Die van mij gaat ook maar tot 250 graden Celsius, om de warmte beter vast te houden bak ik mijn pizza's dan ook op een stoeptegel. Aan het deeg kun je meestal ook wel redelijk voelen of het goed is of nietquote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:28 schreef ArtemisQ het volgende:
Ziet er wel lekker uit! Van mij zit er ook een pizza in de oven, maar ik denk dat ie niet heel goed zal zijn: het deeg voelde niet zo goed, de oven die ik op dit moment tot mijn beschikking heb kan maar tot 250 graden en bij gebrek aan weegschaal of ander gerei om dingen af te meten is het een beetje schatten met ingredienten!
ik ben ook lang bezig gewwst om dat te verbeteren. Uiteindelijk wel gelukt, vooral door beter vormen. Ook ervaring en langer en langzamer rijzen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:26 schreef Erasmo het volgende:
Vandaag weer bezig geweest maar ben niet zo tevreden:
[ afbeelding ]
Met de topping zat het wel goed maar ik kreeg de bodem niet krokant, het bleef broodachtig...
En hij was inderdaad niet zo geweldig: het deeg was te knapperig. Maar toch een foto:quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:28 schreef ArtemisQ het volgende:
Ziet er wel lekker uit! Van mij zit er ook een pizza in de oven, maar ik denk dat ie niet heel goed zal zijn: het deeg voelde niet zo goed, de oven die ik op dit moment tot mijn beschikking heb kan maar tot 250 graden en bij gebrek aan weegschaal of ander gerei om dingen af te meten is het een beetje schatten met ingredienten!
Ik had diezelfde dag het deeg gemaakt dus ik vermoed dat daar het probleem ligt, samen met het feit dat dit geen 00-bloem was en mijn pizzagooimotoriek nog niet helemaal vlekkeloos is.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:17 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
ik ben ook lang bezig gewwst om dat te verbeteren. Uiteindelijk wel gelukt, vooral door beter vormen. Ook ervaring en langer en langzamer rijzen.
Succes voor de volgende keer
Ah thanks. Maar weer 'ns een keer proberen dan.quote:Op woensdag 6 juli 2011 01:00 schreef MaximusTG het volgende:
@iemand91: Mengen van ingrediënten doe ik niet met de mixer, maar met een lepel of spatel. Verder kneed ik met de deeghaken ja. Niet met de hand nee. Kan wel maar geeft meer rotzooi.
Dank je wel! Deze was ook wel goed gelukt, dus ik dacht, ik post ook eens een plaatje.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:43 schreef Yvesss het volgende:
Nou, dat doe je niet verkeerd, Kuifje. Dit is zeker niet je eerste pizza.Ik krijg er haast trek van. Met je robuuste glaasje wijn.
Haha, wie weet!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 14:01 schreef MaximusTG het volgende:
En dan blijkt dat je er zo goed in geworden bent, dat die op Sicilië tegenvallen.
Dat is ook de vraagquote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:15 schreef Young_David het volgende:
Voor of na het rijzen? En als je dan ontdooit moet het dan nog rijzen?
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:10 schreef MaximusTG het volgende:
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
Wat zei je, wou je foto's? Deze vanavond gebakken, deel gist, deel zuurdesem in elke pizza. Ze smaakten iig prima, terwijl ik pas vanochtend had bedacht dat ik vanavond pizza wou maken. Van bovenlinks tot onder rechts: Deeg in potje op aanrecht, gevormde pizza op schieter, belegde pizza, pizza in oven, gebakken pizza, gebakken pizza, pizza voorgebakken met alleen saus voor in vriezer en als laatste nog een gebakken pizza.
Was niet helemaal tevreden over de bruining, steen zat net iets te dicht op de grill. Maar goed, de smaak was super. En ik was zeer tevreden over de narijs in de oven, mn desemcultuur wordt steeds potenter.
maak je een foto van het resultaat Sarabi?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 16:04 schreef Sarabi het volgende:
Deeg staat te rijzen, vanavond voor het eerst eigengemaakte pizza uit deze oven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |