abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 april 2011 @ 15:53:36 #226
192683 AMDB
Visionair.
pi_95853811
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 14:46 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Oja, Muse zit nu op 48.
Maarja we hebben een straks een nieuw album enzo, dan zal het wel helemaal snel gaan. Die hebben we zo ingehaald :Y
Ook wel grappig om te zien dat dit topic eigenlijk pas echt snel is gegaan tijdens/voor de humbug periode, bij het begin van het humbug era (januari 2009), zaten we op 18
Grappig? Toen kwam Arno :P
  vrijdag 22 april 2011 @ 16:45:10 #227
159761 Arn0
Abbey Road
pi_95855407
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 15:53 schreef AMDB het volgende:

[..]

Grappig? Toen kwam Arno :P
Hehe, verdorie :') Wel opvallend dit ja :P Zou willen zeggen dat de Humbug periode veel nieuwe fans in het topic heeft aangetrokken, maar het tegengestelde is waar vrees ik.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_95855905
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2011 16:45 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Hehe, verdorie :') Wel opvallend dit ja :P Zou willen zeggen dat de Humbug periode veel nieuwe fans in het topic heeft aangetrokken, maar het tegengestelde is waar vrees ik.
Inderdaad. Al denk ik wel dat de Humbug periode veel echte fans heeft aangetrokken. Tijdens Whatever People zullen er waarschijnlijk veel meer verschillende mensen hebben gepost, terwijl het er nu misschien wat minder zijn. Maar degene die hier posten, doen dat ook behoorlijk regelmatig ;)
pi_95857679
En nóg een fokkin' Amerikaanse zalen-tournee :(. (Wat op zich niet als verrassing komt).
pi_95858400
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 april 2011 18:04 schreef Aisumasen het volgende:
En nóg een fokkin' Amerikaanse zalen-tournee :(. (Wat op zich niet als verrassing komt).
definitief een einde aan de paradiso-droom?
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_95859053
quote:
8s.gif Op vrijdag 22 april 2011 18:31 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

definitief een einde aan de paradiso-droom?
Nee, heeft er helemaal niets mee te maken. Als ze in Nederland komen horen we vrij spoedig dat ze dat rond eind juni doen. De nog aan te kondigen tweede Amerikaanse tournee van 2011 zal begin augustus plaatsvinden. Zoals voorspeld.

En ik heb geen Paradiso-droom O-) !
pi_95859293
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 18:51 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nee, heeft er helemaal niets mee te maken. Als ze in Nederland komen horen we vrij spoedig dat ze dat rond eind juni doen. De nog aan te kondigen tweede Amerikaanse tournee van 2011 zal begin augustus plaatsvinden. Zoals voorspeld.

En ik heb geen Paradiso-droom O-) !
o, gelukkig ;) ik wel, wil ze nog graag in een kleinere zaal zien.. en naar mijn mening is er geen betere dan Paradiso in Nederland :Y
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_95863898
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 18:51 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nee, heeft er helemaal niets mee te maken. Als ze in Nederland komen horen we vrij spoedig dat ze dat rond eind juni doen. De nog aan te kondigen tweede Amerikaanse tournee van 2011 zal begin augustus plaatsvinden. Zoals voorspeld.

En ik heb geen Paradiso-droom O-) !
Dus geen Sziget, voor zover dat er al in zat?
pi_95864497
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 20:36 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Dus geen Sziget, voor zover dat er al in zat?
Vrees dat ze pas tijdens Sziget klaar zijn in Amerika (o.a. Lollapalooza). Dus dan zouden ze op hun enige rust- en reismoment naar een festival gaan wat helemaal buiten de route in Europa ligt. Met andere woorden...
pi_95865027
Zonde, maar scheelt mij wat hectiek tijdens het festival ;)
Dan maar hopen op een zaal in Nederland..
  zaterdag 23 april 2011 @ 01:35:01 #236
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_95877974

Wow, deze kende ik niet :D . AM was zóóóó at the top of their game in 2007. Humbug is leuk hoor, maar zelfs The Bad Thing is nog vele malen beter dan het beste uit de Humbug-periode...
2000 light years from home
  zaterdag 23 april 2011 @ 01:44:55 #237
159761 Arn0
Abbey Road
pi_95878166
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 01:35 schreef Merkie het volgende:
Wow, deze kende ik niet :D . AM was zóóóó at the top of their game in 2007. Humbug is leuk hoor, maar zelfs The Bad Thing is nog vele malen beter dan het beste uit de Humbug-periode...
Ach wel nee man, nu overdrijf je zwaar. Elk nummer op Humbug is sowieso beter dan The Bad Thing en dan heb ik het nog niet over sommige b-kantjes :D Maar goed, deze discussie zullen we altijd blijven houden vrees ik.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 23 april 2011 @ 01:45:50 #238
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_95878180
Ik overdrijf wel een beetje, maar ik mis gewoon de pure awesomeness van de FWN-periode. Misschien dat SIAS er verandering in kan brengen (verwacht geen tweede FWN, maar heb wel goede hoop dat het gewoon een goed album wordt), maar Humbug is teveel over nagedacht. Te ingetogen, te langzaam. Niet dat het slecht is, maar als je het beste album van de afgelopen 10 jaar als voorganger hebt ligt de lat natuurlijk wel hoog. Snap ook mensen niet die "The Chair" te hard vinden klinken, die mensen hebben nog nooit naar FWN geluisterd denk ik, en zeker niet naar de FWN B-kanten. Die waren allemaal veel harder. En beter ook, maar goed ;).

Ik wil weggeblazen worden.
2000 light years from home
  zaterdag 23 april 2011 @ 01:53:14 #239
159761 Arn0
Abbey Road
pi_95878293
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 01:45 schreef Merkie het volgende:
Ik overdrijf wel een beetje, maar ik mis gewoon de pure awesomeness van de FWN-periode. Misschien dat SIAS er verandering in kan brengen (verwacht geen tweede FWN, maar heb wel goede hoop dat het gewoon een goed album wordt), maar Humbug is teveel over nagedacht. Te ingetogen, te langzaam. Niet dat het slecht is, maar als je het beste album van de afgelopen 10 jaar als voorganger hebt ligt de lat natuurlijk wel hoog. Snap ook mensen niet die "The Chair" te hard vinden klinken, die mensen hebben nog nooit naar FWN geluisterd denk ik, en zeker niet naar de FWN B-kanten. Die waren allemaal veel harder. En beter ook, maar goed ;).

Ik wil weggeblazen worden.
Moet wel zeggen dat ikzelf ook wel lichtjes overdreef met mijn Humbug-liefde want ondertussen is het mijn minst afgespeelde album (met wel wat verschil in plays) maar vind enkele tracks op Humbug nog steeds bij hun beste werk horen. En tja, dat langzame blijft toch een kwestie van smaak, maar ik hou er wel van. Al was het allemaal wel wat geforceerd ja.

En om FWN nu het beste album van de afgelopen 10 jaar te noemen.. Maar misschien wel hun beste ja. Maar alsnog vind ik het jammer dat The Bad Thing erop staat, en ook over Only Ones Who Know twijfel ik af en toe. Ik ben iig blij dat ze ook een rustiger album als Humbug hebben. Wat ik vooral vaag vind is dat het bij veel fans lang duurde voor ze Humbug apprecieerden en de andere albums meteen erg goed vonden, en het bij mij andersom is :D

PS: Moet elke keer m'n quote aanpassen, je edit wel heel veel :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 23 april 2011 @ 01:54:58 #240
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_95878324
Ik ben nu klaar met aanpassen :6 . Maar AM moet het juist hebben van het ongepolijste. En Humbug is gepolijst. The Bad Thing krijgt alleen maar haat omdat Alex er haat tegen heeft. Het is gewoon een tof nummer ja :{w. Ik sluit niet uit dat ze hem dit jaar live gaan spelen trouwens, nu ze toch zo recalcitrant bezig zijn :P .
2000 light years from home
  zaterdag 23 april 2011 @ 01:57:14 #241
159761 Arn0
Abbey Road
pi_95878355
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 01:54 schreef Merkie het volgende:
Ik ben nu klaar met aanpassen :6 . Maar AM moet het juist hebben van het ongepolijste. En Humbug is gepolijst. The Bad Thing krijgt alleen maar haat omdat Alex er haat tegen heeft. Het is gewoon een tof nummer ja :{w. Ik sluit niet uit dat ze hem dit jaar live gaan spelen trouwens, nu ze toch zo recalcitrant bezig zijn :P .
Ik haat The Bad Thing zeker niet, maar vind het gewoon niet echt thuishoren op FWN. Dat Alex het haat interesseert me niet echt.. Een slecht nummer is het iig niet. Maar om nu te zeggen dat het vele malen beter is dan elk nummer uit de Humbug periode..

Durf het bijna niet te zeggen maar.. Liever The Bad Thing dan Brick By Brick :@
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 23 april 2011 @ 01:58:04 #242
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_95878376
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 01:57 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik haat The Bad Thing zeker niet, maar vind het gewoon niet echt thuishoren op FWN. Dat Alex het haat interesseert me niet echt.. Maar een slecht nummer is het niet. Maar om nu te zeggen dat het vele malen beter is dan elk nummer uit de Humbug periode..

Durf het bijna niet te zeggen maar.. Liever The Bad Thing dan Brick By Brick :@
Het gaat niet om wat ik zeg, het gaat om de gedachte achter wat ik zeg :+ . Brick By Brick vind ik wel verfrissend trouwens. Like.
2000 light years from home
  zaterdag 23 april 2011 @ 02:02:39 #243
159761 Arn0
Abbey Road
pi_95878447
Nu je toch de setlist vermeldt, nog twee weken en we weten hem. (of toch een voorlopige versie). Ik ben razend benieuwd.. Tegen beter weten in hoop ik dat ze meer nummers spelen dan bij hun vorige setlists. En welke nummers zouden er terugkomen, hmm :D En zouden ze een goed evenwicht vinden tussen de drie eerste albums en het nieuwe materiaal, of toch eerder Humbug & Suck It And See met enkele "oldies". Zoveel vragen :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 23 april 2011 @ 02:04:05 #244
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_95878473
Ik denk dat het wel een goede mix wordt. Ik zie denk ik wel klassiekers zoals Dancefloor en When The Sun Goes Down sneuvelen. Heb overigens vrij serieus overwogen om naar Stockholm te gaan, maar vond het uiteindelijk toch te duur ;( .

Overigens zijn de zanglijntjes van The Afternoon's Hat en Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair enigszins vergelijkbaar vind ik.

[ Bericht 31% gewijzigd door Merkie op 23-04-2011 02:09:24 ]
2000 light years from home
pi_95878606
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 01:45 schreef Merkie het volgende:
Ik overdrijf wel een beetje, maar ik mis gewoon de pure awesomeness van de FWN-periode. [..]

Ik wil weggeblazen worden.
*geeft high-five

Dat is mijn favoriete AM-stijl: Al die verschillende The Coral-achtige live-interludes tijdens de mid-2007 concerten. Die je hierboven hebt gepost sloot aan op "Teddy Picker". Maar in Tivoli deden ze er een andere. "Balaclava" in "Fake Tales" en andersom was ook altijd een mooie.
pi_95878888
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 02:02 schreef Arn0 het volgende:
Nu je toch de setlist vermeldt, nog twee weken en we weten hem. (of toch een voorlopige versie). Ik ben razend benieuwd.. Tegen beter weten in hoop ik dat ze meer nummers spelen dan bij hun vorige setlists. En welke nummers zouden er terugkomen, hmm :D En zouden ze een goed evenwicht vinden tussen de drie eerste albums en het nieuwe materiaal, of toch eerder Humbug & Suck It And See met enkele "oldies". Zoveel vragen :P
Ik zou het niet leuk vinden als het de "Humbug"-setlist met 5 nieuwe nummers is. Langere setlist hoef je niet te verwachten, ze spelen lang genoeg voor een rock-band. Zeker in de kleinere zalen zal het alleen maar korter zijn. Ik wil ehhh eis de live-spirit van 2007 terug, als we het daar toch over hebben. B-kanten uit het niets. Rotatie in de setlist. Hun klassiekers van het debuut als ze daar zin in hebben. (Al is het alleen maar goed dat ze die een tijdje overkeken hebben, ze komen straks terug met een knal).
pi_95882407
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 01:35 schreef Merkie het volgende:

Wow, deze kende ik niet :D . AM was zóóóó at the top of their game in 2007. Humbug is leuk hoor, maar zelfs The Bad Thing is nog vele malen beter dan het beste uit de Humbug-periode...
Inderdaad, deze shit is wel echt te vet. Net als dat intro voor DaFrame2R. En idd Teddy Picker naar D is for en die Balaclava naar Fake Tales _O_

Snap echt niet waarom ze dat niet meer doen. Past nog best bij Humbug ook. Maakt er veel meer een show van :)

  zaterdag 23 april 2011 @ 15:19:09 #248
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_95888501
Brick By Brick is wel gejat van dit nummer:
2000 light years from home
pi_95892376
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 02:04 schreef Merkie het volgende:
Ik denk dat het wel een goede mix wordt. Ik zie denk ik wel klassiekers zoals Dancefloor en When The Sun Goes Down sneuvelen. Heb overigens vrij serieus overwogen om naar Stockholm te gaan, maar vond het uiteindelijk toch te duur ;(. [..]
Ik ben ook tot deze week op zoek naar mogelijkheden geweest. Eerst voor Stockholm, toen voor Oslo, toen voor beide, elk scenario bekeken, maar ik heb het nu definitief opgegeven.

Uit pure ellende heb ik daarom vanochtend kaarten gekocht voor het optreden in Keulen.
  zaterdag 23 april 2011 @ 18:06:13 #250
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_95892430
Keulen had ik zeker weten gedaan als ik dan geen tentamens zou hebben ;( .
2000 light years from home
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')