Dit inderdaad. Je kunt niet van een verkopende partij eisen om, bijvoorbeeld, de badkamer te verbouwen omdat dit niet jouw smaak/gedateerd is. Mocht het echt gaan om defecten (denk aan lekkages of verzakking); dan natuurlijk wel.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:27 schreef Snakey het volgende:
Als het om gebreken gaat kun je wel eisen stellen. Als het om jouw eisen gaat over hoe jij het huis wil hebben dan kun je weining tot niets eisen. Dat soort aanpassingen moet je zelf doen.
Eigenlijk alleen bij verborgen gebreken, defecten die zichtbaar zijn en kenbaar gemaakt zijn is het geheel afhankelijk van het feit of de verkoper het wel of niet wilt herstellen, e.e.a. is natuurlijk wel verwerkt in de prijs.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:28 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Je kunt niet van een verkopende partij eisen om, bijvoorbeeld, de badkamer te verbouwen omdat dit niet jouw smaak/gedateerd is. Mocht het echt gaan om defecten (denk aan lekkages of verzakking); dan natuurlijk wel.
Nonsens, zelfs het verhelpen van defecten kun je niet eisen voor de koop. Voor de koop is alles een onderhandelingsproces van vragen en bieden.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:28 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Je kunt niet van een verkopende partij eisen om, bijvoorbeeld, de badkamer te verbouwen omdat dit niet jouw smaak/gedateerd is. Mocht het echt gaan om defecten (denk aan lekkages of verzakking); dan natuurlijk wel.
Pardon, verkeerd geformuleerd, ik bedoelde natuurlijk "vragen" in plaats van "eisen"quote:Op donderdag 7 april 2011 17:35 schreef klipper het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen bij verborgen gebreken, defecten die zichtbaar zijn en kenbaar gemaakt zijn is het geheel afhankelijk van het feit of de verkoper het wel of niet wilt herstellen, e.e.a. is natuurlijk wel verwerkt in de prijs.
Vragen kan altijd, maar eisen![]()
In het algemeen is het zo dat je het huis koopt in de staat zoals je het aantreft.
Uiteraard kun je iets eisen, stel men wil bedrag x dan ben ik dat bereid te betalen mits dit en dat is uitgevoerd bijvoorbeeldquote:Op donderdag 7 april 2011 17:35 schreef klipper het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen bij verborgen gebreken, defecten die zichtbaar zijn en kenbaar gemaakt zijn is het geheel afhankelijk van het feit of de verkoper het wel of niet wilt herstellen, e.e.a. is natuurlijk wel verwerkt in de prijs.
Vragen kan altijd, maar eisen![]()
In het algemeen is het zo dat je het huis koopt in de staat zoals je het aantreft.
Ja, alleen is het dan nog steeds een vraag, geen eis! Als ze dat oerwoud niet snoeien, dan koop je dat huis toch alsnog?quote:Op donderdag 7 april 2011 17:40 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Uiteraard kun je iets eisen, stel men wil bedrag x dan ben ik dat bereid te betalen mits dit en dat is uitgevoerd bijvoorbeeld
Eis mag je ook lezen als voorwaarde, is om het even in mijn ogen
Maar het betreft een wbv huis en staat leeg, dus die hebben vast wel mannekes lopen met verloren uren,
Ik vind het bijvoorbeeld redelijk dat ze het oerwoud in de tuin snoeien of wat dan ook
maar kennelijk is dat een vreemde gedachtenkrokel?
Misschien vreemd, maar ik meen mij te herrinneren dat static hier bekend vanwege zijn gekochte huis vanuit Hong Kong een muur had laten plaatsen, zo kwam ik op het idee.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:43 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ja, alleen is het dan nog steeds een vraag, geen eis! Als ze dat oerwoud niet snoeien, dan koop je dat huis toch alsnog?
Naar mijn mening wel een vreemde gedachtenkronkel, doorgaans wordt het huis verkocht in de staat waarin het op dat moment verkeerd, dat sommige mensen wel de moeite nemen om de kozijnen nog even op te knappen is alleen maar mooi meegenomen.
Na het storten van de waarborgsom uiteraard..quote:Op donderdag 7 april 2011 17:46 schreef Lienekien het volgende:
Wil je de aanpassingen laten doen voor je het koopcontract tekent? Lekker voor hen als je dan toch nog afhaakt.
Wil je de aanpassingen laten doen nadat je het koopcontract hebt getekend? Wordt een leuke zaak als het niet naar je zin gebeurt.
En wat als ze prutswerk leveren?quote:Op donderdag 7 april 2011 17:47 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Na het storten van de waarborgsom uiteraard..
Dan doe ik het alsnog zelfquote:Op donderdag 7 april 2011 17:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wat als ze prutswerk leveren?
Mwah, je kan het natuurlijk ook zelf doen, een gipswand kost geen reet en is nog eenvoudig om op te trekken ook. Als je je als druk maakt over een deur zou ik niet te lang in dat huis blijven wonen in verband met eventuele klussenquote:Op donderdag 7 april 2011 17:47 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Misschien vreemd, maar ik meen mij te herrinneren dat static hier bekend vanwege zijn gekochte huis vanuit Hong Kong een muur had laten plaatsen, zo kwam ik op het idee.
Om je een idee te geven, het huis heeft een slaapkamer wat vroeger 2 slaapkamers waren, binnenmuren zijn verwijderd, maar de deuren hebben ze er in gelaten dus nu zou je kunnen kiezen, wil ik door deur A of door deur B? Mooie is nog, ze zitten tegen elkaar aan..![]()
Ze mogen dan bijv of de binnenmuur terug plaatsen of 1 deur dicht maken.
Een (bestaand) huis kopen is gewoon wat anders. Het is tweedehands en je koopt het zoals je het aantreft, in principe, wat LompeHork ook zei. Je kunt hooguit over je prijs onderhandelen met de inzet van de vele klussen die nog gedaan moeten worden.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:49 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Dan doe ik het alsnog zelf![]()
T was maar een vraagHier op mn werk is het vrij normaal dat er secundaire eisen aan een levering worden gesteld, ook als ons dat tijd kost, en dat gaat om gelijkwaardige bedragen..
Ik maak me geen seconde druk, vind het gewoon een sport om het onderste uit de kan te halen, gewoon omdat het kanquote:Op donderdag 7 april 2011 17:50 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Mwah, je kan het natuurlijk ook zelf doen, een gipswand kost geen reet en is nog eenvoudig om op te trekken ook. Als je je als druk maakt over een deur zou ik niet te lang in dat huis blijven wonen in verband met eventuele klussen
Het spreekwoord zegt: wie het onderste uit de kan wil, krijgt het lid op de neus.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:53 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Ik maak me geen seconde druk, vind het gewoon een sport om het onderste uit de kan te halen, gewoon omdat het kan
Dan is het dus geen eis, maar een dienst, je betaalt er tenslotte voor.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:40 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Uiteraard kun je iets eisen, stel men wil bedrag x dan ben ik dat bereid te betalen mits dit en dat is uitgevoerd bijvoorbeeld
Eis mag je ook lezen als voorwaarde, is om het even in mijn ogen
Bij de meeste wbv valt er al helemaal niets te eisen, dat het huis leeg staat interesseert hun vrijwel niets zolang ze de prijs maar krijgen die zij willen.quote:Maar het betreft een wbv huis en staat leeg, dus die hebben vast wel mannekes lopen met verloren uren,
Ja maar dat doen ze dus niet.quote:Ik vind het bijvoorbeeld redelijk dat ze het oerwoud in de tuin snoeien of wat dan ook
Inderdaad een vreemde gedachtenkronkel.quote:maar kennelijk is dat een vreemde gedachtenkrokel?
Ik zeg ook niet dat het niet kan, onderhandelen kun je altijd.quote:Op donderdag 7 april 2011 18:27 schreef RanTheMan het volgende:
@klipper, volgens Zolena's verhaal is het dus niet zo'n vreemde gedachtenkronkel
Uiteindelijk hoeven ze van mij niets te doen, maar er komt een punt dat ze niet lager willen en ik niet meer wil betalen, dus zocht naar manieren om later alsnog naar elkaar te komen. Puur tev voorbereiding. Immers falen in de voorbereiding is de voorberiding van het falen. Trouwens dat van statics muurtje wist ik niet, maar @klipper, dan mag ik me dus gezegend prijzen dat er alleen nog een dekvloer ligt
Ze hebben het hele huis al voor me gestript dus dat kan ik wel waarderen. Volgens mij doen ze dat standaard, want in alle door de betreffende wbv aangeboden woningen zijn gestript...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |