Waarschijnlijk door de zondeval waardoor de vertrouwensrelatie met God verbroken werd.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:09 schreef Apotheose het volgende:
ik wil ook wel es weten wat de echt gelovigen van dit vinden.... Die willen toch misschien beweren dat dit gods wil is. Wil ik wel es weten waarom God dit zou willen
Dat durf ik wel!quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:05 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Wie durft in dit topic te melden dat God liefde is?
Ow, ik dacht Pandora, want die moest zo nodig het doosje openen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:11 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Waarschijnlijk door de zondeval waardoor de vertrouwensrelatie met God verbroken werd.
Het is eigenlijk Eva's schuld.
Misschien zijn wij of ik persoonlijk de pion van God.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:11 schreef Murvgeslagen het volgende:
Die uitspraak kan alleen gedaan worden als het bestaan van God niet ontkent wordt.
daar heeft God toch destijds al een stokje voor gestoken?quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:11 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Waarschijnlijk door de zondeval waardoor de vertrouwensrelatie met God verbroken werd.
We weten helemaal niks. Dat is mijn dilemma.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:20 schreef Apotheose het volgende:
[..]
daar heeft God toch destijds al een stokje voor gestoken?Klaar. Now we know
waar twijfel je aan? Of er meer is dan je kan zien?quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
We weten helemaal niks. Dat is mijn dilemma.
Ik geloof niet maar twijfel wel.
Dat weet ik wel zeker.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:26 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
waar twijfel je aan? Of er meer is dan je kan zien?
God heeft toch een Onfeilbaar Plan?quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:11 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
...quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:28 schreef 19patje72 het volgende:
god bestaat -> zie Ancient Aliens (http://www.history.com/shows/ancient-aliens)
Ben zelf christen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Misschien zijn wij of ik persoonlijk de pion van God.
Is dit alles een test voor de persoon tong80 of Murvgeslagen.
We weten het niet. Deze Japanze tragedie is misschien om jou of mij te testen.
Misschien is het heelal iets dat we niet begrijpen en groter dan we of de deskundigen vermoeden.
Alles kan het zijn in de brein van de meester. Althans de brein die wij als brein aanvaarden.
Ik ben zelf superman, vorige week kwam Spidy nog langs...quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:29 schreef Telecaster het volgende:
[..]
...
Superman bestaat --> zie mijn stripverzameling.
heb je de aflevering gezien?quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:29 schreef Telecaster het volgende:
[..]
...
Superman bestaat --> zie mijn stripverzameling.
In je redenatie ga je hiervan uit. Maar waar baseer jij dat op, dat God alles op een bepaalde manier heeft voortbestemd?quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:27 schreef Telecaster het volgende:
[..]
God heeft toch een Onfeilbaar Plan?
Het gaat in dat geval meer om zaken die buiten onze natuurwetten zouden liggen.quote:
En de rest ?quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:33 schreef Murvgeslagen het volgende:
Ben zelf christen.
Volgens de bijbel is
Meeste kwaad in de wereld (oorlog, honger) komt door mensen.
"Kabouter" en "elfje" zijn ook gewoon woorden, maar daarmee nog geen bewijs van het bestaan van kabouters en elfjes.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:34 schreef 19patje72 het volgende:
he
[..]
heb je de aflevering gezien?
god is echter gewoon een woord, net als auto, boom, huis. Het is niet de aanduiding voor 1 almachtig heerser.
Sja. Dat staat nu eenmaal in de bijbel.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:35 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
In je redenatie ga je hiervan uit. Maar waar baseer jij dat op, dat God alles op een bepaalde manier heeft voortbestemd?
Ga niet over Katheriene Keijl beginnenquote:Op vrijdag 8 april 2011 11:46 schreef Telecaster het volgende:
[..]
"Kabouter" en "elfje" zijn ook gewoon woorden, maar daarmee nog geen bewijs van het bestaan van kabouters en elfjes.
Ieks. Nee zeg.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ga niet over Katheriene Keijl beginnen
daarom vraag ik ook of je die aflevering hebt gezien waarin ze een en ander uit de boeken doen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:46 schreef Telecaster het volgende:
[..]
"Kabouter" en "elfje" zijn ook gewoon woorden, maar daarmee nog geen bewijs van het bestaan van kabouters en elfjes.
Ik ben benieuwd naar de tekst, heb jij een idee waar?quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:47 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Sja. Dat staat nu eenmaal in de bijbel.
En een boekje dat al begint met een pratende slang moet natuurlijk wel volkomen betrouwbaar zijn...!
Dan moet jij je boekje nog eens goed nalezen - daari staat zwart op wit dat die god van je zelf alle kwaad heeft geschapen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:33 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Meeste kwaad in de wereld (oorlog, honger) komt door mensen.
Amos 3.6:quote:Gaat niet uit den mond des Allerhoogsten het kwade en het goede?
Jesaja 45:7:quote:Zal de bazuin in de stad geblazen worden, dat het volk niet siddere? zal er een kwaad in de stad zijn, dat de HEERE niet doet?
Glashelder.quote:Ik ben de HEER, er is geen ander die het licht vormt en het donker schept, die vrede maakt en kwaad schept. Ik ben het, de HEER, die al deze dingen doet
Asje, een hele hoop bijbelcitaatjes:quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:51 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de tekst, heb jij een idee waar?
Thanks, zal hem doorlezen en binnenkort mijn reactie geven.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:56 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Asje, een hele hoop bijbelcitaatjes:
http://www.bijbelengeloof(...)icle&id=46&Itemid=92
OK. Wat vind je tot die tijd van die bijbelquotes die ik om 11:51 postte?quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:59 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Thanks, zal hem doorlezen en binnenkort mijn reactie geven.
Ik ga dan toch voor optie 3.quote:
Je moet teksten altijd in context lezen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:51 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Dan moet jij je boekje nog eens goed nalezen - daari staat zwart op wit dat die god van je zelf alle kwaad heeft geschapen.
Ah. Ja, die truc kennen we inmiddels uit den treure.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:14 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Je moet teksten altijd in context lezen.
wat wordt onder een zonde verstaan? Want als je geboren bent, is er nog niks aan de hand. Daarmee doe je niks verkeerds mee en toch moet je een keer de pijp uit want ja, je bent een zondig mens bij voorbaat. Dont get that.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:14 schreef Murvgeslagen het volgende:
12 Door één mens is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo is de dood voor ieder mens gekomen, want ieder mens heeft gezondigd.[/sub]
Sta eens stil bij een ramp in Bijbelse tijden. Toen Jezus op aarde leefde, eiste de plotselinge instorting van een toren achttien mensenlevens (Lukas 13:4). Die ramp kan het gevolg zijn geweest van een menselijke fout, van „tijd en onvoorziene gebeurtenissen”, of van beide, maar ze was zeker geen straf van God.quote:Job 34
12 Ja waarlijk, God zelf handelt niet wetteloos,
En de Almachtige zelf buigt het recht niet.
Prediker 9quote:(Lukas 13:4) Of die achttien op wie de toren in Siloam viel, waardoor zij werden gedood; meent GIJ dat zij grotere schuldenaars bleken te zijn dan alle andere mensen die in Jeruzalem woonden?
Volgens Jezus hadden deze mensen niet iets bijzonders misdaan, het waren gewone mensen die helaas een ongeluk meemaakten.
Ongelukken en rampen gebeuren nu eenmaal, dat is niet Gods werk. Integendeel, hij wenst niet dat mensen vernietigd worden, maar wil juist alles doen om ze te redden.quote:11 Ik wendde mij om te zien onder de zon dat niet de snellen de wedloop hebben, noch de sterken de strijd, noch ook de wijzen het voedsel hebben, noch ook de verstandigen de rijkdom hebben, noch zelfs zij die kennis bezitten de gunst hebben; want tijd en onvoorziene gebeurtenissen treffen hen allen. 12 Want de mens weet ook zijn tijd niet.
Daarbij ligt de huidige wereld volgens de bijbel momenteel niet in Gods macht, maar in die van Satan, Gods tegenstrever (''de goddeloze'')quote:2 Petrus 3
9 Jehovah is niet traag ten aanzien van zijn belofte, zoals sommigen traagheid beschouwen, maar hij is geduldig met U, omdat hij niet wenst dat er iemand vernietigd wordt, maar wenst dat allen tot berouw geraken.
Hij is het die grote ellende en leed veroorzaakt, nog afgezien van zaken als ongelukken en ouderdom die hun tol eisen.quote:1 Joh 5
19 Wij weten dat wij uit God voortspruiten, maar de gehele wereld ligt in de [macht van de] goddeloze.
UIteraard. Want ieder mens, zelfs pasgeboren babies, tot in eeuwigheid gruwelijk straffen omdat iemand ooit eens een hap uit een stuk fruit zou hebben gesnackt is natuurlijk volkomen rationeel, logisch en liefhebbend, en helemaaaaal niet het gedrag van een psychopatische tiran.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:14 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Ik kan daarop het volgende aanvullen:
Rom 5:
12 Door één mens is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo is de dood voor ieder mens gekomen, want ieder mens heeft gezondigd.
Dus toch Eva? Was jij het niet die voordien beweerde dat de mens niet zondig was omdat Eva het was? Weet je nog? Haal Eva weg en het gristelijk kaartenhuisje valt in elkaar.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:14 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Je moet teksten altijd in context lezen.
Rom 5:
12 Door één mens is de zonde in de wereld gekomen en door de zonde de dood, en zo is de dood voor ieder mens gekomen, want ieder mens heeft gezondigd.
Cirkelredenatie. Wie ben jij om voor jouw god te gaan bepalen wat 'ie rechtvaardig en onrechtvaardig vindt?quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:22 schreef STORMSEEKER het volgende:
En aangezien God niet onrechtvaardig kan handelen is dat dus niet wat er aan de hand is.
Zoals ik al zei is als straf op de zonde de dood in de wereld gekomen, het is dus een staat van de wereld.quote:
Heb je wel eens aan hem gevraagd dan of Hij zichzelf wil laten zien?quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:25 schreef Apotheose het volgende:
en als God er wel is, waarom hoor je dan niks van m? Waarom krijg je geen antwoord als je bidt bijv? Dat de natuur zo mooi is, ja ok. Maar er staat nergens een label bij een boom: "made by God".
Net nog.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:29 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Heb je wel eens aan hem gevraagd dan of Hij zichzelf wil laten zien?
Oh, da's makkelijk.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:25 schreef Apotheose het volgende:
Waarom krijg je geen antwoord als je bidt bijv?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |