abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95175431
Beste mensen,

Misschien valt het iemand op, maar ik heb al enkel topics geopend met vragen over een gerelateerde onderwerpen bij een huis kopen.
Inmiddels ben ik officieel in onderhandeling met de verkopende partij.
Als alles lukt dan zullen jullie heer een heerlijk topic vol foto's te zien krijgen, want er blijft weinig van het huis over als ik mijn zin krijg :)

Maar goed, een vraag aan jullie huizenbezitters: los van mn onderhandelingstactiek, maar heeft iemand wel eens geëist van de verkopende partij aanpassingen aan de woning te doen alvorens je het koopt? en zo ja? wat dan? Of wat past binnen de redelijkheid der verwachtingen om te eisen?

Ik heb een waslijst aan zaken die gedaan moeten worden dus zou mooi zijn als dat al gedaan was :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  donderdag 7 april 2011 @ 17:27:46 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_95175548
Als het om gebreken gaat kun je wel eisen stellen. Als het om jouw eisen gaat over hoe jij het huis wil hebben dan kun je weining tot niets eisen. Dat soort aanpassingen moet je zelf doen.
pi_95175587
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:27 schreef Snakey het volgende:
Als het om gebreken gaat kun je wel eisen stellen. Als het om jouw eisen gaat over hoe jij het huis wil hebben dan kun je weining tot niets eisen. Dat soort aanpassingen moet je zelf doen.
Dit inderdaad. Je kunt niet van een verkopende partij eisen om, bijvoorbeeld, de badkamer te verbouwen omdat dit niet jouw smaak/gedateerd is. Mocht het echt gaan om defecten (denk aan lekkages of verzakking); dan natuurlijk wel.
pi_95175819
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:28 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Je kunt niet van een verkopende partij eisen om, bijvoorbeeld, de badkamer te verbouwen omdat dit niet jouw smaak/gedateerd is. Mocht het echt gaan om defecten (denk aan lekkages of verzakking); dan natuurlijk wel.
Eigenlijk alleen bij verborgen gebreken, defecten die zichtbaar zijn en kenbaar gemaakt zijn is het geheel afhankelijk van het feit of de verkoper het wel of niet wilt herstellen, e.e.a. is natuurlijk wel verwerkt in de prijs.
Vragen kan altijd, maar eisen 8)7
In het algemeen is het zo dat je het huis koopt in de staat zoals je het aantreft.
  donderdag 7 april 2011 @ 17:37:07 #5
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_95175882
Je kunt niks eisen. Je kunt alleen onderhandelen. Nogal een verschil.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  donderdag 7 april 2011 @ 17:38:30 #6
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_95175928
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:28 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Nonsens, zelfs het verhelpen van defecten kun je niet eisen voor de koop. Voor de koop is alles een onderhandelingsproces van vragen en bieden.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  donderdag 7 april 2011 @ 17:38:37 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95175932
Het lijkt me ook niet zo verstandig om de aanpassingen door hen te laten doen. Lijkt me niet dat ze dan erg hun best zullen doen om die klussen netjes en geheel volgens jouw ideeën uit te voeren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_95175986
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:35 schreef klipper het volgende:

[..]

Eigenlijk alleen bij verborgen gebreken, defecten die zichtbaar zijn en kenbaar gemaakt zijn is het geheel afhankelijk van het feit of de verkoper het wel of niet wilt herstellen, e.e.a. is natuurlijk wel verwerkt in de prijs.
In het algemeen is het zo dat je het huis koopt in de staat zoals je het aantreft.
Pardon, verkeerd geformuleerd, ik bedoelde natuurlijk "vragen" in plaats van "eisen" :@ Anders had ik even mijn huidige woning laten renoveren bij de koop ;)
pi_95175989
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:35 schreef klipper het volgende:

[..]

Uiteraard kun je iets eisen, stel men wil bedrag x dan ben ik dat bereid te betalen mits dit en dat is uitgevoerd bijvoorbeeld
Eis mag je ook lezen als voorwaarde, is om het even in mijn ogen

Maar het betreft een wbv huis en staat leeg, dus die hebben vast wel mannekes lopen met verloren uren,

Ik vind het bijvoorbeeld redelijk dat ze het oerwoud in de tuin snoeien of wat dan ook

maar kennelijk is dat een vreemde gedachtenkrokel?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_95176097
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:40 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Uiteraard kun je iets eisen, stel men wil bedrag x dan ben ik dat bereid te betalen mits dit en dat is uitgevoerd bijvoorbeeld

Maar het betreft een wbv huis en staat leeg, dus die hebben vast wel mannekes lopen met verloren uren,

Ik vind het bijvoorbeeld redelijk dat ze het oerwoud in de tuin snoeien of wat dan ook

Ja, alleen is het dan nog steeds een vraag, geen eis! Als ze dat oerwoud niet snoeien, dan koop je dat huis toch alsnog? ;)

Naar mijn mening wel een vreemde gedachtenkronkel, doorgaans wordt het huis verkocht in de staat waarin het op dat moment verkeerd, dat sommige mensen wel de moeite nemen om de kozijnen nog even op te knappen is alleen maar mooi meegenomen. :)
  donderdag 7 april 2011 @ 17:46:59 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95176219
Wil je de aanpassingen laten doen voor je het koopcontract tekent? Lekker voor hen als je dan toch nog afhaakt.

Wil je de aanpassingen laten doen nadat je het koopcontract hebt getekend? Wordt een leuke zaak als het niet naar je zin gebeurt.
pi_95176233
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:43 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Ja, alleen is het dan nog steeds een vraag, geen eis! Als ze dat oerwoud niet snoeien, dan koop je dat huis toch alsnog? ;)

Naar mijn mening wel een vreemde gedachtenkronkel, doorgaans wordt het huis verkocht in de staat waarin het op dat moment verkeerd, dat sommige mensen wel de moeite nemen om de kozijnen nog even op te knappen is alleen maar mooi meegenomen. :)
Misschien vreemd, maar ik meen mij te herrinneren dat static hier bekend vanwege zijn gekochte huis vanuit Hong Kong een muur had laten plaatsen, zo kwam ik op het idee.

Om je een idee te geven, het huis heeft een slaapkamer wat vroeger 2 slaapkamers waren, binnenmuren zijn verwijderd, maar de deuren hebben ze er in gelaten dus nu zou je kunnen kiezen, wil ik door deur A of door deur B? Mooie is nog, ze zitten tegen elkaar aan.. o|O

Ze mogen dan bijv of de binnenmuur terug plaatsen of 1 deur dicht maken.
pi_95176252
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:46 schreef Lienekien het volgende:
Wil je de aanpassingen laten doen voor je het koopcontract tekent? Lekker voor hen als je dan toch nog afhaakt.

Wil je de aanpassingen laten doen nadat je het koopcontract hebt getekend? Wordt een leuke zaak als het niet naar je zin gebeurt.
Na het storten van de waarborgsom uiteraard..
  donderdag 7 april 2011 @ 17:48:24 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95176271
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:47 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Na het storten van de waarborgsom uiteraard..
En wat als ze prutswerk leveren?
pi_95176337
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En wat als ze prutswerk leveren?
Dan doe ik het alsnog zelf :)

T was maar een vraag :) Hier op mn werk is het vrij normaal dat er secundaire eisen aan een levering worden gesteld, ook als ons dat tijd kost, en dat gaat om gelijkwaardige bedragen..
pi_95176349
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:47 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Misschien vreemd, maar ik meen mij te herrinneren dat static hier bekend vanwege zijn gekochte huis vanuit Hong Kong een muur had laten plaatsen, zo kwam ik op het idee.

Om je een idee te geven, het huis heeft een slaapkamer wat vroeger 2 slaapkamers waren, binnenmuren zijn verwijderd, maar de deuren hebben ze er in gelaten dus nu zou je kunnen kiezen, wil ik door deur A of door deur B? Mooie is nog, ze zitten tegen elkaar aan.. o|O

Ze mogen dan bijv of de binnenmuur terug plaatsen of 1 deur dicht maken.
Mwah, je kan het natuurlijk ook zelf doen, een gipswand kost geen reet en is nog eenvoudig om op te trekken ook. Als je je als druk maakt over een deur zou ik niet te lang in dat huis blijven wonen in verband met eventuele klussen :+
  donderdag 7 april 2011 @ 17:52:14 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95176431
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:49 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Dan doe ik het alsnog zelf :)

T was maar een vraag :) Hier op mn werk is het vrij normaal dat er secundaire eisen aan een levering worden gesteld, ook als ons dat tijd kost, en dat gaat om gelijkwaardige bedragen..
Een (bestaand) huis kopen is gewoon wat anders. Het is tweedehands en je koopt het zoals je het aantreft, in principe, wat LompeHork ook zei. Je kunt hooguit over je prijs onderhandelen met de inzet van de vele klussen die nog gedaan moeten worden.
pi_95176464
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:50 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Mwah, je kan het natuurlijk ook zelf doen, een gipswand kost geen reet en is nog eenvoudig om op te trekken ook. Als je je als druk maakt over een deur zou ik niet te lang in dat huis blijven wonen in verband met eventuele klussen :+
Ik maak me geen seconde druk, vind het gewoon een sport om het onderste uit de kan te halen, gewoon omdat het kan :7
  donderdag 7 april 2011 @ 17:54:47 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_95176538
quote:
6s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:53 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Ik maak me geen seconde druk, vind het gewoon een sport om het onderste uit de kan te halen, gewoon omdat het kan :7
Het spreekwoord zegt: wie het onderste uit de kan wil, krijgt het lid op de neus.

Dus pas maar op. :P
pi_95176695
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:40 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Dan is het dus geen eis, maar een dienst, je betaalt er tenslotte voor.
quote:
Bij de meeste wbv valt er al helemaal niets te eisen, dat het huis leeg staat interesseert hun vrijwel niets zolang ze de prijs maar krijgen die zij willen.
quote:
Ja maar dat doen ze dus niet.
Stel dat de tuin netjes is en jij koopt het huis maar vervolgens ga je eerst een half jaar op vakantie, mogen ze dan ook op jouw kosten de tuin onderhouden?
quote:
Inderdaad een vreemde gedachtenkronkel.

Maar al met al wil je dit soort situaties voorkomen zoals er bij static gebeurd zijn.
Huis gekocht, begint gebreken te vertonen na plaatsen muurtje.
bij hem was het een voorwaarde voor de verkoop.
pi_95177002
Wij hebben een huis van de wbv gekocht. En toen over de prijs niet meer te onderhandelen viel hebben we ze gevraagd de tuin leeg te halen, kadaster te regelen, lekkage herstellen en houtworm verwijderen. Hebben ze allemaal gedaan. Dus proberen kan zeker geen kwaad ook niet bij wbv.
pi_95177720
@klipper, volgens Zolena's verhaal is het dus niet zo'n vreemde gedachtenkronkel :)

Uiteindelijk hoeven ze van mij niets te doen, maar er komt een punt dat ze niet lager willen en ik niet meer wil betalen, dus zocht naar manieren om later alsnog naar elkaar te komen. Puur tev voorbereiding. Immers falen in de voorbereiding is de voorberiding van het falen. Trouwens dat van statics muurtje wist ik niet, maar @klipper, dan mag ik me dus gezegend prijzen dat er alleen nog een dekvloer ligt :)

Ze hebben het hele huis al voor me gestript dus dat kan ik wel waarderen. Volgens mij doen ze dat standaard, want in alle door de betreffende wbv aangeboden woningen zijn gestript...
pi_95186837
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 18:27 schreef RanTheMan het volgende:
@klipper, volgens Zolena's verhaal is het dus niet zo'n vreemde gedachtenkronkel :)

Uiteindelijk hoeven ze van mij niets te doen, maar er komt een punt dat ze niet lager willen en ik niet meer wil betalen, dus zocht naar manieren om later alsnog naar elkaar te komen. Puur tev voorbereiding. Immers falen in de voorbereiding is de voorberiding van het falen. Trouwens dat van statics muurtje wist ik niet, maar @klipper, dan mag ik me dus gezegend prijzen dat er alleen nog een dekvloer ligt :)

Ze hebben het hele huis al voor me gestript dus dat kan ik wel waarderen. Volgens mij doen ze dat standaard, want in alle door de betreffende wbv aangeboden woningen zijn gestript...
Ik zeg ook niet dat het niet kan, onderhandelen kun je altijd.
Maar onderhandelen is iets heel anders dan eisen.

Als je gaat eisen heb je juist veel meer kans dat de tegenpartij zijn hakken in het zand gaat zetten.

En waarom een trekpaard inzetten als het ook met fluwelen handschoenen kan.
pi_95194935
Onderhandelen inderdaad :)
Zo hebben wij wat authentieke spullen gehouden hier.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_95345097
Nou @allen, ze waren idd niet bereid mee te investeren in onze "eisen" Men deed een uiterst voorstel, vervolgens was ik bereid dit te betalen mits ze x & x deden. Wilden ze niet maar hebben de kosten voor x & x doorberekend en met dat bedrag hun uiterst tegenvoorstel verlaagt. Dus al met al heeft het wel geholpen die eisen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')