abonnement Unibet Coolblue
pi_96171477
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 april 2011 11:44 schreef Gizmore het volgende:

[..]

Dat was inderdaad best genieten, wel zwaar, maar toch ook best gaaf :D Ik heb het gelukkig in 1 keer gehaald, zonder te wandelen, maar ik moet wel zeggen dat ik het op sommige stukken erg zwaar had. Het hielp ook niet echt dat er niet echt mensen in de buurt liepen met dezelfde snelheid.

[ afbeelding ]

Toch, bijna 6k in 32:05 netto, ik ben best trots op mezelf :P
Heel netjes! :o _O_
Gemiddeld 5:31, dan begrijp ik dat je t soms zwaar had :P.
  zaterdag 30 april 2011 @ 12:38:23 #152
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_96172661
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 april 2011 11:51 schreef GotC het volgende:

[..]

Heel netjes! :o _O_
Gemiddeld 5:31, dan begrijp ik dat je t soms zwaar had :P.
Ja inderdaad, ik was verbaasd dat ik er zo snel al weer was :P Nu ik mijn vorige post teruglees ben ik volgens mij zo diep gegaan dat ik geen normale zinnen meer kan typen :+ Anyway, na een goede warming up en een stevige peptalk van een vriend van me (die trouwens exact 10 minuten sneller was dan ik :') ) was het best goed te doen!

Komende week eens kijken wat ik hierna ga doen.
Maar toch niet helemaal.
pi_96172773
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 april 2011 11:44 schreef Gizmore het volgende:

[..]

Dat was inderdaad best genieten, wel zwaar, maar toch ook best gaaf :D Ik heb het gelukkig in 1 keer gehaald, zonder te wandelen, maar ik moet wel zeggen dat ik het op sommige stukken erg zwaar had. Het hielp ook niet echt dat er niet echt mensen in de buurt liepen met dezelfde snelheid.

[ afbeelding ]

Toch, bijna 6k in 32:05 netto, ik ben best trots op mezelf :P
Heb hetzelfde rondje gelopen. :) Ongetraind (hoewel, ik zit regelmatig op een racefiets) in 35 minuten exact. Aardig, wel twee keer moeten wandelen. Toch een minuut sneller dan een paar jaar terug. Wel te snel gestart, 5:15 na 1 km.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_96209053
Ik ben weer terug van evy 21, lekker gelopen alleen was de 12 minuten lopen tegen de wind in net te pittig, ik heb heel even tussendoor gewandeld.

Gisteren nog even snel ingeschreven voor het rondje tilburg, ik ga voor de 7,5 km. Spannend.....
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
  Redactie Sport zondag 1 mei 2011 @ 19:47:20 #155
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_96218055
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:28 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Omdat de mods vinden dat mensen die hardlopen om af te vallen (ofzo) dat niet doen voor de sport, maar vanwege een lifestyle. Don't ask me why...
Oke, dan hoor ik in het SPT gedeelte. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zondag 1 mei 2011 @ 20:13:50 #156
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_96219187
Na een paar dagen thuis ziek op bed gelegen te hebben gaan we morgen weer beginnen met krachttraining (en een aansluitende sauna) en dinsdag hardlopen... Ben benieuwd!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zondag 1 mei 2011 @ 21:12:18 #157
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96222258
Zo na een baalmaand weer oppakken... Vandaag goed begonnen weer, 4,5 km met een gemiddelde snelheid van 10,5 km per uur... Mn rondje dat ik had uitgestippeld was korter dan ik dacht en ik was mn andere rondje zat... Dus ik moet ff nodig een ander rondje uitstippelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 2 mei 2011 @ 11:27:49 #158
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_96241510
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 12:43 schreef marcodej het volgende:

[..]

Heb hetzelfde rondje gelopen. :) Ongetraind (hoewel, ik zit regelmatig op een racefiets) in 35 minuten exact. Aardig, wel twee keer moeten wandelen. Toch een minuut sneller dan een paar jaar terug. Wel te snel gestart, 5:15 na 1 km.
Dat doe je dan nog behoorlijk netjes; ik liep er een week geleden (in de hitte, dat wel) nog ruim 36 minuten over :s)
Maar toch niet helemaal.
pi_96245905
Zijn er hier ook mensen die >10 km lopen? Ik vraag me af wat het verstandigst is wat betreft drinken en eten tijdens een langere loop.
Net na de 10km is bij mij alle energie op. Zo komt die marathon van New York er nooit. :+
Tot nu toe heb ik nooit iets durven drinken omdat ik bang ben voor steken en een klotsende buik. En het haalt me uit mijn ritme, vind ik ook lastig.
  maandag 2 mei 2011 @ 13:45:16 #160
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_96246906
Net een 30 min. loop gedaan, de 6km net niet gehaald (maar dat was ook het doel niet); heerlijk die zon en frisse wind!! Morgen een intervalletje.
  maandag 2 mei 2011 @ 14:14:21 #161
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_96248184
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 13:21 schreef wyccie het volgende:
Zijn er hier ook mensen die >10 km lopen? Ik vraag me af wat het verstandigst is wat betreft drinken en eten tijdens een langere loop.
Net na de 10km is bij mij alle energie op. Zo komt die marathon van New York er nooit. :+
Tot nu toe heb ik nooit iets durven drinken omdat ik bang ben voor steken en een klotsende buik. En het haalt me uit mijn ritme, vind ik ook lastig.
Ik heb ALTIJD een bidon met water bij me (ongeacht de afstand). Heb begrepen dat bij marathons om de 10km waterpunten zijn. Wellicht moet je een zooi water meenemen:
http://www.perrysport.nl/(...)tle-belt_820135.html
http://www.perrysport.nl/(...)le-pouch_820133.html

Met een bidon kom ik iig niet ver, al weet ik dat ik de 10 km wel op een bidon kan lopen. Het ritme verhaal, daar kan ik me niet echt in vinden (of in meeleven). Lopen en drinken heb ik weinig problemen mee :) Gewoon een slok om de zoveel km doen (vooral dat je mond niet uitdroogt). Je hoeft niet gelijk die hele fles leeg te zuigen. Je kan ook banaan en/of energierepen meenemen. Of vraag het even in het amateurhardlopers topic, die hebben hier vast meer ervaring mee.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_96248657
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:14 schreef slacker_nl het volgende:
Het ritme verhaal, daar kan ik me niet echt in vinden (of in meeleven). Lopen en drinken heb ik weinig problemen mee :)
Daarmee bedoel ik die waterpunten met bekertjes waarbij je toch wel even moet stoppen (anders gaat de helft over je schouders, plakkende ranja etc.).
Zo'n belt is wel handig, maar dat ziet er gelijk zo professioneel uit. Ben ook niet echt van plan een marathon te lopen. De 15km is voor nu het hoogst haalbare.
Ik zal later eens wat uitproberen met energierepen of gels.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:19:25 #163
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96250812
Ik neem nooit water mee. Ik drink overdag voldoende en meteen als ik terug ben drink ik weer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_96250929
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:19 schreef Ticootje het volgende:
Ik neem nooit water mee. Ik drink overdag voldoende en meteen als ik terug ben drink ik weer.
ook als je langer dan een uur op pad bent? (ik weet niet hoever je loopt).

Ze zeggen als je korter dan een uur loopt je wel zonder water kan om mee te nemen, erboven raden ze t wel aan.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 2 mei 2011 @ 15:26:08 #165
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96251071
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:22 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ook als je langer dan een uur op pad bent? (ik weet niet hoever je loopt).

Ze zeggen als je korter dan een uur loopt je wel zonder water kan om mee te nemen, erboven raden ze t wel aan.
Nee zover ben ik nog niet...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:34:32 #166
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_96251400
Ben 45 min. onderweg en neem ook nooit water mee (hoewel na een avond stappen en 20 plus graden, ik al heel snel een droge mond kreeg ;)). Heb ook geen zin om een bidon 'mee te slepen'.
pi_96251524
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 10:06 schreef Casp505 het volgende:

[..]

Last van je rug kan komen door een verkeerde houding tijdens het lopen, wat veroorzaakt kan worden door de verkeerde schoenen.

Zeker als je echt 4x p/week 30min gaat lopen (ik weet overigens niet of je dit meteen wil doen als beginner, je knieën zijn daar wsl nog niet op berekend) lijkt het me verstandig om goede schoenen te kopen. Het scheelt echt een slok op een borrel :)
Wat bedoel je precies met verkeerde houding tijdens het lopen? Ben wel pas geleden van schoenen overstapt, eerder ging ik altijd hardlopen op de band met "oude" basketbal schoenen :') nu heb ik tijdens het lopen soort assics aan.

Binnenkort maar eens een keer naar een professionele sportwinkel en me daar verder laten adviseren, maar schoenen van over de 100 euro vind ik ook weer een beetje teveel van het goede.

Voor de rest bedankt voor de adviezen :)
  maandag 2 mei 2011 @ 15:38:54 #168
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_96251588
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:37 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met verkeerde houding tijdens het lopen? Ben wel pas geleden van schoenen overstapt, eerder ging ik altijd hardlopen op de band met "oude" basketbal schoenen :') nu heb ik tijdens het lopen soort assics aan.

Binnenkort maar eens een keer naar een professionele sportwinkel en me daar verder laten adviseren, maar schoenen van over de 100 euro vind ik ook weer een beetje teveel van het goede.

Voor de rest bedankt voor de adviezen :)
Het is maar net wat je er voor over hebt om de kans op blessures kleiner te maken...
Ik ben van pindavlees
  maandag 2 mei 2011 @ 16:37:22 #169
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_96254604
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 14:26 schreef wyccie het volgende:

[..]

Daarmee bedoel ik die waterpunten met bekertjes waarbij je toch wel even moet stoppen (anders gaat de helft over je schouders, plakkende ranja etc.).
Zo'n belt is wel handig, maar dat ziet er gelijk zo professioneel uit. Ben ook niet echt van plan een marathon te lopen. De 15km is voor nu het hoogst haalbare.
Ik zal later eens wat uitproberen met energierepen of gels.
In plaats van te focussen op tijdens het hardlopen te eten, kun je beter aandacht besteden aan hetgeen je overdag eet. :)
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
  maandag 2 mei 2011 @ 16:38:12 #170
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_96254660
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:38 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Het is maar net wat je er voor over hebt om de kans op blessures kleiner te maken...
Mee eens! Zeker als je 4x per week gaat hardlopen.
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
pi_96265091
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:37 schreef Krullehoofd het volgende:
In plaats van te focussen op tijdens het hardlopen te eten, kun je beter aandacht besteden aan hetgeen je overdag eet. :)
Wil je zeggen dat wanneer je overdag goed eet, je tijdens een 2 uur durende loop helemaal niks meer hoeft te eten? Wat voor dieet is dat dan?
De keren dat ik anderhalf uur onderweg was had ik overigens prima gegeten en de dagen van tevoren zelfs wat koolhydraten gestapeld.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 10:35:51 #172
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_96286456
Ik eet en drink ook niks tijdens mijn duurloopjes. Ik ben dan rond de 1:15 onderweg. Daarna wel lekker water en fruit. Als het heel warm is zou ik drinken nog wel overwegen maar eten lijkt me vrij nutteloos.

Afgelopen zondag weer lekker in het duin gelopen. Ook een stukje over het strand gegaan. Het voelde wel supertof om tegen het rulle duin omhoog te gaan, alle strandgangers voorbij. Jammer dat ik het nog net niet tot bovenop redde. Volgende keer beter, ik zal dit rondje wel vaker gaan lopen.
Life is what you make it.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 10:47:00 #173
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96286845
Ik loop eigenlijk het liefste in de avond nu... Zeker na een uur of 8 of zelfs 9.. De keer dat ik zo stom was om rond 5 half 6 in de zon te gaan rennen staat me nog bij.. Ik was echt kapot bij de 20 minuten en dan moet ik er nog wel 15 om thuis te komen..

Nee, zo rond het punt dat het donker wordt, rustig is op straat, een frisser windje.. Heerlijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:36:19 #174
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_96288467
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 20:08 schreef wyccie het volgende:

[..]

Wil je zeggen dat wanneer je overdag goed eet, je tijdens een 2 uur durende loop helemaal niks meer hoeft te eten? Wat voor dieet is dat dan?
De keren dat ik anderhalf uur onderweg was had ik overigens prima gegeten en de dagen van tevoren zelfs wat koolhydraten gestapeld.
Ìk weet niet wat jij verstaat onder prima gegeten en koolhydraten gestapeld.
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
  dinsdag 3 mei 2011 @ 11:44:56 #175
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_96288745
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:47 schreef Ticootje het volgende:
Ik loop eigenlijk het liefste in de avond nu... Zeker na een uur of 8 of zelfs 9.. De keer dat ik zo stom was om rond 5 half 6 in de zon te gaan rennen staat me nog bij.. Ik was echt kapot bij de 20 minuten en dan moet ik er nog wel 15 om thuis te komen..

Nee, zo rond het punt dat het donker wordt, rustig is op straat, een frisser windje.. Heerlijk.
Ik ook. Meestal rond 9 uur in de avond. En nu het weer langer licht blijft is dat ideaal. Maar in de winter doe ik meestal ook dit tijdstip, alleen dan met lichtjes en reflectiemateriaal.

Zondag een 5km gelopen met een rustig tempo, 80% hrmax. Gisteren weer met hoge intensiteit 2x1km en 2x400m intervallen. Was kapot na die laatste 400m, maar wel weer een heerlijk gevoel. :)
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
  dinsdag 3 mei 2011 @ 13:42:28 #176
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_96292878
Toch kan je ook trainen om met warm weer te lopen. Zorg dat je de hele dag extra drinkt om je vochthuishouding optimaal te houden, en om te voorkomen dat je te snel dorst krijgt onderweg.
Wanneer je dit regelmatig herhaalt ben je veel beter bestand tegen de warmte.

Gisteren weer 12 minuten op de lopende band getraind. Op zichzelf ging het wel aardig goed, maar ben wel bang dat het deze week hierbij blijft -O-
pi_96296338
ik ben me de hele dag al aan het voorbereiden op 10 minuten joggen, 4km met 8 x 100 m versnellen en 10 minuten joggen :P geen idee hoeveel km het wordt maar kheb er wel zin in.. voel me goed, evenals mijn benen/schenen!
  dinsdag 3 mei 2011 @ 16:16:19 #178
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_96299284
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 15:02 schreef Thrilled het volgende:
ik ben me de hele dag al aan het voorbereiden op 10 minuten joggen, 4km met 8 x 100 m versnellen en 10 minuten joggen :P geen idee hoeveel km het wordt maar kheb er wel zin in.. voel me goed, evenals mijn benen/schenen!
Succes! Kies voor de 8x 100m versnellingen wel een stuk waar je niet zoveel last hebt van de wind. :)
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
  dinsdag 3 mei 2011 @ 19:35:02 #179
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_96308159
Vandaag, ondanks de verkoudheidssympoptmen hardgelopen. KAPOT! En ik snap achteraf ook waarom. Normaal ren ik met zo'n 8km/u en vandaag had ik kennelijk zin in rennen, 9km/u... Wel 3x moeten wandelen (2x ongeplanned). Dood, dood, dood!!! Maar wel lekker!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  dinsdag 3 mei 2011 @ 19:47:55 #180
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_96308897
Ik woon bijna in het bos, lijkt mij een ideale plek om te beginnen met (hard)lopen :@
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
pi_96309830
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 10:47 schreef Ticootje het volgende:
De keer dat ik zo stom was om rond 5 half 6 in de zon te gaan rennen staat me nog bij.. Ik was echt kapot bij de 20 minuten en dan moet ik er nog wel 15 om thuis te komen...
Herkenbaar. Ik liep vorig jaar een keer rond 1 uur 's middags terwijl het zo'n 28 graden was, zonder enige beschutting. Nooit meer. 8)7
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:36 schreef Krullehoofd het volgende:
Ìk weet niet wat jij verstaat onder prima gegeten en koolhydraten gestapeld.
't Is niet dat ik van tevoren hamburgers of alleen een bakje yoghurt eet.
Gewoon een goed ontbijt met bruinbrood. Met koolhydraten stapelen bedoel ik dat ik de dagen van tevoren wat meer pasta en aardappels heb gegeten.

Elke keer lijkt het of ik na ruim een uur mijn energievoorraad heb verbruikt. Niet dat ik geen vet heb, maar ik heb wel het gevoel dat ik wat extra nodig heb.
Zo weet ik nog dat toen ik trainde voor de Vierdaagse ik na 4 uur suf wordt en dat alleen water niet helpt, maar zoiets als AA-drink wel omdat daar ook suiker en zout in zit.
  woensdag 4 mei 2011 @ 00:18:03 #182
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_96324841
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 20:04 schreef wyccie het volgende:

[..]

't Is niet dat ik van tevoren hamburgers of alleen een bakje yoghurt eet.
Gewoon een goed ontbijt met bruinbrood. Met koolhydraten stapelen bedoel ik dat ik de dagen van tevoren wat meer pasta en aardappels heb gegeten.

Elke keer lijkt het of ik na ruim een uur mijn energievoorraad heb verbruikt. Niet dat ik geen vet heb, maar ik heb wel het gevoel dat ik wat extra nodig heb.
Zo weet ik nog dat toen ik trainde voor de Vierdaagse ik na 4 uur suf wordt en dat alleen water niet helpt, maar zoiets als AA-drink wel omdat daar ook suiker en zout in zit.
Een goed ontbijt met bruinbrood wil niks zeggen als je de rest van de dag niks eet. Trouwens een goed ontbijt bestaat uit meer dan bruinbrood, dat terzijde. Wat meer pasta en aardappels eten, of je dat echt koolhydraten stapelen kan noemen daar verschillen de meningen over. Als voorbeeld 100 gram aardappels bevat 17 gram koolhydraten.

Normaal gesproken moet je een lange duurloop met zo'n intensiteit lopen dat wanneer je klaar bent je het gevoel moet hebben dat je zo kunt omdraaien en hetzelfde nogmaals kan doen.

Eigenlijk kun je van jouw situatie niks zeggen omdat je verder geen informatie geeft, anders dan dat je na een uurtje uitgeput bent. Maar ik vermoed en dat is slechts een aanname, dat je met een te hoge intensiteit loopt voor die tijdsduur dat je bezig bent en dat je lichaam dat niet aankan.
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
  woensdag 4 mei 2011 @ 00:21:31 #183
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_96324989
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 19:35 schreef slacker_nl het volgende:
Vandaag, ondanks de verkoudheidssympoptmen hardgelopen. KAPOT! En ik snap achteraf ook waarom. Normaal ren ik met zo'n 8km/u en vandaag had ik kennelijk zin in rennen, 9km/u... Wel 3x moeten wandelen (2x ongeplanned). Dood, dood, dood!!! Maar wel lekker!
^O^
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
pi_96332732
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 00:18 schreef Krullehoofd het volgende:
Een goed ontbijt met bruinbrood wil niks zeggen als je de rest van de dag niks eet.
Een normaal eetpatroon, 3 maaltijden per dag. Ik zorg ervoor dat ik ongeveer anderhalf uur voor de wedstrijd nog iets eet, twee krentenbollen of zo.
quote:
Maar ik vermoed en dat is slechts een aanname, dat je met een te hoge intensiteit loopt voor die tijdsduur dat je bezig bent en dat je lichaam dat niet aankan.
En ik loop al zo langzaam! Nu ben ik weer aan het opbouwen, maar vorig jaar liep ik ongeveer 10km/h als het lekker ging.
  woensdag 4 mei 2011 @ 11:16:33 #185
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_96333949
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 10:45 schreef wyccie het volgende:

[..]

Een normaal eetpatroon, 3 maaltijden per dag. Ik zorg ervoor dat ik ongeveer anderhalf uur voor de wedstrijd nog iets eet, twee krentenbollen of zo.

[..]

En ik loop al zo langzaam! Nu ben ik weer aan het opbouwen, maar vorig jaar liep ik ongeveer 10km/h als het lekker ging.
Ben je bekend met BMR, caloriebehoefte, activiteitstoeslag op je BMR, berekenen van je calorie onderhoud? Hoe ziet je training eruit? Gebruik je een schema? Let je op je hartslag?
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
  woensdag 4 mei 2011 @ 11:19:05 #186
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_96334047
Aangezien het toch een beetje over voeding gaat, zijn er hier mensen die suplementen toevoegen aan hun dieet? Ik slik 1 multi-vitaminepil en 1 visoliepil naast m'n gewone voeding (3-5 maaltijden per dag).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  woensdag 4 mei 2011 @ 11:26:40 #187
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_96334350
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:19 schreef slacker_nl het volgende:
Aangezien het toch een beetje over voeding gaat, zijn er hier mensen die suplementen toevoegen aan hun dieet? Ik slik 1 multi-vitaminepil en 1 visoliepil naast m'n gewone voeding (3-5 maaltijden per dag).
1x multivitamine per dag
3x 1gram visolie per dag
2x groene thee capsule (275 mg per dag)
1x Q10 capsule

4 maaltijden per dag in 40/40/20 ratio
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
pi_96334766
Jemig, ik was niet van plan om er zoveel poespas bij te halen. Ik ga dus geen calorieën tellen en extra dingen slikken. Ben gaan hardlopen om een conditie op te bouwen en om niet te hoeven diëten.

Ik heb trouwens geen trainingsschema, en op mijn hartslag let ik ook niet. Als ik daar op let, kan ik net zo goed thuisblijven, want die schiet al boven de 180 zodra ik van de grond af kom. :+
  woensdag 4 mei 2011 @ 11:52:08 #189
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_96335391
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:37 schreef wyccie het volgende:
Jemig, ik was niet van plan om er zoveel poespas bij te halen. Ik ga dus geen calorieën tellen en extra dingen slikken. Ben gaan hardlopen om een conditie op te bouwen en om niet te hoeven diëten.

Ik heb trouwens geen trainingsschema, en op mijn hartslag let ik ook niet. Als ik daar op let, kan ik net zo goed thuisblijven, want die schiet al boven de 180 zodra ik van de grond af kom. :+
Ehmm ja, als jij denkt dat je goed bezig bent en jouw doelen bereikt dan is het toch prima. :)
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
pi_96335851
Nou ja, het gaat inderdaad wel goed op mijn random manier. Misschien gewoon even wat meer trainen of wat uitproberen met een banaan of drankje zo.
  woensdag 4 mei 2011 @ 12:16:19 #191
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_96336328
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:28 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Omdat de mods vinden dat mensen die hardlopen om af te vallen (ofzo) dat niet doen voor de sport, maar vanwege een lifestyle. Don't ask me why...
Nou ja, daar dus ook al gepost. Nu zie ik dit topic.
Ik ben (na zo'n 15 jaar) weer begonnen te lopen omdat ik weer iets aan sport wou doen, daarbij conditie op wou bouwen en hopelijk door weer te bewegen ook iets af te vallen.

Ik doe nu zo'n drie weken Start to Run met Evy en vandaag ga ik les 11 lopen.
Tot nu toe gaat het erg lekker! Het is heerlijk om na een paar lessen al een aantal minuten achter elkaar te kunnen lopen.
*O*
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  woensdag 4 mei 2011 @ 12:36:39 #192
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_96337113
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:16 schreef Noli. het volgende:

[..]

Ik ben (na zo'n 15 jaar) weer begonnen te lopen omdat ik weer iets aan sport wou doen, daarbij conditie op wou bouwen en hopelijk door weer te bewegen ook iets af te vallen.

Succes met je doelen. Niet teveel focussen op de weegschaal maar hoe je kleding zit en hoe je eruit ziet voor de spiegel. In het begin zullen je spieren meer voedingsstoffen en vocht gaan vasthouden. Misschien zul je iets zwaarder zijn op de weegschaal. Niks van aantrekken gewoon vol blijven houden. Geef je lichaam even de tijd om zich aan te passen. Consistentie is the key to success! ^O^
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
  woensdag 4 mei 2011 @ 12:45:02 #193
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_96337405
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:36 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Succes met je doelen. Niet teveel focussen op de weegschaal maar hoe je kleding zit en hoe je eruit ziet voor de spiegel. In het begin zullen je spieren meer voedingsstoffen en vocht gaan vasthouden. Misschien zul je iets zwaarder zijn op de weegschaal. Niks van aantrekken gewoon vol blijven houden. Geef je lichaam even de tijd om zich aan te passen. Consistentie is the key to success! ^O^
Even een gedeeltelijke crosspost vanuit het draadje in LIF ;) :
quote:
Anderhalve week na de start was ik ineens 3,7 kilo kwijt. :o Die zaten er even later wel weer aan maar toen pasten mijn kuiten ineens amper nog in mijn spijkerbroek, zakte diezelfde broek alleen nog maar van m'n kont, paste ik zomaar ondergoed die ik door zwangerschappen en aanverwante bijkomstigheden al jaren niet meer gezien had en shirtjes lijken nu ineens wat langer te vallen dan voorheen.
Er verdwijnen nu niet zo zeer kilo's (al heb ik dat al een tijdje niet meer gecontroleerd) maar blijkbaar wel centimeters!! *O*
Dank voor de aanmoediging! ^O^
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_96337979
Pfoe gister lesje 6 van evy 5-10km.. kheb niet helemaal naar haar geluisterd omdat ze na 5 minuten rennen ineens wil stretchen.. ik ben samen met een collega rustig door wezen joggen en ging bij ons allebei hardstikke goed.. de sprintjes gingen ook lekker en we zakten allebei goed terug in het normale tempo.
Achteraf gemeten bleek dat we 8 km hadden gehaald! Nieuwe mijlpaal voor mijzelf, heerlijk gevoel ook! We waren niet echt kapot, wel moeie benen maar conditioneel ging het super.. !

Iemand die 3 maanden geleden tegen mij had gezegd, na het hijgen van 3 minuten rennen, dat ik ooit de 8 km aan zou tikken had ik compleet voor gek verklaard.. geweldig om die vooruitgang zo te merken!
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:21:24 #195
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_96338959
Wat leuk, Thrilled. Dat is ook wel iets dat ik herken, de trots op eigen prestaties. Twee jaar geleden had ik niet voor mogelijk gehouden om ooit nog zo sportief te worden. Gisteren liep ik net geen 5 km (4,94) in 24:58. Anderhalf jaar geleden deed ik bijna 20 minuten over 2,5 km. Heerlijk!
Life is what you make it.
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:23:06 #196
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_96341646
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:37 schreef wyccie het volgende:
Jemig, ik was niet van plan om er zoveel poespas bij te halen. Ik ga dus geen calorieën tellen en extra dingen slikken. Ben gaan hardlopen om een conditie op te bouwen en om niet te hoeven diëten.

Ik heb trouwens geen trainingsschema, en op mijn hartslag let ik ook niet. Als ik daar op let, kan ik net zo goed thuisblijven, want die schiet al boven de 180 zodra ik van de grond af kom. :+
Geeft toch niet? :) Als jij je er goed bij voelt moet je er vooral niet op letten.

Ik ben juist begonnen met o.a. hardlopen nadat ik ging nadenken over wat ik at en hoe actief ik was. En met succes, sinds februari is er 2 kg af en moet nog 7 kg voor m'n streefgewicht gehaald is. Maar daar doen we het niet voor. De Dam tot Dam loop is mijn doel en die wil ik halen. Maar eten is voor mij wel degelijk belangrijk aangezien ik redelijk actief ben geworden (3x hardlopen, 3x sportschool), dan is het van belang om extra vitamines naar binnen te hengelen. Ik kwam erop na een discussie met wat collega's over het nut en de onzin van extra vitamine C in je dieet.

Weet niet of er mensen zijn die de Runner's World hier lezen, maar daar stond dit in, mbt tot extra vitamines in je dieet om sneller van blessures af te komen (mei editie, pag 31-33):

quote:
Glucose (een vorm van koolhydraten) is de belangrijkste energiebron voor de opbouw en hervorming van nieuwe cellen. Eiwitten zijn onder andere nodig voor de aanmaken van nieuwe capillaren, voor de opbouw van collageen (het bindweefsel) en voor het hervormen van het nieuwe weefsel zodat het gebruikt kan worden voor de oorspronkelijke functie. Maar ook andere voedingstoffen zijn belangrijk. Zo kan collageen alleen ontstaan als ijzer, vitamine C en de aminozuren lysine, arginine en proline aanwezig zijn. ... Andere stoffen die noodzakelijk zijn voor effectief herstel zijn zink, magnesium en glutamine.

...

Tot op heden is er geen duidelijk bewijs dat verhoogde doses van vitaminen, vetzuren, eiwitten of aminozuren als leucine en glutamine bijdragen aan het herstel van een blessure. Belangrijker is dat alle voedingsstoffen voldoende aanwezig zijn en er geen (energie)tekort optreed tijdens je herstel. Door tijdens je genezingsproces extra aandacht te besteden aan genoeg groente en fruit (vitaminen), vette vis (omega-3-vetzuren), kaas en mager vlees (aminozuren), en volkoren granen en pitten/zaden (zink en magnesium) zorg je voor een snel herstel.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_96342732
Knap dat jullie zo mooi vooruitgaan en zo goed bezig zijn met afvallen. ^O^
Ik denk dat mijn doel is dat ik regelmatig 2 keer per week moet gaan hardlopen, dat is al lastig genoeg.

Zojuist ongeveer 10km gelopen in iets meer dan 1 uur. Had nu wel genoeg energie over om er nog een half uur bij te plakken, denk ik. :)
  woensdag 4 mei 2011 @ 15:28:36 #198
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_96344278
Extra vitamine C neem ik ook. Was ik vergeten in mijn vorige post. Ik geef de voorkeur aan vitamine C poeder (calciumascorbaat) ipv tabletten.
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
  woensdag 4 mei 2011 @ 16:05:27 #199
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_96345665
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:49 schreef wyccie het volgende:
Ik denk dat mijn doel is dat ik regelmatig 2 keer per week moet gaan hardlopen, dat is al lastig genoeg.
Hardlopen + consistentie = profit
Hardlopen + consistentie + op je voeding letten = profit++
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
pi_96345854
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:19 schreef slacker_nl het volgende:
Aangezien het toch een beetje over voeding gaat, zijn er hier mensen die suplementen toevoegen aan hun dieet? Ik slik 1 multi-vitaminepil en 1 visoliepil naast m'n gewone voeding (3-5 maaltijden per dag).
Wat bedoel je precies met supplementen? Ik gebruik momenteel 4 a 6 Vaporize op een dag, en 1 a 2 Stack4 pillen.
  woensdag 4 mei 2011 @ 17:34:05 #201
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_96349220
:D Wat een supplementen! Ik gebruik een kleine multivitamine-aanvulling. Daarnaast probeer ik wat meer fruit en groente/salade te eten dan ik deed. Ik merk helaas dat het me zwaar valt om de suikers te laten staan, dus ik snoep best veel.
Life is what you make it.
  woensdag 4 mei 2011 @ 17:51:26 #202
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_96350054
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 16:09 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met supplementen? Ik gebruik momenteel 4 a 6 Vaporize op een dag, en 1 a 2 Stack4 pillen.
Heb je het gevoel dat die fatburners werken?
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
  woensdag 4 mei 2011 @ 17:54:00 #203
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_96350195
Iemand nog tips voor leuke hardloop podcast's?
Ben een beetje klaar met Evy d'r muziek, en elke keer zelf muziek opzoeken vind ik teveel werk. 8)7
pi_96351208
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:51 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Heb je het gevoel dat die fatburners werken?
Ja, alleen merk ik dat ik binnenkort even twee weken rustpauze moet nemen omdat je lichaam er na een tijdje gewend aan raakt. Ben nu denk ik drie a vier weken bezig en ong 4 a 5 kg kwijt (moeilijk in te schatten). Zoals ik al zei let ik op mijn voeding (geen eetschema's) en sport ik veel (drie a vier keer in de week hardlopen en één uur kracht bij de fitness) en daarbij neem ik een paar supplementen per dag.
  woensdag 4 mei 2011 @ 21:41:24 #205
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_96362764
Momenteel slik ik ook aardig wat extra supplementen per dag.

Mineralen:
1. Magnesium 150mg, Calcium 400mg, Zink 15mg (Action verkoopt deze goedkoop)
2. Magnesium 400mg
3. Chroom 200µg
4. Selenium 100µg

Vitamines:
1. B6 100mg
2. D3 10.000 iu

Verder ook nog extra enzymen en specifieke aminozuren. Al met al toch een aardige cocktail :)
pi_96363366
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 17:54 schreef Schild het volgende:
Iemand nog tips voor leuke hardloop podcast's?
Ben een beetje klaar met Evy d'r muziek, en elke keer zelf muziek opzoeken vind ik teveel werk. 8)7
http://www.djsteveboy.com/podrunner.html
Schijnt wel ok te zijn :).
  donderdag 5 mei 2011 @ 10:04:49 #207
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_96377699
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 21:41 schreef Ach3r0n het volgende:
Momenteel slik ik ook aardig wat extra supplementen per dag.

Mineralen:
1. Magnesium 150mg, Calcium 400mg, Zink 15mg (Action verkoopt deze goedkoop)
2. Magnesium 400mg
3. Chroom 200µg
4. Selenium 100µg

Vitamines:
1. B6 100mg
2. D3 10.000 iu

Verder ook nog extra enzymen en specifieke aminozuren. Al met al toch een aardige cocktail :)
2x magnesium :?
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:14:24 #208
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_96382369
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 10:04 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

2x magnesium :?
Ja, geweldig spul :Y
pi_96382397
Heeft er nog iemand zin om mee te doen met de batavierenrace? Er hebben drie mensen afgezegd dus zoek nog 3 lopers!

PM als je interesse hebt!
Soaves ne vent, smurges absent.
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:21:06 #210
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_96382574
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:15 schreef geertp het volgende:
Heeft er nog iemand zin om mee te doen met de batavierenrace? Er hebben drie mensen afgezegd dus zoek nog 3 lopers!

PM als je interesse hebt!
Klinkt wel leuk, maar komt me niet uit. Moeten deelnemers verplicht student zijn?
Life is what you make it.
pi_96382762
Je hoeft nergens een studentenkaart te laten zien... Mogen best wat niet-studenten bij zitten.

dus geen probleem
Soaves ne vent, smurges absent.
pi_96383131


[ Bericht 100% gewijzigd door Ambrosius op 05-05-2011 19:45:00 (spam) ]
  donderdag 5 mei 2011 @ 12:47:50 #213
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_96383520
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 12:14 schreef Ach3r0n het volgende:

[..]

Ja, geweldig spul :Y
inclusief zink, het bekende ZMA?
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
  donderdag 5 mei 2011 @ 21:08:46 #214
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_96405150
Gatver, wilde ik net even een kort rondje lopen, heb ik bij de warming up al zo'n zeurend gevoel in mn linkerheup. Dat heb ik wel eens eerder gehad en dat trok eenmaal op gang gewoon weer weg. Deze keer begon het toch wel pijn te doen na anderhalve kilometer, dus maar weer afgehaakt. :{ Toch nog maar een paar dagen rust pakken denk ik :{
Maar toch niet helemaal.
pi_96410672
Fat burners :') mensen alstjeblieft , denk toch eens na. Van slikken val je niet af.
  donderdag 5 mei 2011 @ 23:25:56 #216
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96414392
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 22:26 schreef shadowflash het volgende:
Fat burners :') mensen alstjeblieft , denk toch eens na. Van slikken val je niet af.
Waren er maar zulke pillen inderdaad.

Ik merk bij het lopen van de wat langere afstanden dat ik een zeurgevoel in m'n heupen krijg. Zou dat nog kunnen zijn van de zwangerschappen en de hormonen die de boel in het bekkengebied toch wat week houden?? Kan ik dat ergens mee trainen? Is dat niet op te vangen met een spier ofzo, dat als ik wat spieren daar sterker maak dat ik er dan minder last van heb?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_96414533
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 23:25 schreef Ticootje het volgende:
Ik merk bij het lopen van de wat langere afstanden dat ik een zeurgevoel in m'n heupen krijg. Zou dat nog kunnen zijn van de zwangerschappen en de hormonen die de boel in het bekkengebied toch wat week houden?? Kan ik dat ergens mee trainen? Is dat niet op te vangen met een spier ofzo, dat als ik wat spieren daar sterker maak dat ik er dan minder last van heb?
Lastig te zeggen van zo'n afstand. Waar in je heup, welke spier of pees is het? Misschien kan een fysiotherapeut je daar beter bij helpen.
Sowieso kan het geen kwaad om je spieren (alle) te trainen.
  donderdag 5 mei 2011 @ 23:33:40 #218
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96414771
Ja, bekkenfysio staat al een tijd op de todolist. Misschien toch maar eens echt een afspraak maken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_96416113
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 22:26 schreef shadowflash het volgende:
Fat burners :') mensen alstjeblieft , denk toch eens na. Van slikken val je niet af.
:') :') :') :')

Wat voor stretchoefeningen doen jullie trouwens allemaal voor het hardlopen? Of helemaal niks?
pi_96416628
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 00:04 schreef poiuytr het volgende:
Wat voor stretchoefeningen doen jullie trouwens allemaal voor het hardlopen? Of helemaal niks?
Gewoon een beetje de standaarddingetjes. Losspringen, knieheffen, billentrappen, armzwaaien, schouderdraaien.
En stretchen na het lopen is belangrijker voor je spieren dan vooraf.
pi_96417324
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 00:15 schreef wyccie het volgende:

[..]

Gewoon een beetje de standaarddingetjes. Losspringen, knieheffen, billentrappen, armzwaaien, schouderdraaien.
En stretchen na het lopen is belangrijker voor je spieren dan vooraf.
Die eerst drie kan ik nog wel inkomen maar die laatste twee niet echt? En waarom is het belangrijker om na het hardlopen te stretchen?
pi_96417566
Nou is het eigenlijk niet de bedoeling dat je je schouders/romp meedraait bij het lopen, maar ik vind het wel prettig om helemaal soepel te zijn voor ik ga rennen.

Stretchen na het lopen heeft ermee te maken dat vooral je kuitspieren inkorten na zo'n inspanning.
pi_96417896
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 00:04 schreef poiuytr het volgende:

[..]

:') :') :') :')

Wat voor stretchoefeningen doen jullie trouwens allemaal voor het hardlopen? Of helemaal niks?
Vaak ren ik het eerste liedje, dus de eerste 3-4 minuten op een rustig tempo, daarna voer ik het pas op. Ik doe niet aan stretchen, wel loop ik nog 100 meter uit ofzo, maar dat doe ik omdat ik dat fijn vind. Heb nooit last gehad van spierpijn oid, dat is meestal weg na de 1e keer. Stretch jij wel?
pi_96418467
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 00:54 schreef Turalyon het volgende:

[..]

Vaak ren ik het eerste liedje, dus de eerste 3-4 minuten op een rustig tempo, daarna voer ik het pas op. Ik doe niet aan stretchen, wel loop ik nog 100 meter uit ofzo, maar dat doe ik omdat ik dat fijn vind. Heb nooit last gehad van spierpijn oid, dat is meestal weg na de 1e keer. Stretch jij wel?
Ik loop meestal eerst 500m warm (rustig beginnen) daarna begin ik mijn stretch oefeningen. Waarom ik die stretch oefeningen weet ik ook nog steeds niet maar heb nog nooit last gehad van spierpijn na die tijd of dag erna, stretchen vroeger aangewend bij de voetbal.

Hoor ik veel mensen zeggen dat ze op muziek lopen of bepaalde instructies, iemand linkje?
  vrijdag 6 mei 2011 @ 10:34:16 #225
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_96423741
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 23:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]
Ik merk bij het lopen van de wat langere afstanden dat ik een zeurgevoel in m'n heupen krijg. Zou dat nog kunnen zijn van de zwangerschappen en de hormonen die de boel in het bekkengebied toch wat week houden?? Kan ik dat ergens mee trainen? Is dat niet op te vangen met een spier ofzo, dat als ik wat spieren daar sterker maak dat ik er dan minder last van heb?
Squats (kniebuigingen) en lunges. Beide oefeningen met gewichten uitvoeren. :)
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')