\het rtl-4 nieuws maakte een reconstructie gebaseerd op de informatie op dat moment voor handen (een half uur geleden) dat de schutter bij aankomst, nog voor hij het winkel centrum in liep al een man in zijn auto dood schoot op het parkeer terrein. Dus gedurende dat kwartier is het ook echt gebeurt... ik denk alleen niet dat hij een vol kwartier heeft staan schieten. Om het maar met een militaire term te omschrijven, vuren op gelegenheids doelen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:35 schreef Esses het volgende:
Die aanname heb ik ook wel. Maar ik betwijfel of hij al in die eerste minuut geschoten had. Maar ik gok slechts in de laatste 2.
Goed, het zal morgen wel allemaal duidelijker worden...quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:35 schreef Esses het volgende:
[..]
Die aanname heb ik ook wel. Maar ik betwijfel of hij al in die eerste minuut geschoten had. Maar ik gok slechts in de laatste 2.
Als een echte leek kan ik zo'n situatie niet inschatten. Ik denk dat politie in opleiding wel op dit soort dingen wordt voorbereid.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:36 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Nja, Maitje, in alle eerlijkheid. Ik denk dat we dit het beste kunnen doen aan de hand van een voorbeeldje.
Stel jij haalt jou politie opleiding en slaagd met vlag en wimpel. Jij arriveerd samen met jou collega als eerste bij het winkelcentrum. Denk je dan dat je opgeleid bent om met jou persoonlijke dienstwapen iemand met een volautomatische machine geweer telijf te gaan. Of dat jou superieure je daar uberhaupt toestemming voor geeft.
Militairen en politie agenten zijn in de eerste plaats nogsteeds mensen en geen superhelden die kogels afketsen met hun pantzer huid.
Jij hebt je IBT gehaald en kan op stilstaande doelwitten schieten. Bewegende doelen word nu pas in de opleiding meegenomen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:40 schreef Maitje het volgende:
Als een echte leek kan ik zo'n situatie niet inschatten. Ik denk dat politie in opleiding wel op dit soort dingen wordt voorbereid.
Houd ik je aan voor de WWM!quote:Maar stel nu even dat ik (zonder verdere kennis dan he) daar zou zijn met een pistool.
Het op een afstand van 12+ meter schieten met een handvuurwapen als de walter is een ontzettende uitdaging. Als jij dat (effectief) haalt krijg jij van mij een taart.quote:Ik snap niet waarom je niet vanaf een afstand kunt kijken of je iemand zou kunnen raken. Immers is er zo'n chaos.. why not?
Denk beantwoordquote:Aan de andere kant, ik ben er niet geweest, weet niet hoe de situatie daar is geweest (alleen van verhalen), ik ken het winkelcentrum niet, dus dan een dader neerschieten is misschien helemaal niet reëel geweest.
Maar het was gewoon een vraag, het ging voor mijn gevoel namelijk best traag als zo iemand 20 minuten met geweer daar kan rondlopen...
Daarom! Ik ben een leek..quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:42 schreef Esses het volgende:
[..]
Jij hebt je IBT gehaald en kan op stilstaande doelwitten schieten. Bewegende doelen word nu pas in de opleiding meegenomen.
[..]
Houd ik je aan voor de WWM!
[..]
Het op een afstand van 12+ meter schieten met een handvuurwapen als de walter is een ontzettende uitdaging. Als jij dat (effectief) haalt krijg jij van mij een taart.
Que?quote:Denk beantwoord
Je vraagquote:
Whahaha :-p true ;-) Maar gecombineerd met stress enzo, denk ik dat het pittig word. Op de schietbaan: Goed te doen.quote:
Zat laatst nog met een agent te praten erover, die was van mening dat je het ding beter kan gooien dan ermee proberen te schietenquote:Op zaterdag 9 april 2011 20:42 schreef Esses het volgende:
[..]
Het op een afstand van 12+ meter schieten met een handvuurwapen als de walter is een ontzettende uitdaging. Als jij dat (effectief) haalt krijg jij van mij een taart.
[..]
Denk beantwoord
En begrijpelijk.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:46 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Zat laatst nog met een agent te praten erover, die was van mening dat je het ding beter kan gooien dan ermee proberen te schieten
Dacht ook dat het handwerpwapen nu ook langzaam word vervangen bij de politie?quote:
Correctquote:Op zaterdag 9 april 2011 20:46 schreef Esses het volgende:
[..]
Whahaha :-p true ;-) Maar gecombineerd met stress enzo, denk ik dat het pittig word. Op de schietbaan: Goed te doen.
In 2013 komt de SIG-SAUER PPNL in dienst.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:49 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Dacht ook dat het handwerpwapen nu ook langzaam word vervangen bij de politie?
Oh dacht dat jij een verklaring vroeg waarom het niet gebeurd was. Excusez moiquote:
Ligt er helemaal aan met wie je dat speelt.quote:
Is dat het .45 ACP model?quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:50 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
In 2013 komt de SIG-SAUER PPNL in dienst.
Dank, ik ga snel zappenquote:
Nee Sig-Sauer Politie Pistool Nederland 9mmquote:Op zaterdag 9 april 2011 20:55 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Is dat het .45 ACP model?
Dacht toch echt alleen gelezen te hebben dat in de tests een pistool van H&K er beter uit kwam. :/
En ik was te laat. Ik zag alleen reclames.quote:
Nou, ze hebben een afscheidsbrief thuis gevonden bij moeders, hij woonde bij vaders, had schiet vergunning en had zelf 3 wapens. Meer niet eigenlijk.quote:Op zaterdag 9 april 2011 21:00 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
En ik was te laat. Ik zag alleen reclames.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |