Succes! Kies voor de 8x 100m versnellingen wel een stuk waar je niet zoveel last hebt van de wind.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:02 schreef Thrilled het volgende:
ik ben me de hele dag al aan het voorbereiden op 10 minuten joggen, 4km met 8 x 100 m versnellen en 10 minuten joggengeen idee hoeveel km het wordt maar kheb er wel zin in.. voel me goed, evenals mijn benen/schenen!
Herkenbaar. Ik liep vorig jaar een keer rond 1 uur 's middags terwijl het zo'n 28 graden was, zonder enige beschutting. Nooit meer.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 10:47 schreef Ticootje het volgende:
De keer dat ik zo stom was om rond 5 half 6 in de zon te gaan rennen staat me nog bij.. Ik was echt kapot bij de 20 minuten en dan moet ik er nog wel 15 om thuis te komen...
't Is niet dat ik van tevoren hamburgers of alleen een bakje yoghurt eet.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 11:36 schreef Krullehoofd het volgende:
Ìk weet niet wat jij verstaat onder prima gegeten en koolhydraten gestapeld.
Een goed ontbijt met bruinbrood wil niks zeggen als je de rest van de dag niks eet. Trouwens een goed ontbijt bestaat uit meer dan bruinbrood, dat terzijde. Wat meer pasta en aardappels eten, of je dat echt koolhydraten stapelen kan noemen daar verschillen de meningen over. Als voorbeeld 100 gram aardappels bevat 17 gram koolhydraten.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 20:04 schreef wyccie het volgende:
[..]
't Is niet dat ik van tevoren hamburgers of alleen een bakje yoghurt eet.
Gewoon een goed ontbijt met bruinbrood. Met koolhydraten stapelen bedoel ik dat ik de dagen van tevoren wat meer pasta en aardappels heb gegeten.
Elke keer lijkt het of ik na ruim een uur mijn energievoorraad heb verbruikt. Niet dat ik geen vet heb, maar ik heb wel het gevoel dat ik wat extra nodig heb.
Zo weet ik nog dat toen ik trainde voor de Vierdaagse ik na 4 uur suf wordt en dat alleen water niet helpt, maar zoiets als AA-drink wel omdat daar ook suiker en zout in zit.
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 19:35 schreef slacker_nl het volgende:
Vandaag, ondanks de verkoudheidssympoptmen hardgelopen. KAPOT! En ik snap achteraf ook waarom. Normaal ren ik met zo'n 8km/u en vandaag had ik kennelijk zin in rennen, 9km/u... Wel 3x moeten wandelen (2x ongeplanned). Dood, dood, dood!!! Maar wel lekker!
Een normaal eetpatroon, 3 maaltijden per dag. Ik zorg ervoor dat ik ongeveer anderhalf uur voor de wedstrijd nog iets eet, twee krentenbollen of zo.quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:18 schreef Krullehoofd het volgende:
Een goed ontbijt met bruinbrood wil niks zeggen als je de rest van de dag niks eet.
En ik loop al zo langzaam! Nu ben ik weer aan het opbouwen, maar vorig jaar liep ik ongeveer 10km/h als het lekker ging.quote:Maar ik vermoed en dat is slechts een aanname, dat je met een te hoge intensiteit loopt voor die tijdsduur dat je bezig bent en dat je lichaam dat niet aankan.
Ben je bekend met BMR, caloriebehoefte, activiteitstoeslag op je BMR, berekenen van je calorie onderhoud? Hoe ziet je training eruit? Gebruik je een schema? Let je op je hartslag?quote:Op woensdag 4 mei 2011 10:45 schreef wyccie het volgende:
[..]
Een normaal eetpatroon, 3 maaltijden per dag. Ik zorg ervoor dat ik ongeveer anderhalf uur voor de wedstrijd nog iets eet, twee krentenbollen of zo.
[..]
En ik loop al zo langzaam! Nu ben ik weer aan het opbouwen, maar vorig jaar liep ik ongeveer 10km/h als het lekker ging.
1x multivitamine per dagquote:Op woensdag 4 mei 2011 11:19 schreef slacker_nl het volgende:
Aangezien het toch een beetje over voeding gaat, zijn er hier mensen die suplementen toevoegen aan hun dieet? Ik slik 1 multi-vitaminepil en 1 visoliepil naast m'n gewone voeding (3-5 maaltijden per dag).
Ehmm ja, als jij denkt dat je goed bezig bent en jouw doelen bereikt dan is het toch prima.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:37 schreef wyccie het volgende:
Jemig, ik was niet van plan om er zoveel poespas bij te halen. Ik ga dus geen calorieën tellen en extra dingen slikken. Ben gaan hardlopen om een conditie op te bouwen en om niet te hoeven diëten.
Ik heb trouwens geen trainingsschema, en op mijn hartslag let ik ook niet. Als ik daar op let, kan ik net zo goed thuisblijven, want die schiet al boven de 180 zodra ik van de grond af kom.
Nou ja, daar dus ook al gepost. Nu zie ik dit topic.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:28 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Omdat de mods vinden dat mensen die hardlopen om af te vallen (ofzo) dat niet doen voor de sport, maar vanwege een lifestyle. Don't ask me why...
Succes met je doelen. Niet teveel focussen op de weegschaal maar hoe je kleding zit en hoe je eruit ziet voor de spiegel. In het begin zullen je spieren meer voedingsstoffen en vocht gaan vasthouden. Misschien zul je iets zwaarder zijn op de weegschaal. Niks van aantrekken gewoon vol blijven houden. Geef je lichaam even de tijd om zich aan te passen. Consistentie is the key to success!quote:Op woensdag 4 mei 2011 12:16 schreef Noli. het volgende:
[..]
Ik ben (na zo'n 15 jaar) weer begonnen te lopen omdat ik weer iets aan sport wou doen, daarbij conditie op wou bouwen en hopelijk door weer te bewegen ook iets af te vallen.
Even een gedeeltelijke crosspost vanuit het draadje in LIFquote:Op woensdag 4 mei 2011 12:36 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Succes met je doelen. Niet teveel focussen op de weegschaal maar hoe je kleding zit en hoe je eruit ziet voor de spiegel. In het begin zullen je spieren meer voedingsstoffen en vocht gaan vasthouden. Misschien zul je iets zwaarder zijn op de weegschaal. Niks van aantrekken gewoon vol blijven houden. Geef je lichaam even de tijd om zich aan te passen. Consistentie is the key to success!
Dank voor de aanmoediging!quote:Anderhalve week na de start was ik ineens 3,7 kilo kwijt.Die zaten er even later wel weer aan maar toen pasten mijn kuiten ineens amper nog in mijn spijkerbroek, zakte diezelfde broek alleen nog maar van m'n kont, paste ik zomaar ondergoed die ik door zwangerschappen en aanverwante bijkomstigheden al jaren niet meer gezien had en shirtjes lijken nu ineens wat langer te vallen dan voorheen.
Er verdwijnen nu niet zo zeer kilo's (al heb ik dat al een tijdje niet meer gecontroleerd) maar blijkbaar wel centimeters!!![]()
Geeft toch niet?quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:37 schreef wyccie het volgende:
Jemig, ik was niet van plan om er zoveel poespas bij te halen. Ik ga dus geen calorieën tellen en extra dingen slikken. Ben gaan hardlopen om een conditie op te bouwen en om niet te hoeven diëten.
Ik heb trouwens geen trainingsschema, en op mijn hartslag let ik ook niet. Als ik daar op let, kan ik net zo goed thuisblijven, want die schiet al boven de 180 zodra ik van de grond af kom.
quote:Glucose (een vorm van koolhydraten) is de belangrijkste energiebron voor de opbouw en hervorming van nieuwe cellen. Eiwitten zijn onder andere nodig voor de aanmaken van nieuwe capillaren, voor de opbouw van collageen (het bindweefsel) en voor het hervormen van het nieuwe weefsel zodat het gebruikt kan worden voor de oorspronkelijke functie. Maar ook andere voedingstoffen zijn belangrijk. Zo kan collageen alleen ontstaan als ijzer, vitamine C en de aminozuren lysine, arginine en proline aanwezig zijn. ... Andere stoffen die noodzakelijk zijn voor effectief herstel zijn zink, magnesium en glutamine.
...
Tot op heden is er geen duidelijk bewijs dat verhoogde doses van vitaminen, vetzuren, eiwitten of aminozuren als leucine en glutamine bijdragen aan het herstel van een blessure. Belangrijker is dat alle voedingsstoffen voldoende aanwezig zijn en er geen (energie)tekort optreed tijdens je herstel. Door tijdens je genezingsproces extra aandacht te besteden aan genoeg groente en fruit (vitaminen), vette vis (omega-3-vetzuren), kaas en mager vlees (aminozuren), en volkoren granen en pitten/zaden (zink en magnesium) zorg je voor een snel herstel.
Hardlopen + consistentie = profitquote:Op woensdag 4 mei 2011 14:49 schreef wyccie het volgende:
Ik denk dat mijn doel is dat ik regelmatig 2 keer per week moet gaan hardlopen, dat is al lastig genoeg.
Wat bedoel je precies met supplementen? Ik gebruik momenteel 4 a 6 Vaporize op een dag, en 1 a 2 Stack4 pillen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 11:19 schreef slacker_nl het volgende:
Aangezien het toch een beetje over voeding gaat, zijn er hier mensen die suplementen toevoegen aan hun dieet? Ik slik 1 multi-vitaminepil en 1 visoliepil naast m'n gewone voeding (3-5 maaltijden per dag).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |