abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 april 2011 @ 11:15:28 #76
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95659247
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 10:37 schreef Minderkoet het volgende:
Hoi, bedankt voor de leuke en ondersteunende reacties!
Alles is goed met ons, de onwennigheid van mijn kant uit is weg en als je er zo over terug denkt is het eigenlijk stom dat ik dit topic heb aangemaakt.

geheel niet stom om zo een topic te openen en het laat alleen maar zien hoe normaal het eigenlijk gewoon is...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 18 april 2011 @ 11:40:33 #77
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_95660186
Ik heb echt respect voor de TS. Zat mannen die haar daarop af zouden wijzen en dus haar hele persoon de grond intrappen, maar TS heeft gewoon zoiets van: ik ga ervoor!!

Echt... ^O^ ^O^ ^O^
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 18 april 2011 @ 20:28:13 #78
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_95684295
-edit- nou en

[ Bericht 84% gewijzigd door Re op 18-04-2011 23:12:13 ]
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_95685387
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2011 11:22 schreef Minderkoet het volgende:

[..]

Simpel uitgelegd :)

Zoals je het daar schrijft heb je wel gelijk. Ik heb haar als vrouw leren kennen, als ze niets had gezegd dan was dat echt niet veranderd. Het is gewoon raar dat lichaam en geest zo van elkaar kunnen verschillen maar daar zal ik wel door heen moeten prikken.
Helemaal ombouwen tot een ander geslacht is geen klein dingetje, dat doet niemand zomaar even.
Er gaat veel onderzoek aan vooraf en het is enorm ingrijpend.
Je mag gerust stellen dat iemand die zich geheel heeft laten ombouwen ook echt die vrouw is geworden in dit geval, de titel vrouw is dan echt wel verdient, dan klopt de geest bij het lichaam.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_95686756
@ erodome vooral je laatste zin daarvan kan ik zeggen daar heb je helemaal gelijk in.
Ik heb het proces van meerdere mensen van man naar vrouw maar ook van vrouw naar man van dichtbij mee gemaakt en zie iedere keer dat hoe verder men in de medische behandeling zit hoe gelukkiger men wordt.
  woensdag 20 april 2011 @ 17:57:17 #81
340140 eengoeiebuur
get off ma propertah
pi_95768997
-edit- trol

[ Bericht 97% gewijzigd door Re op 20-04-2011 18:09:50 ]
  woensdag 20 april 2011 @ 19:30:54 #82
341812 Mr.Blue_Eyes
Blue dabbe dee
pi_95773214
Scheelt een voorbindstrap kopen als jullie in een kinky bui zijn :P
  woensdag 20 april 2011 @ 19:35:17 #83
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_95773450
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:30 schreef Mr.Blue_Eyes het volgende:
De penis ligt onderhand in de prullenbak volgens mij.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_95778692
Is ze al volledig omgebouwd dan?
Children of the night. What music they make.
pi_95782603
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 21:08 schreef DeHovenier het volgende:
Is ze al volledig omgebouwd dan?
Omgebouwd, omgebouwd, kom nou we zijn geen bouwpakket.
Er is meer tusssen hemel en aarde, Horatio, dan je ooit gedroomd hebt.
  woensdag 20 april 2011 @ 22:15:13 #86
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95782746
quote:
14s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:35 schreef jogy het volgende:

[..]

De penis ligt onderhand in de prullenbak volgens mij.
Ik zou denken op sterk water, maar.. wie ben ik? :7 :+
Resistance is futile.
  woensdag 20 april 2011 @ 22:18:16 #87
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95782952
quote:
12s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:15 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zou denken op sterk water, maar.. wie ben ik? :7 :+
Biohazard, in de verbrandingsoven (wat er niet hergebruikt is tenminste).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 20 april 2011 @ 22:20:50 #88
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95783135
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:18 schreef wonderer het volgende:

[..]

Biohazard, in de verbrandingsoven (wat er niet hergebruikt is tenminste).
Nou nou, moet dat nou echt zo plastisch?

:P

Wist ik niet, ze zullen er vast wel delen van kunnen hergebruiken en zo. Maar wat is er biohazard aan een penis?
Resistance is futile.
  woensdag 20 april 2011 @ 22:25:23 #89
71919 wonderer
pi_95783388
quote:
9s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nou nou, moet dat nou echt zo plastisch?

:P

Wist ik niet, ze zullen er vast wel delen van kunnen hergebruiken en zo. Maar wat is er biohazard aan een penis?
Alle "slachtafval" van operaties wordt op die manier gelabeld, voor zover ik weet. Kan ziektes bevatten enzo natuurlijk.

Het enige dat niet gebruikt wordt, geloof ik, zijn de zwellichamen en misschien een stukje van de eikel. Er zijn wel filmpjes over. Van de eikel wordt een clitoris (en soms een g-spot) gemaakt, de huid van de penis wordt de vagina, van de balzak worden schaamlippen gemaakt etc. Hij wordt er niet "afgehakt" in ieder geval.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  woensdag 20 april 2011 @ 22:40:57 #90
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_95784192
Ik ben er een beetje laat bij TS, maar wil even zeggen dat ik respect voor je heb, en alle sterkte wil toewensen die jullie nodig gaan hebben!

Ik heb ook een beetje ongewone relatie (mijn vriendin is ruim 9 jaar ouder als ik), maar dat valt in het niet bij de jouwe :) Ik hoop dat jullie gelukkig worden O+

Wat betreft de eerdere discussie: het moeilijkste voor mij lijkt me het vraagstuk kinderen, aangezien zij ze niet kan krijgen. De rest zou ik niet zo belangrijk vinden. Aan de andere kant, mijn ex had twijfels of ze wel kinderen kon krijgen, en dat heb ik toen ook gewoon geaccepteerd :)
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  woensdag 20 april 2011 @ 23:50:45 #91
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95788186
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:25 schreef wonderer het volgende:

[..]

Alle "slachtafval" van operaties wordt op die manier gelabeld, voor zover ik weet. Kan ziektes bevatten enzo natuurlijk.

Het enige dat niet gebruikt wordt, geloof ik, zijn de zwellichamen en misschien een stukje van de eikel. Er zijn wel filmpjes over. Van de eikel wordt een clitoris (en soms een g-spot) gemaakt, de huid van de penis wordt de vagina, van de balzak worden schaamlippen gemaakt etc. Hij wordt er niet "afgehakt" in ieder geval.
Een echte reconstructie dus, zonder kunstmatige onderdelen. Super interessant eigenlijk!
Resistance is futile.
  donderdag 21 april 2011 @ 03:11:27 #92
71919 wonderer
pi_95792346
quote:
14s.gif Op woensdag 20 april 2011 23:50 schreef Seven. het volgende:

[..]

Een echte reconstructie dus, zonder kunstmatige onderdelen. Super interessant eigenlijk!
Yeah. Alleen jammer dat het andersom niet geldt :{

Anyway, voor de mensen die er niet misselijk van worden:
pi_95795988
Goh, interessant zou het zeker zijn.

Als ze echt hormonen slikken en jong zijn, zie je het verschil echt nauwelijks tegenwoordig. Daar kan ik me wel eens over verbazen. Je hebt gewoon je eigen 'trap' nu. Geil heur.
Ron Paul 2012
pi_95798185
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 22:13 schreef Venus-Castina het volgende:

[..]

Omgebouwd, omgebouwd, kom nou we zijn geen bouwpakket.
Je snapt toch wat ik bedoel.
  donderdag 21 april 2011 @ 11:31:48 #95
71919 wonderer
pi_95798803
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 11:12 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Je snapt toch wat ik bedoel.
Iets meer nadenken of je met je woorden iemand kwetst zou echter wel fijn zijn.
pi_95812320
@ Wonderer dat filmpje heb ik al eens bekeken...echt te smerig om te zien.
Aan de andere kant lijkt het me best wel wat om een keer live mee te kijken :)
  donderdag 21 april 2011 @ 17:25:57 #97
71919 wonderer
pi_95812880
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 17:09 schreef Dropkogel het volgende:
@ Wonderer dat filmpje heb ik al eens bekeken...echt te smerig om te zien.
Aan de andere kant lijkt het me best wel wat om een keer live mee te kijken :)
Zo'n operatie duurt uren, mij niet gezien ;)
pi_95812984
@ Wonderer stoeltje erbij.
:)
pi_95819461
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 11:31 schreef wonderer het volgende:

[..]

Iets meer nadenken of je met je woorden iemand kwetst zou echter wel fijn zijn.
Het is toch niet kwetsend bedoeld?

Het kan misschien gevoelig liggen en inderdaad lijken alsof de vriendin van TS als een bouwpakket in elkaar is gezet. Maar als je op eieren moet lopen en elke keer zoekt naar de juiste woorden, kan dat evengoed kwetsend zijn.

Zolang er maar echt geen kwetsend bedoelde opmerkingen worden gemaakt, zoals "hoe is het met HET?" Daar druipt de respectloosheid vanaf.
  donderdag 21 april 2011 @ 22:23:26 #100
71919 wonderer
pi_95829471
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 19:56 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Het is toch niet kwetsend bedoeld?

Het kan misschien gevoelig liggen en inderdaad lijken alsof de vriendin van TS als een bouwpakket in elkaar is gezet. Maar als je op eieren moet lopen en elke keer zoekt naar de juiste woorden, kan dat evengoed kwetsend zijn.

Zolang er maar echt geen kwetsend bedoelde opmerkingen worden gemaakt, zoals "hoe is het met HET?" Daar druipt de respectloosheid vanaf.
Dat weet ik toch niet, of het wel of niet kwetsend bedoeld is?
Het punt met dit soort woorden is dat het de persoon in kwestie degradeert tot iets minder dan mens. Een bouwpakket. En als iemands menselijkheid wordt aangetast, is het veel makkelijker om tot discriminatie, haat en geweld over te gaan. Objectificatie gaat daar vaak aan vooraf.

Ik neem het niemand kwalijk dat hij of zij de juiste woorden niet uit zichzelf weet, maar nu mensen dit gelezen hebben, hoop ik dat ze in het vervolg de woorden die met ombouwen te maken hebben links laten liggen en gewoon vragen of iemand alle (evt. geslachtsveranderende) operaties al heeft gehad, bijvoorbeeld.
  vrijdag 22 april 2011 @ 10:05:39 #101
342125 Minderkoet
Vreemde vogel
pi_95842234
quote:
11s.gif Op donderdag 21 april 2011 10:05 schreef Supersoep het volgende:
Goh, interessant zou het zeker zijn. [...] Je hebt gewoon je eigen 'trap' nu. Geil heur.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 19:30 schreef Mr.Blue_Eyes het volgende:
Het zal misschien een beetje vreemd klinken, maar zo heel raar of anders is het echt niet. Ze is een gewone meid en dat ze dat toevallig TS is, heeft weinig te maken met hoe we met elkaar omgaan. Het is een gewone relatie. Natuurlijk heeft ze wel een flinke lading aan emotionele baggage die meegezeuld wordt. Daar kan ik wel begrip voor opbrengen als de door dat hele proces en dat sociale stigma heen moet.
Het gevoel dat ze heeft begrijpen doe ik trouwens niet.
pi_95847136
Ben je bang voor de seks, hoe dat zal gaan worden?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 22 april 2011 @ 12:36:19 #103
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_95847178
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 10:05 schreef Minderkoet het volgende:

[..]

[..]

Het zal misschien een beetje vreemd klinken, maar zo heel raar of anders is het echt niet. Ze is een gewone meid en dat ze dat toevallig TS is, heeft weinig te maken met hoe we met elkaar omgaan. Het is een gewone relatie. Natuurlijk heeft ze wel een flinke lading aan emotionele baggage die meegezeuld wordt. Daar kan ik wel begrip voor opbrengen als de door dat hele proces en dat sociale stigma heen moet.
Het gevoel dat ze heeft begrijpen doe ik trouwens niet.
Als je haar niet begrijpt en daar problemen van ondervindt/haar wel graag leert begrijpen, kun je proberen andere transsexuelen op te zoeken, bijvoorbeeld op een forum voor transsexuelen. Zoek iemand waar je openhartig mee kunt praten, bijvoorbeeld op msn. Vertel eerlijk wat je komt doen en wat je nodig hebt, de meesten zullen veel respect voor je hebben denk ik.
Ik zat in een andere situatie, waar ik m'n vriendin niet begreep en dat heeft mij destijds geholpen.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_95848473
Ik heb ooit een vrouw ontmoet die ooit een man was. (Volgens mij spreek je van een transseksueel als diegene nog geen geslachtsoperatie heeft ondergaan. Als die operatie achter de rug is, noem je zo'n persoon gewoon man of vrouw.)

Anyway, ze werkt als psycholoog bij Transvisie in Amsterdam en helpt mensen die genderidentiteitsproblemen hebben, maar ook de omgeving van die mensen om het beter te kunnen begrijpen. Ze is heel aardig, maar ook heel duidelijk en direct. (Wat ik juist goed vind.)

Je zou een afspraak met haar kunnen maken om alleen of samen met je vriendin erover te kunnen praten.
  vrijdag 22 april 2011 @ 13:27:23 #105
342940 From.the.block
a host of imperfection
pi_95848643
je hoeft er niet mee om te gaan.. gaat is een uurtje in je kamer zitten zonder je bb, zonder internet, zonder vrienden en vraag jezelf af wat je werkelijk van zo iemand vind.
wat je zegt ben je zelf.
pi_95848782
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 13:27 schreef From.the.block het volgende:
je hoeft er niet mee om te gaan.. gaat is een uurtje in je kamer zitten zonder je bb, zonder internet, zonder vrienden en vraag jezelf af wat je werkelijk van zo iemand vind.
Volgens mij is dat al duidelijk.
  vrijdag 22 april 2011 @ 13:31:54 #107
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_95848795
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 13:22 schreef Pulzzar het volgende:
Ik heb ooit een vrouw ontmoet die ooit een man was. (Volgens mij spreek je van een transseksueel als diegene nog geen geslachtsoperatie heeft ondergaan. Als die operatie achter de rug is, noem je zo'n persoon gewoon man of vrouw.)

Anyway, ze werkt als psycholoog bij Transvisie in Amsterdam en helpt mensen die genderidentiteitsproblemen hebben, maar ook de omgeving van die mensen om het beter te kunnen begrijpen. Ze is heel aardig, maar ook heel duidelijk en direct. (Wat ik juist goed vind.)

Je zou een afspraak met haar kunnen maken om alleen of samen met je vriendin erover te kunnen praten.
Ik dacht
Transgender: iemand die zich kleed/gedraagt als het andere geslacht
Transsexueel: iemand die zich lichamelijk heeft laten veranderen in de andere sexe

Hoewel je natuurlijk iemand die eenmaal de operatie is ondergaan niet continu als "transsexueel" benoemt, maar als zijn/haar nieuwe geslacht
pi_95849876
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is het zo:

travestiet: Iemand die regelmatig de behoefte voelt zich te kleden als iemand van het andere geslacht. Vaak gaat het om een seksuele fetisj. Travestieten zijn over het algemeen hetero.

transgender: Iemand die zich noch man noch vrouw voelt of juist allebei. Het kan voorkomen dat ze niks aan hun uiterlijk veranderen, maar in andere gevallen weer wel. (Penis en borsten bijvoorbeeld.)

transseksueel: Iemand die zich in het lichaam van de verkeerde geslacht voelt zitten. Na de geslachtsoperatie zit de persoon in het juiste lichaam en spreekt men officieel niet meer van een transseksueel.
  vrijdag 22 april 2011 @ 14:04:57 #109
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_95849970
Je zal gelijk hebben :) ik haalde sowieso travestiet en transgender door elkaar
pi_95852506
Onder de term "transgender" valt eigenlijk alles wat te maken heeft met de verandering van man naar vrouw, of andersom. Zoals travestieten, transgenderisten en transseksuelen. Even voor de duidelijkheid: travestieten zijn mannen die zich in vrouwenkleren presenteren, transgenderisten hebben nóg geen geslachtsaanpassende behandeling gehad en transseksuelen hebben dat wel of ze zijn er mee bezig.
pi_95852562
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 13:22 schreef Pulzzar het volgende:
Zou ik je mogen vragen hoe ze heet? Waarschijnlijk ken ik haar wel.

Voor mij valt alles wat met de overschrijding van de sexes te maken heeft onder "transgender"

Daaronder ken ik 5 categorieën:

1) Travestieten: mensen die zich kleden als het andere geslacht voor sexueel genot ed
2) Drag Queens: mensen die zich als het andere geslacht kleden voor show en shock.
3) Crossdressers: mensen die zich als het andere geslacht kleden en gedragen om in balans te komen, om hun vrouwelijke of juist mannelijke kant te ervaren
Een dochter over haar crossdressende vader:

Deze mensen zijn wel tevreden met hun lichaam, en hier ligt dus een grote scheidslijn.

4) Transgenderisten: mensen die zich niet helemaal man of vrouw voelen en dus tussen de geslachten in leven. Je kan dan bijvoorbeeld denken aan een persoon die wel de baardgroei laat verwijderen en hormonen slikt maar op zich geen problemen heeft met de geslachtsorganen.

5) Transseksuelen: mensen wiens gender identiteit niet strookt met hun genetische geslacht. Zij hebben dus een mannelijk lichaam en vrouwelijke hersenen of andersom. De vriendin van TS valt hier dus onder.

TS, ik vind het echt tof dat je hier zo open voor staat!

[ Bericht 28% gewijzigd door Venus-Castina op 22-04-2011 15:29:33 ]
pi_95852818
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 22:23 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat weet ik toch niet, of het wel of niet kwetsend bedoeld is?
Het punt met dit soort woorden is dat het de persoon in kwestie degradeert tot iets minder dan mens. Een bouwpakket. En als iemands menselijkheid wordt aangetast, is het veel makkelijker om tot discriminatie, haat en geweld over te gaan. Objectificatie gaat daar vaak aan vooraf.

Ik neem het niemand kwalijk dat hij of zij de juiste woorden niet uit zichzelf weet, maar nu mensen dit gelezen hebben, hoop ik dat ze in het vervolg de woorden die met ombouwen te maken hebben links laten liggen en gewoon vragen of iemand alle (evt. geslachtsveranderende) operaties al heeft gehad, bijvoorbeeld.
Ik bedoel het niet kwetsend en/of beledigend, ik was er gewoon benieuwd naar.
  vrijdag 22 april 2011 @ 15:43:41 #113
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95853520
er is een hele reeks over dit onderwerp he :P
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 22 april 2011 @ 16:04:37 #114
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_95854156
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 april 2011 15:43 schreef Re het volgende:
er is een hele reeks over dit onderwerp he :P
Wij maken wel onze eigen reeks :{w ;)
pi_95855032
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 15:16 schreef Venus-Castina het volgende:
Ze heet Laura.

I.v.m. privacy wil ik niet meer hier direct op het forum neerzetten. Maar ik heb haar e-mail van haar werk nog wel. Dus als ts contact met haar zou willen opnemen, kan ik dat doorgeven per pm als hij dat wil.
  vrijdag 22 april 2011 @ 16:35:39 #116
71919 wonderer
pi_95855084
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 15:23 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ik bedoel het niet kwetsend en/of beledigend, ik was er gewoon benieuwd naar.
Da's fijn om te weten :)
pi_95877397
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 16:34 schreef Pulzzar het volgende:
Ze heet Laura.

I.v.m. privacy wil ik niet meer hier direct op het forum neerzetten. Maar ik heb haar e-mail van haar werk nog wel. Dus als ts contact met haar zou willen opnemen, kan ik dat doorgeven per pm als hij dat wil.
Wat een toeval, zij is mijn psychologe bij Transvisie. Ik kan TS haar van harte aanraden mocht hij het nodig vinden, ze helpt ook stellen.
  zaterdag 23 april 2011 @ 23:49:34 #118
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_95904023
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:24 schreef Beach het volgende:
Als persoon blijft ze verder toch hetzelfde.
ik zou dit heel graag zeggen, maar ik ben bang dat als het mij zou overkomen dat het toch ergens in mijn hoofd zou blijven hangen en ik zo iemand toch net wat anders bekijk dan wanneer ze als meisje geboren zou zijn...
Immers zou je er in een relatie bijvoorbeeld geen kinderen mee kunnen krijgen.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_95907028
Misschien off-topic, maar ik ken wat mensen die aan genderfuck doen, het expres proberen te vervagen van man/vrouw rollen en identiteit om te laten zien hoe stom we in die hokjes denken.

Als de TS gewoon haar (Hoewel ze het genetisch niet is, is ze het geslachtelijk wel) leuk vindt, tof toch? Vooral respect dat die meid dat gewoon zo open kan brengen en de TS niet echt afgeschrikt lijkt maar vooral wil snappen hoe het nou zit.

Het is een enorm cliché, maar ik ken vrouwen die geen baarmoeder hadden vanaf geboorte en mannen die hun testikels zijn kwijtgeraakt door kanker. Zijn dat nog mannen en vrouwen? Je bent niet enkel een geslachtsrol voor het voortbrengen van kinderen. Maar het is wel moeilijk om eruit te stappen, want ik merk wel dat die verwachting om alles makkelijk in de categorieën mannetje en vrouwtje te stoppen nog erg aanwezig is.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_95930724
"Oh... oke'. En dan weer verder gaan met mijn leven omdat dat verder niet boeit..
scissors cuts paper paper covers rock rock crushes lizard lizard poisons spock spock smashes scissors scissors decapitates lizard lizard eats paper paper disproves spock spock disinegrates rock rocks beats scissors.
pi_95930867
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 15:16 schreef Venus-Castina het volgende:

[..]

Voor mij valt alles wat met de overschrijding van de sexes te maken heeft onder "transgender"

Daaronder ken ik 5 categorieën:

1) Travestieten: mensen die zich kleden als het andere geslacht voor sexueel genot ed
2) Drag Queens: mensen die zich als het andere geslacht kleden voor show en shock.
3) Crossdressers: mensen die zich als het andere geslacht kleden en gedragen om in balans te komen, om hun vrouwelijke of juist mannelijke kant te ervaren
Een dochter over haar crossdressende vader:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Deze mensen zijn wel tevreden met hun lichaam, en hier ligt dus een grote scheidslijn.

4) Transgenderisten: mensen die zich niet helemaal man of vrouw voelen en dus tussen de geslachten in leven. Je kan dan bijvoorbeeld denken aan een persoon die wel de baardgroei laat verwijderen en hormonen slikt maar op zich geen problemen heeft met de geslachtsorganen.

5) Transseksuelen: mensen wiens gender identiteit niet strookt met hun genetische geslacht. Zij hebben dus een mannelijk lichaam en vrouwelijke hersenen of andersom. De vriendin van TS valt hier dus onder.

TS, ik vind het echt tof dat je hier zo open voor staat!
Waar valt Androgynie dan onder?
scissors cuts paper paper covers rock rock crushes lizard lizard poisons spock spock smashes scissors scissors decapitates lizard lizard eats paper paper disproves spock spock disinegrates rock rocks beats scissors.
pi_96143384
quote:
[..]

Waar valt Androgynie dan onder?
Zoals hier word beschreven, in de 4e categorie ! Maar je hebt ook onbewust Androgene mensen, mensen die zich in hun eigen geslachtsrol kunnen vinden en zo leven, maar door het merendeel als van het andere geslacht worden gezien ! Kan ook erg irritant zijn !
pi_96267948
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 15:54 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Zoals hier word beschreven, in de 4e categorie ! Maar je hebt ook onbewust Androgene mensen, mensen die zich in hun eigen geslachtsrol kunnen vinden en zo leven, maar door het merendeel als van het andere geslacht worden gezien ! Kan ook erg irritant zijn !
Maar Androgynie staat toch voor mensen die zich niet man of vrouw voelen... dus ook niet een beetje van beide?
  maandag 2 mei 2011 @ 21:42:15 #124
71919 wonderer
pi_96270712
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:56 schreef Dr.Strangelove. het volgende:

[..]

Maar Androgynie staat toch voor mensen die zich niet man of vrouw voelen... dus ook niet een beetje van beide?
Dat klopt inderdaad, voor zover ik weet.
pi_96291630
Naar mijn weten is het begrip androgeen ook weer vrij breed ?? Ik kan het mis hebben, ik kan ook in de war zijn met een ander woord zijn, in dat geval *oeps*, maar volgens mij is Androgynie niet alleen een vorm van een gender identiteit stoornis zoals genderdysforie, je hebt ook een vorm van androgynie dat een man of vrouw totaal geen GIS heeft, maar wel vaak gezien word als iemand van het andere geslacht. Een man die gewoon heterosexueel is, een vrij vrouwelijke manier van praten en op kantoor werkt, kan best elke dag geconfronteerd worden met : Ja mevrouw, dank u wel mevrouw.

De man is dan ook androgeen, word aangesproken als vrouw, maar hij akn zich totaal niet vinden in die gender rol. Net zo als dat ik bij een pakketpost bedrijf werk en 1 van onze chauffeuses word door haar kleding en manier van lopen ook steeds gezien als man.

Dat is dan toch ook Androgynie ?

Ik heb er trouwens ook zelf wel last van, maar dat neem ik niemand kwalijk, mijn stem is laag, ben grof gebouwd en mijn passie voor barbie's is niet of nooit geweest ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')