geheel niet stom om zo een topic te openen en het laat alleen maar zien hoe normaal het eigenlijk gewoon is...quote:Op maandag 18 april 2011 10:37 schreef Minderkoet het volgende:
Hoi, bedankt voor de leuke en ondersteunende reacties!
Alles is goed met ons, de onwennigheid van mijn kant uit is weg en als je er zo over terug denkt is het eigenlijk stom dat ik dit topic heb aangemaakt.
Helemaal ombouwen tot een ander geslacht is geen klein dingetje, dat doet niemand zomaar even.quote:Op woensdag 13 april 2011 11:22 schreef Minderkoet het volgende:
[..]
Simpel uitgelegd![]()
Zoals je het daar schrijft heb je wel gelijk. Ik heb haar als vrouw leren kennen, als ze niets had gezegd dan was dat echt niet veranderd. Het is gewoon raar dat lichaam en geest zo van elkaar kunnen verschillen maar daar zal ik wel door heen moeten prikken.
De penis ligt onderhand in de prullenbak volgens mij.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:30 schreef Mr.Blue_Eyes het volgende:
Scheelt een voorbindstrap kopen als jullie in een kinky bui zijn
Omgebouwd, omgebouwd, kom nou we zijn geen bouwpakket.quote:
Ik zou denken op sterk water, maar.. wie ben ik?quote:Op woensdag 20 april 2011 19:35 schreef jogy het volgende:
[..]
De penis ligt onderhand in de prullenbak volgens mij.
Biohazard, in de verbrandingsoven (wat er niet hergebruikt is tenminste).quote:Op woensdag 20 april 2011 22:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zou denken op sterk water, maar.. wie ben ik?![]()
Nou nou, moet dat nou echt zo plastisch?quote:Op woensdag 20 april 2011 22:18 schreef wonderer het volgende:
[..]
Biohazard, in de verbrandingsoven (wat er niet hergebruikt is tenminste).
Alle "slachtafval" van operaties wordt op die manier gelabeld, voor zover ik weet. Kan ziektes bevatten enzo natuurlijk.quote:Op woensdag 20 april 2011 22:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nou nou, moet dat nou echt zo plastisch?
![]()
Wist ik niet, ze zullen er vast wel delen van kunnen hergebruiken en zo. Maar wat is er biohazard aan een penis?
Een echte reconstructie dus, zonder kunstmatige onderdelen. Super interessant eigenlijk!quote:Op woensdag 20 april 2011 22:25 schreef wonderer het volgende:
[..]
Alle "slachtafval" van operaties wordt op die manier gelabeld, voor zover ik weet. Kan ziektes bevatten enzo natuurlijk.
Het enige dat niet gebruikt wordt, geloof ik, zijn de zwellichamen en misschien een stukje van de eikel. Er zijn wel filmpjes over. Van de eikel wordt een clitoris (en soms een g-spot) gemaakt, de huid van de penis wordt de vagina, van de balzak worden schaamlippen gemaakt etc. Hij wordt er niet "afgehakt" in ieder geval.
Yeah. Alleen jammer dat het andersom niet geldtquote:Op woensdag 20 april 2011 23:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Een echte reconstructie dus, zonder kunstmatige onderdelen. Super interessant eigenlijk!
Je snapt toch wat ik bedoel.quote:Op woensdag 20 april 2011 22:13 schreef Venus-Castina het volgende:
[..]
Omgebouwd, omgebouwd, kom nou we zijn geen bouwpakket.
Iets meer nadenken of je met je woorden iemand kwetst zou echter wel fijn zijn.quote:
Zo'n operatie duurt uren, mij niet gezienquote:Op donderdag 21 april 2011 17:09 schreef Dropkogel het volgende:
@ Wonderer dat filmpje heb ik al eens bekeken...echt te smerig om te zien.
Aan de andere kant lijkt het me best wel wat om een keer live mee te kijken
Het is toch niet kwetsend bedoeld?quote:Op donderdag 21 april 2011 11:31 schreef wonderer het volgende:
[..]
Iets meer nadenken of je met je woorden iemand kwetst zou echter wel fijn zijn.
Dat weet ik toch niet, of het wel of niet kwetsend bedoeld is?quote:Op donderdag 21 april 2011 19:56 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Het is toch niet kwetsend bedoeld?
