Dat is alleen bij een ondeugdelijk product; dus om je garantie te claimen.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:29 schreef Diaan73 het volgende:
Estrys het zit jullie ook niet mee zeg. Hopelijk komt het goed. Ik vind die tip van Memmel wel een goede eigenlijk.
Memmel![]()
Mefke als je gepind hebt, kun je evt. Ook nog afschrift meenemen... Geldt ook als kassabon volgens mij of ze kunnen het terug vinden in de kassa.
Ow okay. Ik dacht dat dat ook kon met ruilen. Ik zou het denk ik toch gewoon proberen.quote:Op woensdag 13 april 2011 16:56 schreef E.T. het volgende:
[..]
Dat is alleen bij een ondeugdelijk product; dus om je garantie te claimen.
Ruilen en terugnemen is nog steeds gewoon service van de winkel.. Al willen ze dat je op je hoofd gaat staan en drie rondjes om het pand heen rent... Dat mag.
In dit geval hoeft een afschrift dus niet als bon te gelden, maar mag de winkel daar zelf z'n regels over bepalen.
ik denk dat je dan gewoon stug voet bij stuk kan/moet houden. hun fout, hun probleem. wel megakutquote:Op woensdag 13 april 2011 16:59 schreef Estrys het volgende:
Nergens in de papieren staat dat we dat bij moeten betalen of dat we een duurdere standaard keuken hebben uitgezocht. Ook in de offerte die door alle partijen is getekend niet, niet in de rekeningen, niet in andere bevestigingen. Het is nergens te vinden. Maar mijn man is er geweest, ze gaan nu overleggen. De offerte/opdrachtbevestiging die wij hebben vonden ze 'niet relevant'. Ze kwamen met allerlei lijstjes over keukens die standaard bij ons bouwnummer zouden horen. Maar een jaar geleden hadden ze die lijstjes dus echt niet en heeft de verkoper ons dus gewoon een keuken verkocht voor een verkeerde prijs. Wij hebben ons bouwnummer gegeven en gevraagd naar de standaard keuken. Hij heeft ons toen een keuken aangewezen die standaard zou zijn voor ons huis. Die hebben we toen gekocht. Dat is het.
Je bent niet de enige die dat dachtquote:Op woensdag 13 april 2011 16:53 schreef Diaan73 het volgende:
Is dat morgen? Ik dacht dat dat vorige week was... morgen toch bezoek aan kinderboerderij?
Ja via de aannemer. In principe is het iets tussen aannemer en leuke leverancier. Maar beide zeggen dat wij die dure keus hebben gemaakt. En het dus ons probleem is. De fout ligt volgens ons bij de verkoper. Die heeft ons een standaard keuken verkocht en komt er simpel gezegd nu achter dat hij de dure voor de lage prijs heeft verkocht. Maar alles is betaald, staat voor 2 weken bij notaris. Ja behalve 10% voor keuken. We worden morgen gebeld door de rechtsbijstand wat we moeten doen. Uitstellen is echt geen optie eigenlijk, dan zouden we einde van de maand eerst nog weer naar mijn ouders moeten verhuizen. maar betalen is ook geen optie. Nou ja we wachten af. Het is ook al-tijd wat bij ons.quote:Op woensdag 13 april 2011 18:21 schreef Memmel het volgende:
Of... Maar dan moet je nog ff wat langer wachten: je laat je huis niet opleveren. Is je keuken via de aannemer gekocht? Niet opleveren dan, laat de aannemer het lekker uitzoeken met de keukenboer. Hou je een termijn achter.
Aan de andere kant: jij hebt je keuken, en huis. Zij willen wat van jou.
Lastig wel.
Ja, nadat jij overduidelijk aan de verkoper hebt gevraagd welke keuken je voor bedrag x kon krijgen. Je hebt een getekende offerte, de overeenkomst moet gewoon worden nagekomen, ik zou niet weten op basis waarvan men jou tot betaling wil of kan dwingen. Zij zijn de professionele partij, zij bieden het jou aan, zij laten jou een overeenkomst tekenen, zij leveren en komen dan ineens, als de keuken er al in zit, met een 'tja, eigenlijk is 'ie ietsje duurder'. Ik zou daar nooit mee akkoord gaan.quote:Op woensdag 13 april 2011 18:59 schreef Estrys het volgende:
Maar beide zeggen dat wij die dure keus hebben gemaakt. En het dus ons probleem is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |