Bedankt voor je reactie, maar het is nog steeds niet goed. In het achterhoofd houden dat het antwoord: -4 of 7 moet zijn, komt deze berekening niet uit.quote:Op dinsdag 19 april 2011 09:55 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je wilt een kwadratische vergelijking oplossen?
[ afbeelding ]
Ik zou eerst gezamelijke factoren wegdelen; hier is dat 2, dan krijg je
[ afbeelding ]
Dan haal je de 8 naar de andere kant, en krijg je
[ afbeelding ]
Nu kun je de ABC formule er op loslaten, met A=1, B=-3, C=-16 (mintekens niet vergeten!):
[ afbeelding ]
Zou zelf wel ff narekenen op rekenfouten
Je had natuurlijk ook gelijk de ABC formule op
[ afbeelding ]
kunnen loslaten (haken uitwerken, en de 16 naar links halen). Het eindantwoord is dan hetzelfde, zoals je zelf kunt checken.
bedoel je met 2(x2-3x-24) soms 2^(x2-3x-24)?quote:Op vrijdag 22 april 2011 11:27 schreef Self-Catering het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie, maar het is nog steeds niet goed. In het achterhoofd houden dat het antwoord: -4 of 7 moet zijn, komt deze berekening niet uit.
Ik had het volgende nog geprobeerd:
2(x2-3x-24)=16
2(x2-3x-10)=2^4
x2-3x-10=^4
En dan ABC....?
2^(x2-3x-24)=16quote:Op vrijdag 22 april 2011 11:33 schreef thenxero het volgende:
[..]
bedoel je met 2(x2-3x-24) soms 2^(x2-3x-24)?
Ok, je had de functie al herleid totquote:
Hey nog bedankt, ik heb hem vandaag gehaald bij de biebquote:Op zaterdag 19 maart 2011 21:32 schreef thabit het volgende:
[..]
Er zijn legio boeken over getaltheorie geschreven, op alle mogelijke niveaus. Misschien is "Getaltheorie voor beginners" van Frits Beukers iets voor je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |