Het staat niet in het koopcontract (voorzover ik kan zien, heb hier niet alle documenten), wel in de emails voorafgaand aan de ondertekening,quote:Op zaterdag 6 november 2010 00:01 schreef tvdleur het volgende:
Als het idd een opgenomen voorwaarde was (zwart op wit) en dit is geplaatst door een erkend bedrijf (voor dubbele zekerheid) dan heb je zeker een poot om op te staan.
Heb je die muur zelf er neer gezet, dan kunnen ze zich nog weleens gaan beroepen op fouten en dergelijke...
Iig met bovenstaande heb je zeker een kans, is die voorwaarde alleen mondeling (ook rechtsgeldig, maarja, hoe te bewijzen) toegezegd dan wordt het een stuk lastiger.
Als de verkoper het muurtje heeft geplaatst cq. laten plaatsen lijkt het me logisch dat hij verantwoordelijk is voor het muurtje en de daaraan gekoppelde schade. Wat mij belangrijker lijkt is dat er snel naar gekeken wordt om te kijken wat het probleem is (en dan ook het probleem op te lossen).quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:50 schreef static het volgende:
Titel is niet erg duidelijk, maar het is als volgt.
• houten vloer is nog meer aan het opbollen; als je op sommige planken staat zak je een stukje naar beneden
• er komen scheuren aan de bovenkant van het nieuwe muurtje
• het complete keukenblok is los komen te staan van de muur, als ik een lade iets te hard dicht doe schuift het hele ding naar voren. En dat is geen klein ding:
Kortom: kan ik de verkoper hier nog voor aansprakelijk stellen? Bijelkaar is het huis sinds maart misschien een maandje bewoond geweest.
Het lijkt idd dat die muur OP de vloer staat.. Dat is niet erg slim....quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:38 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Ik zit te kijken naar die foto's maar dan lijkt het wel alsof dat muurtje op de vloer gezet is.... dat zou alle mankementen in een keer verklaren (behalve het bewegen van de keuken, dat is gewoon RAAR).... klopt dat?
Neem in ieder geval asap contact op met de makelaar om de problemen te bespreken en laat een bouwkundige schriftelijk vastleggen wat er aan de hand is. Maak foto;s met een datum erop en een lineaal oid zodat de schaalgrote van scheuren en ruimte zichtbaar is.
Dat is behoorlijk zwaar voor een muurtje dat niets te dragen heeft.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:47 schreef static het volgende:
Geen idee, volgens mij van gipsblokken; kan dat?
Kan altijd, maar meer waarschijnlijker is van metal stud profielen en gipsplaten, dat werkt veel sneller.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:47 schreef static het volgende:
Geen idee, volgens mij van gipsblokken; kan dat?
Als de schade is ontstaan ten gevolge van het plaatsen van het muurtje, dan kan het natuurlijk geen verborgen gebrek zijn. Het gebrek ontstond immers nog niet op het moment van de koop.quote:Op zaterdag 6 november 2010 00:05 schreef dop het volgende:
dat kan , mits je zelf hebt voldaan aan je onderzoeks plicht, als ja, dan is er spraken van een verborgen gebrek, en kun je de vorige eigenaar verzoeken dit op te lossen.
Als TS de opdrachtgever is en het muurtje is geplaats op kosten van verkoper dan is de verkoper toch wel aansprakelijk indien het muurtje niet goed geplaats is?quote:Op zondag 7 november 2010 00:43 schreef Argento het volgende:
[..]
Als de schade is ontstaan ten gevolge van het plaatsen van het muurtje, dan kan het natuurlijk geen verborgen gebrek zijn. Het gebrek ontstond immers nog niet op het moment van de koop.
Voor de vraag of de schade verhaalbaar is, moet allereerst de schadeoorzaak worden vastgesteld. Vervolgens moet worden beoordeeld of die oorzaak aan de verkopende partij kan worden toegerekend.
Wie heeft overigens formeel de opdracht gegeven om het muurtje te plaatsen? Jij (op kosten van de verkoper) of de verkoper?
Das mooi kut, dan moet TS hem aansprakelijk stellen en dan moet die hele muur eruitquote:Op zondag 7 november 2010 10:36 schreef klipper het volgende:
[..]
Als TS de opdrachtgever is en het muurtje is geplaats op kosten van verkoper dan is de verkoper toch wel aansprakelijk indien het muurtje niet goed geplaats is?
Zoals gezegd lijkt het erop dat deze op het laminaat geplaats is, en dan kun je wachten op problemen.
De vloer zal zwevend zijn gelegd en het muurtje drukt door zijn gewicht de vloer naar beneden wat zijn uitwerking niet mist.
De vloer had ter plaatse van de muur verwijderd moeten worden en de muur had dan gelijk aan de vloer verankerd kunnen worden.
Dan nog zal het waarschijnlijk wel gaan werken immers alles moet zich opnieuw gaan zetten, maar de vloer zal er geen last van hebben of ze moeten deze strak tegen de muur aanleggen.
Zelfs ik zou niet zo dom zijn.quote:Op zondag 7 november 2010 11:38 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Zou wel lomp zijn als dat muurtje geplaatst is op de laminaat..
Dat ligt eraan, maar het is van belang voor de vraag of TS de verkoper of de aannemer moet aanspreken.quote:Op zondag 7 november 2010 10:36 schreef klipper het volgende:
Als TS de opdrachtgever is en het muurtje is geplaats op kosten van verkoper dan is de verkoper toch wel aansprakelijk indien het muurtje niet goed geplaats is?
De verkoper.quote:Op zondag 7 november 2010 00:43 schreef Argento het volgende:
[..]
Wie heeft overigens formeel de opdracht gegeven om het muurtje te plaatsen? Jij (op kosten van de verkoper) of de verkoper?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |