quote:
Op maandag 2 mei 2011 17:37 schreef AlmightyArjen het volgende:[..]
Hier heb je een punt alleen ik denk dat religie een veel belangrijkere rol speelt dan jij schetst. Voor heel veel mensen is het een basis waarvoor ze leven. En juist die mensen hebben oogkleppen op waarin het gevaar schuilt.
Dat is waar. Daar schuilt ook het gevaar in de religie. Het is een brandstof die in individuele situaties voor hele goede dingen kan worden gebruikt, maar die over het gros genomen meer schade aanricht dan problemen oplost. Net als olie, eigenlijk. Ik zie een verband...!
quote:
Ik ben geen socioloog idd maar naar mijn mening is de komst van aliens, ook al zijn ze vriendelijk, voor de meeste mensen iets wat ze niet kunnen bevatten. Zelfs als de aliens aangeven dat ze geen zin in knokken hebben zal er zeer veel argwaan zijn onder de mensen, puur omdat dat deel van het overlevingsinstinct van de mens is. Ook daarom is het aan te nemen dat aliens niet altijd vriendelijk hoeven te zijn. Als wij mensen wat verder zijn met de ruimtevaart en we kunnen planeten bezoeken waar aliens wonen met een beschaving vergeleken met de middeleeuwen maar er valt wel geld te verdienen (olie/goud/uranium) dan weet ik zeker dat de mens zich ook niet al te vriendelijk zal opstellen...
Het feit dat zich op andere plaatsen leven heeft ontwikkeld, wil niet zeggen dat dat leven zich hetzelfde zal gedragen. Misschien heeft geavanceerder leven wel een balans gevonden waardoor men tot de conclusie is gekomen dat doelen die bereikt worden met agressie minder opleveren dan doelen die bereikt worden met vrede en harmonie.
quote:
Echt bewijs zal er alleen zijn als er marsmannetjes worden gefilmd op Mars, als er een alien een monoloog houdt bij de VN of als ze, om jouw woorden te gebruiken, al laserend de dampkring binnen komen vliegen. Beide scenario's zie ook ik niet binnenkort gebeuren. Maar dan rest wel de vraag: waarom zou men de mensheid dan aan het voorbereiden zijn op de ontdekking van het bestaan van aliens?
Ik weet niet of dat niet binnenkort gaat gebeuren. Waarom niet? Tja, de tegenvraag is: waarom wel? Voor beide heb ik geen verklaring of zelfs maar aanwijzingen. Ik ben er dan ook niet van overtuigd dat men ons aan het voorbereiden is. Dat gelul lees je hier op BNW, maar ik zie nu niet meer rare alien-verhaaltjes in de media als 10 jaar geleden. Sterker nog, ik heb zelf de indruk dat er veel minder aandacht voor is in bepaalde media.
En als het wel gebeurt is het mij ook best hoor. Als de contacten met aliens er al zijn dan is het feit dat ze ons nog niet aangevallen hebben toch alleen maar een goed teken? Tja, of je moet echt geloven dat al onze wereldleiders reptielen zijn. Leuke serie, dat 'V'.