heb niets persoonlijk tegen die agenten, maar blijkbaar is geld binnenslepen via overtredingen wel mogelijk terwijl bij grote zaken ze huilen omdat ze te weinig personeel hebben.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:10 schreef MYV het volgende:
Politie-topic #94538548.
Die mensen doen ook alleen maar hun baan.
Isch dii moie prijzz?quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:10 schreef MYV het volgende:
Politie-topic #94538548.
Die mensen doen ook alleen maar hun baan.
Doe niet zo dom man met je populistische kutpraat. Die klapjosti's die jouw frotbrommer over een band halen lossen geen zaken op.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:12 schreef leeell het volgende:
[..]
heb niets persoonlijk tegen die agenten, maar blijkbaar is geld binnenslepen via overtredingen wel mogelijk terwijl bij grote zaken ze huilen omdat ze te weinig personeel hebben.
1 keer is leuk, maar als ze er elke dag staan....quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:14 schreef GeileHond het volgende:
[..]
En een bekeuring van een paar honderd euro niet kunnen betalen__!
Dan verkoop je toch gewoon coke, die negers kunnen 't ook.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:16 schreef leeell het volgende:
[..]
1 keer is leuk, maar als ze er elke dag staan....
ben ik het wel mee eens, er is wel heel veel scootersjonnie volk dat niet kan rijden, maar zo tref je gewoon iedereen die wel normaal kan rijden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:16 schreef Parietale_kwab het volgende:
Onterechte klacht. Die bontkraagjes moeten zo nodig hun scooter opvoeren waarmee ze ook anderen in gevaar brengen. Kennelijk hebben ze het geld voor een scooter, dus kunnen ze van hun uitkering ook een boete betalen...
45 gaan met een 5bak is niet erg comfortabelquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:17 schreef Zwitsalletje het volgende:
Koop een auto.
of rij op een standaard bromfiets
een vespa 5bak?quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:19 schreef GeileHond het volgende:
geboortedatum: 15-11-1985
Wayfarer en een Vespa zeker.
Ja, wat is daar mis mee?quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:19 schreef GeileHond het volgende:
geboortedatum: 15-11-1985
Wayfarer en een Vespa zeker.
ben je gehandicapt ofzo?quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:22 schreef GeileHond het volgende:
[..]
[..]
Waarom krijg je die mailtjes dan.
Slaat nergens op. Die krijgen toch geen boete? Kost ze hooguit een paar minuten van hun tijd.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:17 schreef leeell het volgende:
[..]
ben ik het wel mee eens, er is wel heel veel scootersjonnie volk dat niet kan rijden, maar zo tref je gewoon iedereen die wel normaal kan rijden.
quote:
Neequote:Op dinsdag 12 april 2011 23:24 schreef leeell het volgende:
[..]
ben je gehandicapt ofzo?
een brommer, weetjewel zon ding met versnellingen
haha ts rijd op een zundappquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:24 schreef leeell het volgende:
[..]
ben je gehandicapt ofzo?
een brommer, weetjewel zon ding met versnellingen
heb een oldtimer brommer die origineel is en te snel gaat, wat nu?quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:25 schreef Parietale_kwab het volgende:
[..]
Slaat nergens op. Die krijgen toch geen boete? Kost ze hooguit een paar minuten van hun tijd.
daarop hatenquote:
een 4tact scooterquote:
2 takt Vespa uit 1974, jij zundapp pauperquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:29 schreef leeell het volgende:
[..]
een 4tact scooterrijden als man
schaam je
handgeschakeld?quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:30 schreef HUORATRON het volgende:
[..]
2 takt Vespa uit 1974, jij zundapp pauper
Ik wil daar niet voor betalen, dat is wat anders hè.quote:
wel eens op een 3bak daarvan geredenquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:32 schreef HUORATRON het volgende:
[..]
Ja, 4 versnellingen bij de linkerhand.
deze man begrijpt hetquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:33 schreef Verbodsbord het volgende:
Haten op zundapp ende kreidlerBazendingen
ik zal me leven beterenquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:32 schreef GeileHond het volgende:
[..]
Ik wil daar niet voor betalen, dat is wat anders hè.
OT:
leeell ik lurk al een hele tijd hier en jij was echt een baas, maar de laatste topics die je hebt geopend vallen een beetje tegen.
