abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 november 2010 @ 23:50:01 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_88387566
Titel is niet erg duidelijk, maar het is als volgt.

Begin maart heb ik - na veel gedoe - een huis gekocht in Amsterdam. Voorwaarde van de verkoop was dat er een muurtje geplaatst zou worden tussen de woonkamer en keuken omdat ik simpelweg niet van open keukens houd.

Zogezegd zo gedaan, ben ik juli een paar weken in Nederland op vakantie geweest, o.a. om e.e.a. te inspecteren en te meubileren (voorzover nog niet gedaan).

Het viel me toen al op dat de houten vloer een beetje begon op te bollen rondom de nieuwe muur. Heb de tussenpersoon van de verkopende partij geraadpleegd die mij meldde dat e.e.a. even moest inwerken. Prima, kon ik mee leven en ben weer naar het buitenland gegaan voor mijn werkzaamheden.

Ben vorige maand teruggekomen omdat mijn werk in het buitenland klaar was, maar nu beginnen er meerdere mankementen op te treden, volgens mij - maar ik heb er geen verstand van - dóór dat gebouwde muurtje (op dezelfde plaats waar vroeger overigens ook al een muurtje stond):

• houten vloer is nog meer aan het opbollen; als je op sommige planken staat zak je een stukje naar beneden
• er komen scheuren aan de bovenkant van het nieuwe muurtje
• het complete keukenblok is los komen te staan van de muur, als ik een lade iets te hard dicht doe schuift het hele ding naar voren. En dat is geen klein ding:

091030_15080_keuken.jpg

En het muurtje:

Kortom: kan ik de verkoper hier nog voor aansprakelijk stellen? Bijelkaar is het huis sinds maart misschien een maandje bewoond geweest.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_88388133
Als het idd een opgenomen voorwaarde was (zwart op wit) en dit is geplaatst door een erkend bedrijf (voor dubbele zekerheid) dan heb je zeker een poot om op te staan.

Heb je die muur zelf er neer gezet, dan kunnen ze zich nog weleens gaan beroepen op fouten en dergelijke...

Iig met bovenstaande heb je zeker een kans, is die voorwaarde alleen mondeling (ook rechtsgeldig, maarja, hoe te bewijzen) toegezegd dan wordt het een stuk lastiger.
  zaterdag 6 november 2010 @ 00:05:15 #3
545 dop
:copyright: dop
pi_88388330
dat kan , mits je zelf hebt voldaan aan je onderzoeks plicht, als ja, dan is er spraken van een verborgen gebrek, en kun je de vorige eigenaar verzoeken dit op te lossen.

is het een houten vloer ?
of een beton vloer waar op een houten vloer ligt ?
en wat voor materiaal is de wand ?

[ Bericht 14% gewijzigd door dop op 06-11-2010 00:10:43 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 6 november 2010 @ 00:26:17 #4
15080 static
pi_88389326
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 00:01 schreef tvdleur het volgende:
Als het idd een opgenomen voorwaarde was (zwart op wit) en dit is geplaatst door een erkend bedrijf (voor dubbele zekerheid) dan heb je zeker een poot om op te staan.

Heb je die muur zelf er neer gezet, dan kunnen ze zich nog weleens gaan beroepen op fouten en dergelijke...

Iig met bovenstaande heb je zeker een kans, is die voorwaarde alleen mondeling (ook rechtsgeldig, maarja, hoe te bewijzen) toegezegd dan wordt het een stuk lastiger.
Het staat niet in het koopcontract (voorzover ik kan zien, heb hier niet alle documenten), wel in de emails voorafgaand aan de ondertekening,

Heb het muurtje dus zelf niet geplaatst of laten plaatsen.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 6 november 2010 @ 01:27:11 #5
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_88391276
Die vloer die omlaag zakt; vloerdelen of laminaat wat strak tegen dat muurtje aan is gelegd?
Dum de dum
pi_88396763
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 23:50 schreef static het volgende:
Titel is niet erg duidelijk, maar het is als volgt.

• houten vloer is nog meer aan het opbollen; als je op sommige planken staat zak je een stukje naar beneden
• er komen scheuren aan de bovenkant van het nieuwe muurtje
• het complete keukenblok is los komen te staan van de muur, als ik een lade iets te hard dicht doe schuift het hele ding naar voren. En dat is geen klein ding:

Kortom: kan ik de verkoper hier nog voor aansprakelijk stellen? Bijelkaar is het huis sinds maart misschien een maandje bewoond geweest.
Als de verkoper het muurtje heeft geplaatst cq. laten plaatsen lijkt het me logisch dat hij verantwoordelijk is voor het muurtje en de daaraan gekoppelde schade. Wat mij belangrijker lijkt is dat er snel naar gekeken wordt om te kijken wat het probleem is (en dan ook het probleem op te lossen).

Het is erg moeilijk te zeggen wat er aan de hand is zonder de situatie te kennen. Heb je enig idee wat voor een muur het is?

Het opbollen van de planken zou heel simpel kunnen komen doordat het muurtje er strak tussen in gezet is en de vloer geen ruimte meer heeft om te bewegen. Maar ook omdat de dragende vloer naar beneden gedrukt wordt. Dat laatste is minder prettig.

Scheuren aan bovenkant kan komen door verschillend materiaalgebruik waardoor ze niet gelijk bewegen. DIe scheuren vallen niet te voorkomen en het is ook niet gebruikelijk dat daarvoor schadevergoeding oid gegeven wordt. Maar als de vloer zakt en de muur mee heb je een ander probleem.

Laatste punt snap ik niet. welk ding schuift naar voren?
pi_88399138
Ik zit te kijken naar die foto's maar dan lijkt het wel alsof dat muurtje op de vloer gezet is.... dat zou alle mankementen in een keer verklaren (behalve het bewegen van de keuken, dat is gewoon RAAR).... klopt dat?

Neem in ieder geval asap contact op met de makelaar om de problemen te bespreken en laat een bouwkundige schriftelijk vastleggen wat er aan de hand is. Maak foto;s met een datum erop en een lineaal oid zodat de schaalgrote van scheuren en ruimte zichtbaar is.
  zaterdag 6 november 2010 @ 14:37:32 #8
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_88400703
Waarom is die muur groen?
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 6 november 2010 @ 14:38:57 #9
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_88400734
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 13:38 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Ik zit te kijken naar die foto's maar dan lijkt het wel alsof dat muurtje op de vloer gezet is.... dat zou alle mankementen in een keer verklaren (behalve het bewegen van de keuken, dat is gewoon RAAR).... klopt dat?

Neem in ieder geval asap contact op met de makelaar om de problemen te bespreken en laat een bouwkundige schriftelijk vastleggen wat er aan de hand is. Maak foto;s met een datum erop en een lineaal oid zodat de schaalgrote van scheuren en ruimte zichtbaar is.
Het lijkt idd dat die muur OP de vloer staat.. Dat is niet erg slim....
All she wants and needs is just a little taste..
pi_88401108
Nope... even aangenomen dat ze de muur bovenop de vloer gezet hebben en dat die vloer netjes op een dempende ondervloer gelegd is, dan zakt de vloer onder de muur door het gewicht van de muur, dat levert een scheur bovenin de muur op en opbolling van de vloer over het gehele oppervlakte.

Stel dat je nu dezelfde knurft gehad hebt voor de plaatsing van de keuken, dan staat die natuurlijk ook (gedeeltelijk) bovenop de vloer (ook daar zie ik geen plint, dus het zou kunnen), door de bollingen in de vloer is het niet ondenkbaar dat die keuken daardoor onstabiel geworden is, en dus gevoelig voor beweging.....

Al met al denk ik dat je als dit het geval is, zowel je vloer, je muurtje als je keuken kunt laten herstellen.....
pi_88401163
Ik kan je nu al vertellen dat die hele muur er weer uit moet. :')

Het geeft teveel druk op het plafond en de vloer.
pi_88406279
Kan het zo snel niet vinden maar waar is die muur van gemaakt?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 6 november 2010 @ 17:47:44 #13
15080 static
pi_88406484
Geen idee, volgens mij van gipsblokken; kan dat?
  zaterdag 6 november 2010 @ 19:50:37 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_88410766
Lol, waarom zetten ze dat muurtje op de vloer? Iedere halve zool kan toch zien dat dat niet werkt?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_88412361
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:47 schreef static het volgende:
Dat is behoorlijk zwaar voor een muurtje dat niets te dragen heeft.
Als ik jou was zou ik die aannemer terug laten komen via de tussenpersoon/verkopende partij.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_88414172
Kun je ook door een bedrijf een schade rapport of expert inhuren? Zo heb je meer bewijs denk ik
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_88415048
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 17:47 schreef static het volgende:
Kan altijd, maar meer waarschijnlijker is van metal stud profielen en gipsplaten, dat werkt veel sneller.

Het lijkt er inderdaad op dat ze het muurtje op de vloer hebben geplaatst i.p.v. het laminaat ter plaatse weg te halen en het muurtje met de vloer te verankeren.
pi_88420993
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 00:05 schreef dop het volgende:
dat kan , mits je zelf hebt voldaan aan je onderzoeks plicht, als ja, dan is er spraken van een verborgen gebrek, en kun je de vorige eigenaar verzoeken dit op te lossen.
Als de schade is ontstaan ten gevolge van het plaatsen van het muurtje, dan kan het natuurlijk geen verborgen gebrek zijn. Het gebrek ontstond immers nog niet op het moment van de koop.

Voor de vraag of de schade verhaalbaar is, moet allereerst de schadeoorzaak worden vastgesteld. Vervolgens moet worden beoordeeld of die oorzaak aan de verkopende partij kan worden toegerekend.

Wie heeft overigens formeel de opdracht gegeven om het muurtje te plaatsen? Jij (op kosten van de verkoper) of de verkoper?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_88426085
quote:
Op zondag 7 november 2010 00:43 schreef Argento het volgende:

[..]

Als de schade is ontstaan ten gevolge van het plaatsen van het muurtje, dan kan het natuurlijk geen verborgen gebrek zijn. Het gebrek ontstond immers nog niet op het moment van de koop.

Voor de vraag of de schade verhaalbaar is, moet allereerst de schadeoorzaak worden vastgesteld. Vervolgens moet worden beoordeeld of die oorzaak aan de verkopende partij kan worden toegerekend.

Wie heeft overigens formeel de opdracht gegeven om het muurtje te plaatsen? Jij (op kosten van de verkoper) of de verkoper?
Als TS de opdrachtgever is en het muurtje is geplaats op kosten van verkoper dan is de verkoper toch wel aansprakelijk indien het muurtje niet goed geplaats is?
Zoals gezegd lijkt het erop dat deze op het laminaat geplaats is, en dan kun je wachten op problemen.
De vloer zal zwevend zijn gelegd en het muurtje drukt door zijn gewicht de vloer naar beneden wat zijn uitwerking niet mist.
De vloer had ter plaatse van de muur verwijderd moeten worden en de muur had dan gelijk aan de vloer verankerd kunnen worden.

Dan nog zal het waarschijnlijk wel gaan werken immers alles moet zich opnieuw gaan zetten, maar de vloer zal er geen last van hebben of ze moeten deze strak tegen de muur aanleggen.
  zondag 7 november 2010 @ 11:31:35 #20
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_88427204
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:36 schreef klipper het volgende:

[..]

Als TS de opdrachtgever is en het muurtje is geplaats op kosten van verkoper dan is de verkoper toch wel aansprakelijk indien het muurtje niet goed geplaats is?
Zoals gezegd lijkt het erop dat deze op het laminaat geplaats is, en dan kun je wachten op problemen.
De vloer zal zwevend zijn gelegd en het muurtje drukt door zijn gewicht de vloer naar beneden wat zijn uitwerking niet mist.
De vloer had ter plaatse van de muur verwijderd moeten worden en de muur had dan gelijk aan de vloer verankerd kunnen worden.

Dan nog zal het waarschijnlijk wel gaan werken immers alles moet zich opnieuw gaan zetten, maar de vloer zal er geen last van hebben of ze moeten deze strak tegen de muur aanleggen.
Das mooi kut, dan moet TS hem aansprakelijk stellen en dan moet die hele muur eruit :').
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_88427429
Ik zie een zaak voor de rijdende rechter aankomen... :P

Zou wel lomp zijn als dat muurtje geplaatst is op de laminaat..

Maar als je het de vorige eigenaar hebt laten doen heeft die het natuurlijk zo goedkoop mogelijk laten doen...

De stopcontacten zitten trouwens ook scheef.... ;)
pi_88427539
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:38 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Zou wel lomp zijn als dat muurtje geplaatst is op de laminaat..

Zelfs ik zou niet zo dom zijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 7 november 2010 @ 11:49:16 #23
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_88427789
Zit er onder dat muurtje (dus onder jouw woning) ook een muurtje? Of zweeft dat muurtje als het ware? Dat speelt waarschijnlijk ook mee. En op deze foto lijkt het inderdaad wel alsof ze het muurtje simpelweg bovenop het laminaat hebben geplaatst. Dan kun je vantevoren al bedenken dat dat problemen gaat geven.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_88432629
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 10:36 schreef klipper het volgende:

Dat ligt eraan, maar het is van belang voor de vraag of TS de verkoper of de aannemer moet aanspreken.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zondag 7 november 2010 @ 15:04:27 #25
15080 static
pi_88433673
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 00:43 schreef Argento het volgende:

[..]

De verkoper.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')