De 2 dagen vrij zijn chill hoor, maar ik doe dan écht niet meer dan een beetje gamen en chillen in mijn eigen vuil.quote:Op maandag 11 april 2011 14:35 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ik zorg er altijd voor dat ik 2 dagen moet werken met kerst wat een kut feest vind ik dat
Je zegt het precies goed. De kerk is altijd al een machtswellusting geweest die geloof misbruikt.quote:Op maandag 11 april 2011 14:41 schreef Rossdale het volgende:
Kerk
Vreselijke instantie die onder valse voorwendselen misbruik maakt van de goede wil van de zwakkeren en minder bedeelden in de samenleving.
quote:Op maandag 11 april 2011 14:41 schreef Rossdale het volgende:
Kerk
Vreselijke instantie die onder valse voorwendselen misbruik maakt van de goede wil van de zwakkeren en minder bedeelden in de samenleving.
En dan te geloven dat jullie carnaval vierenquote:Op maandag 11 april 2011 14:43 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
Je zegt het precies goed. De kerk is altijd al een machtswellusting geweest die geloof misbruikt.
Zoals ik al zei, al die feesten hebben werkelijk niets meer met de kerk te maken.quote:Op maandag 11 april 2011 14:44 schreef Michhas het volgende:
[..]
[..]
En dan te geloven dat jullie carnaval vieren
Stelletje hypocrieten
Kerk is niet geloof.quote:Op maandag 11 april 2011 14:44 schreef Michhas het volgende:
[..]
[..]
En dan te geloven dat jullie carnaval vieren
Stelletje hypocrieten
En dit.quote:Op maandag 11 april 2011 14:47 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, al die feesten hebben werkelijk niets meer met de kerk te maken.
Ik ga meestal kerstavond naar de vriendin en die andere dagen werk ik dat is wel een voordeel aan werken in de horecaquote:Op maandag 11 april 2011 14:41 schreef Michhas het volgende:
[..]
De 2 dagen vrij zijn chill hoor, maar ik doe dan écht niet meer dan een beetje gamen en chillen in mijn eigen vuil.
Sorry, maar wat een kul.quote:Op maandag 11 april 2011 14:35 schreef kutkabouter het volgende:
Ik ben niet gelovig, ik doe het alleen uit respect voor mijn grootouders/voorouders die gelovig waren [..]
Het christendom predikt inderdaad geen haat, maar het spoort haat wel aan.quote:Op maandag 11 april 2011 14:47 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
Kerk is niet geloof.
Kerk is de gemeenschap. Daarom is het ook katholieke kerk en protestantse kerk. Valt beiden onder het christendom.
Het christendom is niks mis mee. Het predikt geen haat, maar liefde voor elkaar. Het is de kerk, waar het fout gaat. En dan met name de katholieke kerk is lekker intolerant.
Vind je? Mijn hele directe bloedlijn tot 5 generaties terug ligt/lag begraven naast de kerk waar we altijd heengaan. Ik vind het helemaal niet zo vreemd om daar eens in de zoveel tijd een keer te komen.quote:
Bijna goed Michiel.quote:Op maandag 11 april 2011 14:52 schreef Michhas het volgende:
[..]
Het christendom predikt inderdaad geen haat, maar het spoort haat wel aan.
De kerk is niet de gemeenschap, de kerk is de drager van het geloof. Het gaat niet fout in de kerk, het gaat fout in de bijbel, en hoe iedereen de bijbel interpreteert, dáár gaat het fout.
Wat heb je daar te zoeken man? Je leeft toch je eigen leven, niet het leven van je voorouders?quote:Op maandag 11 april 2011 14:52 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
Vind je? Mijn hele directe bloedlijn tot 5 generaties terug ligt/lag begraven naast de kerk waar we altijd heengaan. Ik vind het helemaal niet zo vreemd om daar eens in de zoveel tijd een keer te komen.
True thatquote:Op maandag 11 april 2011 14:54 schreef Michhas het volgende:
[..]
Wat heb je daar te zoeken man? Je leeft toch je eigen leven, niet het leven van je voorouders?
Mijn opa ging vroeger ook wel eens vissen, maar ik ga nu ook niet vissen om hem te eren of herdenken. Eren en herdenken gebeurd in je hoofd, niet door hobby's e.d. van je grootouders over te nemen.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ook hier ligt de fout bij de kerk. Want wie zegt wat de juiste interpretatie is van de Bijbel? Juist, de kerk.quote:Op maandag 11 april 2011 14:52 schreef Michhas het volgende:
[..] en hoe iedereen de bijbel interpreteert, dáár gaat het fout.
Waar denk je dat protestanten en katholieken vandaan komen? Protestanten waren het niet eens met hoe de katholieke kerk met het geloof en de Bijbel omging, dus hebben ze hun eigen kerk opgericht. Verschillende interpretaties van de bijbel door verschillende mensen, en als de katholieke kerk écht had gewild, hadden de protestanten nu niet bestaan, believe me, die macht hebben ze.quote:Op maandag 11 april 2011 14:54 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Bijna goed Michiel.
Het gaat juist fout bij de kerk die mensen dicteert hoe zij de bijbel moeten interpreteren
De mensen zelf zijn de dragers van het geloof. Het probleem is dat de meeste mensen klakkeloos aannemen dat wat de kerk zegt, het goede is. De echte goede gelovigen zijn degenen die voor zichzelf nadenken en buiten de kerk om hun geloof belijden. De kerk is een corrupt en smerig systeem dat misbruik van de mensen maakt. Het is inderdaad hoe je de bijbel interpreteert, en de mensen die NIET zelf nadenken, maar aannemen wat de kerk zegt, die interpreteren de bijbel inderdaad verkeerd. Het gaat dus wel fout in de kerk.quote:Op maandag 11 april 2011 14:52 schreef Michhas het volgende:
[..]
Het christendom predikt inderdaad geen haat, maar het spoort haat wel aan.
De kerk is niet de gemeenschap, de kerk is de drager van het geloof. Het gaat niet fout in de kerk, het gaat fout in de bijbel, en hoe iedereen de bijbel interpreteert, dáár gaat het fout.
Helaasch, de melkkoe wordt nog steeds niet door and'ren gemolkenquote:Op maandag 11 april 2011 14:03 schreef kutkabouter het volgende:
Hoe gaat het tegenwoordig eigenlijk met Betsy. Ik heb er al lang niks meer over gehoord.
Uhm, je verklaart nu dus mijn hele punt. De kerk is het probleem, niet het geloof.quote:Op maandag 11 april 2011 14:58 schreef Michhas het volgende:
[..]
Waar denk je dat protestanten en katholieken vandaan komen? Protestanten waren het niet eens met hoe de katholieke kerk met het geloof en de Bijbel omging, dus hebben ze hun eigen kerk opgericht. Verschillende interpretaties van de bijbel door verschillende mensen, en als de katholieke kerk écht had gewild, hadden de protestanten nu niet bestaan, believe me, die macht hebben ze.
En door wie is de kerk opgericht, en waarom? Door mensen, die dezelfde interpretatie van de Bijbel hadden, om de Bijbel te eren. Hoe het het ook wendt of keert, het begint altijd bij de mensen, en hún interpretatie van de Bijbel.quote:Op maandag 11 april 2011 14:56 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ook hier ligt de fout bij de kerk. Want wie zegt wat de juiste interpretatie is van de Bijbel? Juist, de kerk.
Edit: wat Rossdale zegt dus.
Heel goedquote:Op maandag 11 april 2011 14:57 schreef tliciouz het volgende:
En toch blijf ik de hypocriete kut met oogkleppen op lekker carnaval kerstmis en sinterklaas vieren.
Ik hecht veel waarde aan de geschiedenis van mijn familie en ik ben er trots op. Hoe ik dat laat zien hebben andere mensen geen reet mee te maken.quote:Op maandag 11 april 2011 14:54 schreef Michhas het volgende:
[..]
Wat heb je daar te zoeken man? Je leeft toch je eigen leven, niet het leven van je voorouders?
Mijn opa ging vroeger ook wel eens vissen, maar ik ga nu ook niet vissen om hem te eren of herdenken. Eren en herdenken gebeurd in je hoofd, niet door hobby's e.d. van je grootouders over te nemen.
quote:Op maandag 11 april 2011 15:01 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
Ik hecht veel waarde aan de geschiedenis van mijn familie en ik ben er trots op. Hoe ik dat laat zien hebben andere mensen geen reet mee te maken.
Fixed.quote:Op maandag 11 april 2011 15:01 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Heel goedVooral flink feestvieren, te korte outfits dragen en dingen doen waar je achteraf spijt van krijgt zou moeten krijgen
Errrr, de kerk is ooit opgericht om mensen dom en braaf te houden. Echter, doordat de kerk steeds meer volgelingen en dus macht kreeg is dit volledig ontspoort door de machthebbenden.quote:Op maandag 11 april 2011 15:01 schreef Michhas het volgende:
[..]
En door wie is de kerk opgericht, en waarom? Door mensen, die dezelfde interpretatie van de Bijbel hadden, om de Bijbel te eren. Hoe het het ook wendt of keert, het begint altijd bij de mensen, en hún interpretatie van de Bijbel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |