Dus de ECU hoeft dan niet meer aangepast te worden?quote:Op maandag 11 april 2011 21:09 schreef Barcaconia het volgende:
Ik zal maar even serieus antwoorden dan.
Dit is dus zoals gezegd een luchtcompressor (aangedreven door een riem) ipv een turbo (aangedreven door uitlaatgassen). Deze worden standaard geleverd met flink wat fabrieksbescherming in de vorm van koper in de drukkamer.
Je moet hem dus even openschroeven en het koperen beschermmateriaal er uit gooien en dan weer terug in elkaar monteren.
Dan op je auto zetten, met een riem aandrijven de de drukleidingen op je inlaatkanaal aansluiten.
Waarom maar zo weinig?quote:Op maandag 11 april 2011 21:13 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Dus de ECU hoeft dan niet meer aangepast te worden?
Mag ik dan ook in 1 keer de druk gelijk opschalen naar 10 PSI?
Idd, 20 PSI kan zo'n ding makkelijk aan!quote:
Ik wil niet in 1 keer 2500 Euro naar de maan helpen?quote:
Ja, een steun en een stuk plat met een met een gradenboog, er werd me verteld dat de turbo eerst naar 14 graden moest om niet gelijk de riem te breken.quote:Op maandag 11 april 2011 21:17 schreef GizartFRL het volgende:
Zorg nou eerst voor een goede decompressieplaat tussen het blok en het carter.
Heb je trouwens wel een montagesteun bij deze turbo gekregen, anders lukt dat monteren nooit...
Met een nieuwe riem moet dat inderdaad wel, maar neem aan dat je dat gewoon meeneemt in de ombouw.quote:Op maandag 11 april 2011 21:21 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ja, een steun en een stuk plat met een met een gradenboog, er werd me verteld dat de turbo eerst naar 14 graden moest om niet gelijk de riem te breken.
Waaruit concludeer jij dat ik 2 versnellingen heb? ik heb alleen 'D' of telt de R ook als versnelling?quote:Op maandag 11 april 2011 21:17 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik wil niet in 1 keer 2500 Euro naar de maan helpen?
Ga jij eens even wat anders doen ofzo, ik heb hier een serieus topic met serieuze vragen.
Jij rijdt toch ook niet volcontinu volgas in zijn tweede versnelling?
En als de nieuwe riem niet past, kan je de riem gewoon verlengen door er een stuk van de oude riem aan te nieten/naaien! dit werkt perfect.quote:Op maandag 11 april 2011 21:23 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Met een nieuwe riem moet dat inderdaad wel, maar neem aan dat je dat gewoon meeneemt in de ombouw.
WOW! is dat nou zo'n upside-down setup? nog nooit irl gezienquote:Op maandag 11 april 2011 21:20 schreef GizartFRL het volgende:
Op mijn 205 GTI ( Gran Turbo injection) heb ik hem op de volgende manier gemonteerd:
[ afbeelding ]
Zeg..... als je denkt leuk te zijn, pleur dan lekker op naar ONZ, niemand zit hier op te wachtenquote:Op maandag 11 april 2011 21:24 schreef Acryl het volgende:
[..]
En als de nieuwe riem niet past, kan je de riem gewoon verlengen door er een stuk van de oude riem aan te nieten/naaien! dit werkt perfect.
Er zijn diverse zelfspannende riemen in de handel; die span je dmv heet water, dat is echt de uitvinding van de eeuwquote:Op maandag 11 april 2011 21:24 schreef Acryl het volgende:
[..]
En als de nieuwe riem niet past, kan je de riem gewoon verlengen door er een stuk van de oude riem aan te nieten/naaien! dit werkt perfect.
Een beetje volgens het krimpkousenmethodiek bedoel je?quote:Op maandag 11 april 2011 21:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er zijn diverse zelfspannende riemen in de handel; die span je dmv heet water, dat is echt de uitvinding van de eeuw
Fantastisch, wat ze al niet verzinnen vandaag de dag!quote:Op maandag 11 april 2011 21:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er zijn diverse zelfspannende riemen in de handel; die span je dmv heet water, dat is echt de uitvinding van de eeuw
Zit gewoon rechtop hoor.quote:Op maandag 11 april 2011 21:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
WOW! is dat nou zo'n upside-down setup? nog nooit irl gezien![]()
levert dat een beetje extra PK's ?
Nee, zit wel een logica in Bara, kan zowel met water als heetstoken, maar ik wist niet dat het ook al in riemen zatquote:Op maandag 11 april 2011 21:27 schreef Barcaconia het volgende:
Spannen met heet waterGeloof je het zelf???
Dat is net zo'n fabeltje als dat koude lucht meer vermogen oplevert als warme lucht
Ja, bijna hetzelfde materiaal ook, alleen zit hier een soort van 'wapening' in tegen uitrekkenquote:Op maandag 11 april 2011 21:27 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Een beetje volgens het krimpkousenmethodiek bedoel je?
Das dan wel weer interessant
http://nl.wikipedia.org/wiki/Luchtkoelerquote:Op maandag 11 april 2011 21:27 schreef Barcaconia het volgende:
Spannen met heet waterGeloof je het zelf???
Dat is net zo'n fabeltje als dat koude lucht meer vermogen oplevert als warme lucht
Jij snapt niet dat fabrikanten alles doen om mensen meer geld uit hun zakken te kloppen?quote:Op maandag 11 april 2011 21:30 schreef Resistor het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Luchtkoeler
Nice. Zal wel gaan als de brandweer nu of niet?quote:Op maandag 11 april 2011 21:28 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Zit gewoon rechtop hoor.
Alleen de inlaat is wel omgekeer gemonteerd om meer ruimte te krijgen aan de onderzijde.
Als je bedenkt dat een standaard 205 een 60 pk heeft en deze met dezelfde turbo als ellevehC86 zonder extra aanpassingen op 130PK zit dan vind ik het zelf een hele verbetering.
Destijds wel 2ehands gekocht en veel zelf kunnen doen, anders is zoiets niet te betalen.
Sorry, bij natuurkunde op school klonk het zo logisch (en ja, ik haalde goede cijfers voor natuurkunde)quote:Op maandag 11 april 2011 21:31 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Jij snapt niet dat fabrikanten alles doen om mensen meer geld uit hun zakken te kloppen?
Een Hyundai Excel 1.3 Hatchback uit 1990quote:Op maandag 11 april 2011 21:28 schreef Resistor het volgende:
Wat voor auto en vooral: wat voor motor moet het op?
Maar ik denk dat dit topic wel een grote kans maakt om in PTA toppers te eindigen.
Ik zie niet in waarom het goed zou kunnen zijn. Die lucht gaat met zo'n snelheid dat een beetje warmte geen zak uitmaakt natuurlijk.quote:Op maandag 11 april 2011 21:32 schreef Resistor het volgende:
[..]
Sorry, bij natuurkunde op school klonk het zo logisch (en ja, ik haalde goede cijfers voor natuurkunde)
Volgens mij ben je opgelicht, ik heb daarvoor incl. inbouw in m'n signum vorige maand welgeteld ¤370,67 betaald.quote:Op maandag 11 april 2011 21:17 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik wil niet in 1 keer 2500 Euro naar de maan helpen?
Volgens mij ben jij opgelicht dan, je hebt een Signumquote:Op maandag 11 april 2011 21:35 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Volgens mij ben je opgelicht, ik heb daarvoor incl. inbouw in m'n signum vorige maand welgeteld ¤370,67 betaald.
Zal wel een low pressure turbo zijn dan denk ik, deze word in de rally wereld gebruiktquote:Op maandag 11 april 2011 21:35 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Volgens mij ben je opgelicht, ik heb daarvoor incl. inbouw in m'n signum vorige maand welgeteld ¤370,67 betaald.
Ja heb ik ook, maar dat is een carburateurmotor, en dat gaat dus nietquote:Op maandag 11 april 2011 21:34 schreef vosss het volgende:
Ik had minstens gedacht dat je een dikke Chevelle zou hebben
Lol, dat topic had ik gezien, die gozer is echt domquote:Op maandag 11 april 2011 21:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wel even de luchtkanalen polijsten hè.
quote:Op maandag 11 april 2011 21:38 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Lol, dat topic had ik gezien, die gozer is echt dom
Liever niet, ik wil het wel "factory standard" laten, zo groot is mijn kennis nou ook weer niet en ik wil dat ding echt niet innen 100 km opgeblazen hebbenquote:Op maandag 11 april 2011 21:38 schreef Acryl het volgende:
Ik zou trouwens wel een grotere inlet fan monteren, geeft net dat meer vermogen op lagere toeren!
Dat topic ken ik niet. Maar ik zou het wel overwegen. Polijsten is wat anders dan zandstralen hè.quote:Op maandag 11 april 2011 21:38 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Lol, dat topic had ik gezien, die gozer is echt dom
Ik vond het al raar dat de monteur me vroeg of ik ook wel eens een bospaadje meepakte of dat ik gewoon op de openbare weg bleef. Als ik dat geweten had!quote:Op maandag 11 april 2011 21:36 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Zal wel een low pressure turbo zijn dan denk ik, deze word in de rally wereld gebruikt
Ik weet het, maar daar heb ik de machines niet voor helaasquote:Op maandag 11 april 2011 21:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat topic ken ik niet. Maar ik zou het wel overwegen. Polijsten is wat anders dan zandstralen hè.
Aiiii, had je zomaar even een dikke turbo upgrade kunnen krijgen voor misschien wel hetzelfde geldquote:Op maandag 11 april 2011 21:41 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik vond het al raar dat de monteur me vroeg of ik ook wel eens een bospaadje meepakte of dat ik gewoon op de openbare weg bleef. Als ik dat geweten had!
Heeft de fabrikant wel een indicatie voor de vermogens/koppelwinst van dat ding erbij gegeven? en ga je er achteraf mee op de testbank?quote:Op maandag 11 april 2011 21:40 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Liever niet, ik wil het wel "factory standard" laten, zo groot is mijn kennis nou ook weer niet en ik wil dat ding echt niet innen 100 km opgeblazen hebben
Denk dat de lagers dan te heet worden, durf ik nog echt niet aan hoorquote:Op maandag 11 april 2011 21:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Als je er trouwens nog een poelie op maakt kun je 2 riemen trekken, dan kan 'ie meer toeren aan.
je moet er natuurlijk altijd mee op de draaibank gaan liefst voor en na dan kun je het verschil zienquote:Op maandag 11 april 2011 21:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heeft de fabrikant wel een indicatie voor de vermogens/koppelwinst van dat ding erbij gegeven? en ga je er achteraf mee op de testbank?
Man dat zijn turbolagers, die kunnen dat echt wel hebben. Anders wat vaseline ertussen.quote:Op maandag 11 april 2011 21:46 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Denk dat de lagers dan te heet worden, durf ik nog echt niet aan hoor
Nee, maar ik zal morgen even mijn vriend bellen waarvan ik hem heb gekocht, hij vertelde me alleen dat er momenteel nog geen betere turbo van dit type uit was, maar als ik klaar ben gaat ie echt wel de testbank opquote:Op maandag 11 april 2011 21:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Heeft de fabrikant wel een indicatie voor de vermogens/koppelwinst van dat ding erbij gegeven? en ga je er achteraf mee op de testbank?
hahahahahaquote:Op maandag 11 april 2011 21:49 schreef guapo het volgende:
Je kan ook nog een extra ventilator vóór je Turbo of Compressor plaatsen. Als er meer lucht door stroomt dan kan dat zo'n 40 pk schelen.
Je neemt me in de maling.......toch?, dude, even serieus nou, niet dat ik het ga doen ofzo, maar dit lijkt me te makkelijk, anders zou de fabrikant het toch zelf ook aanraden?quote:Op maandag 11 april 2011 21:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Man dat zijn turbolagers, die kunnen dat echt wel hebben. Anders wat vaseline ertussen.
Die fabrikant houdt zijn smoel wel hoor, want die hebben liever dat jij een grotere turbo koopt. Maar als dit zo makkelijk kan, des te beter toch? Fabrikanten vertellen toch ook niet dat je 50pk kan winnen door een andere chip of 10pk door een beter luchtfilter?quote:Op maandag 11 april 2011 21:51 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Je neemt me in de maling.......toch?, dude, even serieus nou, niet dat ik het ga doen ofzo, maar dit lijkt me te makkelijk, anders zou de fabrikant het toch zelf ook aanraden?
Dit dus.quote:Op maandag 11 april 2011 21:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Die fabrikant houdt zijn smoel wel hoor, want die hebben liever dat jij een grotere turbo koopt. Maar als dit zo makkelijk kan, des te beter toch? Fabrikanten vertellen toch ook niet dat je 50pk kan winnen door een andere chip of 10pk door een beter luchtfilter?
quote:Op maandag 11 april 2011 21:55 schreef Sounddragon het volgende:
Heb je trouwens ook de buizenset erbij die naar het uitlaatspruitstuk loopt? want je originele uitlaat kan die onderdruk niet aan waarschijnlijk
Sorry, kon alleen foto vinden van verpakkingquote:
Ja dat plaatje is echt een stom grapje. Gewoon even naar de onderdelenwinkel vragen.quote:Op maandag 11 april 2011 22:07 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Sorry, kon alleen foto vinden van verpakking
Dat zijn idd goedequote:
als je geen vario hebt dan heeft de D ook een aantal versnellingenquote:Op maandag 11 april 2011 21:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Waaruit concludeer jij dat ik 2 versnellingen heb? ik heb alleen 'D' of telt de R ook als versnelling?
Kijk, dat is nou echt zo'n reactie van een noob die geen turbo van een dynamo kan onderscheiden...tjonge, jonge...quote:Op dinsdag 12 april 2011 08:08 schreef peterzx9r het volgende:
ik wil niet de vervelentste zijn maar de foto die ik boven ziet is een dynamo met vacuem pomp die op diesels zit hoezo turbo?
Je weet niet waar je over lult! Het verschil in zuurstof in koude en warme lucht is zo groot dat het het met een turbomotor met intercooler zelfs heel goed merkbaar is voor de bestuurder...quote:Op maandag 11 april 2011 21:27 schreef Barcaconia het volgende:
Spannen met heet waterGeloof je het zelf???
Dat is net zo'n fabeltje als dat koude lucht meer vermogen oplevert als warme lucht
quote:Op dinsdag 12 april 2011 08:08 schreef peterzx9r het volgende:
ik wil niet de vervelentste zijn maar de foto die ik boven ziet is een dynamo met vacuem pomp die op diesels zit hoezo turbo?
Inderdaad, daarom kun je op een iceroad ook veel harder rijden dan in een zoutwoestijn...dat kan elke beginneling je vertellen.quote:Op dinsdag 12 april 2011 08:38 schreef HFdude het volgende:
[..]
Je weet niet waar je over lult! Het verschil in zuurstof in koude en warme lucht is zo groot dat het het met een turbomotor met intercooler zelfs heel goed merkbaar is voor de bestuurder...
En tegenwind helpt ookquote:Op dinsdag 12 april 2011 08:48 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Inderdaad, daarom kun je op een iceroad ook veel harder rijden dan in een zoutwoestijn...dat kan elke beginneling je vertellen.
Deze sluit je direct op de krukas aan, die stop je in het gat.quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:09 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Da's een poelieloze...die is kapot, er zit een gat in.
Dan zal ie wel extra veel spanning aanmaken...dat loopt de spuigaten uit..quote:Op dinsdag 12 april 2011 09:17 schreef blup het volgende:
[..]
Deze sluit je direct op de krukas aan, die stop je in het gat.
En jij gelooft dat? Moet je je intercooler eens weghalen bij die motor. Heb je zeker nog nooit gedaan?quote:Op dinsdag 12 april 2011 08:38 schreef HFdude het volgende:
[..]
Je weet niet waar je over lult! Het verschil in zuurstof in koude en warme lucht is zo groot dat het het met een turbomotor met intercooler zelfs heel goed merkbaar is voor de bestuurder...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |