Dan heb jij een mechanistisch wereldbeeld: de opvatting dat alles uiteindelijk is terug te voeren om interactie van deeltjes. Dat is een filosofische positie die nog lang niet bewezen is, en dat wss ook nooit wordt.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:39 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee, dat is wat wij in de neurowetenschappen doen. Filosofie draait om het abstraheren van stoffelijke processen, en toekennen van waarde. Niet het zoeken naar de daadwerkelijke oorsprong van onze cognitieve capaciteiten.
Ach, het zijn beide mensen die denken topadvocaten of hartchirurgen te worden, maar uiteindelijk eindigt het gros in de rechtsbijstand of het medisch ondersteunend personeel.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:43 schreef Patrick.L het volgende:
Liever geneeskundestudenten dan rechtenstudenten. Verwaande ik-kan-geen-betere-studie-verzinnen balletjes.
Ik doe niet eens wijsbegeerte lieverd. En dat jij uit mijn reactie niet op kunt maken dat mijn antwoord ontkennend is, geeft maar weer eens blijk van jouw academische incapaciteit.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:42 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het is echt moeilijk voor jou om gewoon direct een antwoord te geven op een vraag, hè? Ik neem aan dat dat een natuurlijk gevolg is van een studie die draait om het vinden van nieuwe vragen?
quote:Op donderdag 8 september 2011 15:43 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Dan heb jij een mechanistisch wereldbeeld: de opvatting dat alles uiteindelijk is terug te voeren om interactie van deeltjes. Dat is een filosofische positie die nog lang niet bewezen is, en dat wss ook nooit wordt.
Maar jongens toch, maar hebben jullie het toch over.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, het zijn beide mensen die denken topadvocaten of hartchirurgen te worden, maar uiteindelijk eindigt het gros in de rechtsbijstand of het medisch ondersteunend personeel.
Over arrogante studenten. Indien jij dat niet bent, hoef je je niet aangesproken te voelen.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:47 schreef Gary_Motherfucking_Oak het volgende:
[..]
[..]
Maar jongens toch, maar hebben jullie het toch over.
Ah ok, dan ga ik maar naar een andere topic.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Over arrogante studenten. Indien jij dat niet bent, hoef je je niet aangesproken te voelen.
Geloof het of niet, maar het is de bedoeling dat je na je opleiding daadwerkelijk in staat bent te functioneren in de maatschappij. Jij hecht nogal wat waarde aan je studie, maar een studie waarbij je 'gewoon in bedrijven terecht komt', of waaruit sommigen journalist worden, biedt dus blijkbaar niet echt concrete toekomstperspectieven. Dus de opleiding is uiterst zinvol, ook al kom je uiteindelijk terecht in een functie die je ook met een hbo-diploma kunt vervullen?quote:Op donderdag 8 september 2011 15:41 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Wijsbegeerte-studenten komen ook gewoon in bedrijven terecht, of als journalist. We hebben premiers die geschiedenis hebben gestudeerd etc. Rutte heeft overigens ook nog bij Shell gewerkt in een manager-functie. Maar waarom is die vraag relevant?
Okee ik zal uitleggen wat er nuttig aan is: je wordt er een goed burger van die de juiste deugden bezit en daarom een aangenamer medemens is.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:50 schreef Splackavellie02 het volgende:
Het kan arrogantie zijn, maar ik denk dat een studie die iemand in staat stelt onderzoek te doen naar de herkomst, progressie en mogelijke genezing/voorkoming van een neurologische aandoening als Parkinson's, een stuk meer objectieve waarde heeft dan jouw zweefstudie. Dan kun je nog zo hard roepen dat het wel degelijk zinvol is, maar als zelfs de eigen alumni van die studie niet kunnen concretisering wat er precies zo zinvol aan is, valt de geloofwaardigheid van die bewering een beetje door de mand.
Niet zolang je jezelf in je denken blijft beperken, nee. Maar stond filosofie niet aan de wieg van de wetenschappelijke methode, en de moderne wetenschap waaruit dat mechanistische wereldbeeld is voortgekomen? Juist.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:43 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Dan heb jij een mechanistisch wereldbeeld: de opvatting dat alles uiteindelijk is terug te voeren om interactie van deeltjes. Dat is een filosofische positie die nog lang niet bewezen is, en dat wss ook nooit wordt.
Als je daar een universitaire studie voor nodig hebt, ben je een heel gebrekkig mensquote:Op donderdag 8 september 2011 15:52 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Okee ik zal uitleggen wat er nuttig aan is: je wordt er een goed burger van die de juiste deugden bezit en daarom een aangenamer medemens is.
Wat een tenhemelschreiende redenering. Dus als in de alternatieve geneeskunde een medicijn wordt uitgegeven dat kanker veroorzaakt, moet ik ook zeggen dat de geneeskunde dit medicijn heeft voortgebracht?quote:Op donderdag 8 september 2011 15:52 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Niet zolang je jezelf in je denken blijft beperken, nee. Maar stond filosofie niet aan de wieg van de wetenschappelijke methode, en de moderne wetenschap waaruit dat mechanistische wereldbeeld is voortgekomen? Juist.
Dat is een beetje omgekeerd redeneren, vind je niet? Dat het vaak typerende mensen zijn die politieke filosofie studeren, betekent niet dat het een zinvolle studie is. Dat betekent gewoon dat het de ideale studie is voor mensen die wel betere dingen willen doen, maar niet kunnenquote:Op donderdag 8 september 2011 15:53 schreef Knevelt het volgende:
Bovendien kunnen alumni in geschiedenis en politieke filosofie het land tien keer beter regeren dan iemand die politicologie of welke studie dan ook heeft gedaan.
Nee. En dat jij denkt dat dat een goede vergelijking is, geeft aan dat er nog behoorlijk aan je denkvermogen gewerkt moet worden.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:54 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Wat een tenhemelschreiende redenering. Dus als in de alternatieve geneeskunde een medicijn wordt uitgegeven dat kanker veroorzaakt, moet ik ook zeggen dat de geneeskunde dit medicijn heeft voortgebracht?
Nee. En dat jij denkt dat dat een goede vergelijking is, geeft aan dat er nog behoorlijk aan je denkvermogen gewerkt moet worden.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:57 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee. En dat jij denkt dat dat een goede vergelijking is, geeft aan dat er nog behoorlijk aan je denkvermogen gewerkt moet worden.
Allemaal leuk en aardig, maar het verklaart niets concreet. Ik kan ook de boeken lezen die Eco en Pierce over semiotiek en semantische ontwikkeling hebben geschreven. Daar heb ik geen universitaire opleiding voor nodig.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:56 schreef Shadowlyse het volgende:
Ik ken iemand die filosofie wilde gaan studeren. Op de opendag zei de prof: "wij spreken hier niet in termen van nut". Filosofie is prachtig en leert je hoe denkprocessen werken en dan bedoel ik de onstoffelijke en niet de neurologische.
Typisch gedragquote:Op donderdag 8 september 2011 15:58 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Nee. En dat jij denkt dat dat een goede vergelijking is, geeft aan dat er nog behoorlijk aan je denkvermogen gewerkt moet worden.
Ga jij dan maar lekker enquetes laten invullen die aantonen dat wanneer iemand 5 uur naar een hokje van 1 cm staart, hij een chemisch proces in zijn hersenen verwerkt waardoor de kans op slechter zicht met 0,00001% stijgt.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:59 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar het verklaart niets concreet. Ik kan ook de boeken lezen die Eco en Pierce over semiotiek en semantische ontwikkeling hebben geschreven. Daar heb ik geen universitaire opleiding voor nodig.
Pot ketel met je ontwijken van vragen.quote:
Dat doe ik niet, en dat is ook niet hoe het werkt. Geeft dus weer aan dat je totaal geen idee hebt waarover je praatquote:Op donderdag 8 september 2011 16:01 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Ga jij dan maar lekker enquetes laten invullen die aantonen dat wanneer iemand 5 uur naar een hokje van 1 cm staart, hij een chemisch proces in zijn hersenen verwerkt waardoor de kans op slechter zicht met 0,00001% stijgt.
Ik ontwijk geen vragen.quote:Op donderdag 8 september 2011 16:02 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Pot ketel met je ontwijken van vragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |