abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:07:37 #51
269313 SebasM
Lolmahahaha
pi_95218759
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:39 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee, Wilders wil moslims alleen maar met miljoenen Europa uit zetten. Die maalt er niet om dat het niet allemaal extremisten zijn. Deze extremisten zijn omgekeerd in elk geval nog zo 'aardig' ons niet allemaal op het verschijnsel Wilders aan te kijken.
Er is maar 1 Islam. Gematigde Islam bestaat niet, extremistische Islam bestaat niet. Dit zijn verzinsels van het westen. Er is ook maar 1 Koran, wat daar instaat is de waarheid. Het is niet aan een individu om te bepalen waar ze in geloven of niet, de Koran is de Koran, het woord van Mohammed is heilig.
Only when the power of love is greater than the love for power, there will be peace
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:08:59 #52
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_95218819
Er is inderdaad maar 1 koran.

Er zijn minstens 1000 manieren om die uit te leggen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_95218854
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Zeg je dat ook als iemand opmerkt dat je ondanks Joran van der Sloot niet meteen alle Nederlanders voor psychopatische moordenaars moet aanzien?
Ik noem die voorbeelden ook altijd. helpt niets. Neem het een dader en de oproeper tot kwalijk, maar niet een hele groep onschuldigen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_95218874
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Lees mijn post nog eens en denk nog eens een beetje logisch na. :)
Dat maak ik er wel van op. En logisch over nadenken dat ik geen hutspot lust helpt niets. Ik lust geen hutspot en zal het ook nooit eten. dus ben ik ook hutspotfoob.
pi_95218882
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:08 schreef hooibaal het volgende:
Er is inderdaad maar 1 koran.

Er zijn minstens 1000 manieren om die uit te leggen.
Helll, dat kan je zelfs met onze wet blijkt wel weer :')
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:11:14 #56
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95218920
ze laten weer lekker van zich horen. tijd om dit soort elementen uit te zetten. net zolang we geen islamitische haatzaaiers meer hebben. zal iedereen goed doen, ook de welwillende moslim die niet zo abject denkt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:11:52 #57
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_95218940
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:10 schreef paddy het volgende:

[..]

Helll, dat kan je zelfs met onze wet blijkt wel weer :')
Ook dat, maar dat is stof voor een ander topic. Of je beweert dat er slechts 1 Islam is of meerdere is wordt een taalspelletje. Er zijn hoe dan ook voldoende manieren om het te beleven, want deze man spreekt niet voor het merendeel (laat staan alle!) van de moslims.
pi_95219105
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:47 schreef WammesWaggel het volgende:
[ link | afbeelding ]
Helemaal onderaan moet staan:
|
|
nee
|
politieke partij oprichten ---> monitoren.
I´m back.
pi_95219111
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:09 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik noem die voorbeelden ook altijd. helpt niets. Neem het een dader en de oproeper tot kwalijk, maar niet een hele groep onschuldigen
Is van der Sloot een reli extremist die pakweg 1.5 miljard blindelingse volgelingen heeft?

En niemand die nu ALLE moslims een extremist noemt. Er zijn eenmaal mensen die NIETS van de islam moeten hebben wat ze kwalijk wordt genomen. Die verplichte kost vreet ik niet. Zie de 4 sukkels in de familie al en dat gaat straks nog kinderen uitpoepen.

Je vergelijking met Igen slaat als een tang op een varken, mijn bescheiden mening.
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:18:05 #60
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_95219155
quote:
Wilders, denk je niet dat er een moslim zal zijn die op een dag jou larie beu zal zijn en zal doen wat Mohammed Bouyeri heeft gedaan?
Typisch B-). Tis iig geen hoax :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_95219193
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:43 schreef hooibaal het volgende:
Zowel Wilders als de Telegraaf heeft er belang bij dat er met enige regelmaat zo'n malloot zo'n uitspraak doet.
Ow, dus een Femke Halsema had er ook belang bij? Net als de bedreigingen aan het adres van die cartoontekenaar?Was alleen voor de aandacht? Zo weird dat mensen het nu ineens wel allemaal vinden kunnen hè :{
pi_95219258
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:16 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Is van der Sloot een reli extremist die pakweg 1.5 miljard blindelingse volgelingen heeft?
Heeft Sharia4Holland 1.5 miljard blindelingse volgelingen dan? :?
pi_95219322
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:20 schreef Igen het volgende:

[..]

De islam. Je vraagt naar de bekende weg en dat weet je donders goed.
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:22:01 #64
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_95219328
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:19 schreef paddy het volgende:

[..]

Ow, dus een Femke Halsema had er ook belang bij? Net als de bedreigingen aan het adres van die cartoontekenaar?Was alleen voor de aandacht? Zo weird dat mensen het nu ineens wel allemaal vinden kunnen hè :{
Dat stáát er toch niet?

Wilders heeft belang bij aandacht, en al helemaal bij aandacht die zijn 'gelijk' bevestigt (zie je wel - moslims zijn gevaarlijk). Na dergelijke verhalen in het verleden steeg hij bij Maurice meteen 3 zetels. Als alle moslims plotseling lief zijn, verliest wilders gewoon draagvlak.

De Telegraaf is sensatiepers en heeft -dus- belang bij sensatieverhalen, want dit levert meteen +300 reacties op die site op.
pi_95219360
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:21 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

De islam. Je vraagt naar de bekende weg en dat weet je donders goed.
Ja, ik weet donders goed dat dit hele topic een grote overhaaste generalisatie is ja.
pi_95219370
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:16 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

En niemand die nu ALLE moslims een extremist noemt. Er zijn eenmaal mensen die NIETS van de islam moeten hebben wat ze kwalijk wordt genomen. Die verplichte kost vreet ik niet. Zie de 4 sukkels in de familie al en dat gaat straks nog kinderen uitpoepen.

Je vergelijking met Igen slaat als een tang op een varken, mijn bescheiden mening.
Ow, maar kan me herinneren dat de sommige users ook niet zo gek zijn van het christendom en dat mag van mij hoor, maar een hele groep de daden aanrekenen van een aantal idioten die tot moord aanzetten? Vind ik gewoon raar.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat een niet-gelovige niets van het christendom of de Islam moet hebben. Ik had het daar alleen niet over. De volgelingen van de geloven zijn natuurlijk hetzelfde als die van de niet-gelovigen of de mensen die in de evolutie theorie geloven.
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:22:57 #67
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95219372
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:20 schreef Igen het volgende:

[..]

de man baseert zich wel op een boek dat gelezen en nageleefd wordt door heel veel mensen.
pi_95219419
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

de man baseert zich wel op een boek dat gelezen en nageleefd wordt door heel veel mensen.
Ook dat
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:24:41 #69
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_95219438
quote:

[..]

Een boek dat zo vaag is dat iedereen eruit kan halen wat hij wil. Van blinde haat tot compassie en vrede.
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:25:11 #70
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_95219465
quote:

[..]

Ja en die houden er daarom ook alle anderhalf miljard dezelfde mening op na... :|
pi_95219468
quote:

[..]

Aha. Interessant. Dus jij en Dr.Nikita hebben de wijsheid in pacht om te oordelen dat deze man hier de enige juiste interpretatie van de Koran verkondigt én de kennis dat alle 1.5 miljard moslims klakkeloos deze visie ondersteunen? Dat vind ik heel knap! ^O^
pi_95219545
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:21 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ja, elke moslim is lid van Sharia4Holland en wilt de sharia invoeren in Nederland. En Wilders doden.
Dat zegt ik niet en dat zegt Wilders ook niet. Geen idee waar je die conclusie vandaan haalt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:24 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, laten we alle moslims aanrekenen wat een enkele extremist doet. Dat is namelijk wat Wilders doet.
Nee, Wilders doet dat niet en dat heeft hij ook nooit gedaan. Je hebben kennelijk niet goed geluisterd naar Wilders en hebt geen idee waar die man voor staat. Dat is je goedrecht, maar ga dan niet zelf conclusies lopen trekken en die dan vervolgens andere in de mond leggen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_95219648
Toch apart dat er juist in die landen waar de Koran wordt nageleefd zoveel bloed wordt vergoten .

Zo vredelievend is dat.

En Mohammed wilde dat iemand zijn zoon zou vermoorden, maar toen mocht het ook een schaap worden...... wat is hij toch een goede man

Afvallige ophangen of onthoofden, vrouwen onderdrukken, meisjes al heel jong uithuwelijken, liegen over de geschiedenis (Moslims ontkennen glashard de holocaust) en ontkennen zelfs wat er tijdens 9-11 is gebeurd.

Nee echt heel fijn en warm geloof, fijn eerlijk land. Zou zo verhuizen pffffff
pi_95219726
en dan heb ik het nog niet eens over stenigen van vrouwen (ja zelfs meisjes die verkracht zijn)...

Dieren Halal doden,

Besnijden en blablablaaaaa
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:31:03 #75
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95219730
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:25 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ja en die houden er daarom ook alle anderhalf miljard dezelfde mening op na... :|
dat zegt toch niemand hier? volgens mij wil je dat graag horen en stel je jezelf heel erg verongelijkt op. terwijl je eigenlijk keihard moet roepen dat je dit soort smerige kutmoslims niet in nederland wil zien en al helemaal niet met een politiek doel. maar het is weer alles afschuiven en om je heen slaan wat de klok slaat.
hoe moeten wij, de niet-moslims, op deze manier moslims zien die pretenderen niet te denken zoals deze achterlijk inteeltbaard?
pi_95219807
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat zegt toch niemand hier? volgens mij wil je dat graag horen en stel je jezelf heel erg verongelijkt op. terwijl je eigenlijk keihard moet roepen dat je dit soort smerige kutmoslims niet in nederland wil zien en al helemaal niet met een politiek doel. maar het is weer alles afschuiven en om je heen slaan wat de klok slaat.
hoe moeten wij, de niet-moslims, op deze manier moslims zien die pretenderen niet te denken zoals deze achterlijk inteeltbaard?
spijker en kop.
pi_95219858
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:32 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

spijker en kop.
Zoalshetis slaat de spijker hier op de kop ja.

Jouw TT en OP echter niet, helaas.
  † In Memoriam † vrijdag 8 april 2011 @ 15:34:58 #78
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_95219899
quote:
8s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:29 schreef Holladiejee het volgende:
Toch apart dat er juist in die landen waar de Koran wordt nageleefd zoveel bloed wordt vergoten .

Zo vredelievend is dat.

En Mohammed wilde dat iemand zijn zoon zou vermoorden, maar toen mocht het ook een schaap worden...... wat is hij toch een goede man

Afvallige ophangen of onthoofden, vrouwen onderdrukken, meisjes al heel jong uithuwelijken, liegen over de geschiedenis (Moslims ontkennen glashard de holocaust) en ontkennen zelfs wat er tijdens 9-11 is gebeurd.

Dat klink als een verhaal dat ik eerder gelezen heb, maar waar ook al weer?... Oh ja, het Oude Testament :')
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Aha. Interessant. Dus jij en Dr.Nikita hebben de wijsheid in pacht om te oordelen dat deze man hier de enige juiste interpretatie van de Koran verkondigt én de kennis dat alle 1.5 miljard moslims klakkeloos deze visie ondersteunen? Dat vind ik heel knap! ^O^
Dat is ook precies wat Wilders doet, zijn navolgelingen schijnen dezelfde kritiekloosheid op hun grote leider te hebben als ze de moslims verwijten.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 15:36:38 #79
249559 crew  Lavenderr
pi_95219990
'Imran spreekt verder in de video over het zuiveren van de aarde van dit soort mensen en het vernietigen van Wilders. Op het einde van de boodschap richt hij zich nogmaals rechtstreeks tot Wilders: Je hebt de keuze: een open debat met ons, met alle media, je mag zelfs het hele Nederlandse leger optrommelen als je vreest voor je veiligheid. Je mag de locatie zelf kiezen, zelfs de gevangenis in Vught of een legerkazerne. Laat de moslims met rust. Leef als ongelovige, als hond, uiteindelijk ga je toch naar de hel. Of je bent welkom moslim te worden, als broeder in het geloof. Zo niet, dan moet je klaar staan voor de consequenties. '

:|W
pi_95220002
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Zoalshetis slaat de spijker hier op de kop ja.

Jouw TT en OP echter niet, helaas.
Topictitel is gewoon de krantenkop zelf. Je faalt weer eens met je vooroordeel.

De OP is vrij neutraal en daar mag je van denken wat je wil, je wordt heus niet met de dood bedreigd.
pi_95220054
o nee

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2011 15:40:08 ]
pi_95220222
Barbaarf

Leer eens lezen en verdiep je eens in grote mensen zaken voordat je je grote neus er in stopt.
pi_95220229
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee hoor, je hebt een paar woorden eruit geknipt om het te doen lijken alsof het een dreiging van álle moslims is ipv. één gek.
Sorry hoor maar blijkbaar werkt internet in NL anders dan bij mij of je hebt helemaal niet gekeken. Er staat bij mij echt als kop:

Moslimdreiging tegen Wilders
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:42:55 #84
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95220261
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:34 schreef Barbaaf het volgende:

Dat is ook precies wat Wilders doet, zijn navolgelingen schijnen dezelfde kritiekloosheid op hun grote leider te hebben als ze de moslims verwijten.
hij is niet mijn leider, vriend.

en het zou volgelingen moeten zijn, maar weet jij veel.
pi_95220276
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:41 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Sorry hoor maar blijkbaar werkt internet in NL anders dan bij mij of je hebt helemaal niet gekeken. Er staat bij mij echt als kop:

Moslimdreiging tegen Wilders
Citeer 'm dan ook goed in de OP. :{
pi_95220295
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:36 schreef Lavenderr het volgende:
'Imran spreekt verder in de video over het zuiveren van de aarde van dit soort mensen en het vernietigen van Wilders. Op het einde van de boodschap richt hij zich nogmaals rechtstreeks tot Wilders: Je hebt de keuze: een open debat met ons, met alle media, je mag zelfs het hele Nederlandse leger optrommelen als je vreest voor je veiligheid. Je mag de locatie zelf kiezen, zelfs de gevangenis in Vught of een legerkazerne. Laat de moslims met rust. Leef als ongelovige, als hond, uiteindelijk ga je toch naar de hel. Of je bent welkom moslim te worden, als broeder in het geloof. Zo niet, dan moet je klaar staan voor de consequenties. '

Zo maak je inderdaad vrienden. Wat een hersenloos volk ook. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  † In Memoriam † vrijdag 8 april 2011 @ 15:44:02 #87
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_95220314
quote:
16s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:41 schreef Holladiejee het volgende:
Barbaarf

Leer eens lezen en verdiep je eens in grote mensen zaken voordat je je grote neus er in stopt.
Je bent betrapt op een erg domme opmerking en nu ga je maar ad hominem? :')
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  † In Memoriam † vrijdag 8 april 2011 @ 15:44:58 #88
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_95220351
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hij is niet mijn leider, vriend.

en het zou volgelingen moeten zijn, maar weet jij veel.
Jij bent niet mijn vriend, ...
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:45:56 #89
269313 SebasM
Lolmahahaha
pi_95220389
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:36 schreef Lavenderr het volgende:

Een open debat met gelovigen is als een vegetarische barbeque. Het klinkt leuk, maar het slaat nergens op.
Only when the power of love is greater than the love for power, there will be peace
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:46:00 #90
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95220390
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:44 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Jij bent niet mijn vriend, ...
:') je volgt de media slecht zie ik. maakt niet uit, met je 'navolgelingen'.
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:46:56 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_95220435
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:45 schreef SebasM het volgende:

[..]

Een open debat met gelovigen is als een vegetarische barbeque. Het klinkt leuk, maar het slaat nergens op.
precies. onmogelijk met dit soort barbaren te discussiëren.
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:48:10 #92
269313 SebasM
Lolmahahaha
pi_95220493
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:46 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

precies. onmogelijk met dit soort barbaren te discussiëren.
Barbaren is een groot woord, maar als je niet kan redeneren vanuit rede en verstand houdt het snel op natuurlijk.
  † In Memoriam † vrijdag 8 april 2011 @ 15:48:13 #93
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_95220497
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:46 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

:') je volgt de media slecht zie ik. maakt niet uit, met je 'navolgelingen'.
Media :')
pi_95220529
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:45 schreef SebasM het volgende:

[..]

:D

Mooie vergelijking, en helemaal waar. ^O^
pi_95220572
quote:
8s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:29 schreef Holladiejee het volgende:

Zo vredelievend is dat.

Naja, in veel van die landen zijn de grote groepen moslims net 2 a 3 generaties voorbij het bestaan waar wij zo rond de middeleeuwen zaten in Europa. Dus veel kleine geïsoleerde nederzettingen met weinig communicatie en techniek. En in dat tijdperk gingen westerse ridders op kruistocht, wat eigenlijk niet meer dan door de kerk aangemoedigde plunder, verkracht en rooftochten waren om de grote groepen verveelde kinderen van de adel een mogelijkheid te geven om nieuwe landen en mensen te vinden om te onderdrukken.

Je kan niet als westerling zo maar verwachten dat zij in een paar generaties de stappen maken waar wij ~500 jaar over gedaan hebben natuurlijk.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_95220594
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:56 schreef hooibaal het volgende:
Wat zou de sharia eigenlijk voor straf zetten op het bedreigen van een ongelovige?
Geen idee

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:56 schreef arucard het volgende:
De moslims zijn een georganiseerde groep met woordvoerder?
Nee, maar ik kon mijn cynisme niet onderdrukken.
pi_95220661
Best een zelfingenomen gast die Mohammed ..... lees hier het offerfeest :r :X :?

http://www.redouan.nl/de_Islam_site/offerfeest.html

De dromen van de profeten worden gezien als openbaringen.
De profeet Ibrahim (vzmh) kreeg in een droom de openbaring van God dat hij zijn liefde en trouw aan hem moest bewijzen door datgene op te offeren wat hem het liefste op aarde was: zijn zoon Ismaël.
Hij vertelde dit tegen zijn zoon, zoals we kunnen lezen in de Koran:
Koran 37:102 As-saaffaat
Toen die zover was dat hij met hem mee kon gaan zei hij: Mijn zoon, ik heb in de slaap gezien dat ik je zal offeren. Zie eens wat jij ervan vindt. Hij zei: Mijn vader, doe wat je bevolen is. Je zult merken dat ik, als God het wil, iemand ben die gelukkig volhard.
Dit was een grote beproeving voor Ibrahim (vzmh).
Hij had de opdracht gekregen om zijn enige zoon te offeren.
Een kind dat door God aan hem geschonken was en dat nu de leeftijd had bereikt waarin hij zijn oude vader kon helpen in zijn taken en missies.
Tegelijkertijd was het een grote beproeving voor zijn zoon.
Om deze opdracht te gehoorzamen en zijn leven te offeren was geen eenvoudig iets.
Beiden volharden in hun geloof en gingen op weg naar Mina om de opdracht van God uit te voeren.
Toen ze in Mina aankwamen zette Ibrahim (vzmh) een mes op de keel van zijn zoon en gebruikte al zijn kracht om de opdracht van God uit te voeren.
Maar de Kracht van God kwam tussenbeide en haalde de functie van het mes weg en een boodschap kwam vanuit de hemel:
Koran 37:103-107 As-saaffaat
Toen zij zich beiden (aan Gods wil) overgegeven hadden en hij hem op zijn voorhoofd had neergelegd, riepen Wij hem: Ibrahiem! Jij hebt de droom doen uitkomen. Zo belonen Wij hen die goed doen. Dit was duidelijk een beproeving. En Wij gaven voor hem een geweldig offer in de plaats.
Met deze boodschap kwam er een ram (mannelijk schaap) mee vanuit de hemel, die de plaats van Ismaël moest innemen en geslacht zou worden.
God accepteerde de oprechte daad van zijn boodschapper Ibrahim (vzmh) en maakte het een plicht voor alle pelgrims en moslims in het algemeen om een dier te offeren.
Het is aangegeven in een hadith van de profeet Mohammed (vzmh) waarin Annum, één van de metgezellen van de profeet aan de profeet Mohammed (vzmh) vraagt: O, profeet van God, waar komt dit gebruik vandaan? Hij antwoordde: Het is de soennah van jouw voorvader Ibrahim (vzmh) en een herdenking aan zijn eer.

Wanneer is het offerfeest?
In de twaalfde moslimmaand is de Hadj, de bedevaart naar Mekka.
De pelgrims voeren een tocht langs heilige plekken die worden geassocieerd met de profeten Ibrahim (vzmh) en Mohammed (vzmh).
Op de tiende dag van de bedevaart offert de pelgrim een dier.
Moslims die niet op bedevaart zijn slachten ook een dier ter herdenking aan de profeet Ibrahim (vzmh)
Overal in de wereld slachten moslims op deze dag een offerdier.
Een derde van het vlees is voor de armen, een derde voor familieleden en vrienden, en een derde voor jezelf.
Samen met het suikerfeest na de ramadan is het offerfeest het belangrijkste feest van de Islam. Het duurt drie dagen.
De naam voor het offerfeest in het arabisch is: Ied Al-Adha

Offerdieren
Welke dieren mogen er gebruikt worden op het offerfeest?
De volgende dieren mogen geofferd worden:
Geiten: minstens 1 jaar oud, mannelijk of vrouwelijk
Schapen: minstens 6 maanden oud, mannelijk of vrouwelijk
Koeien, ossen of buffels: minstens 2 jaar oud
Kamelen: minstens 5 jaar oud, mannelijk of vrouwelijk

Het offeren van een geit of schaap is voldoende voor één persoon.
Voor alle andere dieren, koe, os, buffel, of kameel staat het offer gelijk aan 7 offers, waardoor 7 personen gezamenlijk zo een dier kunnen offeren.
Wanneer een verkoper van een dier verklaard dat het dier de leeftijd heeft bereikt waarop het geofferd mag worden, en er zijn geen duidelijke aanwijzingen dat dit niet zo zou zijn, mag men uitgaan van de betrouwbaarheid van zijn verklaring en het dier offeren.

Alternatief voor het offerdier
Sommige mensen denken dat ze in plaats van een dier te offeren, geld kunnen geven aan arme mensen uit liefdadigheid. Dit is niet juist.
Er zijn verschillende verplichte vormen van aanbidding voor moslims.
Elk van hen heeft een eigen belangrijkheid en geen van hen kan de ander vervangen.
Het is niet toegestaan voor een moslim om de salaat (het gebed) te verrichten ter vervanging van het vasten in de Ramadan.
Zo is het ook niet toegestaan om liefdadigheid te geven ter vervanging van het verrichten van het gebed.
Hetzelfde geld voor het offeren van een dier: Het brengen van het offer is een onafhankelijke vorm van aanbidding en kan niet vervangen worden door een andere vorm van aanbidding zoals het geven van liefdadigheid.
Echter wanneer iemand door dringende redenen niet kon offeren in de drie voorgeschreven dagen (10e, 11e of 12e van de maand Zulhijjah), kan hij in dat geval de prijs van een offerdier als sadaqah geven aan een persoon die recht heeft om zakaat (armenbelasting) te ontvangen.
Tijdens de duur van de dagen dat er geofferd wordt kan er geen vrijstelling van deze verplichting gekregen worden.

Misschien dat daarom mijn sterrenbeeld RAM is O-)
pi_95220754
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:44 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Je bent betrapt op een erg domme opmerking en nu ga je maar ad hominem? :')
welke domme opmerking? Sorrie maar je neus is best groot hoor -O-
pi_95220862
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 15:49 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Naja, in veel van die landen zijn de grote groepen moslims net 2 a 3 generaties voorbij het bestaan waar wij zo rond de middeleeuwen zaten in Europa. Dus veel kleine geïsoleerde nederzettingen met weinig communicatie en techniek. En in dat tijdperk gingen westerse ridders op kruistocht, wat eigenlijk niet meer dan door de kerk aangemoedigde plunder, verkracht en rooftochten waren om de grote groepen verveelde kinderen van de adel een mogelijkheid te geven om nieuwe landen en mensen te vinden om te onderdrukken.

Je kan niet als westerling zo maar verwachten dat zij in een paar generaties de stappen maken waar wij ~500 jaar over gedaan hebben natuurlijk.
:D :D :D _O- das waar 8)7
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:57:23 #100
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_95220987
Wie haat zaait zal haat oogsten.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')