Ha...

Verder heb ik gemerkt dat jij in discussies altijd een semi-arrogante en quasi-provocerende houding opstelt. Onnodig.

[ Bericht 8% gewijzigd door Che_ op 22-04-2011 05:23:25 ]
  vrijdag 22 april 2011 @ 23:03:42 #81
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_95872444
Ik zei partijen van hawler niet kerkuk
pi_95874801
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2011 10:27 schreef Zwollesjappie het volgende:
kheb zelf nieuwe chimeid van armenie ze is echt lekker met nadruk op lekker :P maar die chimeid is 17 ik 20 is dit raar??
het is raar dat een armeen iets met een turk wilt of ze weet het nog niet
pi_95874982
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 23:51 schreef goodmorningvietnam het volgende:

[..]

het is raar dat een armeen iets met een turk wilt of ze weet het nog niet
Zo'n plat achterhoofd schijnt een erotiserende werking te kunnen hebben op de vrouwtjes :')
pi_95875120
quote:
4s.gif Op donderdag 21 april 2011 23:18 schreef Landysh het volgende:

En Irakeze Koerden zijn geen Koerden maar Arabieren die toevallig een Koerdische taal hebben aangenomen en zichzelf ook nog eens als Koerd zijn gaan beschouwen.

Weet jij hoe het is om anaal vernederd te worden door een kangoeroe? Volgens Mr. Garrison is het in ieder geval niet wat hij er van verwacht had, en aangezien jullie waarschijnlijk in het zelfde rijtje horen, moet jij ophouden om daarover te fantaseren, WANT JE PRAAT BULL SHIT.

WANT:

Ten eerste: Irakeze Koerden bestaan niet. Koerden wel.
Ten tweede: je dist je zelf. Je zegt ''Irakeze Koerden zijn geen Koerden'' (waarom noem je ze dan Koerden?), MAAR het zijn Arabieren?

LOL! Ga jij eens heel gauw je kont wassen, want ''de Koerd'' is een apart volk en dat is het al duizenden jaren. Behoorde tot de eerste beschavingen (misschien zelfs dé eerste beschaving, want mesopotamië ligt in Zuid-Koerdistan / Noord-Irak, waar bijna de gehele bevolking altijd al Koerdisch is geweest.

Wij zouden een eigen land gekregen hebben, maar in de jaren '10 t/m '40 van de vorige eeuw, hebben de Engelsen en Fransen ervoor gekozen om de Koerden geen eigen land te geven, om een aantal redenen: 1. ze zagen dat het volk zich met weinig hevig kon verzetten (angst om uit te groeien tot een grootmacht) en 2. ze wouden dat de regio altijd instabiel bleef, zodat ze er later van konden profiteren.

En zie daar... de Koerden zorgen al tientallen jaren voor velen oorlogen en opschudding, dus hun tactiek is gelukt.
pi_95883630
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2011 23:03 schreef Che_ het volgende:
Ik zei partijen van hawler niet kerkuk
Het maakt me niet uit of je het over de Turkmeense partijen van Hawler of Kerkuk hebt, laat mij zien waar Turkmenen - of ze nou uit Irak, Iran of Turkije komen - stellen dat ze Koerdisch zijn. Laat zien.

http://babagurgur.hyves.nl/blog/

Hier heb je trouwens de Hyves van de stichting Turkmeense jongeren uit Iraq. Ik ken een van de oprichters van deze vereniging, ik heb haar zelfs deze discussie laten zien. En geloof me, ze was not amused door jouw propaganda. Neem contact op met ze, vraag ze eens hoe Koerdisch zij zich voelen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Landysh op 23-04-2011 12:12:30 ]
pi_95883650
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 23:58 schreef goodmorningvietnam het volgende:

[..]

Weet jij hoe het is om anaal vernederd te worden door een kangoeroe? Volgens Mr. Garrison is het in ieder geval niet wat hij er van verwacht had, en aangezien jullie waarschijnlijk in het zelfde rijtje horen, moet jij ophouden om daarover te fantaseren, WANT JE PRAAT BULL SHIT.

WANT:

Ten eerste: Irakeze Koerden bestaan niet. Koerden wel.
Ten tweede: je dist je zelf. Je zegt ''Irakeze Koerden zijn geen Koerden'' (waarom noem je ze dan Koerden?), MAAR het zijn Arabieren?

LOL! Ga jij eens heel gauw je kont wassen, want ''de Koerd'' is een apart volk en dat is het al duizenden jaren. Behoorde tot de eerste beschavingen (misschien zelfs dé eerste beschaving, want mesopotamië ligt in Zuid-Koerdistan / Noord-Irak, waar bijna de gehele bevolking altijd al Koerdisch is geweest.

Wij zouden een eigen land gekregen hebben, maar in de jaren '10 t/m '40 van de vorige eeuw, hebben de Engelsen en Fransen ervoor gekozen om de Koerden geen eigen land te geven, om een aantal redenen: 1. ze zagen dat het volk zich met weinig hevig kon verzetten (angst om uit te groeien tot een grootmacht) en 2. ze wouden dat de regio altijd instabiel bleef, zodat ze er later van konden profiteren.

En zie daar... de Koerden zorgen al tientallen jaren voor velen oorlogen en opschudding, dus hun tactiek is gelukt.
Behalve dat je kennis van de geschiedenis van Mesopotamië lachwekkend is, heb je mijn reactie ook helemaal niet begrepen. Veeg het schuim van je mond en lees mijn reactie opnieuw zou ik zeggen.

quote:
4s.gif Op donderdag 21 april 2011 23:18 schreef Landysh het volgende:

En Irakeze Koerden zijn geen Koerden maar Arabieren die toevallig een Koerdische taal hebben aangenomen en zichzelf ook nog eens als Koerd zijn gaan beschouwen. Hetzelfde geldt voor de Koerden in Syrië, dat zijn natuurlijk ook gewoon Arabieren. En de Koerden in Turkije zijn Turken die op dezelfde manier als de Syrische en Irakeze Koerden een vreemde taal hebben aangenomen en plotseling als Koerd zijn gaan identificeren. Klinkt behoorlijk idioot, niet? Dit is wat jij aan het doen bent. Op deze manier ben jij het Turkmeense volk, taal en identiteit aan het ontkennen.
  zaterdag 23 april 2011 @ 12:17:14 #87
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_95884092
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 april 2011 11:58 schreef Landysh het volgende:

[..]

Het maakt me niet uit of je het over de Turkmeense partijen van Hawler of Kerkuk hebt, laat mij zien waar Turkmenen - of ze nou uit Irak, Iran of Turkije komen - stellen dat ze Koerdisch zijn. Laat zien.

http://babagurgur.hyves.nl/blog/

Hier heb je trouwens de Hyves van de stichting Turkmeense jongeren uit Iraq. Ik ken een van de oprichters van deze vereniging, ik heb haar zelfs deze discussie laten zien. En geloof me, ze was not amused door jouw propaganda. Neem contact op met ze, vraag ze eens hoe Koerdisch zij zich voelen.
Zoals ik je al heb gezegd... er is een klein groepje in Kerkuk die zich als turkmenen beschouwen omdat hun voorouders Turken waren. Maar de andere (vnl. In Hawler) zijn voornamelijk Koerdisch. Hoe moet ik het laten zien :') kom je mee naar Hawler :')
pi_95884209
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2011 12:17 schreef Che_ het volgende:

[..]

Zoals ik je al heb gezegd... er is een klein groepje in Kerkuk die zich als turkmenen beschouwen omdat hun voorouders Turken waren. Maar de andere (vnl. In Hawler) zijn voornamelijk Koerdisch. Hoe moet ik het laten zien :') kom je mee naar Hawler :')
Ik ga mezelf niet meer herhalen, Che_. Ik heb het jou al tig keer proberen uit te leggen maar je snapt het niet - of beter gezegd; je wilt het niet snappen. Als je mij niet gelooft, waarom vraag je het ze zelf niet? Het is maar een kleine moeite hoor. De leden van die hyves zijn Turkmenen uit heel Iraq, niet alleen uit Kerkuk.
  zaterdag 23 april 2011 @ 12:25:53 #89
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_95884365
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 12:21 schreef Landysh het volgende:

[..]

Ik ga mezelf niet meer herhalen, Che_. Ik heb het jou al tig keer proberen uit te leggen maar je snapt het niet - of beter gezegd; je wilt het niet snappen. Als je mij niet gelooft, waarom vraag je het ze zelf niet? Het is maar een kleine moeite hoor. De leden van die hyves zijn Turkmenen uit heel Iraq, niet alleen uit Kerkuk.
Ik heb je net uitgelegd dat er een kleine groepje is die daadwerkelijk afstammen van de Turken (wel zwaar gemixt ondertussen) maar er is een groot deel die Koerdisch zijn en een deel van de taal/cultuur mee hebben gekregen. Snapt gij?
pi_95884433
:')

Ok, dit was mijn laatste reactie. We kunnen verder gaan met discussiëren wanneer jij met bronnen en bewijzen komt.
  zaterdag 23 april 2011 @ 12:30:03 #91
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_95884517
:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')