http://www.nu.nl/wetensch(...)-van-geheugen--.htmlquote:AMSTERDAM – Het drinken van alcohol stimuleert bepaalde delen van het menselijk brein die betrokken zijn bij het geheugen en vermogen om te leren. Dat blijkt uit een studie van Amerikaanse wetenschappers.
De algemeen geaccepteerde theorie dat alcohol slecht is voor het geheugen en leervermogen is te éénzijdig. Het onbewustzijn van mensen wordt door alcohol namelijk juist gestimuleerd om beter te onthouden en te leren.
Nee, het tegendeel.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:02 schreef superdrufus het volgende:
Dus al die studenten in de kroeg zijn dus eigenlijk aan het leren ? Weer een argument tegen de langstudeerboete gevonden .
Deze snap ik nietquote:Het onbewustzijn van mensen wordt door alcohol namelijk juist gestimuleerd om beter te onthouden en te leren.
omdat je de volgende dag je hoofd erover breekt wat je in godsnaam hebt uitgespookt. dus je wordt wel degelijk gestimuleerd, of het ook daadwerkelijk werkt is weer een ander verhaalquote:
Dit dus maar je kan er gif op innemen dat de hordes oogklepvolk dit gaan aangrijpen om hun zelfdestructieve gedrag te verheerlijken.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:01 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Oke leuk het blijft slecht voor je.
Volgens mij was dat voor je hart en vaten en ook die onderzoeken staan niet erg sterk.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:43 schreef Ermanon het volgende:
Oud nieuws. Was toch al bekend dat 1 a 2 biertjes op 1 dag goed zijn voor je grijze hersencellen? Als je daar dan weer 1 a 2 kraten van maakt wordt het natuurlijk minder, maar 1 flesje per dag is gezondNet zoals met wijn.
Klopt, net zoals één of twee glazen wijn per dag erg gezond is.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:43 schreef Ermanon het volgende:
Oud nieuws. Was toch al bekend dat 1 a 2 biertjes op 1 dag goed zijn voor je grijze hersencellen? Als je daar dan weer 1 a 2 kraten van maakt wordt het natuurlijk minder, maar 1 flesje per dag is gezondNet zoals met wijn.
quote:Op woensdag 13 april 2011 14:50 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Dit dus maar je kan er gif op innemen dat de hordes oogklepvolk dit gaan aangrijpen om hun zelfdestructieve gedrag te verheerlijken.
Zelf zuip ik ook veel te veel maar ik zie tenminste onder ogen dat het gewoon ongezond is voor lichaam en geest.
Zelfde verhaal met de melding dat één glas wijn per dag goed was voor je vasculaire stelsel omdat het verdunt.
Gemiddelde reactie op fora: HEUHAUAUAUAUA!!!! ZIE JE WEL HET IS KK GOED VOOR JE BACARDI HEUUUUUUuEEEEU ZUIPUUUUH!!!!!
Heb er moeite mee om dat te geloven eigenlijk. Bovendien betekent langer leven niet direct dat er geen sprake is van hersenschade.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:00 schreef speknek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mensen die meer dan 6 glazen alcohol per dag drinken leven langer dan geheelonthouders.
Okay dat is interessant en daar wil ik wel eens meer over lezen.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:00 schreef speknek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mensen die meer dan 6 glazen alcohol per dag drinken leven langer dan geheelonthouders.
Dat is nog maar zeer de vraag, in die onderzoeken is geen causaal verband aangetoond.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:59 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Klopt, net zoals één of twee glazen wijn per dag erg gezond is.
Op 1 been kan je niet lopen.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:19 schreef waht het volgende:
1 alcoholische consumptie per dag for the win dus.
quote:Op woensdag 13 april 2011 15:04 schreef svefn het volgende:
Heb er moeite mee om dat te geloven eigenlijk. Bovendien betekent langer leven niet direct dat er geen sprake is van hersenschade.
Klopt, maar aan hersenschade ga je niet dood, en aan hart en vaatziektes en stress wel.quote:Op woensdag 13 april 2011 15:13 schreef Vengerr het volgende:
Deze cijfers hebben echter geen betrekking op niet fatale kwalen.
Dat alcohol consumptie ook gunstige effecten heeft geloof ik best maar de praktijk laat zien dat je niet hoeft te rekenen op een verbetering van je cognitieve vermogen.
Juistem.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:07 schreef speknek het volgende:
[..]
[..]
Klopt, maar aan hersenschade ga je niet dood, en aan hart en vaatziektes en stress wel.
(open access link naar een ander onderzoek: http://jech.bmj.com/content/63/7/534.full )
Ik ben verre van een geheelonthouder maar ik geloof vrij weinig van die onderzoeken. Die onderzoeken waardoor meer dan de helft van de bevolking denkt dat 1-2 glazen per dag drinken goed voor je is bijvoorbeeld, daarbij ontdekken ze dat mensen die 1-2 glazen per dag drinken gemiddeld langer leven dan geheelonthouders en concluderen dan maar dat 1-2 glazen per dag drinken gezond is. Dat is gewoon flutonderzoek of je nou drinkt of niet.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:27 schreef zoalshetis het volgende:
![]()
wat zitten er hier een boel geheelonthouders als ik de reacties zo eens doorlees.
van religieuze aard of op een andere wijze doodsaai volk?
ah ok. meneer weet meer dan de onderzoekers. grappig.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:39 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Ik ben verre van een geheelonthouder maar ik geloof vrij weinig van die onderzoeken. Die onderzoeken waardoor meer dan de helft van de bevolking denkt dat 1-2 glazen per dag drinken goed voor je is bijvoorbeeld, daarbij ontdekken ze dat mensen die 1-2 glazen per dag drinken gemiddeld langer leven dan geheelonthouders en concluderen dan maar dat 1-2 glazen per dag drinken gezond is. Dat is gewoon flutonderzoek of je nou drinkt of niet.
Er zijn ook onderzoekers die tot de conclusie zijn gekomen dat die onderzoeken niet kloppen hoor, het is maar net welke je wil geloven. Hier een paar artikelen:quote:Op woensdag 13 april 2011 16:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ah ok. meneer weet meer dan de onderzoekers. grappig.
oude wijn, die onderzoeken.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:49 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Er zijn ook onderzoekers die tot de conclusie zijn gekomen dat die onderzoeken niet kloppen hoor, het is maar net welke je wil geloven. Hier een paar artikelen:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/377381.stm
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/4491314.stm
http://www.medpagetoday.com/tbindex.cfm?tbid=912
http://www.eurekalert.org/pub_releases/2006-03/uoc--isq032706.php
De onderzoeken die concluderen dat 1-2 glazen per dag goed voor je zijn ook. Dit onderzoek geloof ik best hoor. Ik zie er alleen geen enkel voordeel in. Dan heb je wat vaker een deja vu gevoel, is dat iets goeds?quote:
Dat is dan ook een fabeltje. Door het drinken ga je juist over dingen nadenken en maalt het maar door in je hoofd, waardoor je nog meer gaat drinken en hoppa: een superintelligent genie is geborenquote:Op woensdag 13 april 2011 16:44 schreef RM-rf het volgende:
Wel lullig als je vooral drinkt om te vergeten
Vandaar dat veel van die drinkers zwaar-depressieve intellectuelen zijn, het leven is gewoon kut.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:02 schreef Pek het volgende:
[..]
Dat is dan ook een fabeltje. Door het drinken ga je juist over dingen nadenken en maalt het maar door in je hoofd, waardoor je nog meer gaat drinken en hoppa: een superintelligent genie is geboren
Persoonlijke redenen.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:27 schreef zoalshetis het volgende:
![]()
wat zitten er hier een boel geheelonthouders als ik de reacties zo eens doorlees.
van religieuze aard of op een andere wijze doodsaai volk?
zoals? leverschade? tbs? spastisch?quote:
Nee, gewoon slechte ervaringen met mensen en ik heb er gewoon geen behoefte aan.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zoals? leverschade? tbs? spastisch?
ah. nu zie ik het. je bent een vrouw. sorry.quote:Op woensdag 13 april 2011 17:14 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee, gewoon slechte ervaringen met mensen en ik heb er gewoon geen behoefte aan.
daarom ben ik zo bijdehand als ik bier op hebquote:Op woensdag 13 april 2011 13:47 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/wetensch(...)-van-geheugen--.html
Goed nieuws.
En is er ook een middel waardoor je de informatie uit je onbewustzijn kan oproepen en gebruiken?quote:Het onbewustzijn van mensen wordt door alcohol namelijk juist gestimuleerd om beter te onthouden en te leren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |