Ja, in Nederland bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 14 april 2011 01:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Wordt Turks dan buiten Turkije en Cyprus ook in andere landen gesproken?
Ik moest lachenquote:Op donderdag 14 april 2011 01:48 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Ja, in Nederland bijvoorbeeld.
Dus als ik nu een cursus Turkmeens doe bij het LOI en ik ga op vakantie naar Izmir, kan ik mezelf dan ook verstaanbaar maken?quote:Op donderdag 14 april 2011 01:48 schreef NrTH het volgende:
Turkmeens (Türkmen of cyrillisch ) is de naam van de officiële taal van Turkmenistan. Het is een Turkse taal, verwant aan onder meer het Turks en het Azerbeidzjaans.
Het wordt gesproken door circa 3,4 miljoen mensen in Turkmenistan en door circa 3 miljoen mensen in andere landen, waaronder Iran (2 miljoen), Afghanistan (500.000) en Turkije (1000). Ongeveer 50% van de Turkmeense bevolking spreekt ook goed Russisch.
gr gr
quote:Op donderdag 14 april 2011 06:50 schreef trolololo het volgende:
Verkapt 'ik heb helemaal niets te doen dus ga ik leuk sites van de overheid in het dunbevolkte buitenland bekijken'-topic
quote:Op donderdag 14 april 2011 01:48 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Het woord chimeid is raar.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:27 schreef Zwollesjappie het volgende:
kheb zelf nieuwe chimeid van armenie ze is echt lekker met nadruk op lekkermaar die chimeid is 17 ik 20 is dit raar??
quote:Op donderdag 14 april 2011 01:48 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
neeman isniet raar, ga der nu maar geven jwzquote:Op donderdag 14 april 2011 10:27 schreef Zwollesjappie het volgende:
kheb zelf nieuwe chimeid van armenie ze is echt lekker met nadruk op lekkermaar die chimeid is 17 ik 20 is dit raar??
Nee hoor.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:27 schreef Zwollesjappie het volgende:
kheb zelf nieuwe chimeid van armenie ze is echt lekker met nadruk op lekkermaar die chimeid is 7 ik 20 is dit raar??
Hier mee info (inclusief vergelijkingen tussen de populairste Turkische talen):quote:De Turkse talen worden door deze verschijnselen meestal gerekend tot de Altaïsche taalfamilie, waartoe ook het Mongools en het Japans behoren, maar dit is niet onomstreden: de overeenkomsten tussen deze talen worden door sommigen toegeschreven aan een Sprachbund. De Turkse talen lijken zo veel op elkaar dat ze door sommige taalkundigen als dialecten worden beschouwd, ze zijn dan ook grotendeels onderling verstaanbaar. In totaal spreken zo'n 200 miljoen mensen een Turkse taal, waarvan ongeveer 40% Turks.
makkelijkerquote:Op donderdag 14 april 2011 14:45 schreef Beach het volgende:
Ik denk net zoiets als de overeenkomsten tussen Duits-Nederlands.
quote:Op donderdag 14 april 2011 15:30 schreef Draganta het volgende:
[..]
Hier mee info (inclusief vergelijkingen tussen de populairste Turkische talen):
http://nl.wikipedia.org/wiki/Turkische_talen
Nee, denk het niet, aangezien Turkmeens een in Turkmenistan gesproken wordt en Izmir in Turkije ligtquote:Op donderdag 14 april 2011 01:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dus als ik nu een cursus Turkmeens doe bij het LOI en ik ga op vakantie naar Izmir, kan ik mezelf dan ook verstaanbaar maken?
Jep. Ik lees en versta het Turkmeens redelijk. Je kunt het vergelijken met het Duits en Vlaams. Turkmeens is makkelijker te lezen en verstaan dan Duits maar moeilijker dan het Vlaams.quote:
Er leeft een Turks-Orthodoxe minderheid in de Balkan en Oost-Europa genaamd de Gagauz. Hun taal lijkt heel veel op het Turkije-Turks. Ik kan het lezen en verstaan zonder moeite.quote:Op donderdag 14 april 2011 01:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Merhaba!
Wordt Turks dan buiten Turkije en Cyprus ook in andere landen gesproken?
Om dezelfde reden als dat veel Albaniërs, Pomakken en Bulgaren Turks spreken --> Ottomaanse Rijk. En natuurlijk versta je hun gemakkelijk, ze spreken Turkije-Turks.quote:Op woensdag 20 april 2011 01:39 schreef WammesWaggel het volgende:
Waarom spreken sommige van die zigeuners uit Oost-Europa eigenlijk Turks? die versta ik idd ook gemakkelijk.
Dat zijn gewoon Turken. De Irakeze Turkmenen hebben niet zoveel te maken met de Turkmenistan-Turkmenen. En de taal van de Turkmenen in Iraq is gewoon Turks met een dik Arabisch accent.quote:Op woensdag 20 april 2011 01:46 schreef Che_ het volgende:
In Irak heb je turkmani's. Die spreken een soort mix van Koerdisch, Arabisch en Turks. Klinkt echt grappig maar wel mooi.
quote:Op woensdag 20 april 2011 01:48 schreef Landysh het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon Turken. De Irakeze Turkmenen hebben niet zoveel te maken met de Turkmenistan-Turkmenen. En de taal van de Turkmenen in Iraq is gewoon Turks met een dik Arabisch accent.
Trollen?quote:Op woensdag 20 april 2011 01:52 schreef Che_ het volgende:
[..]
Serieus je weet er niks van. Of zit je te trollen?
Wat nietquote:Op woensdag 20 april 2011 01:53 schreef Landysh het volgende:
[..]
Trollen?![]()
Vertel eens, wat is er verkeerd aan wat ik heb gezegd?
Wat een ijzersterke argumentatie, zeg.quote:Op woensdag 20 april 2011 01:54 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wat niet
Maarja tenzij jij ook daar vandaan komt weet jij het beter
Je zit helemaal fout. Ik weet niet waar je die info vandaan haalt. Wikipedia ofzo?quote:Op woensdag 20 april 2011 02:05 schreef Landysh het volgende:
[..]
Wat een ijzersterke argumentatie, zeg.
Nee, ik kom niet uit Iraq, ik kom uit Turkije. Maar dat neemt niet weg dat de Turkmenen in Iraq gewoon Turkije-Turken zijn en geen Turkmenistan-Turken. Aan het eind van het Ottomaanse Rijk werden de Turken die buiten de grenzen van Turkije vielen 'Turkmenen' genoemd. De Turken op de Balkan kregen de naam 'Yoruk'. De taal van de Turkmenen in Iraq is dan ook gewoon Turks maar wat 'boerser' en met meer Arabische invloeden. En als officiële taal gebruiken de Turkmenen in Iraq het Turkije-Turks.
Wat is er fout aan wat ik heb gezegd? Neem eens de moeite om je standpunt te beargumenteren. Want dit gaat nergens over.quote:Op woensdag 20 april 2011 02:18 schreef Che_ het volgende:
[..]
Je zit helemaal fout. Ik weet niet waar je die info vandaan haalt. Wikipedia ofzo?
Turkmani is een mix van Koerdisch, turks en Arabisch. Normale turken verstaan er heel weinig van en Turkmani's voelen zich alles behalve turks. Qua cultuur zijn ze bijna identiek aan de Koerden.quote:Op woensdag 20 april 2011 02:21 schreef Landysh het volgende:
[..]
Wat is er fout aan wat ik heb gezegd? Neem eens de moeite om je standpunt te beargumenteren. Want dit gaat nergens over.
Wat een achterlijke propaganda is dit zeg. Waar haal je het lef vandaan om de Turkmenen zo te Koerdificeren? De taal van de Turkmenen in Iraq is het Turks. Je kan blijven roepen dat ik lieg, maar dat gaat niks veranderen aan het feit dat hun taal gewoon Oghuz Turks is. Verder zijn alle Iraanse woorden in de Turkse (Turkmeense) taal via het Perzisch in het Turks gekomen, niet via het Koerdisch. Het Koerdisch heeft het Turks amper beïnvloedt. Alle Iraanse invloeden in het Turks zijn Perzisch.quote:Op woensdag 20 april 2011 02:24 schreef Che_ het volgende:
[..]
Turkmani is een mix van Koerdisch, turks en Arabisch. Normale turken verstaan er heel weinig van en Turkmani's voelen zich alles behalve turks. Qua cultuur zijn ze bijna identiek aan de Koerden.
Veel Turken uit Turkije hebben ook een Arabische naam. Mijn naam is ook Arabisch.quote:Op woensdag 20 april 2011 02:24 schreef WammesWaggel het volgende:
De enige Turkmeen die ik ken heeft een Arabische naam, hij spreekt zowel Turks als Arabisch.
Echt een player, dat weer wel
Koerdificeren (L)quote:Op woensdag 20 april 2011 02:34 schreef Landysh het volgende:
[..]
Wat een achterlijke propaganda is dit zeg. Waar haal je het lef vandaan om de Turkmenen zo te Koerdificeren? De taal van de Turkmenen in Iraq is het Turks. Je kan blijven roepen dat ik lieg, maar dat gaat niks veranderen aan het feit dat hun taal gewoon Oghuz Turks is. Verder zijn alle Iraanse woorden in de Turkse (Turkmeense) taal via het Perzisch in het Turks gekomen, niet via het Koerdisch. Het Koerdisch heeft het Turks amper beïnvloedt. Alle Iraanse invloeden in het Turks zijn Perzisch.
Ik ga het nog een keer proberen uit te leggen aan jou.
De Turkmenen in Iraq behoren tot de Oghuz-Turken. Turkmen is een synoniem voor Oghuz-Turk (de letterlijke betekenis van Turkmen is 'Pure Turk'). De Oghuz Turken kwamen als Selcukken naar Anatolie en Iraq, en later trokken ze naar de Balkan als als Ottomanen. De Turken uit Turkije zijn dus ook Turkmenen, alleen noemen wij onzelf niet meer zo. Maar goed, de Turkmenen uit Iraq delen dezelfde Turkse voorouderen als de Turken uit Turkije, Balkan en de Kaukasus (Ahiska Turken). Het enige verschil tussen ons is dat de Turkmenen toevallig buiten de huidige grenzen van Turkije vielen. De Turken in Syrie worden bijvoorbeeld ook Turkmen genoemd.
Allemaal leuk maar je komt hier gewoon met wikipedia troep en je weet niks over Irak. Proberen de turkmenen de assimileren?quote:Op woensdag 20 april 2011 02:44 schreef Landysh het volgende:
Bewijs? Hoe is jouw Turkmeense familie het bewijs voor het niet-Turk zijn van de Turkmenen? Ik heb ook Koerden in de familie, betekent dit nu dat de Koerden Turken zijn? Gast, je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt. Je hebt nog geen een tegen argument gegeven en toch ben je er heilig van overtuigd dat je gelijk hebt.
Ik heb geen haat tegen Koerden. Beschuldig mij niet van onzin. Feit is dat jij jackshit weet over de Turkmenen en hun aan het Koerdificieren bent. Het is werkelijk lachwekkend dat juist een Koerd de Turkmenen probeert te assimileren.
Of mijn informatie nou verzonnen is of van Wikipedia komt - wat overigens niet zo is - als ik volgens jou verkeerd zit, waarom kom je dan niet met tegenargumenten? Waarom neem je niet eens de moeite om mijn argumenten te ontkrachten?quote:Op woensdag 20 april 2011 02:52 schreef Che_ het volgende:
Allemaal leuk maar je komt hier gewoon met wikipedia troep en je weet niks over Irak. Proberen de turkmenen de assimileren?. Ben niet als jou geindoctrineerd door Ataturk.
Ah kruip toch eens uit je slachtofferrol, man. Ik ben niet anti-Koerd. Dit is de laatste keer dat ik dit zeg. Of jij mij nou verder gelooft of niet. Deze discussie gaat niet over hoe ik denk over Koerden maar over de Irakeze Turkmenen.quote:Je probeert telkens te ontkennen dat je anti-Koerd bent maar hoe jij telkens generaliseert en minachtend over Koerden praat zegt genoeg. Diep van binnen weet je dat dat echt zo is.
Heb je enig idee hoe dom je overkomt?quote:Ga maar slapen dan kunnen die paar hersencellen van je ook hun rust pakken na al dat harde werk vandaag.
Landysh ik ben echt klaar met jou. Je komt over als een zware nationalist en Ataturk lover.quote:Op woensdag 20 april 2011 03:07 schreef Landysh het volgende:
[..]
Of mijn informatie nou verzonnen is of van Wikipedia komt - wat overigens niet zo is - als ik volgens jou verkeerd zit, waarom kom je dan niet met tegenargumenten? Waarom neem je niet eens de moeite om mijn argumenten te ontkrachten?
[..]
Ah kruip toch eens uit je slachtofferrol, man. Ik ben niet anti-Koerd. Dit is de laatste keer dat ik dit zeg. Of jij mij nou verder gelooft of niet. Deze discussie gaat niet over hoe ik denk over Koerden maar over de Irakeze Turkmenen.
[..]
Heb je enig idee hoe dom je overkomt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |