| 1 2 3 4 5 6 | 1 3 3 3 1 x |
de majeur akkoorden ken ik allemaal wel, speel ze allemaal zoals in de theorie staat, alleen de Bmajeur gaat nog niet vlot, maar das dan ook weer een barrequote:
Die is toch niet zo lastig? Ik vind het lastigste om de hele tijd te wisselen tussen barré en niet-barré, en dan ook nog melodie tussendoor. Niet echt barré-akkoorden dus maar wel iets met barré'squote:Op vrijdag 15 april 2011 13:11 schreef GuitarJJ het volgende:
Barré-akkoorden zijn wel tof. Heb alleen altijd moeite om majeurakkoorden te pakken vanaf de a-snaarBijvoorbeeld:
[ code verwijderd ]
Mineur vanaf de a-snaar, of sowieso barré-akkoorden vanaf de e-snaar zijn prima te doen
Als je na een tijdje fatsoenlijk leert aanslaan dan raak je die snaren niet. Ik ram ook redelijk ongecontrolleerd op mn gitaar tijdens optrdens, maar ik zal niet meer dan die eerste 3 snaren raken. Die onderste 3 zijn wel gedempt daar niet van. Maar het is belangrijker aan je aanslag te werken.quote:Op vrijdag 15 april 2011 12:48 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ow zo dacht ik dat het wel moest, tenminste op m'n videolessen zei die gast dat je de onderste moest muten
Op gegeven moment gaat het automatischquote:Op vrijdag 15 april 2011 14:34 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Als je na een tijdje fatsoenlijk leert aanslaan dan raak je die snaren niet. Ik ram ook redelijk ongecontrolleerd op mn gitaar tijdens optrdens, maar ik zal niet meer dan die eerste 3 snaren raken. Die onderste 3 zijn wel gedempt daar niet van. Maar het is belangrijker aan je aanslag te werken.
Ben nu bezig met sweepen dat was in het begin pas irritant met mutenquote:Op vrijdag 15 april 2011 14:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Daarom speel ik geen solo's, lekker makkelijk
Ghehe, nee speel ik genoeg hoor eignelijk. Valt me op dat ik heel weinig powerchords meer speel. Veel delen van onze nieuwe nummers zijn naar meerklanken van verschillende akkoorden omgezet om toch net een wat ander geluid te creeeren. Dacht eerst dat het allemaal neit zoveel uitmaakte maar het scheelt wel een hoop in bepaalde stukken.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:44 schreef genakt het volgende:
[..]
Ben nu bezig met sweepen dat was in het begin pas irritant met mutenach ja langzaam beginnen. Maar hoezo speel je geen solo's
? is toch leuk
Inderdaadquote:Op vrijdag 15 april 2011 14:57 schreef mr-green het volgende:
Solo's geven toch wel een extra aan een nummerJe moet het dan wel goed kunnen anders is het niet echt tof
Maar solo's hoeven niet moeilijk te zijn.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:57 schreef mr-green het volgende:
Solo's geven toch wel een extra aan een nummerJe moet het dan wel goed kunnen anders is het niet echt tof
Whammy pedaal in simpele solo'squote:Op vrijdag 15 april 2011 15:15 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Maar solo's hoeven niet moeilijk te zijn.
Hier stukje solo uit een nummer die echt niks voorstelt maar ik wel bij het nummer vind passen
Vanaf 1:35
Vrij makkelijk alleen op de dikste snaarquote:Op vrijdag 15 april 2011 15:34 schreef Dribbel_ het volgende:
Pinch harmonicLastig om door te krijgen, maar als het eenmaal lukt klinkt het wel tof
Een pinch harmonic is toch gewoon een flageolet in klassiek-gitaar jargon?quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:34 schreef Dribbel_ het volgende:
Pinch harmonicLastig om door te krijgen, maar als het eenmaal lukt klinkt het wel tof
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |