quote:
TVP.quote:Op woensdag 13 april 2011 20:59 schreef sigme het volgende:
Dat doet me eraan denken dat ik in de OP een extra verzoek opneem; niet de [volg topic]-knop te gebruiken. Lekker een ouderwetse tvp wordt meer gewaardeerd.
Contact? Contact? Nee, nee, dat wil TS niet!quote:Op woensdag 13 april 2011 23:49 schreef Niltag het volgende:
Afgelopen zaterdag of de zaterdag ervoor stond er een artikel in de 'Vrouw' (Jeweetwel dat boekje dat bij de Telegraaf zit int weekend). Zij leeft op een vergelijkbare manier. Misschien kun je contact met haar zoeken.
Bij deze danquote:Op woensdag 13 april 2011 19:50 schreef sigme het volgende:
Deel 1: Een autarkisch experiment
edit: verzoek aan de lurkers om niet de [volg topic]-knop te gebruiken. Lekker een ouderwetse tvp waardeer ik een stuk meer.
Als je in elektriciteit zelfvoorzienend kan zijn, kun je daar zelfs een inkomen mee genereren. Dan ben je in principe onafhankelijk, plus je hebt een eventuele buffer voor als je je weer in de economische wereld moet begeven.quote:Op zaterdag 16 april 2011 12:49 schreef eleusis het volgende:
Ik vind dit ook een sympathiek idee. Ben al een eind op weg met financiële onafhankelijkheid, maar in een jaartje of 5 a 10 zou het helemaal moeten lukken. Helemaal los van 'the grid' zie ik ook niet zitten, daarvoor zijn elektriciteit en internet te fijn, maar 90% zou mooi zijn.
Volgens mij is zelf verbouwen ook helemaal zen, maar ik heb er nog weinig ervaring mee.
Voor negen winters hout zagen & kloven is ook weer eens niet gelukt, deze winter. Wel hebben we een portie naaldhout gekocht, op stam. Daar heeft liefste z'n rug op geblesseerd (stammetjes zijn zwaar om in een aanhanger te tillen!). En het klooft ook niet fijn - zompig rothout. Dus we hebben opnieuw ook een hele portie kant-en-klaar gekloofd hout gekocht.. Kleddernat, dat wel, dus het zal minstens twee jaar moeten drogen, evenals dat dennenhout.quote:
QFT.quote:
Komt me bekend voor..quote:Op zondag 17 april 2011 19:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor negen winters hout zagen & kloven is ook weer eens niet gelukt, deze winter. Wel hebben we een portie naaldhout gekocht, op stam. Daar heeft liefste z'n rug op geblesseerd (stammetjes zijn zwaar om in een aanhanger te tillen!). En het klooft ook niet fijn - zompig rothout. Dus we hebben opnieuw ook een hele portie kant-en-klaar gekloofd hout gekocht.. Kleddernat, dat wel, dus het zal minstens twee jaar moeten drogen, evenals dat dennenhout.
Oi, wat klote van koe & kalfquote:Op maandag 18 april 2011 19:53 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Komt me bekend voor..
Met de bijl bezig geweest dus?
Het is mogelijk om zelf een kloofmachine te maken.
Wij hadden dit voorjaar het tegenovergestelde. Veel te veel hout over. Een tiental kuub voor een zacht prijsje moeten verkopen helaas. Was geen plek meer om het op te slaan. Denk dat we nu minimaal voor 7 jaar hout hebben en dan stoken we er in de winter ook nog heel wat doorheen.
Kalf bij ons heeft het overigens niet gered. Kwam er heel mooi uit, was zomaar halverwege maar hij bleef steken. Koe heeft het nu heel zwaar. Echt klote om te zien, kan niet meer in de benen komen. We moesten vanochtend kiezen, of naar de noodslachting en 200 euro krijgen of een paar spuiten er in en niet meer geschikt voor de slacht. Echt belachelijk hoe je gedachtes dan ineens 180 graden draaien. Heb er nu bijna evenveel sympathie voor als onze hond, terwijl ik een koe altijd maar als een aardig zinloos beest zag. Als het morgen niet beter gaat komt er morgenvroeg een man met een soort van koeien-bad. Zodat hij vrij van de grond komt.
Ik zal het hem eens vragen, maar kan wel paar maandjes duren voor ik hem weer zie.quote:Op maandag 18 april 2011 20:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Zelf een kloofmachine maken, ik weet dat het moet kunnen, Sevens vader heeft er ook een gemaakt. Maar ik zou niet weten hoe, eigenlijk. Meestal hak ik wel met plezier, maar dit naaldhout hakt klote.
Zal ik doen, als ik het niet vergeet. Er zijn verschillende mogelijkheden om goedkoop aan hout te komen.quote:Op maandag 18 april 2011 20:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Oi, wat klote van koe & kalf.
Ik hou erg van onze koetjes, de eerste kregen we bij wijze van verrassing en het was zo'n teer kalfje (12 dagen oud ofzo). We zullen sowieso als belangrijk criterium voor stier of ki het afkalven nemen. Geen belgisch blauwe voor mij.. maar dat wist ik al, een boer hier in de buurt heeft ze afgeschaft omdat er altijd een veearts aan te pas moest komen. Hereford of Blaarkop denk ik.
Zelf een kloofmachine maken, ik weet dat het moet kunnen, Sevens vader heeft er ook een gemaakt. Maar ik zou niet weten hoe, eigenlijk. Meestal hak ik wel met plezier, maar dit naaldhout hakt klote.
Sterkte met je koe! (PS: ik blijf graag op de hoogte maar het past misschien beter hier: sigme's diergaarde deel twee )
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
In 2010 liep het beter; een prachtige freelance-opdracht, op fietsafstand, paar uurtjes per week en riant betaald. Maar goed, die verbouwing vrat geld, dus nou is het geld op en de verbouwing nog niet af. Sinds een paar maanden probeer ik me dan weer een freelance-opdracht te veroveren, maar de spoeling is dun.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 20:08 schreef sigme het volgende:
Het is nooit de bedoeling geweest om niet meer naar kantoor te gaan, ik zou alleen bij voorkeur als freelancer gaan, en dan maar een half jaar per jaar. Of drie maanden.
Maar goed, die worden nu niet gezocht, dus dan maar een jaarcontract. Ik hoop natuurlijk ook dat het leuk is, het ziet er wel goed uit op zich (en niet onbelangrijk: het betaalt goed. Ik moet nog een huis verbouwen).
En ik vind het ook wel een beetje sneu voor mezelf. Op kantoor werken vind ik niet zo'n ramp (ik hou van mijn vak), maar dat ik nu weer de hele lente/zomer/herfst binnen zit..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |