Wat kan hij leegtrekken? Je slaapkamer?quote:Wat moet je met zoiets? Ik heb hem weer online gezet, maar ben bang om het geld terug te storten. Dan is er contact over en weer en kan hij hem misschien leegtrekken.
Je zet er toch gewoon bij "terugstorting ongewenste betaling", dan wordt-ie echt niet opnieuw teruggeboekt.quote:Op zondag 10 april 2011 20:16 schreef eRKa het volgende:
Nou, als die starting niet gedekt is. Afkomstig uit dubieuze transactie, en ik stort het terug dan kan de eerste storting later weer terug gehaald worden.
Hoezo, heb je het via een automatische incasso gekregen dan?quote:Op zondag 10 april 2011 20:16 schreef eRKa het volgende:
Nou, als die storting niet gedekt is. Afkomstig uit dubieuze transactie, en ik stort het terug dan kan de eerste storting later weer terug gehaald worden.
Het gaat dan maar om 300euro, maar evengoed zonde.
Kan idd, als iemand met een cheque oid. had betaalt bij z'n bank.quote:Op zondag 10 april 2011 20:45 schreef eRKa het volgende:
Nee, werd gewoon gestort. Maar als de storting op mijn rekening niet gedekt is, dan kan die ook terug gehaald worden. Dan maak ik die 300euro terug over, witgewassen dus, en de eerste storting wordt teruggehaald want niet gedekt. Schijnt wel te kunnen.
Hoe bedoel je, niet gedekt... Je kunt alleen geld overmaken als je geld hebt (of rood kunt staan). Een gewone overschrijving kan niet teruggeboekt of gestorneerd worden.quote:Op zondag 10 april 2011 20:45 schreef eRKa het volgende:
Nee, werd gewoon gestort. Maar als de storting op mijn rekening niet gedekt is, dan kan die ook terug gehaald worden. Dan maak ik die 300euro terug over, witgewassen dus, en de eerste storting wordt teruggehaald want niet gedekt. Schijnt wel te kunnen.
Nou, drugsdealer zet geld op zijn rekening. Dat geld is illegaal verkregen, maar wordt overgeschreven naar mijn rekening. Achteraf komt aan het licht dat drugsgeld is overgeschreven. De bank kan het dan terughalen, heb ik gehoord.quote:Op zondag 10 april 2011 20:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, niet gedekt... Je kunt alleen geld overmaken als je geld hebt (of rood kunt staan). Een gewone overschrijving kan niet teruggeboekt of gestorneerd worden.
Heb je daar bronnen van? Banken halen namelijk niet zomaar geld terug...quote:Op zondag 10 april 2011 21:07 schreef eRKa het volgende:
[..]
Nou, drugsdealer zet geld op zijn rekening. Dat geld is illegaal verkregen, maar wordt overgeschreven naar mijn rekening. Achteraf komt aan het licht dat drugsgeld is overgeschreven. De bank kan het dan terughalen, heb ik gehoord.
Je kijkt teveel films.quote:Op zondag 10 april 2011 21:07 schreef eRKa het volgende:
[..]
Nou, drugsdealer zet geld op zijn rekening. Dat geld is illegaal verkregen, maar wordt overgeschreven naar mijn rekening. Achteraf komt aan het licht dat drugsgeld is overgeschreven. De bank kan het dan terughalen, heb ik gehoord.
http://www.fraudwatchers.org/forums/showthread.php?t=270quote:Op zondag 10 april 2011 21:12 schreef Sjeen het volgende:
Heb je daar bronnen van? Banken halen namelijk niet zomaar geld terug...
2005 in de VS... Betalen met cheques kun je hier al eeuwen niet meer.quote:Op zondag 10 april 2011 21:17 schreef _Arthur het volgende:
[..]
http://www.fraudwatchers.org/forums/showthread.php?t=270
Jawel hoor. Maar niet binnen Nederlandquote:Op zondag 10 april 2011 21:26 schreef Sjeen het volgende:
[..]
2005 in de VS... Betalen met cheques kun je hier al eeuwen niet meer.
Dit..quote:Op maandag 11 april 2011 00:54 schreef Strugglemaster het volgende:
Geld houden, spullen opnieuw verkopen.
Ik kan me niet voorstellen dat zo'n klap een ongelukje is, en hij had een treeplank op zijn busje. Veel schade zal er dus niet aan zijn, was ook een ouder barreltje.quote:Op maandag 11 april 2011 19:58 schreef Barcaconia het volgende:
Hij rijdt dus zijn bumper expres krom om jou te vervelen?
En heeft hij serieus een fles fanta en een glas van je gejat?![]()
![]()
?quote:Op maandag 11 april 2011 20:03 schreef eRKa het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat zo'n klap een ongelukje is, en hij had een treeplank op zijn busje. Veel schade zal er dus niet aan zijn, was ook een ouder barreltje.
En die fles Fanta en het glas is dus nergens meer te vinden. Ik ben weer thuis(was alleen een calamiteitje oplossen), en weet precies waar ik fles+glas heb gezet. In de hele tent is het niet meer te vinden. Dus ja, hij heeft glas+fles meegekaapt. Zielig
Hier komt de gemeente foto's maken en brieven in de bus gooien, of je de dader kent. Tijdje later staat er dan een nieuwe paal. Ik heb het al doorgegeven, dus deze kan bezoek verwachten. Als het een ongelukje is, dan laten fatsoenlijke mensen een briefje achter.quote:Op maandag 11 april 2011 19:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat is geen 30 graden scheef... De paal hier voor de deur staat pas echt 30 graden scheef!
Maar de gemeente komt niet verder dan er een sticker op plakken en een brief in de bus gooien of je weet wie het gedaan heeft... Aan de krassen te zien zijn er 200 mensen tegenaangereden ...
De nieuwe paal hier zal wel lang duren, het zijn hele slappe dunne maar vooral hele dure paaltjes, het schijnt dat hier ooit een of andere ambtenaar woonde, die speciale palen in z'n eigen straat wou... Corruptie ten topquote:Op maandag 11 april 2011 20:07 schreef eRKa het volgende:
[..]
Hier komt de gemeente foto's maken en brieven in de bus gooien, of je de dader kent. Tijdje later staat er dan een nieuwe paal.
Nee, ik heb hem geholpen met demonteren en inladen. Ondertussen ging mij werktelefoon en hebben we snel alles op de oprit gezet. Misschien heeft hij onder mijn telefoontje die fles meegenomen, ik heb het niet zien gebeuren.quote:Op maandag 11 april 2011 20:05 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
?
Je had je deur opengelaten en hem alleen in je huis?
Gewoon, handtekening achterlaten. Hij heeft me 2 weken met de zooi laten zitten en ik heb flink op hem in moeten praten dat hij het kwam halen. Uiteindelijk dreigen alles buiten te zetten deed het hem. Was geen vriendelijke afloop, ben ik niet gewend (misschien ben ik wel te bleu). Van alle deals op MP heb ik altijd een goed gevoel overgehouden. Een van de mensen waar ik mee gehandeld heb, daar kom ik zelfs bij op de verjaardag. Het gaat dus eigenlijk altijd goed. Als het dan eens tegenzit, dan hakt het er meer in.quote:Op maandag 11 april 2011 20:10 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Hoef je opzich niet zo hard voor te rijden voor zon deukje..
Waarom zou die kerel wraak willen nemen op je?
een briefje achterlaten op een lantaarnpaal? waar begin je dan mee? beste burgemeester?quote:Op maandag 11 april 2011 20:07 schreef eRKa het volgende:
[..]
Hier komt de gemeente foto's maken en brieven in de bus gooien, of je de dader kent. Tijdje later staat er dan een nieuwe paal. Ik heb het al doorgegeven, dus deze kan bezoek verwachten. Als het een ongelukje is, dan laten fatsoenlijke mensen een briefje achter.
Hoezo zou jij ervoor moeten opdraaien dan? Is toch gemeentewerk?quote:Op zondag 17 april 2011 17:43 schreef eRKa het volgende:
Hoe wantrouwend? De buurvrouw heeft het zien gebeuren, dus staat 100% vast dat die MP koper het gedaan heeft. Hij keek alleen even of hijzelf geen schade had en was snel verdwenen. Vind niet dat ik moet opdraaien voor de schade die hij veroorzaakt heeft.
En daarna bekaf natuurlijk...quote:Op zondag 17 april 2011 17:24 schreef eRKa het volgende:
Maandagavond gemeld. donderdagmiddag kwam een medewerker van Imtech foto's maken. Vrijdagochtend waren 4! man bezig om een nieuwe paal te zetten. Adres van MP koper doorgegeven als veroorzaker, het is namelijk gezien door de buurvrouw dat hij de paal goed heeft geraakt.
Ik denk dat je in dat soort gevallen niet aan 300 euro moet denkenquote:Op zondag 10 april 2011 21:07 schreef eRKa het volgende:
[..]
omg wat ben jij een klikspaanquote:Op zondag 17 april 2011 17:43 schreef eRKa het volgende:
Hoe wantrouwend? De buurvrouw heeft het zien gebeuren, dus staat 100% vast dat die MP koper het gedaan heeft. Hij keek alleen even of hijzelf geen schade had en was snel verdwenen. Vind niet dat ik moet opdraaien voor de schade die hij veroorzaakt heeft.
Doorrijden na een aanrijding is een misdrijf. Ik weet alleen niet wat je dan wel zou moeten doen: je eigen schadeformulier invullen? Er is geen tegenpartij bereikbaar...quote:Op zondag 17 april 2011 19:15 schreef tuintegel het volgende:
Ik heb nog geen paaltje geraakt , maar mocht het mij gebeuren dan is een briefje op de paal plakken niet het eerste wat in mij opkomt ..
Dat is verplicht, dus ik hoop dat je het bent...quote:Ben je als bestuurder trouwens niet verzekerd voor dit soort "ongelukjes"?
aanrijdingquote:Op zondag 17 april 2011 20:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Doorrijden na een aanrijding is een misdrijf. Ik weet alleen niet wat je dan wel zou moeten doen: je eigen schadeformulier invullen? Er is geen tegenpartij bereikbaar...
[..]
Dat is verplicht, dus ik hoop dat je het bent...
Nou als degene die het gedaan heeft niet bekend is, dan wordt het uit de algemene middelen betaald.quote:Op zondag 17 april 2011 19:55 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
omg wat ben jij een klikspaan
en hoezo zou jij die lantaarnpaal moeten betalen?
Die man zal ook wel begrijpen dat TS hem verlinkt heeft.quote:Op zondag 17 april 2011 20:52 schreef klipper het volgende:
[..]
Nou als degene die het gedaan heeft niet bekend is, dan wordt het uit de algemene middelen betaald.
Dus ja dan betaal je er als inwoner aan mee, weliswaar afhankelijk van hoeveel belastingplichtigen er wonen praat je toch over een centenkwestie tot enkele euro's.
Dat buiten kijf, of je je druk moet maken om een paar centen of je gezondheid.....quote:Op zondag 17 april 2011 22:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Die man zal ook wel begrijpen dat TS hem verlinkt heeft.
TS zal dus alsnog duur uit zijn voor de rekening van de glaszetter.
Of de rekening van het ziekenhuis, zo je wilt.
Precies. Ik snap TS niet.quote:Op zondag 17 april 2011 23:35 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat buiten kijf, of je je druk moet maken om een paar centen of je gezondheid.....
En toch kan ik je uit ervaring vertellen dat je gewoon een boete voor 'doorrijden na een aanrijding' krijgt als je een lantaarnpaal raakt en niet direct de politie belt om 't te melden.. Was een jaar of 5/6 geleden toch bijna 300 euro. Was overigens door zo'n zelfde NSB-er als TS: Ik raak per ongeluk zo'n paal met achteruitrijden, maar had geen idee wat ik zou moeten doen. Dus ik ga maar naar huis, om enkele dagen later van de politie te horen dat een buurtbewoner me daar heeft gezien en m'n kenteken heeft doorgegeven.quote:Op zondag 17 april 2011 20:10 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
aanrijding
[zelfstandig naamwoord] een botsing tussen voertuigen
vb:door de aanrijding zit de auto helemaal in elkaar
Grote kans van wel als ie echt zo onguur is als jij zegt/denkt.quote:Op maandag 18 april 2011 07:02 schreef eRKa het volgende:
Voor represailles ben ik niet bang, de koper woont 300km van mij weg. Kleine kans dat hij komt om verhaal te halen.
Hoe zou ik 't vinden als iemand de lantaarnpaal voor m'n deur raakte?quote:Op maandag 18 april 2011 16:49 schreef eRKa het volgende:
Geen idee wat je zou moeten doen? Hetzelfde wat je zou doen als je je auto gedeukt aantreft op een parkeerplaats: je verzekering bellen. Kijk, ongelukjes kunnen gebeuren, maar dan meld je dat toch even? Anders de politie bellen op 09008844. Hoe zou jij het vinden als het jou gebeurde?
En dat is waar jouw fictieve situatie verschilt met de realiteit zoals geschetst in dit topic. Maar je geeft dus tevens aan dat als dit wel het geval is (cq. met opzet), je wel het kenteken door zou geven, ofwel je steunt de (re)actie van erka. Hulde!quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:27 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Hoe zou ik 't vinden als iemand de lantaarnpaal voor m'n deur raakte?
Mij zou 't niet boeien, het is immers niet mijn lantaarnpaal. En zolang 't dan per ongeluk gebeurd ga ik echt niet als een nsb-er het kenteken aan de politie doorgeven. Dan bel ik gewoon de gemeente dat iemand de lantaarnpaal voor m'n deur scheef gereden heeft, maar dat ik verder niet weet wie.
quote:Op maandag 11 april 2011 20:14 schreef eRKa het volgende:
[..]
Een van de mensen waar ik mee gehandeld heb, daar kom ik zelfs bij op de verjaardag.
Waarmee je er dus inderdaad vanuit gaat dat die koper met opzet een willekeurige lantaarnpaal omver heeft gereden om TS een loer te draaien. Om eerlijk te zijn klinkt dit mij meer in de oren als een variant op "ik ben heel belangrijk en dus zal het wel gedaan zijn om mij te pakken".quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:35 schreef Ebbao het volgende:
[..]
En dat is waar jouw fictieve situatie verschilt met de realiteit zoals geschetst in dit topic. Maar je geeft dus tevens aan dat als dit wel het geval is (cq. met opzet), je wel het kenteken door zou geven, ofwel je steunt de (re)actie van erka. Hulde!
Ja, dat was al bekend toch? Of heb ik dat verkeerd geïnterpreteerdquote:Op dinsdag 19 april 2011 10:27 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Waarmee je er dus inderdaad vanuit gaat dat die koper met opzet een willekeurige lantaarnpaal omver heeft gereden om TS een loer te draaien. Om eerlijk te zijn klinkt dit mij meer in de oren als een variant op "ik ben heel belangrijk en dus zal het wel gedaan zijn om mij te pakken".
hoe kun je dat nou zggen.. ja, misschien is meneer hard achteruit tegen een paal gereden, maar dat hoeft het nog niet expres te maken. Ik ben ook weleens hard achteruit gereden omdat ik zeker wist dat er neits stond. Er stond dus wel een autoquote:Op dinsdag 19 april 2011 10:35 schreef Ebbao het volgende:
[..]
Ja, dat was al bekend toch? Of heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd
Nouja, dat is wat TS zegt. Ik vind sbientjes reactie hierboven namelijk ook prima passen. Weten wij veel, ik kan er alleen niet bij dat deze man het per sé expres gedaan zou moeten hebben. Vind ik een vrij boute aanname, eigenlijk.quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:35 schreef Ebbao het volgende:
[..]
Ja, dat was al bekend toch? Of heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd
Nouja, men kan natuurlijk met opzet ergens tegenaan rijden, dat dit bij jou niet het geval was betekent niet dat het nog nooit gebeurd is. De waarneming hiervan kan idd subjectiviteit bevatten, dat ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:44 schreef sbientje het volgende:
[..]
hoe kun je dat nou zggen.. ja, misschien is meneer hard achteruit tegen een paal gereden, maar dat hoeft het nog niet expres te maken. Ik ben ook weleens hard achteruit gereden omdat ik zeker wist dat er neits stond. Er stond dus wel een auto
Nee, ik ook niet. Maar het gewoon negeren en doorrijden is het andere uiterste. Ik had toch wel bij a,b of c geïnformeerd.quote:Ik wist voor dit topic ook niet dat je voor een lantaarnpaal de politie moest bellen eerlijk gezegd..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:58 schreef Ebbao het volgende:
[..]
Nouja, men kan natuurlijk met opzet ergens tegenaan rijden, dat dit bij jou niet het geval was betekent niet dat het nog nooit gebeurd is. De waarneming hiervan kan idd subjectiviteit bevatten, dat ben ik met je eens.
Even voor de duidelijkheid: ik zie het nut er ook niet van om met opzet een lantaarnpaal aan te rijden hoorEn al helemaal niet om iemand anders een hak te zetten
Maar nogmaals, ik dacht dat dit al als feit beschreven stond in dit topic.
[..]
Nee, ik ook niet. Maar het gewoon negeren en doorrijden is het andere uiterste. Ik had toch wel bij a,b of c geïnformeerd.oh nee, ik zeg ook niet dat mijn verhaal bewijst dat je niet expres tegen een paal aan kan rijden. Dat kan zeker wel, maar tenzij meneer uit het raam hing en "NET GOED! Dat zal ze leren!" riepSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lijkt het me moeilijk om te zeggen dat het expres was.
Ik denk dat ik overigens ook wel geinformeerd zou hebben ja, maar ik was daar niet blijven staan en wachten op de politie oid..Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
Ik heb nergens echt bewijs gezien dat mij ervan overtuigd dat 't opzettelijk gebeurde.. Als je zoiets met opzet doet, dan neem je daarna niet nog even de tijd om uit te stappen en te kijken of je zelf schade hebt. Dan maak je gewoon dat je wegkomt, lijkt mij.quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:35 schreef Ebbao het volgende:
[..]
En dat is waar jouw fictieve situatie verschilt met de realiteit zoals geschetst in dit topic. Maar je geeft dus tevens aan dat als dit wel het geval is (cq. met opzet), je wel het kenteken door zou geven, ofwel je steunt de (re)actie van erka. Hulde!
Ik woon op 2 plaatsen, zonder uitleg.quote:Op dinsdag 19 april 2011 10:33 schreef Lienekien het volgende:
Hé, eRKa. Jij woonde toch in een appartementengebouw? Die foto's van die lantaarnpaal lijken me gemaakt in een straat met rijtjeshuizen.
quote:Op donderdag 21 april 2011 10:06 schreef MutedFaith het volgende:
Een foto van de vermoedelijke dader gemaild?
Jezus.. Wanneer verhuis je terug naar de USSR?
Ok, nu ben je gewoon echt aan het trollenquote:Op woensdag 20 april 2011 22:30 schreef eRKa het volgende:
Zal maar vast een hekwerk voor het raam laten zetten, voelt vertrouwd.
dus jij maakt van iedereen met wie je handelt ff een foto van zijn nummerbord? Wat een dom trolltopic van een sneu figuurquote:Op donderdag 21 april 2011 21:44 schreef eRKa het volgende:
Hoezo trollen?
Ik maak een grapje omdat klipper over proefverlof begint, en dan is het trollen? Misschien hebben wij een ander gevoel voor humor (of jij helemaal geen).
Ik heb overigens alleen een foto gemaakt van het nummerbord van zijn busje.
Nouuuwwww, die vent die in huis kwam, die vertrouwde ik niet. En achteraf maar goed ook dus. Nou staat er wel al een nieuwe paal en dat was er ook gekomen zonder mijn foto en uitleg. Maar het wil er bij mij niet in, dat als je een ongelukje hebt, dat je dan doet alsof je van niks weet en met de noorderzon vertrekt. Hij had me makkelijk zat even kunnen bellen, of een briefje achterlaten.quote:Op vrijdag 22 april 2011 00:05 schreef sbientje het volgende:
waarom maak je vooraf een foto van het nummerbord van iemands busje dan?
Omdat MP :xquote:Op vrijdag 22 april 2011 00:05 schreef sbientje het volgende:
waarom maak je vooraf een foto van het nummerbord van iemands busje dan?
quote:Op zondag 17 april 2011 22:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Die man zal ook wel begrijpen dat TS hem verlinkt heeft.
TS zal dus alsnog duur uit zijn voor de rekening van de glaszetter.
Of de rekening van het ziekenhuis, zo je wilt.
Hoezo, ben jij eigenaar van die paal?quote:Op vrijdag 22 april 2011 06:27 schreef eRKa het volgende:
[..]
Nouuuwwww, die vent die in huis kwam, die vertrouwde ik niet. En achteraf maar goed ook dus. Nou staat er wel al een nieuwe paal en dat was er ook gekomen zonder mijn foto en uitleg. Maar het wil er bij mij niet in, dat als je een ongelukje hebt, dat je dan doet alsof je van niks weet en met de noorderzon vertrekt. Hij had me makkelijk zat even kunnen bellen, of een briefje achterlaten.
De gemeente zal het hebben voorgeschoten, achteraf gaan ze de schade verhalen bij de dader.quote:Op zondag 1 mei 2011 22:02 schreef eRKa het volgende:
Nee, geen update en ik leef nog. Niks meer van gehoord, behalve dat de schade afhandelaar belde. Of ik meerdere gegevens had; heb ze toen NAW+nummerbord gestuurd. Daar staan we nu. Er staat een nieuwe mast, dus het is weer in orde. Alleen jammer dat de gemeente dit betaald heeft, en niet de verzekering van degene die het veroorzaakt heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |