abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95399318
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:39 schreef Taurus het volgende:

[..]

Een veel bredere band dan alleen een band gebaseerd op monogamie, dat zou ik dan in vredesnaam hebben.
Zon veel bredere band dan alleen een band gebaseerd op monogamie, dat je je partner in de waan laat dat er nooit iets is gebeurd

Ik kan er echt niets anders van maken dan dat dit voor mij niet te begrijpen is.

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:40 schreef Ryon het volgende:
Ik bedoel dat niet arrogant. Maar het is overduidelijk dat het hele principele standpunt makkelijk te verdedigen is ('simpel zat') maar in de praktijk nooit zo 'simpel zat' is. Op het moment dat je daar aan voorbij gaat houd je jezelf en andere mensen voor de gek.
Ok, verkeerd begrepen dan. :)

Tsja, ik blijf bij mijn mening, een ''geheime buitenvrouw/man'' is in mijn ogen nooit een oplossing, waarom vertel je het dan niet bv. aan je partner dat je het gaat doen omdat er extreme bedproblemen zijn ? Waarom moet dat dan geheim blijven ?

Ik kan er gewoon met mijn kop niet bij dat het in bepaalde gevallen 'begrijpelijk' is om in het geheim met iemand anders te neuken terwijl je in een monogame relatie zit.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_95399348
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:20 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dankzij dit soort posts krijg ik altijd het gevoel dat het misschien maar beter is als we bepaalde personen preventief zouden onderbrengen in een gesloten inrichting.
Sorry, ik zal dat natuurlijk nooit doen maar ze zou hem wel van mij krijgen.
Stel je eens voor dat je partner hete bezwete seks heeft gehad met iemand anders dan 's avonds thuis komt en bij jou in jouw bed kruipt. Je een kus geeft en zegt "ik hou van je schatje, slaap lekker".

De week daarna hoor je van haar of van wie dan ook dat ze sex heeft gehad met *...* .
Wat doe je dan?
vrijdag 6 mei 2011 11:06 schreef Psy-freak het volgende:
Ik heb net serieus - door mc.chicken - een kipburger gehaald bij de supermarkt. :')
pi_95400131
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:45 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Zon veel bredere band dan alleen een band gebaseerd op monogamie, dat je je partner in de waan laat dat er nooit iets is gebeurd

Ik kan er echt niets anders van maken dan dat dit voor mij niet te begrijpen is.

[..]

Ok, verkeerd begrepen dan. :)

Tsja, ik blijf bij mijn mening, een ''geheime buitenvrouw/man'' is in mijn ogen nooit een oplossing, waarom vertel je het dan niet bv. aan je partner dat je het gaat doen omdat er extreme bedproblemen zijn ? Waarom moet dat dan geheim blijven ?

Ik kan er gewoon met mijn kop niet bij dat het in bepaalde gevallen 'begrijpelijk' is om in het geheim met iemand anders te neuken terwijl je in een monogame relatie zit.
Nouja, ik weet niet waar jouw relatie op is gebaseerd natuurlijk, maar die van mij bevat meer dan alleen het vertrouwen in dat hij niet vreemdgaat. Zo vind ik het ook heerlijk om bij hem te zijn, leuke dingen met hem te doen en goede gesprekken met hem te voeren, van hem te leren en dat soort mooie dingen.
Dat hij achter mijn rug om een slippertje heeft begaan vind ik niet gelijk aan al die mooie dingen door de wc spoelen :D Zo lastig is dat toch niet te begrijpen? Het is prima dat dat voor jou alles kapot maakt, maar voor mij niet. (Sowieso niet, want ik weet het dus niet, daar het achter mijn rug om is gedaan. Maar dat gedeelte is altijd lastig in dit verhaal).
pi_95400257
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:01 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nouja, ik weet niet waar jouw relatie op is gebaseerd natuurlijk, maar die van mij bevat meer dan alleen het vertrouwen in dat hij niet vreemdgaat. Zo vind ik het ook heerlijk om bij hem te zijn, leuke dingen met hem te doen en goede gesprekken met hem te voeren, van hem te leren en dat soort mooie dingen.
Dat hij achter mijn rug om een slippertje heeft begaan vind ik niet gelijk aan al die mooie dingen door de wc spoelen :D Zo lastig is dat toch niet te begrijpen? Het is prima dat dat voor jou alles kapot maakt, maar voor mij niet. (Sowieso niet, want ik weet het dus niet, daar het achter mijn rug om is gedaan. Maar dat gedeelte is altijd lastig in dit verhaal).
Mijn relatie is ook oa op alle dingen die jij noemt gebaseerd, alleen zei je eerder in dit topic dat je het begrijpelijk vond dat in bepaalde gevallen mensen vreemdgaan, en dat je het ook begrijpelijk vind dat in bepaalde gevallen een vreemdganger niets over zijn/haar slippertje zegt.

DAT begrijp ik niet. :P
pi_95400503
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:04 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Mijn relatie is ook oa op alle dingen die jij noemt gebaseerd, alleen zei je eerder in dit topic dat je het begrijpelijk vond dat in bepaalde gevallen mensen vreemdgaan, en dat je het ook begrijpelijk vind dat in bepaalde gevallen een vreemdganger niets over zijn/haar slippertje zegt.

DAT begrijp ik niet. :P
Maar dat heeft te maken met dat er dus zoveel meer is dan het vertrouwen in het niet vreemdgaan van de ander :D Het niet vertellen is een direct gevolg van het willen behouden van wat er is tussen de vreemdganger en de partner. Althans, dat kan. En het vreemdgaan is weer een gevolg van het niet willen weggaan bij de partner die om wat voor reden dan ook geen seks meer wil, ook om eerdergenoemde redenen (het meer hebben dan alleen seks met een persoon).
  dinsdag 12 april 2011 @ 17:12:53 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95400654
Eigenlijk is vreemdgaan dus iets heel moois.
The love you take is equal to the love you make.
pi_95400706
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:12 schreef Lienekien het volgende:
Juist en daar moet je dan ook alle begrip voor hebben. O+
pi_95401029
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:12 schreef Lienekien het volgende:
Dat baseer je toch hoop ik niet op mijn verhaal? :? Lijkt me sterk.
  dinsdag 12 april 2011 @ 17:35:35 #59
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_95401684
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:01 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat laatste is ook het verneukeratieve. Er zijn open relaties genoeg die stand houden.

Maar bij een slippertje is het breken van vertrouwen het aller belangrijkst. Als je partner al liegt over seks (een niet geheel onbelangrijk aspect van een relatie), waar liegt partner lief dan nogmeer over?

Vreemdgaan begint voor mij dan ook al veel vroeger dan bij platte seks. En iedereen is in staat om vreemdgaan te voorkomen, jezelf niet in een situatie brengen waarin je in de verleiding wordt gebracht om vreemd te gaan. Ik heb dat wel vaker hier geroepen, als er een mooie dame naakt boven op mij zit, dan nemen mijn hormonen het ook over van mijn hersenen. De kunst is om voor die tijd ergens een afweging te maken om je niet in die situatie te brengen.
Er is altijd een go of no-go moment. Mensen die zeggen dat het vanzelf gebeurde, daar geloof ik niet in.
pi_95402213
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:35 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Dat laatste is ook het verneukeratieve. Er zijn open relaties genoeg die stand houden.

Maar bij een slippertje is het breken van vertrouwen het aller belangrijkst. Als je partner al liegt over seks (een niet geheel onbelangrijk aspect van een relatie), waar liegt partner lief dan nogmeer over?
Neuh, dat vind ik niet opgaan. Ik ben wel eens vreemdgegaan en heb dat verzwegen, over andere zaken nooit. Ik ben juist ontzettend direct en (te) eerlijk. Er zijn genoeg redenen om iets niet te vertellen, dat hoeft niet te betekenen dat je een notoire leugenaar bent. Als ik van drop hou, hou ik niet automatisch van chocola. Als ik een keer vreemdga, wil dat niet zeggen dat ik honderd keer vreemdga.
quote:
Vreemdgaan begint voor mij dan ook al veel vroeger dan bij platte seks. En iedereen is in staat om vreemdgaan te voorkomen, jezelf niet in een situatie brengen waarin je in de verleiding wordt gebracht om vreemd te gaan.
Blijkbaar niet ;) Iedereen is daar rationeel gezien wel toe in staat: gewoon weglopen van de persoon met wie je vreemd dreigt te gaan. Maar zo rationeel is seks en zelfs liefde gelukkig niet.
quote:
Ik heb dat wel vaker hier geroepen, als er een mooie dame naakt boven op mij zit, dan nemen mijn hormonen het ook over van mijn hersenen. De kunst is om voor die tijd ergens een afweging te maken om je niet in die situatie te brengen.
En dat is dus wel eens een kunst. En dan nog: misschien vindt een persoon het niet zo'n verschrikkelijke misdaad en zal die sneller bezwijken. Daar is ook niet één standaard voor.
quote:
Er is altijd een go of no-go moment. Mensen die zeggen dat het vanzelf gebeurde, daar geloof ik niet in.
Vanzelf is inderdaad ook ongeloofwaardig. Maar het kan wel een vergissing zijn, of iets waar je spijt van krijgt. Of iets wat je niet voor herhaling vatbaar vindt. Uiteraard ben je er zelf verantwoordelijk voor en is het jouw fout. Wat doe je met die fout, dat is de (interessante) vraag.
  dinsdag 12 april 2011 @ 19:23:34 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95406861
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 17:20 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat baseer je toch hoop ik niet op mijn verhaal? :? Lijkt me sterk.
Nou, je zet het neer alsof de vreemdganger met zijn vreemdgaan zijn liefde voor zijn partner bevestigt. Als hij niet meer van zijn vriendin zou houden, zou hij immers wel weggaan.
pi_95406992
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:24 schreef Garisson72 het volgende:
Je wilde graag het woord Quantum eens een keer gebruiken?
Nee, TS denkt dat als hij het niet geobserveerd zou hebben zijn vriendin tegelijkertijd wel- en niet vreemdgegaan zou zijn.
  dinsdag 12 april 2011 @ 19:31:44 #63
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_95407372
Als mijn man het beter had verstopt had ik liever niet geweten wat ie buiten de deur uitspookte.
Prrrrr
  dinsdag 12 april 2011 @ 19:35:06 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95407602
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 19:31 schreef mspoez het volgende:
Als mijn man het beter had verstopt had ik liever niet geweten wat ie buiten de deur uitspookte.
En de vraag is: had je het liever niet geweten?
  dinsdag 12 april 2011 @ 19:36:31 #65
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_95407717
Als hij het beter had verstopt, ja.
Prrrrr
  dinsdag 12 april 2011 @ 19:40:55 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95408048
Ok, ik snap 'm gewoon niet.

Wat heeft het beter verstoppen er nu mee te maken of je het liever wel of liever niet had willen weten?
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:10:42 #67
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_95410102
Als hij het beter had verstopt had ik me niet ongemakkelijk gevoeld, was ik niet gaan graven. Als ik het niet had gemerkt had ik er mee kunnen leven, net als dat ik er mee had kunnen leven als ie het openlijk had gedaan. Het was het stiekeme dat me tegenstond.
Prrrrr
pi_95412149
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 april 2011 19:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, je zet het neer alsof de vreemdganger met zijn vreemdgaan zijn liefde voor zijn partner bevestigt. Als hij niet meer van zijn vriendin zou houden, zou hij immers wel weggaan.
Tsja, als je het zo bekijkt. Een stap terug is natuurlijk niet iets moois aan de gang: als je vriendin geen seks wil is dat niet mooi, als je het ergens anders gaat halen is dat ook niet mooi. Het niet vertellen als je het toch ergens anders haalt lijkt mij puur omdat je de relatie niet wil verliezen. Of dat 'mooi' is; dat zou ik niet zo zeggen, ik heb niet zo genoemd.
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:02:36 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95413647
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:39 schreef Taurus het volgende:

[..]

Tsja, als je het zo bekijkt. Een stap terug is natuurlijk niet iets moois aan de gang: als je vriendin geen seks wil is dat niet mooi, als je het ergens anders gaat halen is dat ook niet mooi. Het niet vertellen als je het toch ergens anders haalt lijkt mij puur omdat je de relatie niet wil verliezen. Of dat 'mooi' is; dat zou ik niet zo zeggen, ik heb niet zo genoemd.
Nou, puur. Van twee walletjes eten, meer. Je noemt het niet mooi, maar je probeert het wel mooier te maken dan het is.
pi_95414246
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, puur. Van twee walletjes eten, meer. Je noemt het niet mooi, maar je probeert het wel mooier te maken dan het is.
Ik probeer niets. Geen enkele reden voor. Het niet vertellen is puur om je relatie te behouden. Ik ben het niet met je eens dat dat mooi is.
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:15:47 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95414511
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:12 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik probeer niets. Geen enkele reden voor. Het niet vertellen is puur om je relatie te behouden. Ik ben het niet met je eens dat dat mooi is.
Dat doe je dus wel, mooier maken dan het is, namelijk door te stellen dat iemand het vreemdgaan verzwijgt puur omdat hij de relatie niet kwijt wil. Ik stel dus dat iemand het verzwijgt omdat hij van twee walletjes wil eten.
pi_95414784
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat doe je dus wel, mooier maken dan het is, namelijk door te stellen dat iemand het vreemdgaan verzwijgt puur omdat hij de relatie niet kwijt wil. Ik stel dus dat iemand het verzwijgt omdat hij van twee walletjes wil eten.
Nee, hij gaat vreemd omdat hij van twee walletjes wil eten. Maar het verzwijgen doet hij omdat 'ie wanneer hij het tegenovergestelde doet zijn relatie kwijt raakt.
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:26:51 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95415150
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:20 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nee, hij gaat vreemd omdat hij van twee walletjes wil eten. Maar het verzwijgen doet hij omdat 'ie wanneer hij het tegenovergestelde doet zijn relatie kwijt raakt.
Hij verzwijgt omdat hij van twee walletjes wil blijven eten. Als het uitkomt, krijgt hij natuurlijk op zijn kloten, en dat wil hij niet.
pi_95415591
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hij verzwijgt omdat hij van twee walletjes wil blijven eten. Als het uitkomt, krijgt hij natuurlijk op zijn kloten, en dat wil hij niet.
En waarom wil hij dat niet? Omdat ie dan z'n relatie mogelijk kwijtraakt. Ik zeg het misschien mooier, maar waarom moet bij een vreemdganger alles lelijk verpakt worden? Zulke klootzakken zijn vreemdgangers nou ook weer niet altijd.
Ik zal het nóg mooier maken: ik vertelde het destijds niet omdat ik niet wil dat hij gekwetst wordt. Ook toen het uit is gegaan heb ik het om die reden niet verteld. Ik ben heus niet bang voor straf, en ik zie ook wel in dat ik dat verdiende. Echter, hij verdiende die boosheid niet vond ik. Maar dit soort nobele gedachten kunnen mensen die zijn vreemdgegaan volgens velen helemaal niet hebben :P Het móet mij altijd om mezelf gaan omdat ik deze misdaad heb verricht. Onzin natuurlijk.
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:36:29 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95415781
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:33 schreef Taurus het volgende:

[..]

En waarom wil hij dat niet? Omdat ie dan z'n relatie mogelijk kwijtraakt. Ik zeg het misschien mooier, maar waarom moet bij een vreemdganger alles lelijk verpakt worden? Zulke klootzakken zijn vreemdgangers nou ook weer niet altijd.
Ik zal het nóg mooier maken: ik vertelde het destijds niet omdat ik niet wil dat hij gekwetst wordt. Ook toen het uit is gegaan heb ik het om die reden niet verteld. Ik ben heus niet bang voor straf, en ik zie ook wel in dat ik dat verdiende. Echter, hij verdiende die boosheid niet vond ik. Maar dit soort nobele gedachten kunnen mensen die zijn vreemdgegaan volgens velen helemaal niet hebben :P Het móet mij altijd om mezelf gaan omdat ik deze misdaad heb verricht. Onzin natuurlijk.
Als je je viendje niet wilde kwetsen, dan had je niet met een ander het bed in moeten duiken. Maar dan denk ik natuurlijk weer te simpel, zeker?
pi_95418884
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je je viendje niet wilde kwetsen, dan had je niet met een ander het bed in moeten duiken. Maar dan denk ik natuurlijk weer te simpel, zeker?
Ja. Zolang hij dat niet weet, is hij namelijk niet gekwetst. Bovendien is dat achteraf geklets ;) Kan dat nou eenmaal niet meer uitgummen.
  Vis een optie? woensdag 13 april 2011 @ 00:43:25 #77
70532 loveli
N
pi_95427255
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:33 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik zal het nóg mooier maken: ik vertelde het destijds niet omdat ik niet wil dat hij gekwetst wordt.
Ook toen het uit is gegaan heb ik het om die reden niet verteld. Ik ben heus niet bang voor straf, en ik zie ook wel in dat ik dat verdiende. Echter, hij verdiende die boosheid niet vond ik. Maar dit soort nobele gedachten kunnen mensen die zijn vreemdgegaan volgens velen helemaal niet hebben :P Het móet mij altijd om mezelf gaan omdat ik deze misdaad heb verricht. Onzin natuurlijk.
Jij hebt een paar hersenkronkels geloof ik. Ik zou me kunnen voorstellen dat je makkelijker over een breuk heenkomt als je weet dat je partner een onbetrouwbaar sujet was dan wanneer je blijft denken dat je een integere wederhelft had.

Wel erg nobel van je dat je zijn denkwerk voor hem hebt gedaan.
crap in = crap out
pi_95428047
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 00:43 schreef loveli het volgende:

[..]

Jij hebt een paar hersenkronkels geloof ik. Ik zou me kunnen voorstellen dat je makkelijker over een breuk heenkomt als je weet dat je partner een onbetrouwbaar sujet was dan wanneer je blijft denken dat je een integere wederhelft had.

Wel erg nobel van je dat je zijn denkwerk voor hem hebt gedaan.
Dank, dat doe ik graag zo nu en dan. Allemaal uit liefde.

Ik weet niet of jij het makkelijker hebt gevonden over een breuk heen te komen waarin je bent bedrogen dan wanneer je vredelievend uit elkaar bent gegaan, maar ik prefereer het tweede. Mijn expartner kennende heb ik voor hem gedacht en ben ik er vanuit gegaan dat ook hij liever vredelievend uit elkaar gaat dan met een gebroken hartje, waarbij hij zich afvraagt of ik dan al die tijd gelogen heb over álles (want zo wordt dat in de emotie groter gemaakt dan het is) terwijl het voor mij slechts een vergissing was. Dat vond ik het niet waard. (Klopt, er staat meerdere keren 'ik' in dit bericht, dat komt omdat ik mijn egoisme in deze én mijn vertrouwen in mijn gelijk accepteer).
pi_95429478
Ik had het inderdaad liever niet geweten. Ik ben namelijk erg goedgelovig en naïef, dus hij kon me vanalles wijs maken, wat hij vaak ook deed. Het was alleen een beetje jammer dat hij daar na verloop van tijd inconsequent in werd.
Achteraf denk ik dat dat misschien ook een deel was wat hij leuk vond aan het vreemd gaan, het betrapt worden.

Het is niet zo dat ik geloof dat het beter is te liegen over dit soort dingen, maar als het op mezelf aankomt weet ik liever niets.
  woensdag 13 april 2011 @ 05:15:00 #80
270895 Meneer_du_bir
POMPEND DE WERELD ROND!!!!!1!1
pi_95429517
Als je seksueel tekort komt heb je gewoon de verkeerde relatie voor je. Ik geloof in een soulmate, en als mijn vriendin zou vreemdgaan weet ik dat een fout heb begaan door met haar te gaan, dan kan ik nog zo gelukkig geweest zijn. Ik streef naar het ultieme. Niet naar een partner om een partner, iemand die je gewoon kan vertrouwen. Dan kan je echt nog zo'n goede tijd met hem/haar hebben gehad, het voelt gewoon als verraad.
  woensdag 13 april 2011 @ 07:48:36 #81
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_95430142
quote:
Ja. Zolang hij dat niet weet, is hij namelijk niet gekwetst.
Dat dus. Als je het goed doet, heeft niemand er last van.

@ Meneer du Bir: Soulmates? Yeah right.
Prrrrr
  woensdag 13 april 2011 @ 08:28:29 #82
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_95430671
Het is me 2 keer overkomen bij dezelfde partner }:| Beide keren kwam ik er zelf achter. Beide keren had hij alleen berouw over het feit dat ik erachter gekomen was en hij niet meer bij mij hoefde te liggen. Het leven is hard als je tiener bent :')

Soms begrijp ik vreemdgaan wel. Het ene vreemdgaan is het andere niet. Als je partner je jarenlang seksueel negeert bijvoorbeeld. Dan nog is het beter om er een punt achter te zetten als je ongelukkig bent en/of vóór je over de scheef gaat, maar ik kan begrijpen als het anders loopt.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_95431472
quote:
Ik zal het nóg mooier maken: ik vertelde het destijds niet omdat ik niet wil dat hij gekwetst wordt. Ook toen het uit is gegaan heb ik het om die reden niet verteld. Ik ben heus niet bang voor straf, en ik zie ook wel in dat ik dat verdiende. Echter, hij verdiende die boosheid niet vond ik. Maar dit soort nobele gedachten kunnen mensen die zijn vreemdgegaan volgens velen helemaal niet hebben Het móet mij altijd om mezelf gaan omdat ik deze misdaad heb verricht. Onzin natuurlijk
Zelde een post over vreemdgaan zoveel hout zien snijden.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal pro monogaam zijn en kiezen voor een vriendin. Maar kom op mensen, hebben jullie echt zo weining empathisch vermogen dat jullie alles wat iemand die vreemdgaat en dit verzwijgd gelijk verketteren.

Het is bijna de spaanse inquisitie...
pi_95431687
Ik wil wel een relevante vraag stellen die wel past bij de TT.

Is het vreemdgaan als je met je vriendin naar bed gaat, ook al is dat eigenlijk een 'kopie' van haar uit een alternatieve dimensie?
  woensdag 13 april 2011 @ 09:18:00 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95431701
Dat verketteren zie ik niet zo terug, behalve misschien die ene user die zich nogal heftig uitlaat over wat hij zou doen.

Maar dan nog. Ik snap niet waarom er zonodig empathie voor de vreemdganger moet zijn van de bedrogene.
pi_95431801
Nou ik vind de tendens toch echt uitslaan naar; Alles wat ook maar een beetje onderbouwd is telt niet want je bent vreemdgegaan, dus je bent een verwerpelijk mens.

En stel je voor dat je een vriend hebt die nog nooit is vreemdgegaan en het gebeurt toch ondanks dat hij nog steeds gevoelens heeft. Dan zou je toch bij jezelf ook te raden moeten gaan. Dan heb je waarschijnlijk het zelf ook veels en veels te ver laten komen met verwaarlozen of iets anders.
  woensdag 13 april 2011 @ 09:26:46 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95431936
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:21 schreef Arthur_Dent het volgende:
Nou ik vind de tendens toch echt uitslaan naar; Alles wat ook maar een beetje onderbouwd is telt niet want je bent vreemdgegaan, dus je bent een verwerpelijk mens.

En stel je voor dat je een vriend hebt die nog nooit is vreemdgegaan en het gebeurt toch ondanks dat hij nog steeds gevoelens heeft. Dan zou je toch bij jezelf ook te raden moeten gaan. Dan heb je waarschijnlijk het zelf ook veels en veels te ver laten komen met verwaarlozen of iets anders.
Ik vind het wel meevallen. Het is toch aan ieder de keuze om zelf te bepalen of vreemdgaan en/of het blijven zwijgen daarover een breekpunt wordt in een relatie. Ik zie dat 'verwerpelijk mens' niet zo.

En dat 'als je vriend vreemdgaat is het waarschijnlijk ook jouw schuld' vind ik vrij absurd.
pi_95431972
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 07:48 schreef mspoez het volgende:

[..]

Dat dus. Als je het goed doet, heeft niemand er last van.
Ik kijk mezelf liever recht aan in de spiegel, dat zou ik niet meer kunnen als ik vreemd ga.
pi_95432331
Laat ik het zo stellen.

Als jij in je relatie met alles bezig bent behalve je relatie, en je hebt in 3 jaar 2x sex gehad.
Dan is een slippertje wel begrijpelijk. Hoeveel je vriend/vriendin ook van je houd.

Als je een gewone relatie hebt is dat al veel minder het geval. Dus ja het kan je eigen schuld zijn, ondanks dat je niet de fout maakt.
  woensdag 13 april 2011 @ 09:45:10 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95432469
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:40 schreef Arthur_Dent het volgende:
Laat ik het zo stellen.

Als jij in je relatie met alles bezig bent behalve je relatie, en je hebt in 3 jaar 2x sex gehad.
Dan is een slippertje wel begrijpelijk. Hoeveel je vriend/vriendin ook van je houd.

Als je een gewone relatie hebt is dat al veel minder het geval. Dus ja het kan je eigen schuld zijn, ondanks dat je niet de fout maakt.
En wat ik dan niet snap, is dat je dat in die drie jaar maar hebt laten gaan. Je bent er toch beide bij? Als het de relatie negatief beïnvloedt, dan doe je er toch iets aan?
pi_95432548
Het is een voorbeeld.. maar goed zat meiden en jongens die het er wel over praten. En waarvan de partner beterschap beloofd en dat je die beloftes vooral WIL geloven. Dus kom ik weer op het eerste punt. Het is niet zo zwart wit. En het is verkeerd om de zaken zo zwart wit te stellen.

Dat is vooral waartegen ik ageer, dat zwart wit denken in dit geval. Als er niks aan de hand was hoefde er ook niet een slippertje te gebeuren.
pi_95432615
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:47 schreef Arthur_Dent het volgende:
Het is een voorbeeld.. maar goed zat meiden en jongens die het er wel over praten. En waarvan de partner beterschap beloofd en dat je die beloftes vooral WIL geloven. Dus kom ik weer op het eerste punt. Het is niet zo zwart wit. En het is verkeerd om de zaken zo zwart wit te stellen.

Dat is vooral waartegen ik ageer, dat zwart wit denken in dit geval. Als er niks aan de hand was hoefde er ook niet een slippertje te gebeuren.
Ik noem het vooral recht praten wat krom is.
  woensdag 13 april 2011 @ 09:52:50 #93
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95432706
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:47 schreef Arthur_Dent het volgende:

Dat zou wel mooi zijn, als er altijd wel zo'n duidelijke reden aangewezen zou worden. Maar laten we elkaar geen mietje noemen, vaak is het gewoon geilheid, hoor. Geilheid en gelegenheid.
  woensdag 13 april 2011 @ 10:13:24 #94
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_95433384
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:52 schreef Lienekien het volgende:
Dat zou wel mooi zijn, als er altijd wel zo'n duidelijke reden aangewezen zou worden. Maar laten we elkaar geen mietje noemen, vaak is het gewoon geilheid, hoor. Geilheid en gelegenheid.
Precies. Een 'spur of the moment'-ding, denken dat je er wel mee weg zal komen, "wat kan mij nou overkomen", of helemaal niets denken.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_95433427
Mjaw dan ben je in mijn opzicht ook gewoon een lul. Maar dat neemt niet weg dat er eerst inzicht moet komen in de situatie en dat er dan pas een oordeel moet komen.

En vanuit die redenatie vind ik dat veel mensen toch vanuit de onderbuik reageren. Dat hoeft dus niet altijd zo te zijn.
  woensdag 13 april 2011 @ 10:18:18 #96
94676 Garisson72
pi_95433540
Heel veel mannen op deze wereld zijn een lul en heel veel vrouwen een kuthoer. Die dingen gebeuren nou eenmaal, en op grote schaal ook nog. Zo is het gewoon. Je kunt neerbuigend doen over mensen die vanuit de onderbuik reageren, en doen alsof je daar boven staat, maar gezien de grote schaal waarop het gebeurt heb je de schijn simpelweg behoorlijk tegen.
  woensdag 13 april 2011 @ 10:18:47 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95433551
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:14 schreef Arthur_Dent het volgende:
Mjaw dan ben je in mijn opzicht ook gewoon een lul. Maar dat neemt niet weg dat er eerst inzicht moet komen in de situatie en dat er dan pas een oordeel moet komen.

En vanuit die redenatie vind ik dat veel mensen toch vanuit de onderbuik reageren. Dat hoeft dus niet altijd zo te zijn.
Waarom zou je niet vanuit je onderbuik mogen reageren? Als je partner vreemdgaat ben je toch niet moreel verplicht om vooral heel rationeel te reageren?
pi_95433709
Euuh jawel, dat ben je wel. Net zoals je verplicht bent om iemand die je vriendin is niet teveel te kwetsen. En ja ik vind dat als er zoiets gebeurt je eerst bij jezelf te rade moet gaan, helemaal als je eerst met een flinke voorgeschiedenis zit.

Het is niet zo dat als je een relatie hebt je opeens denkt.. Goh joh die ziet er ook geil uit laat ik die is bespringen. Mijn vriendin merkt toch niks.... Ik denk niet dat het voor de meerderheid zo werkt.
Als het wel zo is: waarom reageerd iedereen dan afkeurend bij vreemdgaan?
pi_95433861
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:24 schreef Arthur_Dent het volgende:
Euuh jawel, dat ben je wel. Net zoals je verplicht bent om iemand die je vriendin is niet teveel te kwetsen. En ja ik vind dat als er zoiets gebeurt je eerst bij jezelf te rade moet gaan, helemaal als je eerst met een flinke voorgeschiedenis zit.

Het is niet zo dat als je een relatie hebt je opeens denkt.. Goh joh die ziet er ook geil uit laat ik die is bespringen. Mijn vriendin merkt toch niks.... Ik denk niet dat het voor de meerderheid zo werkt.
Als het wel zo is: waarom reageerd iedereen dan afkeurend bij vreemdgaan?
Je maakt een denkfout. Mensen zijn geen rationele wezens, hoe graag we dat onszelf ook willen wijsmaken.
  woensdag 13 april 2011 @ 10:42:12 #100
94676 Garisson72
pi_95434246
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2011 10:29 schreef Techno het volgende:
Je maakt een denkfout. Mensen zijn geen rationele wezens, hoe graag we dat onszelf ook willen wijsmaken.
Juist. Wat hier weer heel sterk achter zit, denk ik, is een angstgemotiveerde gedachte als "ik vind dat iedereen zo-en-zo moet reageren want dan begrijp ik de wereld tenminste, dat komt mij het beste uit."
Helaas, zo werkt het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')