Ja, in Nederland bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 14 april 2011 01:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Wordt Turks dan buiten Turkije en Cyprus ook in andere landen gesproken?
Ik moest lachenquote:Op donderdag 14 april 2011 01:48 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Ja, in Nederland bijvoorbeeld.
Dus als ik nu een cursus Turkmeens doe bij het LOI en ik ga op vakantie naar Izmir, kan ik mezelf dan ook verstaanbaar maken?quote:Op donderdag 14 april 2011 01:48 schreef NrTH het volgende:
Turkmeens (Türkmen of cyrillisch ) is de naam van de officiële taal van Turkmenistan. Het is een Turkse taal, verwant aan onder meer het Turks en het Azerbeidzjaans.
Het wordt gesproken door circa 3,4 miljoen mensen in Turkmenistan en door circa 3 miljoen mensen in andere landen, waaronder Iran (2 miljoen), Afghanistan (500.000) en Turkije (1000). Ongeveer 50% van de Turkmeense bevolking spreekt ook goed Russisch.
gr gr
quote:Op donderdag 14 april 2011 06:50 schreef trolololo het volgende:
Verkapt 'ik heb helemaal niets te doen dus ga ik leuk sites van de overheid in het dunbevolkte buitenland bekijken'-topic
quote:Op donderdag 14 april 2011 01:48 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Het woord chimeid is raar.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:27 schreef Zwollesjappie het volgende:
kheb zelf nieuwe chimeid van armenie ze is echt lekker met nadruk op lekkermaar die chimeid is 17 ik 20 is dit raar??
quote:Op donderdag 14 april 2011 01:48 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
neeman isniet raar, ga der nu maar geven jwzquote:Op donderdag 14 april 2011 10:27 schreef Zwollesjappie het volgende:
kheb zelf nieuwe chimeid van armenie ze is echt lekker met nadruk op lekkermaar die chimeid is 17 ik 20 is dit raar??
Nee hoor.quote:Op donderdag 14 april 2011 10:27 schreef Zwollesjappie het volgende:
kheb zelf nieuwe chimeid van armenie ze is echt lekker met nadruk op lekkermaar die chimeid is 7 ik 20 is dit raar??
Hier mee info (inclusief vergelijkingen tussen de populairste Turkische talen):quote:De Turkse talen worden door deze verschijnselen meestal gerekend tot de Altaïsche taalfamilie, waartoe ook het Mongools en het Japans behoren, maar dit is niet onomstreden: de overeenkomsten tussen deze talen worden door sommigen toegeschreven aan een Sprachbund. De Turkse talen lijken zo veel op elkaar dat ze door sommige taalkundigen als dialecten worden beschouwd, ze zijn dan ook grotendeels onderling verstaanbaar. In totaal spreken zo'n 200 miljoen mensen een Turkse taal, waarvan ongeveer 40% Turks.
makkelijkerquote:Op donderdag 14 april 2011 14:45 schreef Beach het volgende:
Ik denk net zoiets als de overeenkomsten tussen Duits-Nederlands.
quote:Op donderdag 14 april 2011 15:30 schreef Draganta het volgende:
[..]
Hier mee info (inclusief vergelijkingen tussen de populairste Turkische talen):
http://nl.wikipedia.org/wiki/Turkische_talen
Nee, denk het niet, aangezien Turkmeens een in Turkmenistan gesproken wordt en Izmir in Turkije ligtquote:Op donderdag 14 april 2011 01:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dus als ik nu een cursus Turkmeens doe bij het LOI en ik ga op vakantie naar Izmir, kan ik mezelf dan ook verstaanbaar maken?
Jep. Ik lees en versta het Turkmeens redelijk. Je kunt het vergelijken met het Duits en Vlaams. Turkmeens is makkelijker te lezen en verstaan dan Duits maar moeilijker dan het Vlaams.quote:
Er leeft een Turks-Orthodoxe minderheid in de Balkan en Oost-Europa genaamd de Gagauz. Hun taal lijkt heel veel op het Turkije-Turks. Ik kan het lezen en verstaan zonder moeite.quote:Op donderdag 14 april 2011 01:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Merhaba!
Wordt Turks dan buiten Turkije en Cyprus ook in andere landen gesproken?
Om dezelfde reden als dat veel Albaniërs, Pomakken en Bulgaren Turks spreken --> Ottomaanse Rijk. En natuurlijk versta je hun gemakkelijk, ze spreken Turkije-Turks.quote:Op woensdag 20 april 2011 01:39 schreef WammesWaggel het volgende:
Waarom spreken sommige van die zigeuners uit Oost-Europa eigenlijk Turks? die versta ik idd ook gemakkelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |