hele dag actief zijn zodat je ook echt moe bentZ?quote:Op zondag 10 april 2011 23:13 schreef Seven. het volgende:
Oh, nog een doel: 8 uur slaap per nacht. Nu is het probleem alleen, ik werk in wisselende diensten. Vroege dienst is om 6 uur opstaan (en ik ben géén ochtendmens), late dienst is om 17 uur beginnen. Wie advies heeft om tegen 22 uur in slaap te kunnen komen, ook meer dan welkom..
Is dat zonder recept te krijgen?quote:Op zondag 10 april 2011 23:14 schreef Mirjam het volgende:
[..]
hele dag actief zijn zodat je ook echt moe bentZ?
en heb je weleens melatonine geprobeerd?
ik gebruik het, en het werkt prima bij me.
veel mensen die in wisseldiensten werken, gebruiken het en hebben er baat bij
Dat denk ik niet.quote:Op zondag 10 april 2011 23:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Je kan je auto 3 straten verder parkeren, dan heb je qua lopen het effect alsof je met het OV gaat...
yup, van sleepzzz.quote:
Ik hoop dat Kruidvat in België dit ook in het assortiment heeft. Gelijk een doel om naartoe te wandelen, is zeker 20 minuten flink doorwandelen.quote:Op zondag 10 april 2011 23:24 schreef Mirjam het volgende:
[..]
yup, van sleepzzz.
let op, geen melatomatine, maar melatonine.
neem 2/3 tabletjes voor je gaat slapen, ff lekker lezen, en ik word na een half uurtje altijd wel lekker moe
u serious..?quote:Op maandag 11 april 2011 00:21 schreef Seven. het volgende:
OK. Dan nog mijn eetgewoonten:
-Ik snack elke dag, meestal hartig (babybal, van die mini salami worstjes etc etc)
-eten doe ik 2 weken tijdens de middag in de bedrijfskantine (warme maaltijd of soep met broodje)
-dan een week magnetron maaltijden
-ik drink wel redelijk veel cola en van die koude koffie-dingetjes
-koffie altijd met melk en suiker
-en in het weekend maak ik meestal een pan soep waar ik dan het hele weekend op teer
-McDonalds kom ik bij vlagen twee keer per week, dan weer eens maand niet. Cheeseburger en 6 mcnuggets.
Wat is nu een makkelijke manier om te snoeien in het aantal calorieën? Ik dacht namelijk gewoon van alles nog maar driekwart te eten. Ik eet niet super ongezond of zo.
Goeie tip. Doe ik ook zelden. Ook op het lijstje van 'morgen nog aanschaffen'.quote:Op maandag 11 april 2011 00:51 schreef megamandy het volgende:
Water drinken. En ook tijdens het eten veel drinken waardoor je sneller vol raakt.
quote:Op zondag 10 april 2011 22:52 schreef Seven. het volgende:
Verder heb ik een bijzonder lange asscrack, daar stoor ik me wel mateloos aan. Het zal nooit helemaal verdwijnen want het stukje tussen mijn venusheuvel (wat een dom woord) en mijn navel is zeker 5 cm langer dan bij normaal gebouwde mensen, en dat resulteert in een bizar hoge navel
en een lange asscrack. Ik denk dat er aan die asscrack wel iets te doen valt door de boel steviger te maken.
Nou, die navel is nog niet zo heel erg opvallend, ik heb best mooi buikje en supersmalle taille dus dat is niet storend. Aan de achterkant is echter wel storend, vind ik zelf. En ik hoop dus dat ik er toch een paar cm af weet te trainen door simpelweg het principe buitengewone spierontwikkeling toe te passen. Lokale bodybuilding dus. Bovenkant ass vooral.quote:Op maandag 11 april 2011 01:28 schreef APK het volgende:
[..]![]()
![]()
Maar hoe denk je daar iets aan te doen?
Je kunt je navel toch niet naar beneden trainen?
Nee, maar mijn bilnaad wel.quote:
Vind havermout vies helaas ....quote:Op maandag 11 april 2011 13:03 schreef boskameel het volgende:
Je voeding kan nog beter. Vervang cruesli door havermout. Geen yoghurt meer.
Waarom geen yoghurt? Ongezoete yoghurt is m.i. prima.quote:Op maandag 11 april 2011 13:03 schreef boskameel het volgende:
Je voeding kan nog beter. Vervang cruesli door havermout. Geen yoghurt meer.
5 - 10 kilo is wel erg veel. Ik denk dat TS het er duurzaam vanaf wil. In mijn soep zit trouwens geen zout. En aangezien TS in Belgie woont is het handiger om lunch en diner om te ruilen. In andere landen dan Nederland wordt over het algemeen tussen de middag 'warm' gegeten.quote:Op maandag 11 april 2011 14:17 schreef Fok_Patrick het volgende:
Neem als ontbijt een bakje griekse yoghurt
voor lunch een salade met ei, tomaat komkommer e.d.
Als diner neem je vlees en groente.
Heb je tussendoor trek, kan je altijd fruit pakken of een gekookt eitje.
Heb je na de maaltijd nog honger, wacht dan eerst 20 minuten. Heb je dan nog steeds honger, neem dan iets van fruit o.i.d.
Laat alle koolhydraten vallen (brood, rijst, pasta, aardappelen, muesli etc....)
Elke dag minimaal 20 - 30 minuten wandelen, veel water drinken..
Laat absoluut de soep staan. Hierin zitten veel zouten, deze houden weet water vast in je lichaam, wat bijdraagt aan het gewicht.
Op deze manier kan je 5 - 10 kilo per maand verliezen, afhankelijk van de hoeveelheid beweging.
Van de zomer dus gewoon in bikini!
Ik ben ruim 2 jaar geleden zelf meer dan10 afgevallen (en heb ze er nog niet aangegeten) en mijn ervaring is dat als je niet intensief aan powerlifting doet je het beter een beetje rustiger aan doet.quote:Op maandag 11 april 2011 14:29 schreef Fok_Patrick het volgende:
omdraaien kan natuurlijk altijd, het gaat meer om de juiste voedingsstoffen.
5 - 10 kilo per maand is niet gek hoor... ikzelf doe er makkelijk 25 per maand (doe intensief aan powerlifting) maar dat vergt erg voor discipline.
er zijn meerdere wegen naar gezonde soep maar goed daar gaat dit topic niet overquote:Op maandag 11 april 2011 14:48 schreef Fok_Patrick het volgende:
Op zich is soep niet slecht, afhankelijk hoe het gemaakt word. Met een vers mergpijpje en veel groente is er niets mis mee, maar als je al blokjes boulion gebruikt, voeg je extra zout toe.
Meer voor het psychische deel van een dieet is het lekker als die 'waterkilo's' er meteen vanaf vallen.
Ja, ook nog. 4 dikke kletsers per dag. Zeer hoge dosis zei de huisarts. Maar ik ben er doorheen, even nieuwe halen zodirect.quote:Op maandag 11 april 2011 15:03 schreef DarkElf het volgende:
ernstig vit D gebrek en je krijgt geen pilletjes?
maar goed; salade met vette vis eten en meer de zon in dus wandelen!
quote:Op maandag 11 april 2011 14:42 schreef DarkElf het volgende:
ehm wat is er mis met soep?
Ja soep uit pakjes en zakjes bevatten veel zout maar zelfgemaakte niet hoor
(sowieso moet je als je gezond wilt eten zoveel mogelijk zelf maken vind ik persoonlijk).
Ik weet dat wel. Maar evengoed bevatten die minder calorieën dan wat je zelf op tafel zet.quote:Op maandag 11 april 2011 15:07 schreef GotC het volgende:
[..]
Dus ook geen magnetronmaaltijden, die zijn juist ongezond!
Maar meer zout en minder goede voedingsstoffen. Gezond leven gaat niet alleen om de kcal.quote:Op maandag 11 april 2011 15:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik weet dat wel. Maar evengoed bevatten die minder calorieën dan wat je zelf op tafel zet.
Ik wil niet persé gewicht verliezen. Ik wil slanker worden, dat zit 'm niet in kilo's . Als het goed is ga ik spieren kweken dus het zal wel 70 kilo blijven.quote:Op maandag 11 april 2011 15:06 schreef Isdezenaamalbezet het volgende:
Stel prioriteiten. Wat wil je het eerst? Gewicht verliezen of stoppen met roken?
Want die twee gaan echt niet samen.
Ik ben nu 6 maanden gestopt met roken en ben in de eerste 5 maanden 3 kilo aangekomen. Nu ben ik weer een beetje op mijn eetgedrag gaan letten en ben ik zo 4 kilo kwijt.
Mijn punt is; Wat is belangrijker voor je?
quote:Op maandag 11 april 2011 15:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik weet dat wel. Maar evengoed bevatten die minder calorieën dan wat je zelf op tafel zet.
En daarbij vaak veel verzadigd vet.quote:Op maandag 11 april 2011 15:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Maar meer zout en minder goede voedingsstoffen. Gezond leven gaat niet alleen om de kcal.
Ik ben een zoutjunk.quote:Op maandag 11 april 2011 15:15 schreef DarkElf het volgende:
[..]
kant en klaar maaltijden bevatten veel zout en andere spullen die je helemaal niet nodig hebt.Als je zelf je eten maakt weet je iig wat er in zit en je hebt controle over hoeveel zout je binnenkrijgt.
maar goed wat miep je dan over je eetpatroon als je t eigenlijk prima vindt zo?quote:
Die 2000 kcal is ook maar een veel te algemene richtlijn. Beter reken je je caloriebehoefte uit.quote:Opmaandag 11 april 2011 15:15 schreef Tamashii het volgende:
Ik zou niet gaan korten op calorieën. Die hebben we nou eenmaal nodig. Een vrouw hoort 2000 calorieën te eten. Dus niet specifiek daarop korten omdat het toch niet uitmaakt, want dat doet het wel.
Hoe bereken je je caloriebehoefte eigenlijk?quote:Op maandag 11 april 2011 17:06 schreef fathank het volgende:
[..]
Die 2000 kcal is ook maar een veel te algemene richtlijn. Beter reken je je caloriebehoefte uit.
En neem http://forum.dutchbodybuilding.com/f75/ hier eens een kijkje. Is een hoop informatie beschikbaar. Je zult toch echt gezonder moeten gaan eten en meer bewegen om wat centimeters kwijt te raken. Overigens is alleen je gewicht geen goede graadmeter. Je vetpercentage is net zo van belang en meet de omtrek van je benen + buik. Het kan prima zijn dat je zwaarder wordt, maar er toch strakker uitziet. Spiermassa is immers zwaarder dan vet.
Juist. Als het met tegenzin is allemaal, dan werkt dat voor mij juist averechts.quote:Op maandag 11 april 2011 15:55 schreef Tamashii het volgende:
Ja begrijp wel dat je stapje voor stapje wilt. Vind ook dat wat hier aangekaart word, veelste slecht is. Je moet niet alles in een keer doen. Eerst beginnen met 1 of 2 dagen per week zelf koken en dan zie je wel. Je moet ook geen dingen doen die je niet wilt, want dan hou je ze na een maand toch niet meer vol
http://tinyurl.com/4ye5z7yquote:Op maandag 11 april 2011 17:46 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe bereken je je caloriebehoefte eigenlijk?
Dat dus. Gewoon trainen en vreten.quote:Op maandag 11 april 2011 17:06 schreef fathank het volgende:
[..]
Die 2000 kcal is ook maar een veel te algemene richtlijn. Beter reken je je caloriebehoefte uit.
En neem http://forum.dutchbodybuilding.com/f75/ hier eens een kijkje. Is een hoop informatie beschikbaar. Je zult toch echt gezonder moeten gaan eten en meer bewegen om wat centimeters kwijt te raken. Overigens is alleen je gewicht geen goede graadmeter. Je vetpercentage is net zo van belang en meet de omtrek van je benen + buik. Het kan prima zijn dat je zwaarder wordt, maar er toch strakker uitziet. Spiermassa is immers zwaarder dan vet.
1870 is voor onderhoud, voor verbranding moet ik dus lager gaan, maar da's ook afhankelijk van hoeveel je beweegt toch.quote:Op maandag 11 april 2011 22:07 schreef Tinkepink het volgende:
Gaan jullie uit van BMR of onderhoudsniveau? Het lijkt me zo weinig gezien jullie leeftijd.
http://www.giantpt.com/vo(...)caloriebehoefte.htmlquote:Op maandag 11 april 2011 22:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
1870 is voor onderhoud, voor verbranding moet ik dus lager gaan, maar da's ook afhankelijk van hoeveel je beweegt toch.
Wat vreemd, bij de meeste mensen werkt tegenzin prima.quote:Op maandag 11 april 2011 17:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Juist. Als het met tegenzin is allemaal, dan werkt dat voor mij juist averechts.
Heb je die foto's daar gezien?quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:38 schreef Seven. het volgende:
Ik hou eigenlijk wel van heel gespierd.. Ik wil ook wel graag krachttraining gaan doen, veel effectiever dan beetje cardiotraining.
En probeer anders eens lunges? Mijn zusje heeft me dat eens laten doen met een barbell. My god, wat een hell was dat., voel je echt in je ass. Ik laat die hele tussenfase van met gewichtjes lekker voor wat het is als ik dat weer eens doe. Moet alleen een keer zo'n bar aanschaffen dan. Of sportschool.
En het is weer april hoor, 5 minuten geleden dikke hagel, nu stralend zonnetje. Niet erg motiverend om te gaan wandelen.
Nee, maar je moet ook niet overdrijven en gewoon de focus juist leggen. Bij mij is dat dus ass. Benen, armen en borst, buik zou ik niet echt zwaar trainen. Hoewel, ik hou wel van beetje spierballen bij een chick.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:43 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Heb je die foto's daar gezien?Het zijn bijna geen vrouwen meer joh.
quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:57 schreef .ZilveR. het volgende:
Ff volgen dit aangezien ik de 60kg grens heb overschreden
Ik ben maar 1.60m, dus 60 kg staat mij al best mollig, wil niet perse afvallen, maar ik wil ook niet op deze manier doorvretenquote:Op dinsdag 12 april 2011 15:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
. Hoe lang ben je?
![]()
Net 45 min gewandeld. Plantjes gekocht als beloning (wilde eerst chocola maar dat mag niet meer).
En nog een goede reden om te gaan wandelen, er ligt een pakketje op het postkantoor, zal wel half uurtje zijn.
Je moet ook een beetje tussen de regels doorlezen daar. Voordat je zon lichaam hebt als ze daar aanbidden ben je jare verder. Lees je daar eens in over oefeningen en voedingspatronen en hoe het menselijk lichaam werkt. Feit is dat daar heel veel kennis aanwezig is op dat gebied en dat ze je daar van uitstekende adviezen kunnen voorzien. En dan kun je wel lekker eigenwijs zeggen dat is niks voor mij maar als je jezelf niet fatsoenlijk inleest en de bnodigde kennis niet hebt zal het nooit wat worden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:33 schreef Tamashii het volgende:
Ik heb gister trouwens ook die oefening gedaan die hier in het topic stond. Ik voelde het wel. Vooral in mijn onderbenen. Klopt dat? Want had ook het gevoel dat ik het fout deed. Sowieso elke dag fiets of wandel ik wel.
En nee, dat bodybuilders forum voor vrouwen is echt niks voor mij en ik denk ook niks voor Seven. Als ik die vrouwen zie en wat zij aanbidden. Hele gespierde vrouwen in een raar pak en hakken, nhee wtf dat staat bij mij ver van mooiheid.
Ja, maar kun je je voorstellen dat wij vethompjes ons daar niet zo thuisvoelen?quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:19 schreef fathank het volgende:
[..]
Je moet ook een beetje tussen de regels doorlezen daar. Voordat je zon lichaam hebt als ze daar aanbidden ben je jare verder. Lees je daar eens in over oefeningen en voedingspatronen en hoe het menselijk lichaam werkt. Feit is dat daar heel veel kennis aanwezig is op dat gebied en dat ze je daar van uitstekende adviezen kunnen voorzien. En dan kun je wel lekker eigenwijs zeggen dat is niks voor mij maar als je jezelf niet fatsoenlijk inleest en de bnodigde kennis niet hebt zal het nooit wat worden.
Alleen kcal zijn niet interessant. De verhouding tussen koolhydraten, eiwitten en vetten zijn veel belangrijker. Ga je inlezen, doe er wat moeite voor en laat de cola, chocomel, koude koffie en zoute stokjes ondertussen staan.quote:Op dinsdag 12 april 2011 18:42 schreef Seven. het volgende:
Vandaag tot dusver:
handjevol zoute stokjes
bakje yoghurt met meloen
weer zo'n koude koffie
half blikje cola (was nog over van gisteren)
pakje chocolademelk
2 koffie met melk
2 yakult
griekse salade (maar de sla en komkommer achterwege gelaten wegens zand en drab), olijf, feta, paprika
magnetron lasagna met zalm (600 kcal)
halve fles spa blauw (gisteren ook al)![]()
Een uur en 15 minuten gewandeld.
Ja OK, ik koop het niet meer maar wat nog in de koelkast staat moet wel op (deze week).quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:02 schreef fathank het volgende:
[..]
Alleen kcal zijn niet interessant. De verhouding tussen koolhydraten, eiwitten en vetten zijn veel belangrijker. Ga je inlezen, doe er wat moeite voor en laat de cola, chocomel, koude koffie en zoute stokjes ondertussen staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |