abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 april 2011 @ 12:42:11 #76
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_95338480
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Rare opmerking. De bedrijven die films en muziek maken, doen dat binnen de grenzen van de wet. Daarbij weten ze dat het in sommige landen gewoon legaal is om dat materiaal te downloaden. Gezien het feit dat ze het toch blijven doen, zullen ze er ook nu wel wat aan verdienen denk je niet?
Veranderd toch niets aan mijn opmerking, dat een ander jou zooi betaald?
Gewoon betalen voor wat je consumeert, kthxbye.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
Steun de strijd voor een indianenforum!
  maandag 11 april 2011 @ 12:48:41 #77
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_95338733
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:42 schreef Echtjammer het volgende:

[..]

Okee dan. Vanaf nu verkoop ik lucht voor 50 cent per kuub. Je snapt natuurlijk wel dat het per heden afgelopen is met gratis consumeren van lucht, dus ik verwacht dat je alles wat je inademt wel even komt betalen...

Het heeft er NIETS mee te maken of een bedrijf een product ook verkoopt, zolang de wet toestaat het product te kopieren, mag dat.
censuur :O
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 12:49:22 #78
138438 crew  Pizzakoppo
pi_95338760
quote:

[..]

Nee niet dus loser :')
  maandag 11 april 2011 @ 12:50:12 #79
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_95338783
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:48 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Okee dan. Vanaf nu verkoop ik lucht voor 50 cent per kuub. Je snapt natuurlijk wel dat het per heden afgelopen is met gratis consumeren van lucht, dus ik verwacht dat je alles wat je inademt wel even komt betalen...

Het heeft er NIETS mee te maken of een bedrijf een product ook verkoopt, zolang de wet toestaat het product te kopieren, mag dat.
Lucht is gegeven, en waarom jou ervoor betalen, jij hebt toch niet gemaakt?
Totaal ander verhaal dus.

Maar blijf gewoon downloaden met de gedachten dat je oprecht bezig bent... achterlijke kutpauper.
pi_95338817
quote:

[..]

Rare opmerking. De bedrijven die films en muziek maken, doen dat binnen de grenzen van de wet. Daarbij weten ze dat het in sommige landen gewoon legaal is om dat materiaal te downloaden. Gezien het feit dat ze het toch blijven doen, zullen ze er ook nu wel wat aan verdienen denk je niet?
Het gaat ook niet om de bedrijven, maar om de groep consumenten die blijkbaar al zo ver zijn afgegleden dat elke vorm van betaling/vergoeding voor muziek en films ze te veel is. Ik ken serieus mensen die elkaar tot een paar jaar geleden gebrande cd's op de verjaardag cadeau gaven.

Het produceren van muziek/films kost tijd, geld en moeite van professionals, en dus zijn die producten ook iets waard. Enige vorm van vergoeding zal er dus moeten zijn in mijn ogen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_95338846
quote:

[..]

Vaak al zou je dat willen is het niet eens mogelijk.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  maandag 11 april 2011 @ 12:52:37 #82
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_95338884
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 12:50 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om de bedrijven, maar om de groep consumenten die blijkbaar al zo ver zijn afgegleden dat elke vorm van betaling/vergoeding voor muziek en films ze te veel is. Ik ken serieus mensen die elkaar tot een paar jaar geleden gebrande cd's op de verjaardag cadeau gaven.

Het produceren van muziek/films kost tijd, geld en moeite van professionals, en dus zijn die producten ook iets waard. Enige vorm van vergoeding zal er dus moeten zijn in mijn ogen.
Dit
  maandag 11 april 2011 @ 12:53:16 #83
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_95338910
Of het verdwijnen van videotheken of een muziekwinkel die verdwijnen uit het straatbeeld :')
pi_95338965
quote:

[..]

Eens.
  maandag 11 april 2011 @ 13:05:43 #85
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_95339336
quote:

[..]

Gekopieerde CD/DVD's weggeven is gewoon strafbaar.

quote:
Volgens de wetgever hoeft dat vooralsnog dus niet. Neemt niet weg dat het verdien-model gewoon werkt: bios, DVD's en muziek leveren nog steeds geld op voor producenten.

Dit plaatje geeft trouwens mooi weer waarom ik vrijwel nooit meer DVD's koop:
censuur :O
  maandag 11 april 2011 @ 13:13:16 #86
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_95339614
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Gekopieerde CD/DVD's weggeven is gewoon strafbaar.

[..]

Volgens de wetgever hoeft dat vooralsnog dus niet. Neemt niet weg dat het verdien-model gewoon werkt: bios, DVD's en muziek leveren nog steeds geld op voor producenten.

Dit plaatje geeft trouwens mooi weer waarom ik vrijwel nooit meer DVD's koop:
[ afbeelding ]
Die afbeelding zag ik een paar maanden geleden ook op Dumpert.nl :')
Het erge is dat het nog waar is ook.
Irritante kut filmpjes als je iets koopt, met hun je steelt toch ook geen.. etc. Lekker man dat zetten bij gekochte dvd's! Ik koop toch die dvd, waarom denk je dan dat ik het download? Echt te dom voor woorden, daarmee spoor je het eerder aan.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  maandag 11 april 2011 @ 13:17:53 #87
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_95339776
quote:
13s.gif Op maandag 11 april 2011 13:13 schreef Gemaskerde het volgende:

[..]

Die afbeelding zag ik een paar maanden geleden ook op Dumpert.nl :')
Het erge is dat het nog waar is ook.
Irritante kut filmpjes als je iets koopt, met hun je steelt toch ook geen.. etc. Lekker man dat zetten bij gekochte dvd's! Ik koop toch die dvd, waarom denk je dan dat ik het download? Echt te dom voor woorden, daarmee spoor je het eerder aan.
Zegt iemand die voor 400 euro aan tv-serie dvd's gekocht heeft :')
  maandag 11 april 2011 @ 13:23:07 #88
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_95339953
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:17 schreef Echtjammer het volgende:

[..]

Zegt iemand die voor 400 euro aan tv-serie dvd's gekocht heeft :')
Ja toch :7
Ondanks de nadelen ben ik toch een legale costumer :)
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  maandag 11 april 2011 @ 13:26:10 #89
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_95340073
Liberaal my ass :r
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
  Redactie Sport / Supervogel maandag 11 april 2011 @ 13:33:01 #90
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_95340319
quote:
"Het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal wordt illegaal, maar niet strafbaar."

Uuh, wtf? :')
pi_95340568
Films en e-books interesseren me niet, muziek wel. Ik besteed al zeker 20 jaar geld aan muziek, maar wil dan wel een fysieke geluidsdrager: cd, dvd of desnoods vinyl. Ik weiger pertinent om te betalen voor het downloaden van mp3's.

Van sommige artiesten (die ik goed vind) koop ik nieuwe cd's blindelings. Andere muziek die ik mogelijk interessant vind, luister ik via Spotify of door mp3's onbetaald te downloaden. Tussen een betaalde en een niet-betaalde mp3 is geen enkel verschil, afgezien van een moreel schuldgevoel dat je wordt aangepraat door de muziekindustrie.

Als ik iets download, zou dat ten koste gaan van de verkoop. Onzin. Ik zou nooit een cd kopen als ik geen idee had wat ik kon verwachten. Door eerst te luisteren, kan ik dat beoordelen. Als ik het echt goed vind, koop ik daarna netjes de cd. Onderzoek heeft uitgewezen dat mensen die veel muziek downloaden, vervolgens meer geld uitgeven aan muziek dan zij die dat niet doen.

Wetgeving tegen 'illegaal' downloaden is driedubbel hilarisch:
• De politiek maakt zichzelf tot slaaf van de muziekindustrie, door te erkennen dat de mp3 een product is waarvoor geld betaald moet worden.
• De politiek is extreem naief door te denken dat het sluiten van een downloadsite gaat helpen om te voorkomen dat mensen onbetaald muziek downloaden.
• Wetgeving tegen downloaden zorgt ervoor dat je de muziekconsument tegen jezelf in het harnas jaagt. Dat komt de verkoop van geluidsdragers beslist niet ten goede.
pi_95340844
Wat een idioterie ook allemaal. Het is bekend dat zelfs platenmaatschappijen muziek 'lekken' om het bereik zo te vergroten.
Ik geloof totaal niet dat de verkpen van cd's en dvd's veel minder zijn dan rond pak-em-beet 1990. Daarna is er een hele grote verkooppiek gekomen, maar die krijg je niet meer terug en dat komt puur door het fenomeen streaming. Downloaders zorgen dat er nog genoeg geld in het laatje komt.
  maandag 11 april 2011 @ 13:49:37 #93
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_95340903
Heeft iedereen deze gezien? Erg goed (kort) betoog:
quote:
pi_95341157
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:49 schreef PiRANiA het volgende:
Heeft iedereen deze gezien? Erg goed (kort) betoog:

[..]

Prachtig. Hulde!
pi_95341304
quote:

[..]

Die redenering is uitermate krom, ten eerste is NL maar een hele kleine markt en is de kopieer regeling gekomen in een tijd dat je geen kopie kon maken zonder kwaliteitsverlies.
pi_95341953
Maar wat gebeurt er dan met sites zoals Rapidshare en Megaupload die zich in het grijze gebied bevinden? Ik gebruik die voor de overdracht en backup van mijn eigen (legale) bestanden. Ik zou balen als ze die wegfilteren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Picchia op 11-04-2011 14:26:26 ]
pi_95342493
er moet helemaal niks weggefilterd worden.
quote:

[..]

muziek opnamen zijn promotie voor een artiest, dat alleen al is het waard. en dan lekker optreden om je geld te verdienen als artiest. zo hoort het.
  maandag 11 april 2011 @ 14:44:05 #98
136730 PiRANiA
pi_95342776
quote:
Downloadverbod slecht voor muzikanten en fans
door onze redactie
Een downloadverbod zoals staatssecretaris Fred Teeven wil introduceren is slecht voor muzikanten, fans en de internetvrijheid in Nederland. Dat is de reactie van digitale burgerrechtenbeweging Bits of Freedom op de plannen die Teeven vandaag presenteerde.
http://goo.gl/iMbbU

Bits Of Freedom O+.
  maandag 11 april 2011 @ 14:52:45 #99
136730 PiRANiA
pi_95343071
quote:
Gegevens 'grootschalige' illegale downloader worden opvraagbaar

Staatssecretaris Teeven van Justitie wil in de wet vastleggen dat rechthebbenden alleen de persoonsgegevens van illegale downloaders kunnen opeisen als er sprake is van 'grootschalige auteursrechteninbreuk'.
http://tweakers.net/nieuw(...)den-opvraagbaar.html
pi_95343154
Fred Teeven en zijn strijd naar rechtvaardigheid _ :')
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')