Het is even wennen maar als je het een tijdje doet is het heerlijkquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:32 schreef leeell het volgende:
[..]
wel eens op een 3bak daarvan gereden
schakelt lastig
Zo'n klein geval zekerquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:33 schreef sinepedraap het volgende:
Koop een quad, neem een begrenzer, weerikveel wat je allemaal kan doen
tja dat is met alles, maar iig wel respectquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:34 schreef HUORATRON het volgende:
[..]
Het is even wennen maar als je het een tijdje doet is het heerlijk
ja en dan heb je alle voordelen van een brommer niet, ga dan gewoon met de autoquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:34 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Zo'n klein geval zekerHeb nog nooit iemand zien rijden op een quad die enigszins van fatsoenlijk formaat was.
Dan gaat ie te snel en overtreed je dus regels...quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:25 schreef leeell het volgende:
[..]
heb een oldtimer brommer die origineel is en te snel gaat, wat nu?
dus ik word verboden mijn hobby uit te oefenen zonder opvoer-praktijken te hebben uitgevoerd?quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:40 schreef Parietale_kwab het volgende:
[..]
Dan gaat ie te snel en overtreed je dus regels...
Ik mag meerdere auto's hebben die niet APK gekeurd meer zijn, zolang ik er maar niet de weg mee op ga...quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:41 schreef leeell het volgende:
[..]
dus ik word verboden mijn hobby uit te oefenen zonder opvoer-praktijken te hebben uitgevoerd?
ja niet gekeurd is wat anders man, die van mij staat gewoon netjes op verzekering, nooit aan gekloot maar toch mag het niet, dat is toch kromquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:42 schreef Parietale_kwab het volgende:
[..]
Ik mag meerdere auto's hebben die niet APK gekeurd meer zijn, zolang ik er maar niet de weg mee op ga...
Het is inderdaad beetje sneu, maar de regels zijn er om een reden... Je mag gewoon met die scooter dan niet de weg op, doe je het toch dan riskeer je een boete en is die zeker terecht.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:43 schreef leeell het volgende:
[..]
ja niet gekeurd is wat anders man, die van mij staat gewoon netjes op verzekering, nooit aan gekloot maar toch mag het niet, dat is toch krom
Valt wel mee, ik heb zelf ook zo'n ding gehad.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:32 schreef leeell het volgende:
[..]
wel eens op een 3bak daarvan gereden
schakelt lastig
Laat me raden, een PK?quote:Op woensdag 13 april 2011 10:18 schreef achterlijke_gladiool het volgende:
[..]
Valt wel mee, ik heb zelf ook zo'n ding gehad.
Ik vond het juist heerlijk rijden.
Wat een mongolquote:Op woensdag 13 april 2011 10:35 schreef Bertolli het volgende:
Vroeger ook aangehouden en moest op een rollerbank. Had een 6bak kawasaki. Die agent wist niet dat het een schakelbrommer was dus ging niet verder dan de eerste versnelling
sowieso, een Aeroxquote:Op woensdag 13 april 2011 11:30 schreef HJVanNigtevegtenBisschop het volgende:
Dit gebeurde allemaal terwijl je zo'n 60m verderop een groepje Aeroxjugend met Yasunni uitlaatjes kon zien die de auto's op de 80km weg inhaalde..
yassuniquote:Op woensdag 13 april 2011 11:30 schreef HJVanNigtevegtenBisschop het volgende:
Zag een keer hoe een omaatje met een truttig scootertje aan zo'n test werd onderworpen.
Zij helemaal overstuur, maar de agenten waren hard, uiteindelijk liep dat ding 38km/u
Omaatje roept verbaasd: "Zo hard, boven de 20 ga ik niet hoor."
Dit gebeurde allemaal terwijl je zo'n 60m verderop een groepje Aeroxjugend met Yasunni uitlaatjes kon zien die de auto's op de 80km weg inhaalde..
scootersquote:
indd, paupers zijn hetquote:
ja¿quote:
quote:
Zo gaat het idd wel op de scooterforumsquote:Op woensdag 13 april 2011 11:49 schreef Geelman het volgende:
Check me dikke A3roXzz met YazuNNii R. Gaat gwn dik 100 op de autoteller van me pa echt waar hoor!
[ afbeelding ]
Vertel mij wat, ik heb ook een account op S-F en een scooter. (Ik weet het,quote:Op woensdag 13 april 2011 11:51 schreef Hendroit het volgende:
[..]
Zo gaat het idd wel op de scooterforums
Valt wel mee, ik had een kawasaki ar-50 toen ik 16 was. Die ging hooguit 55, had een 6-bak. Reed prima.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:17 schreef leeell het volgende:
[..]
ben ik het wel mee eens, er is wel heel veel scootersjonnie volk dat niet kan rijden, maar zo tref je gewoon iedereen die wel normaal kan rijden.
[..]
45 gaan met een 5bak is niet erg comfortabel
Zolang je dan ook maar niet echt serieus 140 gaat rijden wanneer je maar kan... anders ben jij de oorzaak van rollerbankenquote:Op woensdag 13 april 2011 12:34 schreef MT-SJEEZER het volgende:
Eindelijk eens een keer een terechte klacht!
Hoop dat ik er nooit op moet met mijn Honda MTX, 110 Malossi die rond de 140 rijd
Dan moet je dat ellendige pauperding wegdoen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:16 schreef leeell het volgende:
[..]
1 keer is leuk, maar als ze er elke dag staan....
Nee jullie tering fietsers danquote:Op woensdag 13 april 2011 12:42 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Dan moet je dat ellendige pauperding wegdoen.
Niets dan haat voor scooters/brommers.
Als fietser haat je ze, als automobilist haat je ze en het zou me niets verbazen als zelfs andere scooterrijders ze haten
Asociaal paupervolk op die dingen.
Jammer dat ik nauwelijks fiets (en jou het liefste kapot rijd met m'n auto), maar als ik fiets heb ik verlichting en steek ik netjes mijn hand uit.quote:Op woensdag 13 april 2011 12:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee jullie tering fietsers dan
90% van de fietser heeft geen licht, geeft geen richting aan en kijkt ook helemaal nergens naar![]()
![]()
Ik hou me aan de snelheids regels, heb een stille uitlaat en rij alleen boven de 60 in de polder als er een debiel in een auto achter me plaktquote:Op woensdag 13 april 2011 13:11 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Jammer dat ik nauwelijks fiets (en jou het liefste kapot rijd met m'n auto), maar als ik fiets heb ik verlichting en steek ik netjes mijn hand uit.
Richting aangeven zie ik vaker bij fietsers dan bij scooters.
Paupertuig met die herrie makende kutdingen.
Lekker voor ze dat ze tegenwoordig zoveel moeten betalen voor hun roze pasje
Pak dan de fietsquote:Op woensdag 13 april 2011 13:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik hou me aan de snelheids regels, heb een stille uitlaat en rij alleen boven de 60 in de polder als er een debiel in een auto achter me plakt
mensen die nooit een brommer hebben gehadquote:Op woensdag 13 april 2011 13:32 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Pak dan de fietsVerbruik je geen vieze uitlaatgassen, beweeg je nog eens wat, maak je nog minder herrie en je gaat net zo snel
Ik heb wel eens op een scooter gereden ja. Enige voordeel van zo'n ding is dat je niet moe wordt.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:05 schreef leeell het volgende:
[..]
mensen die nooit een brommer hebben gehad
onwetenden
lekker generaliserendquote:Op woensdag 13 april 2011 14:07 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ik heb wel eens op een scooter gereden ja. Enige voordeel van zo'n ding is dat je niet moe wordt.
Verder is het algemeen bekend dat scooters en brommers voor tuig is weggelegd. Een enkel lekker studentje dat erop rijdt, maar verder
Als je niet te hard rijdt en dat ding is normaal ingesteld waarvoor ie bedoeld is, wat heb je dan te vrezen? Je moet bij je mede-scooterrijdertjes zijn en niet gaan lopen janken op een forum.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:09 schreef leeell het volgende:
[..]
lekker generaliserend, ik rij gewoon fatsoenlijk en veilig, heb mn brommer niet opgevoerd en toch word ik gecriminaliseerd door massale controles overal waar ik kom...
Overmoedige jochies van 16/17 toestaan zo snel te rijden op hun scooterquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:19 schreef xyzyx het volgende:
Leuk he scooters.. een rijbewijs van 300 euro wat ingevoerd is door de eu zodat mensen verantwoord 80/90 kunnen rijden op scooters, voert NL wel het rijbewijs in maar niet de hogere snelheid![]()
hij gaat te hard, het ding is 30 jaar oud maar wel origineel, toen was het nog niet zoquote:Op woensdag 13 april 2011 14:11 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Als je niet te hard rijdt en dat ding is normaal ingesteld waarvoor ie bedoeld is, wat heb je dan te vrezen? Je moet bij je mede-scooterrijdertjes zijn en niet gaan lopen janken op een forum.
Overal in europa , behalve hier mag je op je 14de 50cc en op je 16de 125ccquote:Op woensdag 13 april 2011 14:11 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Overmoedige jochies van 16/17 toestaan zo snel te rijden op hun scooter
Dat is je eigen schuld dan. Je kent de wet en jij bent geen uitzonderingquote:Op woensdag 13 april 2011 14:12 schreef leeell het volgende:
[..]
hij gaat te hard, het ding is 30 jaar oud maar wel origineel, toen was het nog niet zo
Rechtzekerheidsbeginsel. Je kan niet gestraft worden voor een situatie die al bestond voor het in werking gaan van de wetquote:Op woensdag 13 april 2011 14:12 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Dat is je eigen schuld dan. Je kent de wet en jij bent geen uitzondering
zo naïef zijn om te denken dat jochies hier met scooters niet zo hard gaanquote:Op woensdag 13 april 2011 14:11 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Overmoedige jochies van 16/17 toestaan zo snel te rijden op hun scooter
Wat is het hele probleem dan?quote:Op woensdag 13 april 2011 14:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
Rechtzekerheidsbeginsel. Je kan niet gestraft worden voor een situatie die al bestond voor het in werking gaan van de wet
Heel goed dus, van Nederland.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Overal in europa , behalve hier mag je op je 14de 50cc en op je 16de 125cc
En jij bent niet in staat om daar tegenin te gaan met je rechtzekerheidsbeginsel?quote:
Moet jij eens kijken wat er gebeurd als je tegen een agent zegt als je met 80cc rijdtquote:Op woensdag 13 april 2011 14:17 schreef leeell het volgende:
aantal CC maakt niet meer uit, puur en alleen je snelheid
ik ben nog nooit gepaktquote:Op woensdag 13 april 2011 14:18 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
En jij bent niet in staat om daar tegenin te gaan met je rechtzekerheidsbeginsel?
Ik heb je gegevens even doorgegevenquote:Op woensdag 13 april 2011 14:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Moet jij eens kijken wat er gebeurd als je tegen een agent zegt als je met 80cc rijdt
[..]
ik ben nog nooit gepakt
Het gaat om het aspect 'mogen', wat overigens niet niet heel lastig uit mijn vorige post te halen is.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:14 schreef leeell het volgende:
[..]
zo naïef zijn om te denken dat jochies hier met scooters niet zo hard gaan
80cc en 45 lopen mag gewoonquote:Op woensdag 13 april 2011 14:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Moet jij eens kijken wat er gebeurd als je tegen een agent zegt als je met 80cc rijdt
[..]
ik ben nog nooit gepakt
Goeie. Gewoon de regels afschaffen, scheelt veel gebliksem met handhaven.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat ze dat wel doen?
[..]
Want? Ben je wel in 1x van al het gedonderd af met het opvoeren
mijn TZR rijdt dat faalding eruitquote:Op woensdag 13 april 2011 14:24 schreef Zwolsboy het volgende:
Scooters![]()
Brommers![]()
45 Km autos!
Vorige week nog hierop gereden![]()
[ afbeelding ]
Nee, volgens de wet heeft een brommer een cilinderinhoud van 49cc maximaal.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:21 schreef leeell het volgende:
[..]
80cc en 45 lopen mag gewoon
al moet je brommer dan aardig verkracht zijn
waarom opscheppen met iets dat niet van jou isquote:Op woensdag 13 april 2011 14:24 schreef Zwolsboy het volgende:
Scooters![]()
Brommers![]()
45 Km autos!
Vrachtwagens![]()
Autos![]()
Vorige week nog hierop gereden![]()
[ afbeelding ]
maar ze beboeten het over het algemeen niet, als je te hard gaat op te roller betaal je alleen snelheid.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, volgens de wet heeft een brommer een cilinderinhoud van 49cc maximaal.
Wie zegt dat ik opschep?quote:Op woensdag 13 april 2011 14:26 schreef das_phantom het volgende:
[..]
waarom opscheppen met iets dat niet van jou is
True, maar als ze het doorhebben pakken ze je wel. Bij een MTX zien ze wel het verschil tussen 50 en 110quote:Op woensdag 13 april 2011 14:28 schreef leeell het volgende:
[..]
maar ze beboeten het over het algemeen niet, als je te hard gaat op te roller betaal je alleen snelheid.
klopt, bij mij is het een tomos-eicilindertje op mn schakel, valt niet opquote:Op woensdag 13 april 2011 14:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
True, maar als ze het doorhebben pakken ze je wel. Bij een MTX zien ze wel het verschil tussen 50 en 110
Dan wil ik wel weten wat voor tankinhoud jouw auto heeft...quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:19 schreef El_Liberaliste het volgende:
Tja als je ziet hoeveel van die jonge gasten op te snelle scootertjes zichzelf te pletter rijden, kan ik me wel wat bij die controles voorstellen.
Heb zelf overigens ook een snorfiets die een keer of 3 de max. rijdt, en ja, het is best leuk. Maar harder dan 40 hoef ik echt niet zonder helm, laat staan een km of 70
En als ze me een keer pakken dan zeur ik er niet over. Een boete op de snorfiets kost me niet meer dan een volle tank in de auto.
quote:Op woensdag 13 april 2011 14:40 schreef Gummiebeer het volgende:
Al die haters op scooters/brommers![]()
Jullie zijn allemaal nooit jong geweest zeker, die dingen opvoeren hebben jullie allemaal nooit gedaan, brave burgers.
Ben het eens met de klacht maarrr..als je gaat opvoeren weet je dat je ooit eens gepakt wordt op zo'n rollerding. Vroegah was het nog veel erger toen die scooters in waren. Ik was er 1 van, scootertje opvoeren tot ie 130 ging maar remmerij en vering niet aanpassen he, dat was te duur![]()
Achteraf ga je nadenken dat die wouten wel gelijk hadden, die dingen zijn niet gemaakt voor die snelheid. Laat staan beschermende kleding...het liefst 100 jagen in een T-shirt en korte broek (nu dus met bontkraagjassen) en daarna de resten van het asfalt afschrapen met een plamuurmesje.
Nee, daar zijn de hulpdiensten blij mee...
Ondergetekende verplaatst zich nu voort op een 600cc motor MET helm EN beschermende kleding(ook al is het +30 graden)omdat ondergetekende toch wel iets verstandiger is geworden en iets langer van zijn omhulsel wil genieten.
Ondergetekende had alleen gewild dat hij in zijn jongere jaren daar ook eens aan gedacht had en dat de tegenwoordige jeugd daar ook eens aan gaat nadenken. Want als meneer wout aan de deur komt van de ouders van betreffende jeugd en verteld dat zoon/dochterlief zich naar de klote heeft gereden is het al te laat.
gequote om de waarheidquote:Op woensdag 13 april 2011 14:40 schreef Gummiebeer het volgende:
Al die haters op scooters/brommers![]()
Jullie zijn allemaal nooit jong geweest zeker, die dingen opvoeren hebben jullie allemaal nooit gedaan, brave burgers.
Ben het eens met de klacht maarrr..als je gaat opvoeren weet je dat je ooit eens gepakt wordt op zo'n rollerding. Vroegah was het nog veel erger toen die scooters in waren. Ik was er 1 van, scootertje opvoeren tot ie 130 ging maar remmerij en vering niet aanpassen he, dat was te duur![]()
Achteraf ga je nadenken dat die wouten wel gelijk hadden, die dingen zijn niet gemaakt voor die snelheid. Laat staan beschermende kleding...het liefst 100 jagen in een T-shirt en korte broek (nu dus met bontkraagjassen) en daarna de resten van het asfalt afschrapen met een plamuurmesje.
Nee, daar zijn de hulpdiensten blij mee...
Ondergetekende verplaatst zich nu voort op een 600cc motor MET helm EN beschermende kleding(ook al is het +30 graden)omdat ondergetekende toch wel iets verstandiger is geworden en iets langer van zijn omhulsel wil genieten.
Ondergetekende had alleen gewild dat hij in zijn jongere jaren daar ook eens aan gedacht had en dat de tegenwoordige jeugd daar ook eens aan gaat nadenken. Want als meneer wout aan de deur komt van de ouders van betreffende jeugd en verteld dat zoon/dochterlief zich naar de klote heeft gereden is het al te laat.
Ik heb dus ooit eens een aanrijding gehad met een snorfietser, ik was op mn vespa ciao brommertje. Kerel op snor reed in korte broek en t shirt, geen helm ofcourse. Gevolg...kerel lag een maand op intensive care vanwege schedelbreuk... zie die kerel nog wel eens...rijd nu op een driewieler want is nooit goed gekomen na dat ongeluk. Kerel is ook niet helemaal 100% in zijn bolletje.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
![]()
Ik rijd dan ook nooit in een korte broek en nooit zonder handschoenen. Een tshirt is max, liefst nog een jas. Korte broek en zonnebril met teenslippers is voor op de snorfiets
Jij kreeg zeker de schuld (zwakke verkeersdeelnemer)quote:Op woensdag 13 april 2011 14:49 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik heb dus ooit eens een aanrijding gehad met een snorfietser, ik was op mn vespa ciao brommertje. Kerel op snor reed in korte broek en t shirt, geen helm ofcourse. Gevolg...kerel lag een maand op intensive care vanwege schedelbreuk... zie die kerel nog wel eens...rijd nu op een driewieler want is nooit goed gekomen na dat ongeluk. Kerel is ook niet helemaal 100% in zijn bolletje.
Ergo, helm en beschermende kleding red wel degelijk levens.
Ik rij een Vespa Ciao snorquote:Op woensdag 13 april 2011 14:49 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik heb dus ooit eens een aanrijding gehad met een snorfietser, ik was op mn vespa ciao brommertje. Kerel op snor reed in korte broek en t shirt, geen helm ofcourse. Gevolg...kerel lag een maand op intensive care vanwege schedelbreuk... zie die kerel nog wel eens...rijd nu op een driewieler want is nooit goed gekomen na dat ongeluk. Kerel is ook niet helemaal 100% in zijn bolletje.
Ergo, helm en beschermende kleding red wel degelijk levens.
quote:Op woensdag 13 april 2011 14:59 schreef leeell het volgende:
Tomos snor èn Tomos schakel, altijd kwaliteit
Dat heeft nog een enorm staartje gekregen. Heeft nog in diverse landelijke kranten gestaan en op de regionale tv geweest(interview tv oost). Het is zelfs tot een rechts spraak gekomen!quote:Op woensdag 13 april 2011 14:51 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Jij kreeg zeker de schuld (zwakke verkeersdeelnemer)
APNquote:Op woensdag 13 april 2011 15:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Is gister vastgelopen![]()
Had hem goed afgesteld, ze besloot hem te houden en blaast hem de volgende dag opquote:Op woensdag 13 april 2011 15:03 schreef leeell het volgende:
[..]
APN
zag hem al op het tomosforum
maar hij stond te koop en nu vastgelopen, terwijl je vriendin aan het oefenen was ?
zeker omdat er tussen elke versnelling een vrij zit, bij mn at50 ookquote:Op woensdag 13 april 2011 15:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Had hem goed afgesteld, ze besloot hem te houden en blaast hem de volgende dag op
Nee, gewoon 1-n-2-4. 2de versnelling was niet helemaal koosjerquote:Op woensdag 13 april 2011 15:30 schreef leeell het volgende:
[..]
zeker omdat er tussen elke versnelling een vrij zit, bij mn at50 ook
gooi je hem gemakkelijk hoog in de toeren.
bij mij is het 1-n-2-n-3-n-4-n-5 , en dat met een stroef blokje is lastig schakelenquote:Op woensdag 13 april 2011 15:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, gewoon 1-n-2-4. 2de versnelling was niet helemaal koosjer
Wie heeft dan uiteindelijk de schuld gekregen dan ?quote:Op woensdag 13 april 2011 15:02 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dat heeft nog een enorm staartje gekregen. Heeft nog in diverse landelijke kranten gestaan en op de regionale tv geweest(interview tv oost). Het is zelfs tot een rechts spraak gekomen!
De situatie was een kruispunt waar alle fietsers groen kregen(toen moest je nog met je brommertje op het fietspad zijn)
Kerel kwam van rechts maar ik reed op een voorrangsweg, hij had dus haaietanden. De regel zegt dat alle tekens op de weg en het "rechts heeft voorrang" regeltje dan komen te vervallen.
Maw, wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
Het punt was dat hij met de snorfiets rechts achter op mn brommertje knalde en dus fout was.
Maar omdat er dus allemaal onduidelijkheid was wie nou voorrang had en zulke kruispunten een gemeengoed is in Nederland is er een proces gestart...waar dus nooit eens is uitgekomen wie nou fout zat. Eigelijk komt het erop neer dat de wegbeheerder verantwoordelijk is, maar daar heb je zo weinig aan als je leven verneukt is door zo'n simpel ongelukje met grote gevolgen.
Ik zie dus nog steeds dagelijks op die kruispunten waar fietsers tegelijk groen hebben een grote strijd wie voor wie gaat.
Maar waar het me eigelijk om gaat is het punt van geen helm en beschermende kleding dragen, ook al is het op een snorfiets. Je gaat 30 op zo'n snor maar eigelijk is dat al fataal bij een val...
dezequote:
opbokken met je mocro-stofzuigerquote:Op woensdag 13 april 2011 21:16 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Gilera Runner
Bijna 80 km/u zonder varioring, voor de rest standaard![]()
![]()
Gemeente werd uiteindelijk aansprakelijk gesteld.quote:Op woensdag 13 april 2011 19:24 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Wie heeft dan uiteindelijk de schuld gekregen dan ?
Welke verzekering heeft gedokt?
Ik hoop niet jouwe want dan was je veel schadevrije jaren kwijt geraakt.
quote:Op woensdag 13 april 2011 22:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
Kennen jullie die truc met de bougiekap dan niet meer? Man, half er van af trekken en je apparaat loopt geen 30 meer
Niet dan? Toen ik nog brommer reed (lang geleden) was dat DE truc. Een andere was om de olieslang van je carburateur af te halen, te waarschuwen dat je hem nog aan het inrijden was na een revisie en dat je dus niet voluit gas mocht geven. Deed de agent dat wel dan kon hij vastlopen (hetgeen onvermijdelijk gebeurde) en zou je de schade aan de politie doorberekenen. Die gezichten altijd als dat ding dan vastliepquote:
Voor de lol je brommer laten vastlopen?quote:Op woensdag 13 april 2011 23:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Niet dan? Toen ik nog brommer reed (lang geleden) was dat DE truc. Een andere was om de olieslang van je carburateur af te halen, te waarschuwen dat je hem nog aan het inrijden was na een revisie en dat je dus niet voluit gas mocht geven. Deed de agent dat wel dan kon hij vastlopen (hetgeen onvermijdelijk gebeurde) en zou je de schade aan de politie doorberekenen. Die gezichten altijd als dat ding dan vastliepWist die agent veel dat je een vastgelopen cilinder weer zo aan de praat kreeg
Geen punt, de cilinder van de schakelbrommers van vroeger kon wel wat hebbenquote:Op donderdag 14 april 2011 00:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
Voor de lol je brommer laten vastlopen?
lolquote:Op donderdag 14 april 2011 00:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Geen punt, de cilinder van de schakelbrommers van vroeger kon wel wat hebbenHooguit een set nieuwe zuigerveren erin en hoppa. Wel van een bevriende brommerreparateur een rekening krijgen waarmee je de kosten van uithonen van de cilinder, nieuwe zuiger en zuigerveren en een nieuw small-end lager bij de politie declareerde. O, en de kosten voor het uurloon natuurlijk
Als ik zie hoe vaak ik snorscooters voorbij zie komen scheuren als ik op de fiets zit dan kunnen de controles er niet vaak genoeg zijn. Ik ben zelf best een doortrapper op de fiets maar als ik zelf al rond de 30km/u rij en ik word met fors snelheidsverschil ingehaald door een SNORscooter (die dus 25km/u mogen) .... toch apart, bovendien word ik liever niet aangeraden door zo'n opgevoerde pleepot. Die dingen wegen ook best wel wat, dat in combinatie met de snelheid is gewoon levensgevaarlijk voor andere fietspadgebruikers.quote:Op dinsdag 12 april 2011 23:07 schreef leeell het volgende:
jahoor, het word weer mooi weer dus de politie trekt er weer massaal op uit om iedereen op een snorfiets of brommer te kunnen bekeuren,
krijg nu dagelijks 4/5 mailtjes van gesignaleerde rollerbanken hierzo in de buurt.
en maar klagen dat er te weinig personeel is voor de politie
Klacht: Prioriteiten politie
Als je rot terecht komt wel maar dat geldt voor alle ongelukken. Je hoeft maar net even pech te hebben. Ik ben zelf afgelopen winter ook met 30 onderuit gegaan met de gladheid, op de fiets weliswaar maar toch. Had niks, ja een paar blauwe plekken en een gedeukt egoquote:Op woensdag 13 april 2011 15:02 schreef Gummiebeer het volgende:
Maar waar het me eigelijk om gaat is het punt van geen helm en beschermende kleding dragen, ook al is het op een snorfiets. Je gaat 30 op zo'n snor maar eigelijk is dat al fataal bij een val...
Geluukig zijn er niet zo veel "goede" brommerrijders (zeker niet <40) dus de schade blijft nogal beperkt. Sowieso, het rijden op een brommer/scooterquote:Op dinsdag 12 april 2011 23:17 schreef leeell het volgende:
[..]
[..]
45 gaan met een 5bak is niet erg comfortabel
Je spijkerbroek redt je ook niet hoor. Net als een gewone polymeren-jas. Dat houdt ongeveer niets tegen.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
![]()
Ik rijd dan ook nooit in een korte broek en nooit zonder handschoenen. Een tshirt is max, liefst nog een jas. Korte broek en zonnebril met teenslippers is voor op de snorfiets
Ik ben eergisteren 28 geworden, ik rij ook nog scooterquote:Op donderdag 14 april 2011 11:43 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Gast, je bent iets van 26 en rijdt nog op een brommer?
Waarom niet gewoon op een motorfiets ?
Pauper...
Met de fiets was je er in 20 minuten en dan ga je met het scootertjequote:Op donderdag 14 april 2011 12:41 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Ik ben eergisteren 28 geworden, ik rij ook nog scooter
Waarom een dure auto of motor voor de deur zetten als je met een scootertje binnen 10 minuten op je werk kan zijn voor een kwart van het benzine geld
Een baan zoeken met auto van de zaak ?quote:Op donderdag 14 april 2011 12:41 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
Waarom een dure auto of motor voor de deur zetten als je met een scootertje binnen 10 minuten op je werk kan zijn voor een kwart van het benzine geld
Ik denk dat ie er met de fiets ook in 10 minuten was geweest maarjaquote:Op donderdag 14 april 2011 12:42 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Met de fiets was je er in 20 minuten en dan ga je met het scootertje
sorry hoor maar ik heb hier geen woorden voor
Hoeveel km hebben we het dan over ? Want als je met de brommer er 10 minuten over doet kan het maximaal 7,5 kilometer zijn als je een gemiddelde snelheid van 45km/u haalt (onwaarschijnlijk). En daar fiets je geen 25 minuten over als gezonde jongeman.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:36 schreef NielsTriple het volgende:
Met de fiets zou ik er 25 minuten over doen. Toen ik vroeger naar het middelbaar onderwijs ging heb ik jaren elke dag 11 km heen, en 11 km terug moeten fietsen.
Ik heb me voorgenomen om dit nooit meer te doen.
En een baan met een auto van de zaak is leuk, maar niet haalbaar in mijn vakgebied
De afstand is om en nabij de 9,5 km. Ik heb onderweg vanaf mijn huis 1 afslag, de rest is een rechte lange weg, dus mijn gemiddelde snelheid zal iets hoger liggen dan 45quote:Op donderdag 14 april 2011 13:45 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Hoeveel km hebben we het dan over ? Want als je met de brommer er 10 minuten over doet kan het maximaal 7,5 kilometer zijn als je een gemiddelde snelheid van 45km/u haalt (onwaarschijnlijk). En daar fiets je geen 25 minuten over als gezonde jongeman.
Hooguit 20 minuten en als we het realistisch bekijken en je haalt met je brommer een gemiddelde snelheid van 30-35km/u dan is de fietstijd dus nog korter, eerder een kwartiertje.
Maar enlighten me
op het moment dat ik me te goed voel voor mijn snorfiets weet ik dat ik oud ben geworden.quote:Op donderdag 14 april 2011 12:41 schreef NielsTriple het volgende:
[..]
het is dat ie zo lang is, anders had ie sig-waardig geweestquote:Op donderdag 14 april 2011 21:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
op het moment dat ik me te goed voel voor mijn snorfiets weet ik dat ik oud ben geworden.
Ik heb 3 brommers, en gewoon scheit aan de meningen van andere. Mijn 50 killo wegende ciaotje levert me meer plezier op dan een of andere oude ragbak en kost maar 1/20ste. Sowieso, met de auto in Amsterdam
Sowieso en dan op het schoolplein flink weggassen zodra je vrij bent. Die reacties, vooral van bruggersquote:Op donderdag 14 april 2011 21:26 schreef leeell het volgende:
sowieso met je schakel met 80 naar school rijden en al die paupers voorbij rijden op hun fietsje
waarom is je rieju er niet meerquote:Op donderdag 14 april 2011 22:11 schreef yosander het volgende:
[..]
Sowieso en dan op het schoolplein flink weggassen zodra je vrij bent. Die reacties, vooral van bruggers!
Maar R.I.P. mijn brommer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |