abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95843606
Ik had het pas over gewone diepvrieszakjes gebruiken om voedingen in te vriezen, maar ik heb er nu wel een groot nadeel aan ontdekt: als je de melk eruit laat lopen blijft er nog behoorlijk wat achter doordat het plastic zo dun is en erg kreukt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_95843621
Oh das minder, dat heb je met die zakjes van mij gelukkig niet!
pi_95843809
Ik ken die zakjes want ik heb ze nog van de vorige keer. :+ Ze zijn inderdaad heel fijn! De Aventbakjes vind ik het allerfijnst, maar die nemen zoveel ruimte in beslag. Dit soort zakjes zijn wat dat betreft ideaal.
pi_95843923
Ik heb eigenlijk het idee dat ik 's avonds juist makkelijker kolf, maar dat kan ook komen doordat overdag kolven samengaat met kdv en 's avonds ligt ze er meestal naast.

Maar waar ik een paar weken geleden makkelijk 100cc per borst kolfde, heb ik vandaag in 2 sessies in totaal 110 bij elkaar gekolfd. Ze heeft 350 meegenomen naar het kdv, dus wil ik eigenlijk minimaal die hoeveelheid terugkolven, maar zie dat niet zo gebeuren vandaag.

Volgens mij krijg ik mijn borsten gewoon niet meer leeg, ze voelen ook na het kolven nog best gevuld. Claudia, jij had het laatst over youtubefilmpjes waarin de borstcompressie goed werd uitgelegd. Ik kan die niet zo goed vinden, heb je daar toevallig nog een linkje van?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_95844174
Misschien drinkt ze niet alles op? Dan hoef je ook niet alles terug te kolven.

Je moet op YouTube zoeken op "breast compression". Waarschuwing: niet alle borsten zijn even fraai. :+

pi_95844264
Dat zou mooi zijn, maar ik durf er toch niet op te rekenen. Dat zorgen maken helpt natuurlijk ook niet...

Dank je voor de filmpjes, ik ga bij de volgende kolfsessie onfraaie borsten kijken :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_95844280
De fout die ik voorheen maakte is dat ik een soort melkbeweging met mijn vingers maakte, alsof ik de melk naar de baby toe moest brengen. Later is me duidelijk geworden dat borstcompessie vooral betekent dat je met je hand druk legt op een zo groot mogelijke oppervlakte van je borst, niet te dicht bij de tepel. Dit maakt bij mij alle verschil tijdens het kolven. Als er geen melkstroom meer is verleg ik mijn vingers en vaak krijg ik er dan alsnog melk uit.

Overigens heb ik ergens ook gelezen dat alles wat bij jou werkt om de melkstroom op gang te krijgen oké is. Dus als die melkbeweging werkt dan zou je het alsnog kunnen proberen.

Heb je het stuk op borstvoeding.com erover gelezen? Dat is ook wel duidelijk.
pi_95844363
Dat was precies mijn vraagpunt. Druk creëren werkte eerst veel beter dan nu en de stroom hield dan ook aan als ik losliet, dat gebeurt nu niet meer.
Met een beetje (boel) pech kan ik natuurlijk ook ongesteld moeten worden, maar dat zou ik om meer redenen dan mijn productie jammer vinden. Ben ik nog helemaal niet aan toe.
pi_95844473
Is ze eigenlijk nog steeds aan het regelen? Het zou best kunnen dat je productie achteruit is gelopen. Ik hoop niet dat je ongesteld gaat worden, maar het is misschien ook wel weer fijn om een duidelijke verklaring te hebben? Ben je ineens de pil gaan slikken misschien?
  vrijdag 22 april 2011 @ 11:48:30 #285
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_95845646
}:| ik heb een dip }:| 120cc 's ochtends kolven en 's middags met veel moeite 60cc. Dat is echt te weinig dus he }:|
Ylana lijkt tevreden met wat ze uit de borst krijgt al drinkt ze 's nachts een stuk beter dan overdag, dan is er nl geen afleiding. Helaas is dat maar één voeding.

Ylana kan trouwens zelf borstcompressie doen, zo leuk! Met haar vuistje duwt ze dan in mijn borst. Ik heb er nog geen filmpje van kunnen maken helaas.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_95846918
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 11:15 schreef Claudia_x het volgende:
Is ze eigenlijk nog steeds aan het regelen? Het zou best kunnen dat je productie achteruit is gelopen. Ik hoop niet dat je ongesteld gaat worden, maar het is misschien ook wel weer fijn om een duidelijke verklaring te hebben? Ben je ineens de pil gaan slikken misschien?
Afgelopen nacht nog wel, hoe ze vandaag drinkt weet ik niet (kdv).
Op zich zou een verklaring wel fijn zijn hoor, maar liever bijv. dat ik te druk bezig ben met andere dingen dan weer ongesteld zijn.
De pil heeft voor mij niet zoveel meerwaarde, dat is het in elk geval niet :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 11:48 schreef Saffier het volgende:
Ylana kan trouwens zelf borstcompressie doen, zo leuk! Met haar vuistje duwt ze dan in mijn borst. Ik heb er nog geen filmpje van kunnen maken helaas.
Klinkt wel heel schattig. Werkt het ook?
pi_95847298
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 22:53 schreef DJMO het volgende:
Ik heb de eerste twee weken in half lig / half zit houding gevoed omdat andere positie's teveel pijn deden, en mijn borsten niet op de goede hoogte kwamen voor Geert. nu gaat dat vrijwel moeiteloos in alle houdingen. Ik loop zelfs met Geert aan de borst achter Jan aan als hij kattekwaad uithaalt omdat hij denkt dat ik er toch niet achteraan kan. (probeer dat wel zoveel mogelijk te vermijden overigens, is voor Geert nou niet echt prettig drinken natuurlijk.. )
Milkshake :9

CP, ik heb er weinig aan toe te voegen :) Na 10 maanden is het heel normaal dat je productie perfect is afgestemd op je kleine, dus heel logisch dat je maar minimale hoeveelheden extra gekolfd krijgt. Je kunt proberen om je productie wat op te krikken door (snelste manier:) de kleine 2 dagen te laten clusteren en als die er geen zin in heeft, te clusterkolven. Geen garanties dat het werkt, maar je kunt het in elk geval proberen.

Saffier, balen zeg. Ik kom zelf net ook weer uit een dip, geheel verklaard door de vlag die nu weer buiten hangt :{ Zo hobbelen we weer door.
Ongesteld zijn is bluh, ik gun het je ook niet Vanyel!
  Moderator vrijdag 22 april 2011 @ 12:44:52 #288
5428 crew  miss_sly
pi_95847466
Hier lijkt het er trouwens op dat de ochtendvoeding nu, op initiatief van Senna, verleden tijd is. Ik kijk nog even aan of het een tijdelijk iets is, maar ze heeft al twee ochtenden heel duidelijk geweigerd om in het grote bed te komen en nog wat te drinken. Ze wil naar binnen en hoeft niet te drinken. Nou ja, het is mooi zo, ze is 21 maanden. Het is alleen zo jammer van het nog even soezend wakker worden als ze om 6 uur al zo vastberaden is dat ze gaat spelen ipv drinken in het grote bed :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95847747
En hier snap ik er geen klap meer van. Compressie deed ik blijkbaar al zoals het moet.
Krap 2 uur na de vorige sessie kolf ik opeens weer 110 cc uit mijn goeie borst... En het ging al dagen slecht.
Goeie fokwet dit!
  zaterdag 23 april 2011 @ 18:27:58 #290
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_95893032
Dames vraagje over de bewaarzakjes van Lansiloh; hangen jullie dat zakje ondeer het kolfapparaat en hoe doe je het weer terug? Giet het makkelijk over?
Mijn man wil dat graag weten aangezien na 2 weken al een halve lade is gevuld met Avent bekers met gekolfde melk.

Thanks alvast!
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_95893607
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 12:55 schreef Vanyel het volgende:
En hier snap ik er geen klap meer van. Compressie deed ik blijkbaar al zoals het moet.
Krap 2 uur na de vorige sessie kolf ik opeens weer 110 cc uit mijn goeie borst... En het ging al dagen slecht.
Goeie fokwet dit!
Goeie score *O*
Het regelen heeft duidelijk aangeslagen dan, hoop voor je dat je er nu vanaf bent :)

J-net geen idee sorry.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95894417
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 18:27 schreef J-net het volgende:
Dames vraagje over de bewaarzakjes van Lansiloh; hangen jullie dat zakje ondeer het kolfapparaat en hoe doe je het weer terug? Giet het makkelijk over?
Mijn man wil dat graag weten aangezien na 2 weken al een halve lade is gevuld met Avent bekers met gekolfde melk.

Thanks alvast!
Ik kolf gewoon in een flesje en giet dat over in de Lansinoh zakjes. Volgens mij kun je ook niet direct in die zakjes kolven. Dan vries ik het zakje liggend in. Ontdooiien is even onder de warme kraan houden en dan weer in een flesje gieten en verder opwarmen in de flessenwarmer :)
  zaterdag 23 april 2011 @ 19:39:26 #293
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_95894998
En wat voor kolf gebruik jij Orea?

Ik zag een plaatje dat ze dat zakje onder een kolf hadden hangen. Maar ik denk dat ik liever in een Avent potje kolf en dan overgiet inderdaad.
Denk dat het ruimte besparend werkt, vooral omdat ik nu nog geen voorraad wegwerk maar alleen opbouw eigenlijk.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_95895345
Ik heb de Pisa en een Swing (al gebruik ik die laatste niet meer sinds komst van de Pisa :)) wellicht dat het op een lansinoh kolf past. Al heb ik geen idee hoe (dan zal er vast iets van een verlengstukje voor zijn ofzo?)

Hier ook hoor.. ik heb dan ook achterlijk veel voorraad.. heb 17 avent bakjes... 4 tommee tippee flesjes, 6 medela flesjes en verder heel veel lansinoh zakjes vol..

[ Bericht 0% gewijzigd door Orea op 23-04-2011 20:56:18 ]
pi_95896294
Dat is echt extreem veel..
Ik ben nu door mijn aventbekers heen (10 vol, hoera) en heb nog wel een en ander klaarstaan om in te vriezen. Nu heb ik een dilemma: flesjes of ijsblokzakjes (heb ik in huis) of iets nieuws kopen. En als nieuw, lansinoh zakjes of juist meer aventbekers.. Van die laatste kan ik er op zich nog wel 10 kwijt in de vriezer, dat voelt wat minder verspillend dan die wegwerpzakken.
Mensen die ze allebei gebruiken (Orea dus ;) ) een voorkeur?
pi_95896430
Ik zou die Lansinohzakjes kopen, Vanyel. Het overgieten gaat makkelijk, de prijs per 25 stuks valt nog wel mee en je kunt er efficiënt melk in opslaan. Het gemak is dat geld echt wel waard.

Ik weet niet of je straks weer gaat werken of zo, maar je kunt om te voorkomen dat je veel zakjes verspilt ook zoveel mogelijk verse melk meegeven en daar de bekers voor gebruiken.
  zaterdag 23 april 2011 @ 20:34:07 #297
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_95896852
Vanyel, ik heb altijd gewoon ijsklontjeszakjes gebruikt. Die kun je ook fijn plat invriezen.
Ik vond het vooral handig omdat Harry steeds wisselende hoeveelheden dron en zo kon je er makkelijker mee doseren.

miss_sly, is het echt afgelopen of heeft Senna toch weer gedronken?
pi_95897449
Ik moet maandag over 2 weken weer :(

Onze opvang is nog niet rond. In het ergste geval moet ze straks elke maand 3 dagen aaneen elders verblijven, een end weg. Dan heb ik 15 porties oid nodig. Dat kan ik niet vers kolven.
pi_95897491
Ik vind de Lansinoh's het allerfijnst! Enige nadeel blijft dat ze niet herbruikbaar zijn, maar ik kan liters in een vriezerlade in de Lansinoh's opslaan, terwijl dat met de Aventbakjes echt niet gaat, die nemen gewoon teveel ruimte in!

Als ik de vriezerruimte had, zou ik alleen maar Avents opslaan en aanschaffen, maar helaas. Ik heb een 'gewone' vriezer, met 3 lades, en daar moet ik het meedoen. Daarvan kan ik 1,5 lade gebruiken voor melk! Dus dan zeker Lansinoh! :Y

En Leia drinkt altijd 150 cc, dus ik vries ook per 150 cc in. ijsblokzakjes zou hier echt niet efficient zijn :) kolf ik een keer te weinig dan geef ik een volledige vriezervoeding en spaar vers gekolft op tot ik 150 cc heb.

Inmiddels zit ik al tegen de 8 liter (7700 cc) dus ik ga eens kijken hoe ik kan afbouwen met kolven. Dus de avonden niet meer, zeg maar. Straks op vakantie is het ook niet handig dat ik 's avonds met ploftetten loop. Neem wel een handkolf mee (die bij de Pisa hoort) voor het geval dat ;)
pi_95897902
Pff, blijft lastig. Nu maar ff ijsblokjes omdat ik geen flesjes wil invriezen. Bestel ik 1 set zakjes om uit te proberen.

8 liter blijft enorm veel..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')