Het kan misschien gevoelig liggen en inderdaad lijken alsof de vriendin van TS als een bouwpakket in elkaar is gezet. Maar als je op eieren moet lopen en elke keer zoekt naar de juiste woorden, kan dat evengoed kwetsend zijn.
Zolang er maar echt geen kwetsend bedoelde opmerkingen worden gemaakt, zoals "hoe is het met HET?" Daar druipt de respectloosheid vanaf.
quote:Op donderdag 21 april 2011 10:05 schreef Supersoep het volgende:
Goh, interessant zou het zeker zijn. [...] Je hebt gewoon je eigen 'trap' nu. Geil heur.
Het zal misschien een beetje vreemd klinken, maar zo heel raar of anders is het echt niet. Ze is een gewone meid en dat ze dat toevallig TS is, heeft weinig te maken met hoe we met elkaar omgaan. Het is een gewone relatie. Natuurlijk heeft ze wel een flinke lading aan emotionele baggage die meegezeuld wordt. Daar kan ik wel begrip voor opbrengen als de door dat hele proces en dat sociale stigma heen moet.quote:Op woensdag 20 april 2011 19:30 schreef Mr.Blue_Eyes het volgende:
Scheelt een voorbindstrap kopen als jullie in een kinky bui zijn
Als je haar niet begrijpt en daar problemen van ondervindt/haar wel graag leert begrijpen, kun je proberen andere transsexuelen op te zoeken, bijvoorbeeld op een forum voor transsexuelen. Zoek iemand waar je openhartig mee kunt praten, bijvoorbeeld op msn. Vertel eerlijk wat je komt doen en wat je nodig hebt, de meesten zullen veel respect voor je hebben denk ik.quote:Op vrijdag 22 april 2011 10:05 schreef Minderkoet het volgende:
[..]
[..]
Het zal misschien een beetje vreemd klinken, maar zo heel raar of anders is het echt niet. Ze is een gewone meid en dat ze dat toevallig TS is, heeft weinig te maken met hoe we met elkaar omgaan. Het is een gewone relatie. Natuurlijk heeft ze wel een flinke lading aan emotionele baggage die meegezeuld wordt. Daar kan ik wel begrip voor opbrengen als de door dat hele proces en dat sociale stigma heen moet.
Het gevoel dat ze heeft begrijpen doe ik trouwens niet.
Volgens mij is dat al duidelijk.quote:Op vrijdag 22 april 2011 13:27 schreef From.the.block het volgende:
je hoeft er niet mee om te gaan.. gaat is een uurtje in je kamer zitten zonder je bb, zonder internet, zonder vrienden en vraag jezelf af wat je werkelijk van zo iemand vind.
Ik dachtquote:Op vrijdag 22 april 2011 13:22 schreef Pulzzar het volgende:
Ik heb ooit een vrouw ontmoet die ooit een man was. (Volgens mij spreek je van een transseksueel als diegene nog geen geslachtsoperatie heeft ondergaan. Als die operatie achter de rug is, noem je zo'n persoon gewoon man of vrouw.)
Anyway, ze werkt als psycholoog bij Transvisie in Amsterdam en helpt mensen die genderidentiteitsproblemen hebben, maar ook de omgeving van die mensen om het beter te kunnen begrijpen. Ze is heel aardig, maar ook heel duidelijk en direct. (Wat ik juist goed vind.)
Je zou een afspraak met haar kunnen maken om alleen of samen met je vriendin erover te kunnen praten.
Zou ik je mogen vragen hoe ze heet? Waarschijnlijk ken ik haar wel.quote:Op vrijdag 22 april 2011 13:22 schreef Pulzzar het volgende:
Anyway, ze werkt als psycholoog bij Transvisie in Amsterdam en helpt mensen die genderidentiteitsproblemen hebben, maar ook de omgeving van die mensen om het beter te kunnen begrijpen. Ze is heel aardig, maar ook heel duidelijk en direct. (Wat ik juist goed vind.)
Ik bedoel het niet kwetsend en/of beledigend, ik was er gewoon benieuwd naar.quote:Op donderdag 21 april 2011 22:23 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat weet ik toch niet, of het wel of niet kwetsend bedoeld is?
Het punt met dit soort woorden is dat het de persoon in kwestie degradeert tot iets minder dan mens. Een bouwpakket. En als iemands menselijkheid wordt aangetast, is het veel makkelijker om tot discriminatie, haat en geweld over te gaan. Objectificatie gaat daar vaak aan vooraf.
Ik neem het niemand kwalijk dat hij of zij de juiste woorden niet uit zichzelf weet, maar nu mensen dit gelezen hebben, hoop ik dat ze in het vervolg de woorden die met ombouwen te maken hebben links laten liggen en gewoon vragen of iemand alle (evt. geslachtsveranderende) operaties al heeft gehad, bijvoorbeeld.
Wij maken wel onze eigen reeksquote:
Ze heet Laura.quote:Op vrijdag 22 april 2011 15:16 schreef Venus-Castina het volgende:
Zou ik je mogen vragen hoe ze heet? Waarschijnlijk ken ik haar wel.
Da's fijn om te wetenquote:Op vrijdag 22 april 2011 15:23 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet kwetsend en/of beledigend, ik was er gewoon benieuwd naar.
Wat een toeval, zij is mijn psychologe bij Transvisie. Ik kan TS haar van harte aanraden mocht hij het nodig vinden, ze helpt ook stellen.quote:Op vrijdag 22 april 2011 16:34 schreef Pulzzar het volgende:
Ze heet Laura.
I.v.m. privacy wil ik niet meer hier direct op het forum neerzetten. Maar ik heb haar e-mail van haar werk nog wel. Dus als ts contact met haar zou willen opnemen, kan ik dat doorgeven per pm als hij dat wil.
ik zou dit heel graag zeggen, maar ik ben bang dat als het mij zou overkomen dat het toch ergens in mijn hoofd zou blijven hangen en ik zo iemand toch net wat anders bekijk dan wanneer ze als meisje geboren zou zijn...quote:Op woensdag 13 april 2011 10:24 schreef Beach het volgende:
Als persoon blijft ze verder toch hetzelfde.
Waar valt Androgynie dan onder?quote:Op vrijdag 22 april 2011 15:16 schreef Venus-Castina het volgende:
[..]
Zou ik je mogen vragen hoe ze heet? Waarschijnlijk ken ik haar wel.
Voor mij valt alles wat met de overschrijding van de sexes te maken heeft onder "transgender"
Daaronder ken ik 5 categorieën:
1) Travestieten: mensen die zich kleden als het andere geslacht voor sexueel genot ed
2) Drag Queens: mensen die zich als het andere geslacht kleden voor show en shock.
3) Crossdressers: mensen die zich als het andere geslacht kleden en gedragen om in balans te komen, om hun vrouwelijke of juist mannelijke kant te ervaren
Een dochter over haar crossdressende vader:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze mensen zijn wel tevreden met hun lichaam, en hier ligt dus een grote scheidslijn.
4) Transgenderisten: mensen die zich niet helemaal man of vrouw voelen en dus tussen de geslachten in leven. Je kan dan bijvoorbeeld denken aan een persoon die wel de baardgroei laat verwijderen en hormonen slikt maar op zich geen problemen heeft met de geslachtsorganen.
5) Transseksuelen: mensen wiens gender identiteit niet strookt met hun genetische geslacht. Zij hebben dus een mannelijk lichaam en vrouwelijke hersenen of andersom. De vriendin van TS valt hier dus onder.
TS, ik vind het echt tof dat je hier zo open voor staat!
Zoals hier word beschreven, in de 4e categorie ! Maar je hebt ook onbewust Androgene mensen, mensen die zich in hun eigen geslachtsrol kunnen vinden en zo leven, maar door het merendeel als van het andere geslacht worden gezien ! Kan ook erg irritant zijn !quote:[..]
Waar valt Androgynie dan onder?
Maar Androgynie staat toch voor mensen die zich niet man of vrouw voelen... dus ook niet een beetje van beide?quote:Op vrijdag 29 april 2011 15:54 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zoals hier word beschreven, in de 4e categorie ! Maar je hebt ook onbewust Androgene mensen, mensen die zich in hun eigen geslachtsrol kunnen vinden en zo leven, maar door het merendeel als van het andere geslacht worden gezien ! Kan ook erg irritant zijn !
Dat klopt inderdaad, voor zover ik weet.quote:Op maandag 2 mei 2011 20:56 schreef Dr.Strangelove. het volgende:
[..]
Maar Androgynie staat toch voor mensen die zich niet man of vrouw voelen... dus ook niet een beetje van beide?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |