abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 april 2011 @ 22:52:44 #1
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95323982
Ik sta zelden op de weegschaal maar aangezien ik merkte dat al mijn broeken nogal krap werden ineens, ontkwam ik er niet meer aan. Dus, er moet 10 kilo af want er stond ineens een schrikbarende 70 op de teller.

Reden dat ik ben aangekomen:
-auto gekocht 6 maanden geleden, daarvoor deed ik alles te voet en met OV en als ik loop, dan loop ik behoorlijk snel. Bleef ik goed slank bij, blijkbaar.
-winter: veel binnen gezeten. En eerlijk is eerlijk: ik heb me vol gevreten de laatste tijd.
-aanleg. Ik woog ooit dik 90 kilo (veel vreten, niet bewegen), die zijn er allemaal af gegaan door te wandelen (auto destijds verkocht).

Tot 70 kilo zie ik er nog gezond en leuk uit, 75 is écht teveel van het goeie voor mij. Maar het mooist vind ik zelf tussen 60 en 65 kilo, onder 60 kilo vind ik mezelf maar eng mager. Ik ben 1.72 lang. Dat ik ooit 90 kilo woog is niet veel meer van te zien, echter heb ik wel een beetje cellulitis (maar stoor ik me niet zo heel erg aan) en alles zwabbert zo'n beetje. Leuk als je voor de lol met je zatte kop aan bubblin' wil doen maar ik hou me daar niet zo vaak mee bezig dat dit mijn schoonheidsideaal is. Verder heb ik een bijzonder lange asscrack :'), daar stoor ik me wel mateloos aan. Het zal nooit helemaal verdwijnen want het stukje tussen mijn venusheuvel (wat een dom woord) en mijn navel is zeker 5 cm langer dan bij normaal gebouwde mensen, en dat resulteert in een bizar hoge navel :+ en een lange asscrack. Ik denk dat er aan die asscrack wel iets te doen valt door de boel steviger te maken.

Nu is er bij mij wel een lifestyle verandering nodig. Qua serieuze sportieve inspanning ben ik dus al jaaaaren niet meer actief. Hoe minder ik beweeg, hoe meer ik eet. De Grote Dertig nadert ook en aangezien mijn stofwisseling dan ook trager gaat werken is het tijd om in actie te komen. Oh ja, ik rook en daar wil ik ook mee stoppen.

Dus wat wil ik:
-10 kilo langzamerhand kwijtraken
-een strakker lijf (dus spieren kweken, vooral benen en ass)
-een sportieve levensstijl
-stoppen met roken
-minder drinken (gelegenheidsdrinker)

Help, want ik heb écht geen kaas gegeten van dit soort dingen. Vooral het sportieve gedeelte.
Resistance is futile.
pi_95324115
Hehehe. Hier niet hetzelfde, maar wil gezonder leven wat ook zo'n verandering is.

Ik zou gewoon beginnen met twee dingen, niet alles tegelijkertijd. En weet niet of cold turkey beter is dan geleidelijk stoppen met roken. Ik rook zelf niet, vandaar. Ik zou gaan skeeleren als ik jou was trouwens, is goed voor heel je lichaam! daar sport je ook gelijk mee en dan raak je die 10 kilo echt wel kwijt.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  zondag 10 april 2011 @ 23:08:21 #3
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95324781
Ik woon midden in Brussel, skeeleren zal nog lastig worden aangezien hier niet echt fatsoenlijke fietspaden zijn.

Ik ga eerst maar eens een eind wandelen morgen en ik wil me aanmelden bij een sportschool.

Oh ja, ik zou ook wel iets aan mijn lenigheid en kracht willen doen. Ik ben zo slap als een vaatdoek. Mijn zus is helemaal lyrisch over poweryoga. Het is de bedoeling dat ik toch zeker 4x per week actief ben, dus 2 keer per week een uur flink wandelen, misschien over een paar maanden hardlopen in plaats van wandelen (al lijkt sprinten me veel leukerder).

What to do in de sportschool, 1 keer per week aan de apparaten en een groepsles per week of zo?
Resistance is futile.
  zondag 10 april 2011 @ 23:09:44 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95324842
Speciaal aandachtsgebied is dus bovenkant kont en bovenbenen. Iemand daar nog tips voor?

Mijn kuiten zijn al behoorlijk gespierd (zelfs een zichtbare spier op mijn schenen :') ).
Resistance is futile.
  zondag 10 april 2011 @ 23:13:12 #5
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95324999
Oh, nog een doel: 8 uur slaap per nacht. Nu is het probleem alleen, ik werk in wisselende diensten. Vroege dienst is om 6 uur opstaan (en ik ben géén ochtendmens), late dienst is om 17 uur beginnen. Wie advies heeft om tegen 22 uur in slaap te kunnen komen, ook meer dan welkom..
Resistance is futile.
pi_95325062
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2011 23:13 schreef Seven. het volgende:
Oh, nog een doel: 8 uur slaap per nacht. Nu is het probleem alleen, ik werk in wisselende diensten. Vroege dienst is om 6 uur opstaan (en ik ben géén ochtendmens), late dienst is om 17 uur beginnen. Wie advies heeft om tegen 22 uur in slaap te kunnen komen, ook meer dan welkom..
hele dag actief zijn zodat je ook echt moe bentZ?
en heb je weleens melatonine geprobeerd?
ik gebruik het, en het werkt prima bij me.
veel mensen die in wisseldiensten werken, gebruiken het en hebben er baat bij
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 10 april 2011 @ 23:20:01 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_95325311
Je kan je auto 3 straten verder parkeren, dan heb je qua lopen het effect alsof je met het OV gaat...
censuur :O
  zondag 10 april 2011 @ 23:24:13 #8
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95325538
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2011 23:14 schreef Mirjam het volgende:

[..]

hele dag actief zijn zodat je ook echt moe bentZ?
en heb je weleens melatonine geprobeerd?
ik gebruik het, en het werkt prima bij me.
veel mensen die in wisseldiensten werken, gebruiken het en hebben er baat bij
Is dat zonder recept te krijgen?
Resistance is futile.
  zondag 10 april 2011 @ 23:24:48 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95325568
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 23:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Je kan je auto 3 straten verder parkeren, dan heb je qua lopen het effect alsof je met het OV gaat...
Dat denk ik niet.
Resistance is futile.
  zondag 10 april 2011 @ 23:24:56 #10
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_95325578
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2011 23:24 schreef Seven. het volgende:

[..]

Is dat zonder recept te krijgen?
yup, van sleepzzz.
let op, geen melatomatine, maar melatonine.
neem 2/3 tabletjes voor je gaat slapen, ff lekker lezen, en ik word na een half uurtje altijd wel lekker moe
  zondag 10 april 2011 @ 23:29:25 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95325832
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 23:24 schreef Mirjam het volgende:

[..]

yup, van sleepzzz.
let op, geen melatomatine, maar melatonine.
neem 2/3 tabletjes voor je gaat slapen, ff lekker lezen, en ik word na een half uurtje altijd wel lekker moe
Ik hoop dat Kruidvat in België dit ook in het assortiment heeft. Gelijk een doel om naartoe te wandelen, is zeker 20 minuten flink doorwandelen.
Resistance is futile.
  maandag 11 april 2011 @ 00:21:30 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95328137
OK. Dan nog mijn eetgewoonten:

-Ik snack elke dag, meestal hartig (babybal, van die mini salami worstjes etc etc)
-eten doe ik 2 weken tijdens de middag in de bedrijfskantine (warme maaltijd of soep met broodje)
-dan een week magnetron maaltijden
-ik drink wel redelijk veel cola en van die koude koffie-dingetjes
-koffie altijd met melk en suiker
-en in het weekend maak ik meestal een pan soep waar ik dan het hele weekend op teer
-McDonalds kom ik bij vlagen twee keer per week, dan weer eens maand niet. Cheeseburger en 6 mcnuggets.

Wat is nu een makkelijke manier om te snoeien in het aantal calorieën? Ik dacht namelijk gewoon van alles nog maar driekwart te eten. Ik eet niet super ongezond of zo.
Resistance is futile.
pi_95328302
quote:
2s.gif Op maandag 11 april 2011 00:21 schreef Seven. het volgende:
OK. Dan nog mijn eetgewoonten:

-Ik snack elke dag, meestal hartig (babybal, van die mini salami worstjes etc etc)
-eten doe ik 2 weken tijdens de middag in de bedrijfskantine (warme maaltijd of soep met broodje)
-dan een week magnetron maaltijden
-ik drink wel redelijk veel cola en van die koude koffie-dingetjes
-koffie altijd met melk en suiker
-en in het weekend maak ik meestal een pan soep waar ik dan het hele weekend op teer
-McDonalds kom ik bij vlagen twee keer per week, dan weer eens maand niet. Cheeseburger en 6 mcnuggets.

Wat is nu een makkelijke manier om te snoeien in het aantal calorieën? Ik dacht namelijk gewoon van alles nog maar driekwart te eten. Ik eet niet super ongezond of zo.
u serious..? :{

wat dacht je van eens beginnen met het snacken verbannen tot het weekend?
en doordeweeks gewoon 'normaal' eten; ontbijt, lunch (brood), avondeten (liefst zelfgekookt), gewoon verse producten, hoeft niet moeilijki te zijn.
s'avonds niet snacken is dan even gewenning.
écht honger?
neem wat fruit of een plak ontbijtkoek ofzo.

en overstappen naar zoetjes in de koffie, ipv suiker

dat zou echt al teringveel moeten schelen.
  maandag 11 april 2011 @ 00:39:19 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95328718
Ej kom op, zó ongezond is het niet.

De bedrijfskantine heeft echt wel goed eten bij ons met veel variatie. Verder ga ik niet koken als ik late dienst heb of zo. Snacken alleen in de weekenden zou best wel OK zijn, maar ik ken mezelf: niet vol te houden. Maar verder eet ik de laatste tijd vooral veel meer dan voorheen en niet zozeer anders. Ik heb mezelf weer helemaal laten gaan de laatste maanden en alle grote porties altijd tot de laatste hap opgegeten. Mijn 'vol' signaal voel ik niet meer zo, het móét op. En dat deed ik een half jaar geleden dus niet, dan at ik ongeveer driekwart op.

Wat ik wel nóóit eet is fruit. En van ontbijt ben ik ook niet, nooit tijd voor. Zou wel op mijn werk kunnen ontbijten trouwens, moet ik daar eens wat shitjes voor aanschaffen (bakje etc). Brood als ontbijt gaat er bij mij echt niet in. Ik kan sowieso het eerste uur niet eten. Maar iets van yoghurt, cornflakes etc etc, dat wil wel na een uurtje. En laat ik nu net een uur wakker zijn als ik op mijn werk aankom.
Resistance is futile.
  maandag 11 april 2011 @ 00:51:25 #15
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_95329028
Water drinken. En ook tijdens het eten veel drinken waardoor je sneller vol raakt.
吴 曼 迪
  maandag 11 april 2011 @ 01:14:21 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95329532
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 00:51 schreef megamandy het volgende:
Water drinken. En ook tijdens het eten veel drinken waardoor je sneller vol raakt.
Goeie tip. Doe ik ook zelden. Ook op het lijstje van 'morgen nog aanschaffen'.
Resistance is futile.
  maandag 11 april 2011 @ 01:28:25 #17
6941 APK
Factual, I think.
pi_95329758
quote:
9s.gif Op zondag 10 april 2011 22:52 schreef Seven. het volgende:

Verder heb ik een bijzonder lange asscrack :'), daar stoor ik me wel mateloos aan. Het zal nooit helemaal verdwijnen want het stukje tussen mijn venusheuvel (wat een dom woord) en mijn navel is zeker 5 cm langer dan bij normaal gebouwde mensen, en dat resulteert in een bizar hoge navel :+ en een lange asscrack. Ik denk dat er aan die asscrack wel iets te doen valt door de boel steviger te maken.
:D _O-
Maar hoe denk je daar iets aan te doen?
Je kunt je navel toch niet naar beneden trainen? :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 11 april 2011 @ 01:33:19 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95329825
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2011 01:28 schreef APK het volgende:

[..]

:D _O-
Maar hoe denk je daar iets aan te doen?
Je kunt je navel toch niet naar beneden trainen? :+
Nou, die navel is nog niet zo heel erg opvallend, ik heb best mooi buikje en supersmalle taille dus dat is niet storend. Aan de achterkant is echter wel storend, vind ik zelf. En ik hoop dus dat ik er toch een paar cm af weet te trainen door simpelweg het principe buitengewone spierontwikkeling toe te passen. Lokale bodybuilding dus. Bovenkant ass vooral.
Resistance is futile.
  maandag 11 april 2011 @ 01:44:40 #19
6941 APK
Factual, I think.
pi_95329975
Je navel zit toch niet op je rug? :D
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 11 april 2011 @ 02:32:19 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95330333
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 01:44 schreef APK het volgende:
Je navel zit toch niet op je rug? :D
Nee, maar mijn bilnaad wel.

Dit kind heeft het wel veel extremer dan ik (thank god), maar ook bij mij is het redelijk uit proportie.

En dat betekent dat ik dus nooit leuke heupbroeken kan dragen en dat mijn reet er ook relatief groot uitziet.
Resistance is futile.
  maandag 11 april 2011 @ 02:36:08 #21
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95330351

De mijne is gelukkig korter dan dit en denk ook even AL die cellulitis weg. Mijn ass is veel ronder maar aan de bovenkant dus niet. Ik heb niks tegen een dik gat heur, maar dan moet die wel rond zijn. Over 10 jaar is er helemaal niks meer van over als ik er niks aan doe.
Resistance is futile.
  maandag 11 april 2011 @ 12:00:22 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95337005
Kick. Zodirect wandelen.
Resistance is futile.
  maandag 11 april 2011 @ 12:14:26 #23
340858 poolboy85
Te klein zwembroekje..
pi_95337484
Meid, je moet gaan squatten, hiermee los je al die problemen op.

Dit is de oefening waarbij je je bovenbenen en kont maximaal traint.

Door squatten krijg je een mooie bolle ronde gespierde kont en gespierde bovenbenen.

Geloof me, deze oefening doet wonderen voor jou lichaam.

Doe ze eerst zonder gewichten:

Begin daarna met dumbell squats(aangezien je deze met licht gewicht kan beginnen):

Werk jezelf qua gewicht op naar de echte Barbell Squat:

doe naast de squats andere oefeningen zoals hardlopen/cardio, eventuele andere krachtoefeningen voor de borst/schouders/rug/biceps/triceps. Qua voeding hoef je jezelf niet te gaan uithongeren, want spieren groeien door voeding. Bereken het aantal calorieen wat je nodig heb per dag(onderhouds behoefte). Ga daar 400kcal onder zitten en i.c.m. sport ga je dan automatisch afvallen en strakker/gespierder worden. Let op je eiwit/koolhydraat/vet verhouding. Eiwitten zijn nodig voor spierherstel; 1 tot 1,5x je lichaamsgewicht = het aantal grammen eiwitten wat je nodig hebt(mits je sport). 20% van je totale caloriebehoefte moet bestaan uit vetten(onverzadigd en verzagdigd). De rest vul je aan met koolhydraten.

Doe dit een aantal weken en je begint verslaafd te raken aan het gevoel dat je macht over je lichaam/fysieke gesteldheid hebt. Dan begint het leuk te worden en vliegen de maanden en de kilo's eraf.

succes!
Strong manlets!
  maandag 11 april 2011 @ 12:19:16 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95337654
Thanks!
Resistance is futile.
pi_95339182
Ja, ik ook " verslaafd" geraakt. Altijd bierbuik gehad, en is nu pleite.

Mijn maatregelen:
* 3 a 4 keer per week sportschool, cardio/krachttraining
* Cola vervangen door cola light
* Suiker door zoetjes / zoetstof vervangen.
* Ontbijten. Ik doe elke ochtend magere yoghurt met Cruesli
* Middageten: bruin brood, met kip, of rookvlees, in elk geval iets wat mager is
* Avondeten: volkoren spaghetti/ volkoren macaroni / zilvervliesrijst / groenten / zalm of kip (en hier eet ik echt flinke porties!)
* Geen snacks in huis
* Bij lekkere trek gewoon bakje yoghurt.

Het knopje moet gewoon om. En dan kun je t goed volhouden :-) Discipline!
Pluis goed uit bij alles wat je eet wat er precies inzit.. Verzadigde vetten vermijd ik.
  maandag 11 april 2011 @ 13:03:25 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95339246
Het kan sowieso geen kwaad om bij te houden wat ik allemaal naar binnen werk, denk ik.
Resistance is futile.
pi_95339266
Je voeding kan nog beter. Vervang cruesli door havermout. Geen yoghurt meer.
  maandag 11 april 2011 @ 13:08:30 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95339417
Zo streng?
Resistance is futile.
pi_95339841
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:03 schreef boskameel het volgende:
Vind havermout vies helaas ....

En seven, ja, zo streng inderdaad ben ik geweest, het roer moet af en toe om als je ziet dat het echt fout gaat en je gezondheid in het geding komt, zoals bij mij het geval was. Ik ben 15 kilo kwijt
  maandag 11 april 2011 @ 13:49:56 #30
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_95340917
Je hebt geen hulp nodig en weet dondersgoed dat je zelf moet gaan sporten, ieder pondje gaat door het mondje.
  maandag 11 april 2011 @ 13:59:42 #31
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_95341263
Het is op zich niet zo moeilijk. Alles wat bewerkt is schrappen.
Dus ontbijten met melk/havermout/brinta (muesli is vaak gezoet) of 2 eieren (gebakken of gekookt) / volkorenbrood met gezond broodbeleg / volkorenpannenkoekjes
Tussendoortje: rauwkost/fruit/volkorenboterham met gezond broodbeleg/kwark/yoghurt
Lunch: warm eten in de bedrijfskantine kan prima, zeker in Belgie of Duitsland. Wel een beetje oppassen wat je neemt. Zorg ervoor dat het grootste gedeelte van je maaltijd uit groente bestaat (beetje afwisselen) + stukje vis of mager vlees + soepje + rauwkost oid
Tussendoor: zie de ochtend
Avondeten: zie lunch of lichte broodmaaltijd met verse groente

Daarnaast nog minimaal 3x per week sporten en de kilo's vliegen eraf en de spieren erbij.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 11 april 2011 @ 14:00:13 #32
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_95341278
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 13:03 schreef boskameel het volgende:
Waarom geen yoghurt? Ongezoete yoghurt is m.i. prima.
pi_95341892
Neem als ontbijt een bakje griekse yoghurt
voor lunch een salade met ei, tomaat komkommer e.d.
Als diner neem je vlees en groente.

Heb je tussendoor trek, kan je altijd fruit pakken of een gekookt eitje.

Heb je na de maaltijd nog honger, wacht dan eerst 20 minuten. Heb je dan nog steeds honger, neem dan iets van fruit o.i.d.

Laat alle koolhydraten vallen (brood, rijst, pasta, aardappelen, muesli etc....)

Elke dag minimaal 20 - 30 minuten wandelen, veel water drinken..

Laat absoluut de soep staan. Hierin zitten veel zouten, deze houden weet water vast in je lichaam, wat bijdraagt aan het gewicht.

Op deze manier kan je 5 - 10 kilo per maand verliezen, afhankelijk van de hoeveelheid beweging.

Van de zomer dus gewoon in bikini! ;)
  maandag 11 april 2011 @ 14:18:16 #34
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_95341913
Damn meid, een NSFW tag mocht wel ff
  maandag 11 april 2011 @ 14:22:10 #35
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_95342023
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:17 schreef Fok_Patrick het volgende:
Neem als ontbijt een bakje griekse yoghurt
voor lunch een salade met ei, tomaat komkommer e.d.
Als diner neem je vlees en groente.

Heb je tussendoor trek, kan je altijd fruit pakken of een gekookt eitje.

Heb je na de maaltijd nog honger, wacht dan eerst 20 minuten. Heb je dan nog steeds honger, neem dan iets van fruit o.i.d.

Laat alle koolhydraten vallen (brood, rijst, pasta, aardappelen, muesli etc....)

Elke dag minimaal 20 - 30 minuten wandelen, veel water drinken..

Laat absoluut de soep staan. Hierin zitten veel zouten, deze houden weet water vast in je lichaam, wat bijdraagt aan het gewicht.

Op deze manier kan je 5 - 10 kilo per maand verliezen, afhankelijk van de hoeveelheid beweging.

Van de zomer dus gewoon in bikini! ;)
5 - 10 kilo is wel erg veel. Ik denk dat TS het er duurzaam vanaf wil. In mijn soep zit trouwens geen zout. En aangezien TS in Belgie woont is het handiger om lunch en diner om te ruilen. In andere landen dan Nederland wordt over het algemeen tussen de middag 'warm' gegeten.
pi_95342235
omdraaien kan natuurlijk altijd, het gaat meer om de juiste voedingsstoffen.
5 - 10 kilo per maand is niet gek hoor... ikzelf doe er makkelijk 25 per maand (doe intensief aan powerlifting) maar dat vergt erg voor discipline.
  maandag 11 april 2011 @ 14:35:59 #37
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_95342459
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:29 schreef Fok_Patrick het volgende:
omdraaien kan natuurlijk altijd, het gaat meer om de juiste voedingsstoffen.
5 - 10 kilo per maand is niet gek hoor... ikzelf doe er makkelijk 25 per maand (doe intensief aan powerlifting) maar dat vergt erg voor discipline.
Ik ben ruim 2 jaar geleden zelf meer dan10 afgevallen (en heb ze er nog niet aangegeten) en mijn ervaring is dat als je niet intensief aan powerlifting doet je het beter een beetje rustiger aan doet.
pi_95342630
tja.. als je je daar goed bij voelt, moet je dat natuurlijk vooral doen.

Zelf zou ik het leuk vinden als het wat sneller gaat, zodat je deze zomer nog uitgebreid op strand kan liggen.
Een dieet waarmee je een paar kilo per jaar afvalt hou je moeilijker vol dan een maandje doorbijten.
een ander voordeel is dat na 28 - 30 dagen je lichaam gewend raakt aan de verandering. Hierdoor ben je minder snel geneigd na het dieet aan de snacks e.d. te grijpen.
pi_95342704
ehm wat is er mis met soep?

Ja soep uit pakjes en zakjes bevatten veel zout maar zelfgemaakte niet hoor :)

(sowieso moet je als je gezond wilt eten zoveel mogelijk zelf maken vind ik persoonlijk).
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_95342924
Op zich is soep niet slecht, afhankelijk hoe het gemaakt word. Met een vers mergpijpje en veel groente is er niets mis mee, maar als je al blokjes boulion gebruikt, voeg je extra zout toe.
Meer voor het psychische deel van een dieet is het lekker als die 'waterkilo's' er meteen vanaf vallen.
pi_95343014
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:48 schreef Fok_Patrick het volgende:
Op zich is soep niet slecht, afhankelijk hoe het gemaakt word. Met een vers mergpijpje en veel groente is er niets mis mee, maar als je al blokjes boulion gebruikt, voeg je extra zout toe.
Meer voor het psychische deel van een dieet is het lekker als die 'waterkilo's' er meteen vanaf vallen.
er zijn meerdere wegen naar gezonde soep maar goed daar gaat dit topic niet over :P

die waterkilo's verdwijnen ook als iemand gezonder gaat eten en meer gaat drinken natuurlijk. Kan zo 2-3 kilo schelen bij mensen die veel zout eten.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 11 april 2011 @ 15:01:26 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95343331
Wat is iedereen hier streng! Ik wil vooral wat meer bewegen en iets minder eten. Totale aanpassing van mijn eten werkt toch niet. Het probleem is vooral dat ik gestopt ben met bewegen. En nu ga ik eens een gezonde lunch voor mezelf maken. Zalmfiletje. Ik moet van de dokter 4x per week vette vis wegens ernstig vitamine D gebrek. Vanavond een overheerlijke magnetron maaltijd.

:9~
Resistance is futile.
pi_95343399
ernstig vit D gebrek en je krijgt geen pilletjes?

maar goed; salade met vette vis eten en meer de zon in dus wandelen! :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 11 april 2011 @ 15:05:52 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95343503
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:03 schreef DarkElf het volgende:
ernstig vit D gebrek en je krijgt geen pilletjes?

maar goed; salade met vette vis eten en meer de zon in dus wandelen! :)
Ja, ook nog. 4 dikke kletsers per dag. Zeer hoge dosis zei de huisarts. Maar ik ben er doorheen, even nieuwe halen zodirect.
Resistance is futile.
pi_95343512
Stel prioriteiten. Wat wil je het eerst? Gewicht verliezen of stoppen met roken?
Want die twee gaan echt niet samen.
Ik ben nu 6 maanden gestopt met roken en ben in de eerste 5 maanden 3 kilo aangekomen. Nu ben ik weer een beetje op mijn eetgedrag gaan letten en ben ik zo 4 kilo kwijt.
Mijn punt is; Wat is belangrijker voor je?
Dus zeg maar lekker niks, ik luister toch niet!
  maandag 11 april 2011 @ 15:07:40 #46
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_95343565
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:42 schreef DarkElf het volgende:
ehm wat is er mis met soep?

Ja soep uit pakjes en zakjes bevatten veel zout maar zelfgemaakte niet hoor :)

(sowieso moet je als je gezond wilt eten zoveel mogelijk zelf maken vind ik persoonlijk).
:Y
Dus ook geen magnetronmaaltijden, die zijn juist ongezond!
  maandag 11 april 2011 @ 15:13:56 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95343792
quote:
17s.gif Op maandag 11 april 2011 15:07 schreef GotC het volgende:

[..]

:Y
Dus ook geen magnetronmaaltijden, die zijn juist ongezond!
Ik weet dat wel. Maar evengoed bevatten die minder calorieën dan wat je zelf op tafel zet.
Resistance is futile.
  maandag 11 april 2011 @ 15:14:30 #48
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_95343811
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2011 15:13 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik weet dat wel. Maar evengoed bevatten die minder calorieën dan wat je zelf op tafel zet.
Maar meer zout en minder goede voedingsstoffen. Gezond leven gaat niet alleen om de kcal.
  maandag 11 april 2011 @ 15:14:52 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_95343820
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:06 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
Stel prioriteiten. Wat wil je het eerst? Gewicht verliezen of stoppen met roken?
Want die twee gaan echt niet samen.
Ik ben nu 6 maanden gestopt met roken en ben in de eerste 5 maanden 3 kilo aangekomen. Nu ben ik weer een beetje op mijn eetgedrag gaan letten en ben ik zo 4 kilo kwijt.
Mijn punt is; Wat is belangrijker voor je?
Ik wil niet persé gewicht verliezen. Ik wil slanker worden, dat zit 'm niet in kilo's . Als het goed is ga ik spieren kweken dus het zal wel 70 kilo blijven.
Resistance is futile.
pi_95343829
Ik zou niet gaan korten op calorieën. Die hebben we nou eenmaal nodig. Een vrouw hoort 2000 calorieën te eten. Dus niet specifiek daarop korten omdat het toch niet uitmaakt, want dat doet het wel.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')