Er is wel een heel verschil tussen zachte of harde lenzen, je kan idd het risico lopen dat zachte lenzen je hoornvlies te erg beschadigd tot zo'n punt dat je inderdaad geen lenzen meer kunt dragenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:15 schreef Deceit het volgende:
Ik zeg niet doen
De een kan er tien jaar mee doen, de ander heel zijn leven
Is niet van te voren te zeggen/meten
Bij mij zijn er adertjes in me hoornvlies gegroeid door die lenzen! Had zachte maandlenzen, maar na 6 jaar mocht ik ze dus niet meer in!
Me ogen gelaserd en perfect!
Dus ik raad aan: Ogen laten laseren!
Vaatingroei komt altijd in min of meerdere mate voor bij lenzendragers. Als je frequent je lenzen te lang draagt kan het inderdaad dermate erg worden dat je geen lenzen meer mag dragen. Verder is het een traagproces, controle om de 6 maanden en dan kunnen ze gelijk zie nof het misschien verstandiger is om je lenzen korter te dragen, of meer zuurstofdoorlatende lenzen te geven.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:15 schreef Deceit het volgende:
Ik zeg niet doen
De een kan er tien jaar mee doen, de ander heel zijn leven
Is niet van te voren te zeggen/meten
Bij mij zijn er adertjes in me hoornvlies gegroeid door die lenzen! Had zachte maandlenzen, maar na 6 jaar mocht ik ze dus niet meer in!
Me ogen gelaserd en perfect!
Dus ik raad aan: Ogen laten laseren!
Aan laseren zitten genoeg risico's verbonden om er vanaf te zienquote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:12 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Er is wel een heel verschil tussen zachte of harde lenzen, je kan idd het risico lopen dat zachte lenzen je hoornvlies te erg beschadigd tot zo'n punt dat je inderdaad geen lenzen meer kunt dragen
Bij harde lenzen heb je dit niet zo snel, plus ze zijn vaak overall een stuk goedkoper.
En sommige mensen hebben niet in 1 keer een klap geld om ogen te laten laseren, anders zou iedereen dat wel doen gok ik
Ja, ik ben ook nog heel erg aan het twijfelen, als ik het geld al had. Iedereen doet er wel heel makkelijk over maar er zitten idd nog genoeg risico's aan. Mijn vader loopt bij een oogarts en vraagt af en toe hoe het daarmee staat, die oogarts draagt nog gewoon een bril btw XD en zegt ook dat ze eerder lensimplantaten zou nemen dan haar ogen laten laseren. Omdat ze daar gewoon verder in zijn en meer ervaring mee hebben, al langer. Mijn vader is een van de eerste geweest waarbij ze een lens hebben geïmplanteerd.quote:Op zondag 15 mei 2011 16:51 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Aan laseren zitten genoeg risico's verbonden om er vanaf te zienVoor mijn part iig.
Wat goed!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:59 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Nah ook weer gebeurd, geen een idee wat het woensdag was maar vandaag dan wel gelukt, nu drie weekjes uitproberen en dan maar zien of het bevalt, het zal wel denk ik toch.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |