abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:42:28 #176
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_96292878
Toch kan je ook trainen om met warm weer te lopen. Zorg dat je de hele dag extra drinkt om je vochthuishouding optimaal te houden, en om te voorkomen dat je te snel dorst krijgt onderweg.
Wanneer je dit regelmatig herhaalt ben je veel beter bestand tegen de warmte.

Gisteren weer 12 minuten op de lopende band getraind. Op zichzelf ging het wel aardig goed, maar ben wel bang dat het deze week hierbij blijft -O-
pi_96296338
ik ben me de hele dag al aan het voorbereiden op 10 minuten joggen, 4km met 8 x 100 m versnellen en 10 minuten joggen :P geen idee hoeveel km het wordt maar kheb er wel zin in.. voel me goed, evenals mijn benen/schenen!
  dinsdag 3 mei 2011 @ 16:16:19 #178
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_96299284
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:02 schreef Thrilled het volgende:
ik ben me de hele dag al aan het voorbereiden op 10 minuten joggen, 4km met 8 x 100 m versnellen en 10 minuten joggen :P geen idee hoeveel km het wordt maar kheb er wel zin in.. voel me goed, evenals mijn benen/schenen!
Succes! Kies voor de 8x 100m versnellingen wel een stuk waar je niet zoveel last hebt van de wind. :)
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
  dinsdag 3 mei 2011 @ 19:35:02 #179
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_96308159
Vandaag, ondanks de verkoudheidssympoptmen hardgelopen. KAPOT! En ik snap achteraf ook waarom. Normaal ren ik met zo'n 8km/u en vandaag had ik kennelijk zin in rennen, 9km/u... Wel 3x moeten wandelen (2x ongeplanned). Dood, dood, dood!!! Maar wel lekker!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 19:47:55 #180
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_96308897
Ik woon bijna in het bos, lijkt mij een ideale plek om te beginnen met (hard)lopen :@
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_96309830
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:47 schreef Ticootje het volgende:
De keer dat ik zo stom was om rond 5 half 6 in de zon te gaan rennen staat me nog bij.. Ik was echt kapot bij de 20 minuten en dan moet ik er nog wel 15 om thuis te komen...
Herkenbaar. Ik liep vorig jaar een keer rond 1 uur 's middags terwijl het zo'n 28 graden was, zonder enige beschutting. Nooit meer. 8)7
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:36 schreef Krullehoofd het volgende:
Ìk weet niet wat jij verstaat onder prima gegeten en koolhydraten gestapeld.
't Is niet dat ik van tevoren hamburgers of alleen een bakje yoghurt eet.
Gewoon een goed ontbijt met bruinbrood. Met koolhydraten stapelen bedoel ik dat ik de dagen van tevoren wat meer pasta en aardappels heb gegeten.

Elke keer lijkt het of ik na ruim een uur mijn energievoorraad heb verbruikt. Niet dat ik geen vet heb, maar ik heb wel het gevoel dat ik wat extra nodig heb.
Zo weet ik nog dat toen ik trainde voor de Vierdaagse ik na 4 uur suf wordt en dat alleen water niet helpt, maar zoiets als AA-drink wel omdat daar ook suiker en zout in zit.
  woensdag 4 mei 2011 @ 00:18:03 #182
97868 Krullehoofd
pi_96324841
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 20:04 schreef wyccie het volgende:

[..]

't Is niet dat ik van tevoren hamburgers of alleen een bakje yoghurt eet.
Gewoon een goed ontbijt met bruinbrood. Met koolhydraten stapelen bedoel ik dat ik de dagen van tevoren wat meer pasta en aardappels heb gegeten.

Elke keer lijkt het of ik na ruim een uur mijn energievoorraad heb verbruikt. Niet dat ik geen vet heb, maar ik heb wel het gevoel dat ik wat extra nodig heb.
Zo weet ik nog dat toen ik trainde voor de Vierdaagse ik na 4 uur suf wordt en dat alleen water niet helpt, maar zoiets als AA-drink wel omdat daar ook suiker en zout in zit.
Een goed ontbijt met bruinbrood wil niks zeggen als je de rest van de dag niks eet. Trouwens een goed ontbijt bestaat uit meer dan bruinbrood, dat terzijde. Wat meer pasta en aardappels eten, of je dat echt koolhydraten stapelen kan noemen daar verschillen de meningen over. Als voorbeeld 100 gram aardappels bevat 17 gram koolhydraten.

Normaal gesproken moet je een lange duurloop met zo'n intensiteit lopen dat wanneer je klaar bent je het gevoel moet hebben dat je zo kunt omdraaien en hetzelfde nogmaals kan doen.

Eigenlijk kun je van jouw situatie niks zeggen omdat je verder geen informatie geeft, anders dan dat je na een uurtje uitgeput bent. Maar ik vermoed en dat is slechts een aanname, dat je met een te hoge intensiteit loopt voor die tijdsduur dat je bezig bent en dat je lichaam dat niet aankan.
  woensdag 4 mei 2011 @ 00:21:31 #183
97868 Krullehoofd
pi_96324989
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 19:35 schreef slacker_nl het volgende:
Vandaag, ondanks de verkoudheidssympoptmen hardgelopen. KAPOT! En ik snap achteraf ook waarom. Normaal ren ik met zo'n 8km/u en vandaag had ik kennelijk zin in rennen, 9km/u... Wel 3x moeten wandelen (2x ongeplanned). Dood, dood, dood!!! Maar wel lekker!
^O^
pi_96332732
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 00:18 schreef Krullehoofd het volgende:
Een goed ontbijt met bruinbrood wil niks zeggen als je de rest van de dag niks eet.
Een normaal eetpatroon, 3 maaltijden per dag. Ik zorg ervoor dat ik ongeveer anderhalf uur voor de wedstrijd nog iets eet, twee krentenbollen of zo.
quote:
Maar ik vermoed en dat is slechts een aanname, dat je met een te hoge intensiteit loopt voor die tijdsduur dat je bezig bent en dat je lichaam dat niet aankan.
En ik loop al zo langzaam! Nu ben ik weer aan het opbouwen, maar vorig jaar liep ik ongeveer 10km/h als het lekker ging.
  woensdag 4 mei 2011 @ 11:16:33 #185
97868 Krullehoofd
pi_96333949
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 10:45 schreef wyccie het volgende:

[..]

Een normaal eetpatroon, 3 maaltijden per dag. Ik zorg ervoor dat ik ongeveer anderhalf uur voor de wedstrijd nog iets eet, twee krentenbollen of zo.

[..]

En ik loop al zo langzaam! Nu ben ik weer aan het opbouwen, maar vorig jaar liep ik ongeveer 10km/h als het lekker ging.
Ben je bekend met BMR, caloriebehoefte, activiteitstoeslag op je BMR, berekenen van je calorie onderhoud? Hoe ziet je training eruit? Gebruik je een schema? Let je op je hartslag?
  woensdag 4 mei 2011 @ 11:19:05 #186
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_96334047
Aangezien het toch een beetje over voeding gaat, zijn er hier mensen die suplementen toevoegen aan hun dieet? Ik slik 1 multi-vitaminepil en 1 visoliepil naast m'n gewone voeding (3-5 maaltijden per dag).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  woensdag 4 mei 2011 @ 11:26:40 #187
97868 Krullehoofd
pi_96334350
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:19 schreef slacker_nl het volgende:
Aangezien het toch een beetje over voeding gaat, zijn er hier mensen die suplementen toevoegen aan hun dieet? Ik slik 1 multi-vitaminepil en 1 visoliepil naast m'n gewone voeding (3-5 maaltijden per dag).
1x multivitamine per dag
3x 1gram visolie per dag
2x groene thee capsule (275 mg per dag)
1x Q10 capsule

4 maaltijden per dag in 40/40/20 ratio
pi_96334766
Jemig, ik was niet van plan om er zoveel poespas bij te halen. Ik ga dus geen calorieën tellen en extra dingen slikken. Ben gaan hardlopen om een conditie op te bouwen en om niet te hoeven diëten.

Ik heb trouwens geen trainingsschema, en op mijn hartslag let ik ook niet. Als ik daar op let, kan ik net zo goed thuisblijven, want die schiet al boven de 180 zodra ik van de grond af kom. :+
  woensdag 4 mei 2011 @ 11:52:08 #189
97868 Krullehoofd
pi_96335391
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:37 schreef wyccie het volgende:
Jemig, ik was niet van plan om er zoveel poespas bij te halen. Ik ga dus geen calorieën tellen en extra dingen slikken. Ben gaan hardlopen om een conditie op te bouwen en om niet te hoeven diëten.

Ik heb trouwens geen trainingsschema, en op mijn hartslag let ik ook niet. Als ik daar op let, kan ik net zo goed thuisblijven, want die schiet al boven de 180 zodra ik van de grond af kom. :+
Ehmm ja, als jij denkt dat je goed bezig bent en jouw doelen bereikt dan is het toch prima. :)
pi_96335851
Nou ja, het gaat inderdaad wel goed op mijn random manier. Misschien gewoon even wat meer trainen of wat uitproberen met een banaan of drankje zo.
  woensdag 4 mei 2011 @ 12:16:19 #191
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_96336328
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:28 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Omdat de mods vinden dat mensen die hardlopen om af te vallen (ofzo) dat niet doen voor de sport, maar vanwege een lifestyle. Don't ask me why...
Nou ja, daar dus ook al gepost. Nu zie ik dit topic.
Ik ben (na zo'n 15 jaar) weer begonnen te lopen omdat ik weer iets aan sport wou doen, daarbij conditie op wou bouwen en hopelijk door weer te bewegen ook iets af te vallen.

Ik doe nu zo'n drie weken Start to Run met Evy en vandaag ga ik les 11 lopen.
Tot nu toe gaat het erg lekker! Het is heerlijk om na een paar lessen al een aantal minuten achter elkaar te kunnen lopen.
*O*
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  woensdag 4 mei 2011 @ 12:36:39 #192
97868 Krullehoofd
pi_96337113
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:16 schreef Noli. het volgende:

[..]

Ik ben (na zo'n 15 jaar) weer begonnen te lopen omdat ik weer iets aan sport wou doen, daarbij conditie op wou bouwen en hopelijk door weer te bewegen ook iets af te vallen.

Succes met je doelen. Niet teveel focussen op de weegschaal maar hoe je kleding zit en hoe je eruit ziet voor de spiegel. In het begin zullen je spieren meer voedingsstoffen en vocht gaan vasthouden. Misschien zul je iets zwaarder zijn op de weegschaal. Niks van aantrekken gewoon vol blijven houden. Geef je lichaam even de tijd om zich aan te passen. Consistentie is the key to success! ^O^
  woensdag 4 mei 2011 @ 12:45:02 #193
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_96337405
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:36 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Succes met je doelen. Niet teveel focussen op de weegschaal maar hoe je kleding zit en hoe je eruit ziet voor de spiegel. In het begin zullen je spieren meer voedingsstoffen en vocht gaan vasthouden. Misschien zul je iets zwaarder zijn op de weegschaal. Niks van aantrekken gewoon vol blijven houden. Geef je lichaam even de tijd om zich aan te passen. Consistentie is the key to success! ^O^
Even een gedeeltelijke crosspost vanuit het draadje in LIF ;) :
quote:
Anderhalve week na de start was ik ineens 3,7 kilo kwijt. :o Die zaten er even later wel weer aan maar toen pasten mijn kuiten ineens amper nog in mijn spijkerbroek, zakte diezelfde broek alleen nog maar van m'n kont, paste ik zomaar ondergoed die ik door zwangerschappen en aanverwante bijkomstigheden al jaren niet meer gezien had en shirtjes lijken nu ineens wat langer te vallen dan voorheen.
Er verdwijnen nu niet zo zeer kilo's (al heb ik dat al een tijdje niet meer gecontroleerd) maar blijkbaar wel centimeters!! *O*
Dank voor de aanmoediging! ^O^
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_96337979
Pfoe gister lesje 6 van evy 5-10km.. kheb niet helemaal naar haar geluisterd omdat ze na 5 minuten rennen ineens wil stretchen.. ik ben samen met een collega rustig door wezen joggen en ging bij ons allebei hardstikke goed.. de sprintjes gingen ook lekker en we zakten allebei goed terug in het normale tempo.
Achteraf gemeten bleek dat we 8 km hadden gehaald! Nieuwe mijlpaal voor mijzelf, heerlijk gevoel ook! We waren niet echt kapot, wel moeie benen maar conditioneel ging het super.. !

Iemand die 3 maanden geleden tegen mij had gezegd, na het hijgen van 3 minuten rennen, dat ik ooit de 8 km aan zou tikken had ik compleet voor gek verklaard.. geweldig om die vooruitgang zo te merken!
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:21:24 #195
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_96338959
Wat leuk, Thrilled. Dat is ook wel iets dat ik herken, de trots op eigen prestaties. Twee jaar geleden had ik niet voor mogelijk gehouden om ooit nog zo sportief te worden. Gisteren liep ik net geen 5 km (4,94) in 24:58. Anderhalf jaar geleden deed ik bijna 20 minuten over 2,5 km. Heerlijk!
Life is what you make it.
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:23:06 #196
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_96341646
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:37 schreef wyccie het volgende:

Geeft toch niet? :) Als jij je er goed bij voelt moet je er vooral niet op letten.

Ik ben juist begonnen met o.a. hardlopen nadat ik ging nadenken over wat ik at en hoe actief ik was. En met succes, sinds februari is er 2 kg af en moet nog 7 kg voor m'n streefgewicht gehaald is. Maar daar doen we het niet voor. De Dam tot Dam loop is mijn doel en die wil ik halen. Maar eten is voor mij wel degelijk belangrijk aangezien ik redelijk actief ben geworden (3x hardlopen, 3x sportschool), dan is het van belang om extra vitamines naar binnen te hengelen. Ik kwam erop na een discussie met wat collega's over het nut en de onzin van extra vitamine C in je dieet.

Weet niet of er mensen zijn die de Runner's World hier lezen, maar daar stond dit in, mbt tot extra vitamines in je dieet om sneller van blessures af te komen (mei editie, pag 31-33):

quote:
Glucose (een vorm van koolhydraten) is de belangrijkste energiebron voor de opbouw en hervorming van nieuwe cellen. Eiwitten zijn onder andere nodig voor de aanmaken van nieuwe capillaren, voor de opbouw van collageen (het bindweefsel) en voor het hervormen van het nieuwe weefsel zodat het gebruikt kan worden voor de oorspronkelijke functie. Maar ook andere voedingstoffen zijn belangrijk. Zo kan collageen alleen ontstaan als ijzer, vitamine C en de aminozuren lysine, arginine en proline aanwezig zijn. ... Andere stoffen die noodzakelijk zijn voor effectief herstel zijn zink, magnesium en glutamine.

...

Tot op heden is er geen duidelijk bewijs dat verhoogde doses van vitaminen, vetzuren, eiwitten of aminozuren als leucine en glutamine bijdragen aan het herstel van een blessure. Belangrijker is dat alle voedingsstoffen voldoende aanwezig zijn en er geen (energie)tekort optreed tijdens je herstel. Door tijdens je genezingsproces extra aandacht te besteden aan genoeg groente en fruit (vitaminen), vette vis (omega-3-vetzuren), kaas en mager vlees (aminozuren), en volkoren granen en pitten/zaden (zink en magnesium) zorg je voor een snel herstel.
pi_96342732
Knap dat jullie zo mooi vooruitgaan en zo goed bezig zijn met afvallen. ^O^
Ik denk dat mijn doel is dat ik regelmatig 2 keer per week moet gaan hardlopen, dat is al lastig genoeg.

Zojuist ongeveer 10km gelopen in iets meer dan 1 uur. Had nu wel genoeg energie over om er nog een half uur bij te plakken, denk ik. :)
  woensdag 4 mei 2011 @ 15:28:36 #198
97868 Krullehoofd
pi_96344278
Extra vitamine C neem ik ook. Was ik vergeten in mijn vorige post. Ik geef de voorkeur aan vitamine C poeder (calciumascorbaat) ipv tabletten.
  woensdag 4 mei 2011 @ 16:05:27 #199
97868 Krullehoofd
pi_96345665
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:49 schreef wyccie het volgende:
Ik denk dat mijn doel is dat ik regelmatig 2 keer per week moet gaan hardlopen, dat is al lastig genoeg.
Hardlopen + consistentie = profit
Hardlopen + consistentie + op je voeding letten = profit++
pi_96345854
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:19 schreef slacker_nl het volgende:
Wat bedoel je precies met supplementen? Ik gebruik momenteel 4 a 6 Vaporize op een dag, en 1 a 2 Stack4 pillen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')