abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:05:02 #226
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_98857035
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:05 schreef wonderer het volgende:
Zo, planning is was naar voren verschoven en mijn boek komt eind volgende week uit:

[ link | afbeelding ]

(klikbaar) :)
cool :D Congratz!
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
pi_98862291
Wat gaaf, wonderer! Ik ben ook helemaal verbaasd dat het boek er volgende week al is. Al was het maar omdat drukken meestal minstens drie weken duurt, dus dan had je het toch al een maand van tevoren moeten weten.
  donderdag 30 juni 2011 @ 18:05:20 #228
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_98874356
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:46 schreef p-etr-a het volgende:
Wat gaaf, wonderer! Ik ben ook helemaal verbaasd dat het boek er volgende week al is. Al was het maar omdat drukken meestal minstens drie weken duurt, dus dan had je het toch al een maand van tevoren moeten weten.
Misschien konden ze nog even tussendoor, of vindt de drukker ze heel lief O+
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_99040505
Wat interessant om de ontwikkelingen van al deze schrijvers, geplubliceerd en (nog) ongepubliceerd mee te kunnen lezen! Wonderer, gefeliciteerd dat je boek zo snel uitkomt.

Ik zelf ben ook al jaren aan het denken om te schrijven, echter het begin vind ik altijd erg lastig. Waar begin je, hoe bouw je het op, hoe weet je dat het goed (genoeg) is etc? Mijn probleem is denk ik dat ik alles meteen goed wil doen, maar het is natuurlijk een proces. Maar goed, ik heb het besluit genomen om eindelijk maar gewoon te beginnen en dan maar te kijken waar ik uitkom. Ik heb alleen maar hele summiere ideeen voor verschillende romans/verhalen, zonder plot nog. Daar moet ik maar eens mee beginnen lijkt me. Ik denk dat ik het liefste romans wil schrijven, omdat ik deze zelf het liefste lees en ik niet beknopt genoeg schrijf voor een kort verhaal. Historische romans vind ikzelf altijd erg mooi, en mijn interesse ligt ook bij religie (heb dat ook gestudeerd, dus weet daar wel wat vanaf). Dus die kant zal het opgaan. Ik zal hier in ieder geval mee blijven lezen en als ik vorderingen maak, zal ik dat ook wel melden hier. Feedback is altijd fijn.
  maandag 4 juli 2011 @ 22:14:59 #230
71919 wonderer
pi_99041764
Je kunt natuurlijk ook beginnen met wat schrijfoefeningen, in plaats van meteen een heel boek te willen schrijven. Je eigen stem vinden is ook belangrijk.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_99043389
Gefeliciteerd wonderer :)

Goed punt wat betreft eigen stem vinden. Ik heb de mijne nog niet gevonden. Toch wil ik deze zomer (heb nu vakantie :D) echt een roman verder op poten zetten. Korte verhalen vind ik heel leerzaam om te schrijven, ook omdat het minder moeite kost en je al relatief snel kan zien wat je allemaal voor lelijke dingen hebt geschreven, en dat je dat gewoon niet doorhad.
  maandag 4 juli 2011 @ 22:45:45 #232
71919 wonderer
pi_99043541
Je kunt natuurlijk prima aan de structuur van een roman werken en tegelijk wat schrijfoefeningen doen. Probeer dezelfde scene eens op vijf verschillende manieren te beschrijven. Kil en afstandelijk, met je neus erbovenop, vanuit een levenloos object dat in de scene voorkomt, vanuit de ik-persoon en als alwetende verteller.
pi_99047376
Goed idee inderdaad. Dat is natuurlijk ook weer mijn euvel, dat ik het weer meteen zo goed en groot mogelijk wil doen... In plaats van klein beginnen wat het handigste is.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:14:23 #234
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_99057470
Ik moet een maand wachten op een reactie, bweuh. Ze zijn op vakantie. Heb ik daarom zo m'n best gedaan dat verhaal vóór 1 juli klaar te hebben.
Enfin, de proeflezer was enthousiast (het speelt in een ander land en die persoon woont in die streek) en heeft nog wat puntjes op i's gezet. Ik heb er zelf wel een goed gevoel bij.

Vervelend alleen dat het mij dan nooit lukt aan een ander project verder te werken, zolang ik nog geen reactie op het lopende project heb.
pi_99057539
Voor Parelz, Gwywen? Heb je daar al vaker iets naar toe gestuurd?
Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:19:13 #236
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_99057662
Ja, dit is m'n vierde verhaal voor Parelz.
pi_99059013
En krijg je daar ook nog wat voor? Of alleen als je verhaal 'gekocht' wordt?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:52:19 #238
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_99059138
Je krijgt royalty's over het aantal verkochte verhalen, net als bij een echt boek.
pi_99060624
Hmkee. Op zich wel interessant dus.
Ik kende het wel, maar heb me er nog niet zo in verdiept. Vraag me alleen af of het wel een beetje loopt. Zelf zou ik nooit een verhalenbundel zo bestellen daar.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:04:35 #240
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_99071648
Het loopt prima. Ze liggen hier ook gewoon bij de bibliotheek, de Parelz Select-bundels dan (themaboeken).
Ik ben er wel blij mee, soms gaat het romanschrijven gewoon niet lekker en dan is het fijn om met een kort verhaal toch aan het (gepubliceerd) schrijven te blijven.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 18:37:46 #241
71919 wonderer
pi_99075996
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:04 schreef Gwywen het volgende:
Het loopt prima. Ze liggen hier ook gewoon bij de bibliotheek, de Parelz Select-bundels dan (themaboeken).
Ik ben er wel blij mee, soms gaat het romanschrijven gewoon niet lekker en dan is het fijn om met een kort verhaal toch aan het (gepubliceerd) schrijven te blijven.
Maar hoe meer je (en anderen) schrijven, hoe kleiner de kans dat een van jouw verhalen besteld wordt en hoe minder geld je krijgt, toch?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:16:47 #242
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_99083468
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:37 schreef wonderer het volgende:

[..]

Maar hoe meer je (en anderen) schrijven, hoe kleiner de kans dat een van jouw verhalen besteld wordt en hoe minder geld je krijgt, toch?
En hoe minder verhalen je zelf schrijft, hoe groter de kans dat jouw ene verhaal gekozen wordt? :P
Nee, ik denk dat het hele concept er juist bij gebaat is dat er zo veel mogelijk verschillende verhalen op de site staan. Ik denk hierbij vooral aan mensen die het een eerste keer goed bevallen is en een volgende boek willen bestellen.
Ze doen het bijv. erg goed als cadeau, is mijn ervaring, door het persoonlijke tintje, de titel/omslag enz.
pi_99166936
Ik ben zojuist begonnen met alweer herschrijven van wat ik tot nu toe geschreven heb, omdat het zo slecht is en ik er even in wil komen. Het voelt spannend aan en ik grijns :D
pi_99167764
Vandaag het gevreesde redactionele commentaar binnengekregen op m'n kinderverhaal dat volgend jaar uitkomt.
Er miste alleen hier en daar een kommaatje of een woordje (door het herschrijven en omgooien van de zinnen). Verder hoef ik er inhoudelijk niets aan te veranderen. :D :) :P
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:41:53 #245
71919 wonderer
pi_99167996
Lekker gevoel is dat he? ;) Dat je het gewoon goed hebt gedaan?
pi_99168768
Ja! :D
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:46:35 #247
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_99171578
harstikke goed! Gefeliciteerd! ^O^
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
pi_99177816
Dat is een heel fijn compliment!
pi_99749116
Ik begrijp nu waarom nogal wat schrijvers zeggen dat je moet kunnen zitten.

Omdat ik mezelf de hele tijd afleid met vanalles en nogwat kom ik niet echt verder met het schrijven. Steeds maar een beetje.
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:28:25 #250
71919 wonderer
pi_99760633
Nou ja, steeds een beetje komt uiteindelijk ook wel op een boek uit, alleen doe je er dan wat langer over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')