abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95541451
Geen idee DML.. Maar een laken werkte hier helemaal niet. Een dekentje is wel dunner en luchtdoorlatender (is dat een woord?) dan een dekbed, onze deken in elk geval wel.

Als ik zie hoe (rustig) Leia slaapt zou een dekbed net zo goed kunnen. Dat doe ik dan maar niet, maar hier heb ik haar nog nooit onder een stuk deken of laken moeten plukken..
pi_95541585
Als het beter werkt en Leia is een nette slaper, waarom niet dan ja.

Ik heb net een mooi maar oh zo dure Koeka deken besteld dus Puck moet het voorlopig gewoon met een deken en lakentje doen want anders zie je er niks van terug :+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_95541842
Volgens mij is het gevaar van een dekbed vooral de warmtestuwing (een synthetisch dekbed is veel warmer dan een dekentje), niet of het wel of niet ademt met je hoofd eronder. Dat doet een deken namelijk ook niet optimaal. Daarom dus het advies om het bedje kort op te maken.
pi_95541972
Oh echt? Ik dacht altijd dat het was voor stik-gevaar, zoiets..

Nou ja, dit werkt voorlopig prima, dus een dekbed hebben we nog niet nodig. Zodadelijk met wat warmer weer helemaal niet, en van de winter is ze alweer 1,5 dan zien we wel weer verder :)
pi_95542953
Doe niet zo eng met je van de winter is ze 1,5! Das helemaal niet zo hoor :N :+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 15 april 2011 @ 15:02:58 #181
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95543702
vraagje: Geert had vanmorgen een poepluier, maar z'n poep leek wel slijm :X is dat normaal???
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:36:32 #182
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_95545064
Nou, als Geert verkouden is wel DJMO.

Wat betreft dekbed. Mijn moeder gaat zelf van een katoenen deken en van een wollen deken een dekbed maken die precies in het overtrekje gaat passen. Incl. klitteband dus mijn kind heeft straks een 4-seizoenen dekbed :+ . Een synthetisch dekbed zou ikzelf niet doen.
  vrijdag 15 april 2011 @ 15:40:10 #183
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_95545183
DJMO, ik heb het met Noortje ook wel eens gehad, groen en slijmerig, ik heb me er nooit druk om gemaakt eigenlijk.
pi_95545752
Blij dat ik niet de enige ben die die gekke lakentjes niet meer gebruikt. Wat een geldverspilling was dat, 2 x 15 euro
En ik heb ze ook nog eens gestreken!
pi_95546177
Ik vind lakentjes er wel schattig uitzien eigenlijk :D

Wat hier echt zonde geld is geweest is de kruik. Heb k 1x gebruikt en niet eens in de kraamweek :D
  vrijdag 15 april 2011 @ 16:20:52 #186
259886 pessie
pi_95546785
Mijn moeder heeft de lakentjes voor de wieg zelf gemaakt, die waren zo groot dat ik ze nu nog gebruik in het ledikant. Volgende week gaan we naar mn moeder, die heeft dan 2 dekbedovertrekjes klaarliggen.
pi_95546920
Nou, idd, had voor die 3x kruik net zo goed mijn rubberen kruik kunnen gebruiken. En ik had ook nog een mooie kruikenzak gekocht,haha
pi_95548730
Oh, de kruik hebben wij echt veel vaker gebruikt. Zeker haar eerste 2 tot 3 weken, en afgelopen winter ook echt wel regelmatig..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_95550336
Floris was in t ziekenhuis eerder te warm dan te koud en thuis is zn temperatuur ook nooit onder de 37 gekomen.

De kruik is een keer bij mm moeder gebruikt, toen ie daar ging slapen.
pi_95551569
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 16:04 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik vind lakentjes er wel schattig uitzien eigenlijk :D

Wat hier echt zonde geld is geweest is de kruik. Heb k 1x gebruikt en niet eens in de kraamweek :D
Voor een volgende dan ;)

Bij Amélie (eind aug.) heb ik het ding maar 1 of 2 keer gebruikt. Bij Elin (begin feb) de eerste 4 weken dagelijks twee in het bedje. Niet omdat ze zich niet op temp kon houden, maar omdat het loeikoud was s nachts :P

Voor Elin heb ik dekentjes van de Hema, van Amélie nog geweest. Toen ik zwanger was heb ik lang getwijfeld of ik 2 dekens bij zou kopen voor dat halve jaar of dat we maar gelijk een dekbedje zouden halen. Uiteindelijk hebben we het laatste gedaan. We hebben t dunste uitgekozen, gaat prima nu. Ik ben blij dat we geen extra dekens hebben gekocht want tot nu toe slaapt Elin in ons bed :')
Lakentjes vind k superleuk :D ik heb zelfs favorieten tussen mn voorraad :') :P
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 15 april 2011 @ 18:48:39 #191
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95551924
kruik? ik speel(de) zelf wel voor kruik :)
lakentjes: ik heb een hekel aan lakentjes met dekentjes.Geert slaapt bij mij ook onder een dekbed, tegen de tijd dat hij ('s nachts) in 'n eigen bedje gaat slapen wordt het weer een slaapzakje met evt enkel een laken of een dekbedje.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 15 april 2011 @ 20:06:57 #192
259886 pessie
pi_95555394
Nathan is eind juli geboren en we hebben de kruiken veel gebruikt. Ook afgelopen winter nog regelmatig vanwege de kou.
pi_95555716
Huup die toevoeging moet je erbij denken ;)

Maar hier in huis is t niet koud, dus dat daarom is een kruik niet nodig. Toen t echt koud was deed k de verwarming zachtjes aan en dat was genoeg

En lakentjes heb k ook favorieten in :Y
  vrijdag 15 april 2011 @ 20:32:46 #194
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95556820
Leyla slaap in een romper + pyjama met een zomer slaapzak en dan een dekentje zonder overtrek bij mij in bed. Overdag met haar kleertjes en dan dus die slaapzak en een dekentje wat ik in een overtrek heb zitten...

Jen heb ik vanaf een jaar een kussen gegeven en die slaapt ook vanaf een jaar onder een dekbedje.

Kruiken, beiden in de kraamweek wel.. De ene in feb. dus midden winter en Leyla afgelopen september toen het koud kutweer was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_95556909
Hee, wat gezellig dat we zijn samengevoegd!

Anne slaapt in romper zonder mouwen), pyjama met lange mouwen (vandaag met korte, maar ik zag net dat het vannacht nog heel koud wordt, ben benieuwd of het niet te koud wordt...) en dan onder een deken en lakentje.

Wij zijn vandaag weer naar de Efteling geweest, Anne's derde keer (ik heb een abonnement ;)) en ze heeft zich voorbeeldig gedragen, maar wilde dus niet slapen. Heeft in totaal 2 x een kwartier geslapen, da's wel erg weinig. Nu slaapt ze eindelijk na nog drie kwartier mopperen in bed, ben benieuwd of ze gewoon lekker blijft slapen ;)
  vrijdag 15 april 2011 @ 20:34:44 #196
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95556957
Oh en ik ben er uit qua eten, morgen sla ik dus gewoon potjes in voor de week. Ze vind mij kooksels qua spagetti en aardappels en wortels best lekker en het gaat er best in, maar als we dus iets eten wat ze echt nog niet mag zit ik altijd te kutten, en ze eet potjes ook met heel veel smaak, dus die ga ik gewoon als backup inzetten. Ik vind het veel belangrijker dat madam gewoon eet.

En we hebben vandaag konijnen geaaid! Zo leuk. Wisten jullie trouwens dat die dingen grommen?
  vrijdag 15 april 2011 @ 20:35:37 #197
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95557022
oh oh ik vergeet nog wat, ze kan een tijdje loszitten! Mijn baby!
  vrijdag 15 april 2011 @ 20:40:19 #198
259886 pessie
pi_95557282
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 20:35 schreef Ticootje het volgende:
oh oh ik vergeet nog wat, ze kan een tijdje loszitten! Mijn baby!
Wow mijlpaal!!!

Fannetje lekker naar de Efteling!
pi_95559582
Pessie wat goed dat Nathan zelf al in de box kan staan :)

Orea ik herken dat wel hoor, harde geluiden en dan zelf ook gaan brullen :'( Dat gebeurt al als ik nies of iets ga bakken in de pan, een hond blaft..

Huuphuup vervelend van de buikkrampjes van Elin.

Schaterende kindjes zijn zo leuk O+

Mrien sterkte met Jelle :)

draculettetje balen dat je je kindje huilend bij de kdv moest achterlaten. Wij zwaaien tegenwoordig, ben benieuwd wanneer ze terug gaat zwaaien :W

Sonnetje85, Floris aan een plant trekken, boefje! hij gaat je echt uittesten he :D

Fannetje lekker naar de Efteling geweest, leuk!

Ticootje wat goed dat ze al kan loszitten, ik moet het voedingskussen ook maar eens van boven halen om een handje te helpen met loszitten.

Wij zijn vandaag van de 4 naar 3 flessen gegaan. Op de KDV adviseerden ze dit. Nu krijgt ze 3 x 210 (7 scheppen) en in de ochtend fruit, middag boterham en wat thee en nog een rijstwafel/liga.
Hier ook een romper, pyama en deken in haar ledikantje en heb de kruik ook nauwelijks gebruikt.
pi_95559892
Mex is echt 'vervelend' deze week en ook weer heel hongerig.
Omdat hij dinsdag koorts had was ik bang dat ie iets had, dus vandaag een zetpil gegeven om te checken of hij pijn heeft.
Volgens mij geen pijn, want hij bleef 'vervelend'
Dus ik ging even googlen over gedrag bij 6 maanden en dat schijnt normaal te zijn dat ze zeurderig en huilerig zijn en niet willen slapen en daarbij ook nog een groeispurt hebben.
Herkennen jullie dit? Want ik heb ineens een hele andere baby nu en hij lijkt zo'n verdriet te hebben als hij in slaap valt.

Bedoelen jullie met zitten dat ze zelf gaan zitten of blijven zitten als je ze zo neerzet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')