abonnement Unibet Coolblue
pi_101114229
Na 50 jaar eindelijk rechtvaardigheid voor Paul McCartney ;).

"The musician's first ballet, Ocean's Kingdom, which receives its premiere next month, is to be released by Decca later this year."



"The premiere of the ballet ‘Ocean’s Kingdom’ will take place at NYCB’s Fall Gala on Thursday 22nd September 2011 while the release of the orchestral score will follow a month later, available digitally, on CD and on vinyl. It was recorded in June in London."

http://www.paulmccartney.com/news.php#/2263/2011-08
pi_101115171
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 00:41 schreef nomar83 het volgende:
Dat fragmentje waar Sean With A Little Help For My Friends zingt en John zo snel niet op de titel van z'n eigen nummer kan komen blijft leuk. :)
Was dat geen geintje van 'm?
pi_101136145
quote:
George Harrison Hits the Screen in Scorsese Doc
Epic new film illuminates the inner life of the most enigmatic Beatle

As Paul McCartney, Ringo Starr and George Harrison dug through their archives to assemble the Beatles Anthology documentary in the mid-Nineties, Harrison made a private vow to his wife, Olivia: "One day, I'll do my own anthology." The ex-Beatle, who died in 2001, never got the chance, but his wife made sure his wish came true in grand fashion. In October, HBO will debut Martin Scorsese's two-part documentary, George Harrison: Living in a Material World – and Olivia has compiled a lavish companion book packed with unseen photos and diary entries. "I'm fairly awed by what Marty has put together," says Olivia. "It's a story that truly captures the essence of George."

The project had its start in 2005, when Olivia attended the London premiere of Scorsese's Bob Dylan documentary, No Direction Home. She shared her hope for a similar movie about her husband with the film's producer, Nigel Sinclair. After discussing possible directors for months, the pair "delicately approached" Scorsese. "To our surprise and delight, he said he was very intrigued by George's story," Sinclair recalls.

The center of the film is Harrison's spiritual quest, a search for meaning in life that began with a Beatlemania-era reve­lation that material success wasn't necessarily accompanied by fulfillment. "He was trying to find a way to simplicity, a way to live truthfully and compassionately," Scorsese says. "It was never a straight line, but that's not the point. I think he found an understanding: that there's no such thing as 'success' – there's just the path."

The documentary includes new interviews with McCartney, Starr, Yoko Ono, George Martin, Tom Petty, Eric Clapton (who recalls watching Harrison write "Here Comes the Sun") and many more. But Scorsese and his team relied heavily on archives kept by Harrison himself: footage of the Beatles on vacation; a recording of Harrison's first sitar lesson with Ravi Shankar; home movies of Harrison fooling around in his recording studio with his son Dhani. "We set up a little production office in our house," says Olivia. "George lived in the house for 30 years, and he would just throw things in this drawer and that drawer. So every cupboard had something in it." The production team set up research offices in New York and London, working for years to find footage and photographs, including every filmed Harrison interview they could track down.

From their sleepless Hamburg days to their Let It Be-era squabbles, the Beatles' story has been told again and again, so Scorsese took great pains to use rare or unseen footage for the first part of the film. "The scenes of them running from hotel rooms and airports and such are just a little bit different than the ones you've seen," says Sinclair. "He approached the Beatles story from George's perspective, so it becomes a more inside, more first-person experience."

The film doesn't shy from Harrison's darker side, showing footage of a ravaged performance from his 1974 solo tour, and hinting at challenges in his marriage. "He never said he was a saint, but he always said he was a sinner," says Olivia. "He wanted to do everything in life. He really did."

The surviving Beatles provide some of the film's most powerful moments: McCartney makes an impassioned argument that anyone who thinks only he and Lennon were important in the group is wildly wrong; Starr begins to weep when he recalls visiting Harrison as the guitarist battled terminal lung cancer.

The post-Beatles section of the film has the most surprises, from intimate footage of Traveling Wilburys jamming to Olivia's harrowing account of a 1999 home invasion by a violent, deranged fan. It also gives equal weight to Harrison's nonmusical ventures: his work as a movie producer; his motor-racing fandom; his loving efforts to restore his country estate. "George thought hard about how to live his life after being a Beatle," says Sinclair, "and what I take away from this film is that he figured it out."

http://www.rollingstone.c(...)corsese-doc-20110823
Wel mooi dat ze Neil Aspinall nog in de docu hebben, die man is ook alweer ruim 3 jaar dood.
pi_101293163
Trailer van de docu is te vinden op:

http://www.georgeharrison.com/
pi_101324170
Ik kan dit boekje trouwens iedereen aanbevelen.



Het gaat op een erg vermakelijke manier door de complete Beatles-geschiedenis, tot aan 2009. ^O^
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  maandag 29 augustus 2011 @ 14:58:30 #281
14505 OProg
A Life in Music
pi_101331214
Is er eigenlijk al iets bekend over wanneer die nieuwe remasters van Ram, Venus & Mars en Speed Of Sound komen? :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_101331473
Voor de liefhebbers. click op het plaatje! :s)


The Beatles storyLiverpool :)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_101331990
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:58 schreef OProg het volgende:
Is er eigenlijk al iets bekend over wanneer die nieuwe remasters van Ram, Venus & Mars en Speed Of Sound komen? :)
Nog steeds niets officieel, en gezien het feit dat hun persberichten altijd niet veel minder lang dan een half jaar van tevoren verstuurd worden, denk ik dat we enkel "Ram" voor de kerst kunnen verwachten, en de andere 3 (alles uit 1975 en 1976) naar het nieuwe jaar verschoven worden. Wat behoorlijk frustrerend is... Waarschijnlijk vanwege de release van het meest recente klassieke project van McCartney in diezelfde tijd, wat ook de reden is dat hij komende maanden niet op tournee zal gaan.

Maar uit de manier waarop dit gaat kun je opmaken dat deze Archive Releases zijn definitieve werk gaan worden.
pi_101346196
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 01:53 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Was dat geen geintje van 'm?
Je kunt hem echt horen denken, dus ik denk dat hij er echt even niet opkomt :)
pi_101346770
Het is een privé-opname uit familie-archief van een oefen-tape, lijkt me zeer stug dat Lennon er al van uitging dat het ooit aan het publiek gepubliceerd zou worden en een act moest opzetten ;).
pi_101355899
Het compilatiealbum 1 komt naar iTunes. Bron: iTunes Store.
Het nut daarvan ontgaat mij totaal...
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_101356197
quote:
5s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:40 schreef nomar83 het volgende:
Het compilatiealbum 1 komt naar iTunes. Bron: iTunes Store.
Het nut daarvan ontgaat mij totaal...
Komt komende maand ook opnieuw uit op CD. Re-remastered :'). Alle officiële releases staan dan in iTunes, inclusief "Love", "Anthology", de rooie en blauwe verzamelaar (ook met de 09/09/09 remasters), logische stap. Uitmelken (digitaal) van werk wat gedaan is in de jaren '90 en '00. Maar...

Wat nu? :?
  maandag 29 augustus 2011 @ 23:48:54 #288
159761 Arn0
Abbey Road
pi_101356300
Tja, ik roep het al jaren, remixes in 2012..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_101356714
Wat inderdaad de enige logische stap zal gaan zijn :Y. Met de kennis van nu misschien niet al volgend jaar, maar een (waarschijnlijk digitale) release met nieuwe mixen van de bekendste nummers/een bepaalde periode/een bepaald thema kan niet uitblijven. Ze moeten daar creatief mee zijn, want ze hebben zichzelf in de vingers gesneden door 22 jaar te wachten met het heruitbrengen van de muziek, en opnieuw de complete catalogus in een boxset gaat niet gebeuren op dit moment. Het totale gebrek aan bonus-materiaal voor de digitale releases is stuitend, en zegt misschien wel wat over wat we in de komende 10 jaar kunnen gaan verwachten. Of niet.
pi_101356762
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:46 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Komt komende maand ook opnieuw uit op CD. Re-remastered :'). Alle officiële releases staan dan in iTunes, inclusief "Love", "Anthology", de rooie en blauwe verzamelaar (ook met de 09/09/09 remasters), logische stap. Uitmelken (digitaal) van werk wat gedaan is in de jaren '90 en '00. Maar...

Wat nu? :?
Als dat de bedoeling is: Er zijn nog enkele albums over als Live at BBC, Let It Be Naked en Yellow Submarine Songtrack die ze kunnen re-remasteren. Maar ik krijg toch ook het idee dat ze nu alles opnieuw uitbrengen zodat ze ergens in 2012/2013 met de remixes kunnen komen.

Alleen ontgaat mij het nut van het uitbrengen van compilatiealbums op iTunes. is een compilatiealbum niet bedoeld ervoor dat je als niet-verzamelaar geen hele stapel cd's hoeft te kopen voor je favoriete nummers? Dat probleem heb je bij downloads niet aangezien je nummers apart kan kopen. Of zitten er echt zoveel mensen op iTunes die dat niet doorhebben?
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_101357462
Ik vrees het laatste. En er is inderdaad ook geen nut, behalve dat mensen graag iets voorgeschoteld willen krijgen, "1" het best verkochte album in de afgelopen 10 jaar wereldwijd (!) is, en je dat tot de laatste druppel wil uitpersen. (Als je er eens over nadenkt, ze moeten zich suf lachen, al het werk was al gedaan, dat album had dus al amper productiekosten, en zo te horen hebben ze in 2000 ook bespaard op de mastering.) Het ís ook pure geldklopperij, maar ze kunnen het maken. En waarom niet, als mensen het er voor betalen...

En ah ja, "Let It Be...Naked" is er ook nog inderdaad. De BBC-CD zie ik niet meer verschijnen. Dat ding is tegen die tijd 20 jaar oud, en links en rechts door de bootlegs ingehaald op alle vlakken. Evenals de geremixte nieuwe "Yellow Submarine" soundtrack uit 1999. Daar is zo veel mee mis, en ik denk dat het nieuwe team dat begrijpt.

Weet je, dit gaat heel erg als een melkboer-buurman-roddel-klinken _O-, maar ik wil het toch vertellen, nu we het er toch over hebben. 2 maanden terug sprak ik de halfbroer van Pete Best in Liverpool. Dit klinkt nu al komisch, maar het is vooral interessant om het tevens de zoon van Neil Aspinall is, dé man achter Apple tot enkele jaren terug. Ik heb uitgebreid met hem gesproken over onder andere de recente en toekomstige stappen van het nieuwe Apple-team onder leiding van Jeff Jones, de opvolger van Neil Aspinall na zijn dood in 2008.

Om een lang verhaal kort te maken vertelde hij dat elke stap die het nieuwe team tot nu toe gedaan heeft, onderdeel was van het jarenplan wat Neil Aspinall heeft uitgeschreven en nog gedeeltelijk heeft kunnen uitvoeren. Van "Love" tot aan "Rock Band" en van de remasters tot aan de digitale releases van het oudere werk. Dit (de digitale release van "1", en wat er eventueel nog komen gaat op dat vlak) is het laatste wat het werk onder leiding van Aspinall was, en nu is de koker leeg...
pi_101449418


Vandaag 25 jaar geleden wereldwijd uitgebracht.
pi_101457786
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 23:59 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Als dat de bedoeling is: Er zijn nog enkele albums over als Live at BBC, Let It Be Naked en Yellow Submarine Songtrack die ze kunnen re-remasteren. Maar ik krijg toch ook het idee dat ze nu alles opnieuw uitbrengen zodat ze ergens in 2012/2013 met de remixes kunnen komen.

Alleen ontgaat mij het nut van het uitbrengen van compilatiealbums op iTunes. is een compilatiealbum niet bedoeld ervoor dat je als niet-verzamelaar geen hele stapel cd's hoeft te kopen voor je favoriete nummers? Dat probleem heb je bij downloads niet aangezien je nummers apart kan kopen. Of zitten er echt zoveel mensen op iTunes die dat niet doorhebben?
tuurlijk, een heleboel casual fans hebben geen idee wat de hits zijn of de beste tracks, dus willen ze een verzamel cd kunnen downloaden. Je zou toch zelf na moeten denken ? :)
pi_101458091
Trouwens, vergat voor het gemak even te vermelden dat hij ook opnieuw op CD wordt uitgebracht, wat een misschien nog wel meer logische stap is ;). Dit is ook echt al een half jaar bekend, maar nu eindelijk inclusief release-datum. De vinyl-boxset gaat er voorlopig niet meer van komen.

Maar nog zo'n veelbetekenend verhaal over recente gang van zaken:

Paar jaar terug doken er bewegende kleurenbeelden op van The Beatles in The Casbah Club uit februari 1961. Dit is met afstand het eerste bewegende beeld wat er van George, Paul, John en Pete te zien is, en ook nog eens in kleur. Wederom lang verhaal kort, familie Best krijgt de beelden en rechten in hun bezit, om het vervolgens door te spelen aan Apple zodat die het officieel kunnen uitbrengen.

Dat loopt anders, Apple is simpelweg geenszins geïnteresseerd, omdat ze geen idee hebben waarom ze dat in hun bezit zouden willen hebben, omdat ze het materiaal toch nergens in kunnen verwerken omdat ze de Anthology-series in begin jaren '90 al gedaan hebben…

In dit geval is het goed afgelopen, de familie heeft de beelden zelf uitgebracht. Maar zo gaat het dus ook met talloze andere misschien wel historische opnames en beelden, die we op deze manier nooit en te nimmer te horen of te zien krijgen, omdat het huidige team schijnbaar met hun handen in het haar zit over hoe ze wat kunnen uitbrengen van The Beatles.

Ik had mijn geld ingezet op een DVD-release van het concert in Washington uit 1964, welke eind vorig jaar als (jawel, toen wel) bonus bij de complete catalogus op iTunes zat. Dat zou een goede stap geweest zijn. Mooi artikel daarover hier trouwens: "Beatles At Washington Colosseum Puts Shea To Shame".
pi_101458671
Goed stukje over Ringo :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_101463916
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 19:32 schreef macca728 het volgende:

[..]

tuurlijk, een heleboel casual fans hebben geen idee wat de hits zijn of de beste tracks, dus willen ze een verzamel cd kunnen downloaden. Je zou toch zelf na moeten denken ? :)
Als ik het goed begrijp van iTunes zijn de tracks hier ook niet apart te downloaden, enkel het album in z'n geheel. Inderdaad een best logische release voor wie gewoon met een druk op de knop de grootste Beatles-hits in z'n afspeellijst wil. :)
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_101494230
1 even bekeken in de winkel, maar het lijkt er op dat naast de digipack en de geremasterde nummers er niets veranderd is ten opzichte van de originele versie uit 2000. Het 30 pagina tellende boekje is zo goed als gelijk en ook de print op de CD zelf. Zelfs voor verzamelaars dus niet echt de moeite waard. Jammer.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_101495015
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 september 2011 17:07 schreef nomar83 het volgende:
1 even bekeken in de winkel, maar het lijkt er op dat naast de digipack en de geremasterde nummers er niets veranderd is ten opzichte van de originele versie uit 2000. Het 30 pagina tellende boekje is zo goed als gelijk en ook de print op de CD zelf. Zelfs voor verzamelaars dus niet echt de moeite waard. Jammer.
Enige interessante aan deze releases zou voor ons zijn als "A Hard Day's Night" gefixt zou zijn. Is niet gebeurd in de iTunes release, is niet gebeurd op de hi-res USB, de Red Album-verzamelaar, en helaas ook niet bij de vierde vijfde kans op deze remaster van "1"...

[ Bericht 2% gewijzigd door Aisumasen op 02-09-2011 18:17:11 ]
pi_101495541
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 17:28 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Enige interessante aan deze releases zou voor ons zijn als "A Hard Day's Night" gefixt zou zijn.
Ik wist niet eens dat daar iets mis mee was.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_101496766
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 september 2011 17:42 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Ik wist niet eens dat daar iets mis mee was.
Kan me ook niet voorstellen dat het remaster-team er zo over denkt, ze hebben tot aan de gitaar pick-up klikjes in "I Want You (She's So Heavy)" dingen weggepoetst, dus dat ze dit zo gelaten hebben kan niet zonder opzet geweest zijn. Simpel gezegd wordt het hoog geleidelijk afgeknepen in de eerste seconden, valt het beste op bij de ritmesectie in het linkerkanaal. Het klinkt als een drop-out op een oude tape, waar er op deze remaster van het album een aantal van te horen zijn. Maar enkel op het album "A Hard Day's Night", en ook enkel op de remaster uit 2009...

Mochten mensen het met eigen oren willen horen:
Intro UK LP: http://www.mediafire.com/?1j5wi3gnddw
Intro 2009 remaster: http://www.mediafire.com/?oykg4myyvmz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')