Volgens mij moest ze stoppen met drinken anders moest ze aan een nieuwe lever volgens mij.quote:Op zondag 17 april 2011 18:27 schreef Ole het volgende:
Ik dacht dat ze nog helemaal geen lever heeft gekregen?
Volgens mij is ze toen gestopt om te voorkomen dat ze een nieuwe lever moest. Ms zit ik verkeerd hoor..
Dat dus.quote:Op zondag 17 april 2011 18:35 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Volgens mij moest ze stoppen met drinken anders moest ze aan een nieuwe lever volgens mij.
http://www.telegraaf.nl/p(...)k_nooit_meer___.htmlquote:Bonnie St. Claire: 'Ik drink nooit meer'
door Vanessa Bontje
AMSTERDAM - Bonnie St. Claire (59) heeft een flinke waarschuwing van haar lichaam gekregen. Van het stevige onderhoud dat ik met mijn dokter had, werd ik niet vrolijk. Mijn lever heeft het zo zwaar, dat ik in principe in aanmerking kom voor een transplantatie. Maar ik hoop, door voorgoed de drank af te zweren, dat ik mijn eigen lever kan behouden. Ik heb te weinig respect getoond voor mijn lichaam en dus voor het leven
Ik heb een tweede kans gekregen, zegt Bonnie St. Claire dankbaar. Ze werd vorige week na ernstige leverproblemen opgenomen in het ziekenhuis en is daar nog steeds. En ik ga er wat van maken. Want ik hang aan het bestaan, heb ik gemerkt. Ik verlang naar thuis, naar mijn lieve man Anne-Jan en naar onze hondjes. Ik drink nooit meer. Nu doorgaan betekent onherroepelijk dat ik mijn begrafenis kan gaan regelen.
Je kijkt naar een nieuwe Bonnie, zegt de zangeres vastberaden. Er is een Bonnie vóór en een Bonnie ná. De drank is nu voorgoed uit mijn leven. Eigenlijk was dat al zo, want een week of zes geleden kampte ik met een ernstige blaasontsteking. Daar kreeg ik medicijnen tegen waardoor ik totaal geen alcohol mocht gebruiken. Ik dronk de laatste jaren allang al niet meer zoveel als vroeger, maar ik kreeg wel te maken met afkickverschijnselen. Ik moest flink overgeven, maar gelukkig duurde dat niet lang.
Ondanks de medicijnkuur tegen de blaasontsteking werd duidelijk dat er meer aan de hand was. Ik kreeg te maken met vochtophoping in mijn benen. In eerste instantie zag ik er de ernst niet zo van in. Ik dacht: dat gaat wel over. Maar toen ik op een ochtend wakker werd met een buik die zo bol stond van het vocht dat ik negen maanden zwanger leek, gingen de alarmbellen pas goed af.
die opmerkingen sloegen echt nergens opquote:Op zondag 17 april 2011 18:44 schreef Madame_Paon het volgende:
Wat een leugenaar.
Het (zeer) kleine beetje respect dat ik nog voor haar had, is er ook niet meer door haar opmerkingen over haar man.
Bonnie St. Claire![]()
![]()
![]()
![]()
Eens met jou..ik ben ook teleurgesteld in St Clairequote:Op zondag 17 april 2011 18:44 schreef Madame_Paon het volgende:
Wat een leugenaar.
Het (zeer) kleine beetje respect dat ik nog voor haar had, is er ook niet meer door haar opmerkingen over haar man.
Bonnie St. Claire![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 17 april 2011 18:46 schreef Duderinnetje het volgende:
Bovendien heeft een zangeres van de klassieker 'Dokter Bernard' recht op minstens acht levers, al zou ze ze voor haar ontbijt willen.
Kwestie van je sporen verdiend hebben.![]()
Ik denk dat ze na het lezen van deze post in een hoekje gaat zitten huilen (en een flesje troost opentrekt).quote:Op zondag 17 april 2011 18:48 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Eens met jou..ik ben ook teleurgesteld in St Claireik had echt verwacht dat ze dat nooit meer zou gaan drinken.
Ik zat juist te wachten tot ze weer ging drinkenquote:Op zondag 17 april 2011 18:48 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Eens met jou..ik ben ook teleurgesteld in St Claireik had echt verwacht dat ze dat nooit meer zou gaan drinken.
Eens.quote:Op zondag 17 april 2011 18:46 schreef Duderinnetje het volgende:
Ze heeft geen donor-lever en die hele discussie daarover is sowieso populistische koffie-automaten-kwatsch.
Iedereen heeft recht op gezondheidszorg. Laten we dat eenvoudige doch grote goed vooral in ere houden.
Volledig mee oneens.quote:Bovendien heeft een zangeres van de klassieker 'Dokter Bernard' recht op minstens acht levers, al zou ze ze voor haar ontbijt willen.
Kwestie van je sporen verdiend hebben.![]()
Ben jij dat niet mee eens..Zeg kom nou doet ze zelf hoorquote:Op zondag 17 april 2011 18:52 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik denk dat ze na het lezen van deze post in een hoekje gaat zitten huilen (en een flesje troost opentrekt).
quote:Op zondag 17 april 2011 18:54 schreef Leigh het volgende:
Die 8 levers kunnen beter gebruikt worden door mensen die er goed mee omgaan. Plemp juffrouw St. Claire maar weer in de kliniek voor wat verplicht afkicken.
quote:Op zondag 17 april 2011 18:54 schreef Leigh het volgende:
Die 8 levers kunnen beter gebruikt worden door mensen die er goed mee omgaan. Plemp juffrouw St. Claire maar weer in de kliniek voor wat verplicht afkicken.
Good thinking. Vóór elke noodoperatie even achterhalen wat de levenswijze van de patiënt was.quote:Op zondag 17 april 2011 18:54 schreef Leigh het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Volledig mee oneens.
Doei.quote:Op zondag 17 april 2011 19:45 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Good thinking. Vóór elke noodoperatie even achterhalen wat de levenswijze van de patiënt was.
Wel wat onhandig dat het verband levenswijze-medisch gevolg niet altijd helder is.
En och ja, misschien dan ook eens overwegen om mensen die niet sporten, te veel vlees eten, van roomboter houden en té fanatiek sporten tot de medische risico's te rekenen. We are very sorry, no liver!
Wat een nonsens. Die grenzen zijn niet te stellen en medische zorg is een basisrecht van iedereen, ongeacht zijn afkomst/zwakheden en sterktes. Godzijdank. Eén van de zwaarbevochten merites van de moderne humane westerse samenleving.
Maar goed, ik moet eigelijk niet in SHO willen discussiëren over de staat van onze gezondheidszorg natuurlijk.![]()
Überhaupt was ik SHO goed zat, dus ik sluip ook weer weg.
Ach, onzin. Dit is geen donortopic. Je kunt hier de moraalridder gaan uithangen maar iemand bij wijze van spreken 8 keer een nieuwe lever geven omdat diegene weigert te stoppen met zuipen en zelfs ontkent een drankprobleem te hebben? Ik mag hopen dat zo'n basisrecht uiteindelijk iets zegt als: kijk, nieuwe lever: prima. Maar je moet ook je leven aanpassen. Als je bewust (let: bewust!) doorgaat met zuipen en ook zeldzame donorlevers gaat verpesten... dan mag dat basisrecht wat mij betreft ernstig beperkt worden.quote:Op zondag 17 april 2011 19:45 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Good thinking. Vóór elke noodoperatie even achterhalen wat de levenswijze van de patiënt was.
Wel wat onhandig dat het verband levenswijze-medisch gevolg niet altijd helder is.
En och ja, misschien dan ook eens overwegen om mensen die niet sporten, te veel vlees eten, van roomboter houden en té fanatiek sporten tot de medische risico's te rekenen. We are very sorry, no liver!
Wat een nonsens. Die grenzen zijn niet te stellen en medische zorg is een basisrecht van iedereen, ongeacht zijn afkomst/zwakheden en sterktes. Godzijdank. Eén van de zwaarbevochten merites van de moderne humane westerse samenleving.
Maar goed, ik moet eigelijk niet in SHO willen discussiëren over de staat van onze gezondheidszorg natuurlijk.![]()
Überhaupt was ik SHO goed zat, dus ik sluip ook weer weg.
Zo'n blik hebben mijn honden als we de dierenwinkel uitkomen.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:31 schreef Mani89 het volgende:
Als een kind in een snoepwinkel loopt ze de slijterij uit
Ik kan niet sociaal drinken.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:18 schreef trovey het volgende:
"Af en toe een glaasje moet geen probleem zijn"...tja, dat zeggen alle alcoholisten.Af en toe een spuitje heroine zetten is toch ook geen probleem voor een heroïneverslaafde
![]()
Kop in het zand steken en gaan maar weer met de drank dus.
Bonnie kan er duidelijk niet mee omgaan.![]()
Ik heb dat dus totaal niet.quote:Op woensdag 20 april 2011 14:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik kan niet sociaal drinken.
Als ik een rumbonbon eet gaat er een krat bier achteraan.
Ik wil mezelf geen alcoholist noemen, dat moeten anderen maar doen.
Maar een beetje alcohol ? Bonnie, je bent nog te dom om te beseffen welke ziekte je hebt.
quote:
quote:Af en toe drink ik een glaasje. Dat moet geen probleem zijn.
quote:Op woensdag 20 april 2011 13:31 schreef Mani89 het volgende:
Als een kind in een snoepwinkel loopt ze de slijterij uit
Omdat ze zelf is gaan drinken?quote:Op woensdag 20 april 2011 18:54 schreef Haaibaaike het volgende:
Bonnie stapt naar de rechter volgens Albert zometeen naar de reclame bij BLD !
Uiteindelijk stopt ze wel..quote:Op woensdag 20 april 2011 19:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Omdat ze zelf is gaan drinken?Tja, je bent bekende Nederlander of niet...als ze nou stopt met zuipen is de aandacht voor haar persoontje ook weer weg....wint ze twee keer.
Maar dan wint ze niet.quote:
Maar dan stopt ze wel voor altijd!quote:
quote:
Schitterende scene met Mel Gibson, die in zijn rol ook suïcidaal is..quote:Op woensdag 20 april 2011 16:09 schreef rubje het volgende:
[..]
welnee...
ik zeg altijd tegen mensen die dood willen:
GA DAN!!!
En daarna naar Albert.....Hein.quote:Op woensdag 20 april 2011 18:54 schreef Haaibaaike het volgende:
Bonnie stapt naar de rechter volgens Albert zometeen naar de reclame bij BLD !
Herman Brood :quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |