Red, wat spannend zeg!! Heb je een linkje? Mag ook per pm!!quote:Op donderdag 7 april 2011 14:42 schreef iamredleader het volgende:
Huis #1 was leuk maar niet wat we zoeken. Huis #2 heb ik om 18 een tweede bezichtiging met tinu en broer D, en ik heb helemaal vlinders in m'n buik
Je kan hier vragen wat je wilt per PM, antwoord krijg je toch nooit...quote:Op donderdag 7 april 2011 16:09 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Red, wat spannend zeg!! Heb je een linkje? Mag ook per pm!!
Huhquote:Op donderdag 7 april 2011 16:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je kan hier vragen wat je wilt per PM, antwoord krijg je toch nooit...
Hoi Yuri.quote:
Is dat zo??quote:Op donderdag 7 april 2011 16:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 april 2011 16:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, ik geef wel antwoord.quote:Op donderdag 7 april 2011 16:57 schreef Soempie het volgende:
Is de rest ook de pm's aan het checken?
quote:Op donderdag 7 april 2011 16:57 schreef Soempie het volgende:
Is de rest ook de pm's aan het checken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb geen functie, dus die kan ik er niet inzettenLinkedIn zou kunnen maar dat is dan de enige 'social media' die ik erin zit en da's weer zo weinig denk ik. Huisadres vind ik onnodig want ik ben niet van plan om hier mensen te ontvangen als het om werk gaat
Dan blijft er niet heel veel over
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
Was even op reis...quote:Op donderdag 7 april 2011 16:54 schreef Cobra4 het volgende:
Je kan hier vragen wat je wilt in de SC, antwoord krijg je toch nooit.
Ah, duidelijk.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Was even op reis...
Het was meer een reactie op de vraaggisteren van Etcie aan Soempie om via PM haar nieuwe adres door te geven. Ik ook enthousiast doen en niets meer gehoord...
Niks ernstigs, maar daar doelde ik dus op nu ook Diaan aan IARL vraagt om iets per PM...
Het is een bewerking van Einstein'squote:Op donderdag 7 april 2011 17:44 schreef LadyBlack het volgende:
Oh, en misschien is het 'anywhere' ipv 'everywhere'
Maar zal even kijken. Zou wel een blunder zijnquote:Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Nja, in die zin is het heel logisch welquote:Op donderdag 7 april 2011 17:46 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Het is een bewerking van Einstein's
[..]
Maar zal even kijken. Zou wel een blunder zijn
En thanks, natuurlijkquote:Op donderdag 7 april 2011 17:44 schreef LadyBlack het volgende:
Whoa, ik vind de layout echt heel mooi Etc!
Mjah maar ik weet zelf nog niet eens wat ik nou precies wil gaan doenquote:Maar zou je misschien niet erop zetten wat je voor iemand kunt betekenen? Je hebt dan wel geen functie, maar je kunt wel een aantal functies uitoefenen toch? Bachelor of communication klinkt wat vaag, in mijn oren althans
I know the feelingquote:Op donderdag 7 april 2011 17:50 schreef Etcetera het volgende:
Mjah maar ik weet zelf nog niet eens wat ik nou precies wil gaan doendat maakt het juist zo moeilijk
Ik laat het nog even wachten inderdaadquote:Op donderdag 7 april 2011 17:52 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
I know the feeling
Maar je kunt er een paar functies opzetten, gewoon eens kijken hoe dat staat en dan nog weer eens laten lezen aan vrienden of mensen die er wat meer verstand van hebben op jouw vakgebied.
Dat is een optie maar doe ik liever niet. Straks zijn deze lelijk als ze gedrukt zijnquote:Of je maakt een paar verschillende
Dat deed Nu.NL ook alquote:Op donderdag 7 april 2011 17:31 schreef MadMaster het volgende:
Atsuko meldt aardbeving en tsunami in Japan...
Het kan allebei lijkt mijquote:
Er zijn al heel lang geen kogelbrieven meer verstuurd. Wellicht tijd voor het herinstellen van een oude traditie?quote:
Ik zeg wel gelijk: hij is nu niet rijklaar. Er moet best wat aan gebeuren (ophang/vering, motor nakijken) wat ik zo 1 2 3 niet uit m'n hoofd weetquote:Op donderdag 7 april 2011 11:24 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Misschien ga ik deze zomer een tour door Europa doen en daarvoor zouden we dan een auto nodig hebben. Misschien dat die BMW t.z.t. een leuke optie is. Hij is dus niet ter vervanging van het gele gevaar, die heeft me gisteren prima thuis gebracht. Al werd het wel even spannend toen ie niet direct weer wilde starten in de file
Ik hoorde dat je nog een clown zochtquote:Op donderdag 7 april 2011 22:55 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Gister was dus echt best wel klote en ik was van plan de hele avond alleen op mijn kamer te mokken. Iedereen wilde langs komen en ik zei nee maar niemand luisterde, dus uiteindelijk zaten er negen van mijn beste vrienden in mijn kamer met prosecco, andere wijn, frambozen, watrepijp en wiet. Werd uiteindelijk keigezellig. vandaag beter dan ook... maar toch. fuck.
Dan ken jij mijn vrienden nietquote:Op donderdag 7 april 2011 23:13 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik hoorde dat je nog een clown zocht
Als je geen zin had in bezoek, waarom dan wel open gedaan?
Klinkt toch nog wel gezellig
quote:Op donderdag 7 april 2011 17:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Was even op reis...
Het was meer een reactie op de vraaggisteren van Etcie aan Soempie om via PM haar nieuwe adres door te geven. Ik ook enthousiast doen en niets meer gehoord...
Niks ernstigs, maar daar doelde ik dus op nu ook Diaan aan IARL vraagt om iets per PM...
Gelukkig maar.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:22 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Dan ken jij mijn vrienden nietDie hadden een raam gebroken als ik ze niet binnen had gelaten.
Dat vind ik dan wel weer mooiquote:Op donderdag 7 april 2011 23:22 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Dan ken jij mijn vrienden nietDie hadden een raam gebroken als ik ze niet binnen had gelaten.
begin ik opeens toch weer te huilenquote:
quote:
Ja, wat dat betreft heb ik echt echt geluk gehadquote:
er is er nu ook weer eentje onderwegquote:Op donderdag 7 april 2011 23:32 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ja, wat dat betreft heb ik echt echt geluk gehad
Nee, een email.quote:
Thx.quote:
Ik had gevraagd om een PM, net als Etcie, ik heb er geen 1 verstuurd. Zoals ik al zei, niks ernstigs, no problem...quote:Op donderdag 7 april 2011 23:25 schreef Soempie het volgende:
[..]
Na Etcie heb ik zojuist alleen van IARL een pm ontvangen. En daar ga ik morgen op antwoorden, want nu ga ik lekker slapen.
Yep.quote:
Insubordinatie?quote:Op donderdag 7 april 2011 23:40 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Yep.
Ik denk wel dat ik morgen op rapport moet komen.
Ik heb mijn mening gegeven. Wel iets netter dan ik hier heb gedaan. Maar goed vallen zal het niet.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Insubordinatie?
Of heb je een motie van wantrouwen ingediend?
Is vrijheid van meningsuiting niet onderwerp van een rechtszaak van 1 van de politieke leiders?quote:Op donderdag 7 april 2011 23:47 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik heb mijn mening gegeven. Wel iets netter dan ik hier heb gedaan. Maar goed vallen zal het niet.
En toch wil je geen rechtzaakquote:Op donderdag 7 april 2011 23:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is vrijheid van meningsuiting niet onderwerp van een rechtszaak van 1 van de politieke leiders?
Dikke doei voor ze...
En voor jullie ook, want ik ga maffen...
spannend, succes Redquote:Op vrijdag 8 april 2011 06:50 schreef iamredleader het volgende:
mogguh
C4, aardig zijn tegen de commandant
PS, je kan altijd bellen
Vandaag ga ik een bod uitbrengen op het huis
Die kogel van Cobra gaat door de kerk?quote:Op vrijdag 8 april 2011 06:50 schreef iamredleader het volgende:
spannend! welk huis?quote:Op vrijdag 8 april 2011 06:50 schreef iamredleader het volgende:
mogguh
C4, aardig zijn tegen de commandant
PS, je kan altijd bellen
Yupquote:Op vrijdag 8 april 2011 08:06 schreef Diaan73 het volgende:
Spannend red. Tinu vond het dus ook leuk. Is het dat huis wat je me per PM hebt gestuurd?
Ik eet al jaren van de Vomar en soms de Albert Heijn...quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:00 schreef LadyBlack het volgende:
Wij hebben gisteren eindelijk (na een jaar ongeveer) een servies uitgezocht
Voortaan eten we van Villeroy & Boch ()
[ afbeelding ]
Als het AD tegenwoordig al 'nieuws' hier vandaan komt halen... pffffquote:Moeder (13) dumpt babylijkje op zolder
FOTO THINKSTOCK
Een 13-jarig meisje in Huron County, in de Amerikaanse staat Michigan, is bevallen van een doodgeboren kind. Ze verstopte het lijkje op zolder.
Aanklagers zijn momenteel bezig te onderzoeken of de ouders van het meisje uit de ouderlijke macht kunnen worden ontzet. Naast het 13-jarige meisje hebben zij nog drie kinderen van 15, 16 en 17 jaar oud. Dat meldt Fok.nl.
De 16-jarige zoon wordt ervan verdacht zijn zusje te hebben bezwangerd. Volgens media wonen de kinderen bij hun moeder onder erbarmelijke omstandigheden.
(redactie)
Ik vind dat ook wel, eet ook al jaren van albert heijn en xenos servies. Maar ik heb van geen enkel soort meer 4 dezelfde, en als ik gasten krijg wil ik een mooie tafel kunnen dekkenquote:Op vrijdag 8 april 2011 10:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik eet al jaren van de Vomar en soms de Albert Heijn...
Om eerlijk te zijn boeit het me niet welke borden we gebruiken om van te eten, als je maar iets hebt om van te eten. We hebben ook een heel mooi servies, maar gebruiken het zelden.
Meestal gebruiken we het boerenbont servies dat nog van oma is geweest, dat vol barsten zit en waar de randen van afgebrokkeld zijn.
Hetzelfde heb ik met glasservies, het moet vooral praktisch zijn.
Je eten of drinken wordt er niet lekkerder van...
Niet doen, ik veroordeel je absoluut niet, spiegel dat aan onze eigen situatie en geef alleen mijn mening daarover weer.quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:34 schreef LadyBlack het volgende:
Oh, en om eerlijk te zijn vind ik het een beetje flauw om zo te reageren ook
Prima toch, daar is ook niks mis mee...quote:Maargoed, ik ben er toch nog steeds blij mee
ik heb een aantal dingen van Ittala en het is inderdaad erg mooi maar ook erg ¤¤¤quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:56 schreef LadyBlack het volgende:
Toen ik op kamers ging heb ik ook een zwart servies gekocht, bij Albert HeijnZwart =
Het is heel duur, maar ken je het iittala-servies Diaan? Dat hebben ze in heel veel kleuren, en is prima te mix&matchen![]()
Madmaster, ik snapte je wel hoor, alleen het is een beetje een domper als je blij iets laat zienAnyway, niks aan de hand!
Dat zijn ook bij ons de enige momenten dat ons luxe servies op tafel komt.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:12 schreef LadyBlack het volgende:
Haha, daar kan ik ook inkomen ja![]()
Ik vind het ook leuk om bijvoorbeeld voor Pasen en Kerstmis wat (goedkoop!) spul erbij te hebben, om eens een andere tafel te kunnen dekken![]()
Het is natuurlijk een luxe-probleem maar ik kan er echt van balen als ik eens mn best wil doen op een dineetje en je moet het dan serveren op wat bijeengeraapt oud spul
Oh vreselijk ja.... gelukkig is dit dus niet heel breekbaar dun porselein, want dan zou ik het niet eens af durven wassenquote:Op vrijdag 8 april 2011 11:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat zijn ook bij ons de enige momenten dat ons luxe servies op tafel komt.
En een afwas dat je dan na afloop hebt, want zelfs de meest nutteloze juskom moet dan gebruikt worden...
quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:16 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Mijn oude stamkroeg van toen ik nog bij mijn ouders woonde had ook Viileroy en Boch. Urinoirs. Dus een uitdrukking die je daar nog wel eens hoorde was "ik ga even villeroy en bochen"
Oeh, wij hebben voor ons vleesservies een hele mooie (en uitgebreide) set van iittala. Wel erg duur, maar het was een huwelijksgeschenk van mijn schoonfamiliequote:Op vrijdag 8 april 2011 10:56 schreef LadyBlack het volgende:
Het is heel duur, maar ken je het iittala-servies Diaan? Dat hebben ze in heel veel kleuren, en is prima te mix&matchen![]()
logischquote:Op vrijdag 8 april 2011 11:17 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik wist dat helemaal niet! Maar mijn vriend keek ook al een beetje raar op toen hij Villeroy & Boch in de etalage zag staan
Wat is een vleesservies?quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:18 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Oeh, wij hebben voor ons vleesservies een hele mooie (en uitgebreide) set van iittala. Wel erg duur, maar het was een huwelijksgeschenk van mijn schoonfamilie
goed bezigquote:Op vrijdag 8 april 2011 11:25 schreef iamredleader het volgende:
Bod vanochtend uitgebracht, makelaar was vrij positief! Denk niet dat we het voor ons bod gaan kopen, maar er is goede kans dat we eruit komenheb ook gelijk zondagochtend (!) een afspraak met een aannemer om de woning te inspecteren; daarnaast verwacht ik straks een telefoontje van een bevriende makelaar van mijn broer D. om een taxatie te laten uitvoeren (voor en na verbouwing). Tot slot staat mijn financieel adviseur in de startblokken als alles doorgaat
![]()
Ik sta helemaal te trillen van de zenuwen![]()
en de vlinders in m'n buik wapperen ook heftig
voor al dan niet verdoofd geslacht vlees.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:26 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Joods gezin, dus gescheiden servies/bestek voor melk en vlees
heb jij niet nodig toch?quote:
leuk hoor! hopelijk komen jullie er inderdaad snel uitquote:Op vrijdag 8 april 2011 11:25 schreef iamredleader het volgende:
Bod vanochtend uitgebracht, makelaar was vrij positief! Denk niet dat we het voor ons bod gaan kopen, maar er is goede kans dat we eruit komenheb ook gelijk zondagochtend (!) een afspraak met een aannemer om de woning te inspecteren; daarnaast verwacht ik straks een telefoontje van een bevriende makelaar van mijn broer D. om een taxatie te laten uitvoeren (voor en na verbouwing). Tot slot staat mijn financieel adviseur in de startblokken als alles doorgaat
![]()
Ik sta helemaal te trillen van de zenuwen![]()
en de vlinders in m'n buik wapperen ook heftig
Ja, zondagochtend 10:00quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:27 schreef Diaan73 het volgende:
Jeetje Red, dat wordt echt spannendEn een aannemer op zondagochtend??
Hij gaat ook meteen kijken naar bouwkundige staat van de woning?
True. Voor jou is het ook handig. Hoef je geen vrij te nemen ofzo en het is lekker snel. Dan weten jullie ook waar jullie aan toe zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2011 11:38 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Ja, zondagochtend 10:00kijk, de markt ligt redelijk stil, dus hij heeft ook gewoon business nodig, en als ik snel kan schakelen en serieus ben, moet hij meekomen of de zaak laten gaan. Tsja, je bent ondernemer of niet
Ohja tuurlijkquote:Op vrijdag 8 april 2011 11:26 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Joods gezin, dus gescheiden servies/bestek voor melk en vlees
dat zal toch wel niet?quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:39 schreef Diaan73 het volgende:
http://www.nu.nl/geldzake(...)otheek-moet-weg.html
Geldt dat dan ook voor mensen zoals wij die een gedeeltelijke aflossingvrije hypotheek hebben? Vraag ik me af!
Ja, daar geldt het volgens mij ook voor.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:39 schreef Diaan73 het volgende:
http://www.nu.nl/geldzake(...)otheek-moet-weg.html
Geldt dat dan ook voor mensen zoals wij die een gedeeltelijke aflossingvrije hypotheek hebben? Vraag ik me af!
Heb jij ook een gedeelte aflossingsvrij?quote:
Ik ben benieuwd... Het lijkt me dat dat niet zomaar kan. Veel mensen hebben op deze basis een huis gekocht en kunnen wellicht niet meer betalen dan.quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, daar geldt het volgens mij ook voor.
Het voorstel is dat het hele model opgeheven wordt...
Maar IARL, kom er maar in...
In elk geval naar de uitbouw kijken, de dakkapel heeft lekkage en wat andere plekken in huis waar vocht zit. En mij een indicatie geven wat het een en ander zou kosten natuurlijkquote:Op vrijdag 8 april 2011 11:56 schreef Diaan73 het volgende:
Wat moet de aannemer allemaal gaan doen, denk je?
jepquote:Op vrijdag 8 april 2011 12:44 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Heb jij ook een gedeelte aflossingsvrij?
en wat ga je zelf allemaal doen?quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:44 schreef iamredleader het volgende:
[..]
In elk geval naar de uitbouw kijken, de dakkapel heeft lekkage en wat andere plekken in huis waar vocht zit. En mij een indicatie geven wat het een en ander zou kosten natuurlijk
Verstandig. Die uitbouw ziet er op het oog ook ietwat provosorisch uit. Ik denk wel dat het heel mooi kan worden!quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:44 schreef iamredleader het volgende:
[..]
In elk geval naar de uitbouw kijken, de dakkapel heeft lekkage en wat andere plekken in huis waar vocht zit. En mij een indicatie geven wat het een en ander zou kosten natuurlijk
Wij hebben een gehel aflossingsvrije hypotheek...quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:44 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Heb jij ook een gedeelte aflossingsvrij?
Tempting.... but noquote:Op vrijdag 8 april 2011 13:06 schreef Cobra4 het volgende:
http://verzamelen.marktpl(...)3D%3D&fta_ind=1&fs=1
Er zijn zelfs TV-reclames van geweestquote:Op vrijdag 8 april 2011 11:17 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik wist dat helemaal niet! Maar mijn vriend keek ook al een beetje raar op toen hij Villeroy & Boch in de etalage zag staan
Huh?quote:Met als gevolg dat na een aantal jaar mensen geen hypotheekrenteaftrek meer hebben, en dus ineens veel meer kwijt zijn aan hun woonlasten.
Ik ook niet maar het kan natuurlijk zijn dat je er langs komtquote:Op vrijdag 8 april 2011 13:15 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben niet bijster geïnteresseerd in reclames over pispotten
Daar ben ik ook benieuwd naar.quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Huh?
Kan je dit uitleggen? Waarom zou je geen aftrek meer hebben als je alleen maar continue hetzelfde rentebedrag betaald?
Moooi!quote:Op vrijdag 8 april 2011 10:00 schreef LadyBlack het volgende:
Wij hebben gisteren eindelijk (na een jaar ongeveer) een servies uitgezocht
Voortaan eten we van Villeroy & Boch ()
[ afbeelding ]
Wel mooi en voel je je er goed bij? Zo niet, dan toch minder laten doen... je moet wel een beetje jezelf blijven.quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:59 schreef Soempie het volgende:
[..]
Moooi!
Ik heb bruidsmake-up op en schrok me dood toen ze het opgesmeerd had.![]()
Gefeliciteerdquote:En we hebben de sleutel! Of eigenlijk hebben we nu 12 sleutels.
boe!quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:59 schreef Soempie het volgende:
12 sleutels! Toch niet 12 keer dezelfde, maar 3 setjes van 4 sleutels?quote:En we hebben de sleutel! Of eigenlijk hebben we nu 12 sleutels.
Het voordeel dat wij hebben is dat we onze woning 20 jaar geleden gekocht hebben tegen een relatief lage prijs en we dus, zeker vergeleken met nu, een zeer lage hypotheek hebben, ook zonder renteaftrek mogelijkheid.quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:09 schreef iamredleader het volgende:
De hypotheekrenteaftrek geniet je maximaal 30 jaar. Daar voorziet de Web IB 2001 in, meer info te vinden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypotheekrenteaftrek
Stel voor het gemak het volgende. Per 1 januari 2002 heb je een woning gekocht, EUR 250.000,-, 100% aflossingsvrij. Geen bijzonderheden te vermelden, geen aflossingsverplichtingen. Je inkomen valt in de 42%-schaal, en je hebt een 30 jaars rente van 4,7% met de bank afgesproken.
Per jaar betaal je EUR 11.750 bruto aan hypotheekrente, en kun je dit aftrekken in box 1. Details ga ik nu niet op in, maar het levert je een leuke post op
Na 30 jaar te hebben genoten van deze aftrek, komt hij te vervallen. Dan zijn die EUR 11.750 opeens je netto-maandlasten. Met als gevolg dat je ineens veel meer kwijt bent aan de financiering! Nog maar niet te spreken over het feit dat de lening na 30 jaar "afloopt", en je opnieuw met de bank moet gaan zitten over verlenging.
Dan is er ook nog een eventueel rentecontinuatiemoment, als je de rente niet voor de gehele looptijd hebt vastgezet. Als je bijvoorbeeld 5 of 10 jaar vaste rente hebt, ga je aan het eind van die periode met de bank in gesprek over het nieuwe tarief. Als een bank "kwaad wil", kunnen ze het tarief erg onaantrekkelijk maken. Dat dwingt je op zo'n moment om met een andere bank om de tafel te gaan zitten, en hun normen zullen dan de huidige regels zijn, en niet de oude. Wat weer tot gevolg kan hebben dat je opeens toch moet gaan aflossen of opbouwen.
ik heb 9 keer dezelfde sleutelquote:Op vrijdag 8 april 2011 14:10 schreef iamredleader het volgende:
[..]
boe!![]()
[..]
12 sleutels! Toch niet 12 keer dezelfde, maar 3 setjes van 4 sleutels?
quote:Op vrijdag 8 april 2011 13:59 schreef Soempie het volgende:
quote:En we hebben de sleutel! Of eigenlijk hebben we nu 12 sleutels.
Misschien met zeepsop. Even laten inweken... en dan proberen te verwijderen. Evt. nog met wasbenzine oid.quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:20 schreef LadyBlack het volgende:
Iemand een goed idee hoe ik volledig ingedroogde raamfolie het beste kan verwijderen?
Kan er alleen maar kleine stukje afhalen, dan bladdert het volledig af
Werkelijk? Nooit geweten, is mij ook nooit verteld. Wel bijzonder in "mijn geval" dan. Het is het eerste huis van Peace en mijn tweede huis. Ik heb met mn ex zo'n 6 jaar een eigen huis gehad. Betekent dat, dat ik nu nog maar 24 jaar mag aftrekken?quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:35 schreef iamredleader het volgende:
De 30 jaar geldt voor jou als persoon, dus hij wordt niet teruggezet naar 0 als je wat anders koopt
Ik wil best advies geven, pm maar als jullie vragen hebben
Nou inderdaad. Laatst heb ik ivm mijn werk nog een gesprek gehad met iemand van de NS en die vertelde dat het voor ons goedkoper ging worden met businesscards omdat we nu altijd op de terugweg met korting konden reizen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:38 schreef Nembrionic het volgende:
WTF?
http://www.nu.nl/algemeen(...)r-in-avondspits.html
Ik stel dan toch die meeting met fles op tafel voor...quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:35 schreef iamredleader het volgende:
De 30 jaar geldt voor jou als persoon, dus hij wordt niet teruggezet naar 0 als je wat anders koopt
Ik wil best advies geven, pm maar als jullie vragen hebben
Wel 's middags beginnen he?quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik stel dan toch die meeting met fles op tafel voor...
Nee, ik maak die grap niet...quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:38 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Betekent dat, dat ik nu nog maar 24 jaar mag aftrekken?
noem het maar 'maar'quote:
Klinkt als een leuke zondag MMquote:Op vrijdag 8 april 2011 14:50 schreef MadMaster het volgende:
Gaan we nog wat leuks doen met dit mooie weer a.s. weekend?
Vanavond dus naar Adele, morgen niks gepland, maar zondag:
De Serious Request - Ambassadors Only Whisky proeverij in Nootdorp!!!![]()
![]()
Dit is de proeverij die we (25 man) 'gewonnen' hebben bij de Serious Request veiling eind vorig jaar en behalve dat we weten dat er zeer oude whiskies geschonken zullen worden door vrijwel alle whisky brand ambassadors in Nederland, is alles nog geheim.
Ben zeeeeeeer benieuwd en neem mijn camera dit keer maar mee...
Volgens mij is dat inderdaad zoquote:Op vrijdag 8 april 2011 14:38 schreef Diaan73 het volgende:
Werkelijk? Nooit geweten, is mij ook nooit verteld. Wel bijzonder in "mijn geval" dan. Het is het eerste huis van Peace en mijn tweede huis. Ik heb met mn ex zo'n 6 jaar een eigen huis gehad. Betekent dat, dat ik nu nog maar 24 jaar mag aftrekken?
Kom je ook??quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:57 schreef Nembrionic het volgende:
Vanavond kaarten, morgen verjaardagsfeest en ik sluit een kleine BBQ ergens hier of daar niet uit.
Beter plan: jullie komen een handje helpen als we inderdaad de woning kopenquote:Op vrijdag 8 april 2011 14:42 schreef MadMaster het volgende:
Ik stel dan toch die meeting met fles op tafel voor...
We zijn nu fiscale partners en het staat al helemaal op de naam van Peace als we gaan verdelen aan het einde. Peace krijgt VT, ik krijg de inkomensafhankelijke combinatiekorting.quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:03 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Volgens mij is dat inderdaad zoop een gegeven moment vervalt jouw recht op renteaftrek, maar behoudt Peace die. Een belastingconsulent kan jullie precies vertellen wat de gevolgen zijn, bijvoorbeeld als Peace de hele hypotheek betaalt, dan kan hij dit wellicht in zijn eentje aftrekken van zijn inkomen in Box 1.
quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:50 schreef MadMaster het volgende:
Vanavond dus naar Adele, morgen niks gepland, maar zondag:
De Serious Request - Ambassadors Only Whisky proeverij in Nootdorp!!!![]()
![]()
Dit is de proeverij die we (25 man) 'gewonnen' hebben bij de Serious Request veiling eind vorig jaar en behalve dat we weten dat er zeer oude whiskies geschonken zullen worden door vrijwel alle whisky brand ambassadors in Nederland, is alles nog geheim.
Ben zeeeeeeer benieuwd en neem mijn camera dit keer maar mee...
Weet je zeker dat je mijn hulp wil als het om klussen gaat?quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:04 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Beter plan: jullie komen een handje helpen als we inderdaad de woning kopenen in ruil hiervoor krijgen jullie een analyse en advies
Die heb ik afgelopen zondag in Alphen (bij Baarle Nassau) ook gekocht en gisteren gegeten...quote:
waar kunnen we inloggen om de livestream te bekijken?quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:10 schreef Cobra4 het volgende:
Op het werk. En het begint al goed.
Mailbox leeg en collega's weten officieel nog niks over de bezuinigingen. Gaat dus weer goed met de informatie verstrekking.
Wel een memo op mijn monitor. De basiscommandant komt straks langs voor een praatje.
Ja, in de stress zitten over ons bodquote:Op vrijdag 8 april 2011 14:50 schreef MadMaster het volgende:
Hm, BBQ, goed plan, ik zal broer D. even bellen straksquote:Op vrijdag 8 april 2011 14:57 schreef Nembrionic het volgende:
Vanavond kaarten, morgen verjaardagsfeest en ik sluit een kleine BBQ ergens hier of daar niet uit.
Ja, alle hulp is welkomquote:Op vrijdag 8 april 2011 15:06 schreef MadMaster het volgende:
Weet je zeker dat je mijn hulp wil als het om klussen gaat?
Dan ben je bij deze alvast ingehuurdquote:Op vrijdag 8 april 2011 15:17 schreef LadyBlack het volgende:
Ik kan schilderen, behangen, laminaat & vloerbedekking leggen, gaten boren & dingen ophangen ennehm..... alles wat ik nog niet kan wil ik wel leren![]()
Laat maar weten als het zover is, dan kunnen we altijd nog kijken.quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:18 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Ja, alle hulp is welkomook als je "alleen maar" kan slopen of behang kan aftrekken (insert flauwe grap), en je kan ook heel veel leren met wat hulp en aanwijzingen. Zo ben ik langzaamaan ook handig(er) geworden met veel dingen in/om huis
quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Laat maar weten als het zover is, dan kunnen we altijd nog kijken.
Wil wel eens met een tractor een huis binnen rijden a la 'Extreme Home Make Over'...
Busdriver, move that bus!!!!
Ik kan heel erg goed delegeren en toezicht houden.quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:18 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Dan ben je bij deze alvast ingehuurd
Tegen de tijd dat Red het financiëel helemaal naar z'n zin geregeld heeft, is jouw huis al lang klaar...quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:25 schreef TradeMarkie het volgende:
Red, mag ik eerst mijn eigen huisje afmaken?
wat kaart je?quote:Op vrijdag 8 april 2011 14:57 schreef Nembrionic het volgende:
quote:
Klaverjassen. En waarschijnlijk nog een aantal bordspellenquote:
Nee, 070 is lekkerquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
De toon is gezet.quote:
Klaverjassen is leukquote:Op vrijdag 8 april 2011 15:42 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Klaverjassen. En waarschijnlijk nog een aantal bordspellen
quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:43 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee, 070 is lekkerJA!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.al is het volgens jaar weer gewoon voor handhaving hoor
![]()
en klaverjassen is leuk :pTrek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
quote:
Zo goedkoop als deze heb ik ze ook niet bewust meegemaakt, mijn eerste kaartje kostte fl. 4,50...quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:46 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
toen waren de kaartjes nog leuk, gemakkelijk te verkrijgen en goed betaalbaar!!
Ja, de jungle dus, da's niet de rimboe ofzo he?quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De toon is gezet.
Als ik met jou en je goedkope haarextensies in de jungle van Suriname had gezeten...
herkenbaar, dat is ook mijn vrijdagavondbestedingquote:Op vrijdag 8 april 2011 15:42 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Klaverjassen. En waarschijnlijk nog een aantal bordspellen
Ik heb gisteren weer in een deuk gelegen om die Brittquote:Op vrijdag 8 april 2011 15:48 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja, de jungle dus, da's niet de rimboe ofzo he?![]()
God wat zitten daar domme meiden tussen zeg
quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De toon is gezet.
Als ik met jou en je goedkope haarextensies in de jungle van Suriname had gezeten...
Ik heb het gisteren niet gezien, maar kijk af en toe wel een aflevering en zij is echt te bizar voor woorden jaquote:Op vrijdag 8 april 2011 15:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb gisteren weer in een deuk gelegen om die Britt
[ afbeelding ]
oeh tijd voor een online klaverjasmeeting? :pquote:Op vrijdag 8 april 2011 15:50 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
herkenbaar, dat is ook mijn vrijdagavondbesteding
Het is ook wel een lekker stel bij elkaar...quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:51 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik heb het gisteren niet gezien, maar kijk af en toe wel een aflevering en zij is echt te bizar voor woorden ja
Kut voor jequote:Op vrijdag 8 april 2011 15:41 schreef Cobra4 het volgende:
1600 uur persconferentie Rutte en Hillen. Te volgen via politiek24.nl
Laatste gerucht is dat Eindhoven een civielveld gaat worden. Indien dat het geval is, is het al voor 90% zeker dat mijn baan weg gaat.
Lang ja, vaak nee, probeer een wedstrijdje of 5/6 per jaar te pakken.quote:
klaverjassen moet je niet online spelen, veel gezelliger om gewoon aan een tafel te zitten met z'n vierenquote:Op vrijdag 8 april 2011 15:51 schreef CaLeX het volgende:
[..]
oeh tijd voor een online klaverjasmeeting? :p
De eerste keren dat ik naar Twente ging, was het volgens mij iets van fl. 6,00... voor zover ik me nog kan herinneren.quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zo goedkoop als deze heb ik ze ook niet bewust meegemaakt, mijn eerste kaartje kostte fl. 4,50...
O, dus in 1987 heb ik waarschijnlijk niet op je in lopen hakken...quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:53 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Lang ja, vaak nee, probeer een wedstrijdje of 5/6 per jaar te pakken.
Alleen dit jaar pas 2 geloof ik, laatste was W2 thuis de sneeuwballenwedstrijd
Ik weet nooit de verschillen tussen de soorten. Voor zover ik begrepen heb, spelen wij ook Amsterdams.quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:54 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
klaverjassen moet je niet online spelen, veel gezelliger om gewoon aan een tafel te zitten met z'n vierenOh en we spelen wel Amsterdams
Amsterdams is maat niet aftroeven, andere systeem wel.quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:54 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik weet nooit de verschillen tussen de soorten. Voor zover ik begrepen heb, spelen wij ook Amsterdams.
dan hoef je dus niet te troeven als de slag aan je maat ligt, want dat is volgens mij het verschil tussen R'dams en A'dams. verder weet ik niet of er nog verschillen zijn met Rotterdams?quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:54 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik weet nooit de verschillen tussen de soorten. Voor zover ik begrepen heb, spelen wij ook Amsterdams.
Wij natuurlijk Rotterdamsquote:Op vrijdag 8 april 2011 15:54 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
klaverjassen moet je niet online spelen, veel gezelliger om gewoon aan een tafel te zitten met z'n vierenOh en we spelen wel Amsterdams
Volgens Wikipedia:quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:54 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
quote:Verschil tussen Amsterdams, Utrechts en Rotterdams
Het verschil tussen Amsterdams en Rotterdams ligt in het feit dat bij Amsterdams een slag niet ingetroefd of overtroefd hoeft te worden als de hoogste kaart tot dan toe in die slag door de partner (maat) gespeeld is. In dit geval zou dus een hoge kaart van een andere kleur bijgelegd kunnen worden als men er zeker van is dat men de slag binnen heeft, of juist een heel lage, als een sein, of omdat het vrijwel zeker is, dat de vierde man de slag toch zal nemen. Daarnaast geldt bij Amsterdams dat degene na de "gever" verplicht is om troef te maken, terwijl er bij Utrecht en Rotterdams vaak troef gedraaid wordt vanaf een stapel kaarten. Het verplicht spelen van de speler na de "gever" wordt soms ook in de Rotterdamse variant gebruikt. Rotterdams verplicht spelen.
Toen was ik 4, dus dat lijkt me sterkquote:Op vrijdag 8 april 2011 15:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
O, dus in 1987 heb ik waarschijnlijk niet op je in lopen hakken...
Ik vind dat dus een beetje flauw. Troeven en overtroeven verplicht, anders is het verzakenquote:Op vrijdag 8 april 2011 15:56 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
dan hoef je dus niet te troeven als de slag aan je maat ligt, want dat is volgens mij het verschil tussen R'dams en A'dams. verder weet ik niet of er nog verschillen zijn met Rotterdams?
Wij doen geen Utrechts.quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:57 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Toen was ik 4, dus dat lijkt me sterk![]()
@ diaan: Rotterdams is verplicht (over)troeven en amsterdams = als de slag aan je maat ligt dan hoef je niet te troeven
( Utrechts heeft met verplicht spelen te maken)
En ik vind bij een teamspel je maat naar de kloten helpen niet echt je dattum...quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:57 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik vind dat dus een beetje flauw. Troeven en overtroeven verplicht, anders is het verzaken
Doen we ook niet, gewoon verplicht spelen na de deler.quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:58 schreef Nembrionic het volgende:
Als er 2x een troef is getrokken en niemand gaat, dan is het opnieuw delen. Zelfde verhaal? Dan de volgende persoon delen.
Ja bij ons mag eenieder dus zeggen of 'ie gaat of niet. En dat begint dan wel bij de speler na de dealer. Die persoon MOET ook uit als iemand gezegd heeft te gaan.quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Doen we ook niet, gewoon verplicht spelen na de deler.
Ik zie niet in hoe je je maat naar de klote helpt als hij in moet troeven, overtroefd wordt en jij troeft ook nog een keer over?quote:Op vrijdag 8 april 2011 15:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En ik vind bij een teamspel je maat naar de kloten helpen niet echt je dattum...
Gezegd heeft te gaanquote:Op vrijdag 8 april 2011 16:01 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja bij ons mag eenieder dus zeggen of 'ie gaat of niet. En dat begint dan wel bij de speler na de dealer. Die persoon MOET ook uit als iemand gezegd heeft te gaan.
Dan niet want dan troef je over je tegenstander heen, niet zo zeer over je maat...quote:Ik zie niet in hoe je je maat naar de klote helpt als hij in moet troeven, overtroefd wordt en jij troeft ook nog een keer over?
Ja, maar als er al getroefd is door je maat, wil je toch niet nog meer troeven verspelen?quote:Uiteindelijk wil je OF zoveel mogelijk troeven zelf hebben of je wil ze allemaal uit het spel.
Dan MOET je ook gewoon troeven want dan ligt de slag niet meer aan je maat maar aan de tegenstanderquote:Op vrijdag 8 april 2011 16:01 schreef Nembrionic het volgende:
Ik zie niet in hoe je je maat naar de klote helpt als hij in moet troeven, overtroefd wordt en jij troeft ook nog een keer over?
Wij zijn het eens...quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:08 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Dan MOET je ook gewoon troeven want dan ligt de slag niet meer aan je maat maar aan de tegenstander
Als speler A deelt, dan komt speler B uit (ongeacht of hij speelt of dat speler C,D of A speelt)quote:
Het heeft allebei wel iets vind ik, bij de ene variant leun je meer op je troeven dan bij de ander.quote:Dan niet want dan troef je over je tegenstander heen, niet zo zeer over je maat...
[..]
Ja, maar als er al getroefd is door je maat, wil je toch niet nog meer troeven verspelen?
Die wil je dan toch bewaren voor een volgende slag?
zullen wij dan samen een team vormenquote:
Dus 'gaan' betekent dat je troef maakt?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:09 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Als speler A deelt, dan komt speler B uit (ongeacht of hij speelt of dat speler C,D of A speelt)
Ik heb in dienst ook R'dams gespeeld en dat was dus volgens die regels constant verzaken.quote:[..]
Het heeft allebei wel iets vind ik, bij de ene variant leun je meer op je troeven dan bij de ander.
Rotterdams zal iets overzichtelijker zijn, omdat je sneller weet of iemand nog troef heeft.
Yeps, zo doen wij dat ook. We noemen dat een 3-mansje.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:11 schreef TradeMarkie het volgende:
en de rotterdamse manier van troef kiezen doen wij alleen in de variant met 3 spelers en dan speelt degene die troef maakt, niet per se degene naast de deler.
Maar niet tegen Calex en Nem, want dat verliezen we dan op 'verzaken'...quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:10 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
zullen wij dan samen een team vormen
Nee, dat betekent dat je gaat spelenquote:Op vrijdag 8 april 2011 16:13 schreef MadMaster het volgende:
Dus 'gaan' betekent dat je troef maakt?
Of je past je aan de regels aan en dan verzaak je nietquote:Op vrijdag 8 april 2011 16:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Maar niet tegen Calex en Nem, want dat verliezen we dan op 'verzaken'...
O, dus troef wordt bepaald door een te draaien kaart.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:13 schreef Nembrionic het volgende:
Nee nee.
Er is gedeeld door Noord. Dan wordt er een troefkaart gedraaid.
Dan mag Oost zeggen of 'ie gaat. Gaat 'ie niet, dan maar Zuid zeggen of 'ie gaat.
Als West zegt: "we gaan", dan moet Oost uit omdat Noord gedeeld heeft.
Als niemand gaat, wordt er een tweede troefkaart gedraaid en krijg je hetzelfde plan.
Als er weer niemand gaat, dan maar Oost gaan delen, etc etc.
quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
O, dus troef wordt bepaald door een te draaien kaart.
De horror...![]()
Dat niet je maat aftroeven zit er bij mij zo ingebakken (het wordt hier bestraft als je het wel doet...), dat dat niet zo simpel is...quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:14 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Of je past je aan de regels aan en dan verzaak je niet
Want?quote:Of wij passen ons aan de regels aan maar dat heeft niet zoveel impact.
Iedere situatie is anders. Soms wil je alle troeven eruit hebben en soms niet. Niet, als je weet dat je maat ze heeft. Maar dat is wat lastiger op te sporen als 'ie niet hoeft in te troevenquote:Op vrijdag 8 april 2011 16:05 schreef MadMaster het volgende:
Ja, maar als er al getroefd is door je maat, wil je toch niet nog meer troeven verspelen?
Die wil je dan toch bewaren voor een volgende slag?
Want als ik toch troef meespeel of overtroef, dan staat daar geen straf op.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat niet je maat aftroeven zit er bij mij zo ingebakken (het wordt hier bestraft als je het wel doet...), dat dat niet zo simpel is...
[..]
Want?
Stel je voor, een beetje random risico..brrrr!quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
O, dus troef wordt bepaald door een te draaien kaart.
De horror...![]()
Eerste slag openen met troef (troef trekken) kan, dan kijken wat je maat bij gooit en wat je zelf (als verplichte troefmaker uit de hand!!!) nog meer hebt...quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:16 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Iedere situatie is anders. Soms wil je alle troeven eruit hebben en soms niet. Niet, als je weet dat je maat ze heeft. Maar dat is wat lastiger op te sporen als 'ie niet hoeft in te troeven
Of hebben jullie daar andere seinen voor?
Nee, dat niet, maar je verknalt ten opzichte van de 'Amsterdammers' wel je mogelijkheden als je je maat af gaat troeven, wat niet hoeft...quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:17 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Want als ik toch troef meespeel of overtroef, dan staat daar geen straf op.
quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:17 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Stel je voor, een beetje random risico..brrrr!
Tja, ik ben het zo gewend en er zit echt niet veel verknallerij bij hoor :pquote:Op vrijdag 8 april 2011 16:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, dat niet, maar je verknalt ten opzichte van de 'Amsterdammers' wel je mogelijkheden als je je maat af gaat troeven, wat niet hoeft...
Als de Amsterdammers hun troeven oppotten en jij gaat een slag die al jullie ligt nog een keer introeven, dan is dat uiteindelijk in je nadeel...quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:20 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Tja, ik ben het zo gewend en er zit echt niet veel verknallerij bij hoor :p
Kont en ree?quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:23 schreef Diaan73 het volgende:
Wij doen wel aan seinen trouwens.ook aan "kont" en "ree". Al doe ik die twee laatste nooit eigenlijk. Gewoon niet.
En die missies waren er zomaar, ineens, zonder dat de politiek daar een hand in heeft gehad?? Wat een kulreden zeg.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:17 schreef Cobra4 het volgende:
Rutte: Defensie is de schuldige mbt de uitholing van het Defensie apparaat door het uitvoeren van missies. Daarom zijn er nu bezuinigingen c.q. een reorganisatie om Defensie weer op orde te brengen. Bezuinigen is niet de eerste reden om een miljard bij Defensie weg te halen.
Ja, houdt je wel wat scherper. Ik gaat amsterdams eens voorstellenquote:
En hij zegt net dat alle extra onkosten mbt die missies uit externe potjes zijn betaald en niet uit het Defensie budget kwamen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:24 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
En die missies waren er zomaar, ineens, zonder dat de politiek daar een hand in heeft gehad?? Wat een kulreden zeg.
Huh? Alsof defensie zelf kiest waar het gaat vechtenquote:Op vrijdag 8 april 2011 16:17 schreef Cobra4 het volgende:
Rutte: Defensie is de schuldige mbt de uitholing van het Defensie apparaat door het uitvoeren van missies. Daarom zijn er nu bezuinigingen c.q. een reorganisatie om Defensie weer op orde te brengen. Bezuinigen is niet de eerste reden om een miljard bij Defensie weg te halen.
Ik nietquote:Op vrijdag 8 april 2011 16:15 schreef Diaan73 het volgende:
En ik kan gewoon met de mannen meepraten...![]()
10 boompjes maarquote:Op vrijdag 8 april 2011 16:24 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ja, houdt je wel wat scherper. Ik gaat amsterdams eens voorstellen
We spelen meestal met de 4 zelfde en spelen dan 10 'boompjes' van dezelfde variant en tellen dan de scores op.
quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:23 schreef Diaan73 het volgende:
Wij doen wel aan seinen trouwens.ook aan "kont" en "ree". Al doe ik die twee laatste nooit eigenlijk. Gewoon niet.
Ja, als je denkt dat je een betere kaart hebt dan degene die moet spelen, dan kun je een kont geven. Neem je als het ware het spel over en moet diegene de meeste punten halen. Lukt dat, krijgt dat team de punten en verdubbeld. Incl. de roem die gevallen is. Ree is de overtreffende trap.. dan neem je als oorspronkelijke "speler" weer het spel terug en als je dan wint, krijg je de punten verviervoudigd. Wij doen trouwens ook met roem in de hand... maar als we het kersttoernooitje doen, alleen roem op tafel.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:24 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Kont en ree?
Overigens zie ik seintjes nooit
quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:26 schreef TradeMarkie het volgende:
en de teams heten bij iedereen toch wel gewoon 'zij' en 'wij'?
stel, je maat heeft de gevraagde kaart die jij speelt niet meer in de hand en de slag ligt aan jou, dan gooit je maat een kleintje bij van een kaart waarvan hij weet dat hij die kleur binnen kan halen. dan kom jij terug met die kleur en hebben jullie weer een slagquote:Op vrijdag 8 april 2011 16:24 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Kont en ree?
Overigens zie ik seintjes nooit
een boompje bestaat uit 16 handjes (2592 punten excl de roem)quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:26 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
10 boompjes maar
Wij meestal 16. Of tot de 162(161?) punten zijn bereikt
150 puntenquote:Op vrijdag 8 april 2011 16:26 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
10 boompjes maar
Wij meestal 16. Of tot de 162(161?) punten zijn bereikt
Ja, al gebruiken wij nooit kraken. Kont is afgeleid van contra idd.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je bedoelt kraken, 'contra' en 're'...
quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:27 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja, als je denkt dat je een betere kaart hebt dan degene die moet spelen, dan kun je een kont geven. Neem je als het ware het spel over en moet diegene de meeste punten halen. Lukt dat, krijgt dat team de punten en verdubbeld. Incl. de roem die gevallen is. Ree is de overtreffende trap.. dan neem je als oorspronkelijke "speler" weer het spel terug en als je dan wint, krijg je de punten verviervoudigd. Wij doen trouwens ook met roem in de hand... maar als we het kersttoernooitje doen, alleen roem op tafel.
Nou hard slaan, is nog een keer met dezelfde kaart terugkomen, draaien is dat je de omgekeerde moet hebben van die kaart. Ow en slaan in de eerste slag betekent dat je de NEL hebt.
Dat kan. Ik doe de puntentelling nooitquote:
Dat zou ook vreemd zijn. Waarom heb je dan een Defensie pot??quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:26 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
En hij zegt net dat alle extra onkosten mbt die missies uit externe potjes zijn betaald en niet uit het Defensie budget kwamen.
Wat een gelul!!!! Defensie heeft materieel moeten verkopen om missies te kunnen betalen.
Hij klopt toch wel? Toch?quote:
Het Defensiebudget van Defensie is berekend op een vredessituatie (lees: geen missies). Het kabinet heeft nooit uitbreiding van het budget toegestaan. Als er missies komen moet er dus of een extra potje zij of Defensie moet uitholen om het te kunnen betalen. Rutte claimt nu dat alles uit extra potjes is betaald.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:29 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat zou ook vreemd zijn. Waarom heb je dan een Defensie pot??
Ik zit me inderdaad nu echt op te vreten.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:31 schreef MadMaster het volgende:
Cobra, politici weten een door hen genomen beslissing altijd wel te verklaren, logisch of niet.
Het enige wat je er mee kan, is je kwaad maken en zelfs dat helpt niets...
Dat 'hard slaan' is echt geen must, maar is een beetje branie/bravoure wat sommige spelers hebben. Ik zie jullie al op tafel rammen...quote:
Okay, ik snap het. Maar dat wat Rutte nu zegt, is dus niet zo. Er is wel degelijk uit het potje van Defensie betaald.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:33 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Het Defensiebudget van Defensie is berekend op een vredessituatie (lees: geen missies). Het kabinet heeft nooit uitbreiding van het budget toegestaan. Als er missies komen moet er dus of een extra potje zij of Defensie moet uitholen om het te kunnen betalen. Rutte claimt nu dat alles uit extra potjes is betaald.
Hard slaan, is idd een beetje overdreven.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat 'hard slaan' is echt geen must, maar is een beetje branie/bravoure wat sommige spelers hebben. Ik zie jullie al op tafel rammen...
75% kwam uit Defensie zelf. 25% uit OSW.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:35 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Okay, ik snap het. Maar dat wat Rutte nu zegt, is dus niet zo. Er is wel degelijk uit het potje van Defensie betaald.
Dus het overgrote deel.. en daar moeten ze dan nu voor boeten!quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:36 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
75% kwam uit Defensie zelf. 25% uit OSW.
Ja, Defensie wordt gestraft voor het uitvoeren van de opgelegde missies.quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:37 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dus het overgrote deel.. en daar moeten ze dan nu voor boeten!
quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ruft me ook altijd leeg als het spannend wordt tijdens het kaarten...
Belachelijk!!quote:Op vrijdag 8 april 2011 16:39 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja, Defensie wordt gestraft voor het uitvoeren van de opgelegde missies.
quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:25 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nav persconferentie? of Nav gesprek met de commandant?
Persconferentie. Eindhoven gaat civiel worden. En gezien de ancienniteit van al mijn collega's en het aantal functies op mijn vakgebied wat overblijft.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:25 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Nav persconferentie? of Nav gesprek met de commandant?
Damn Cobra.....quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:28 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Persconferentie. Eindhoven gaat civiel worden. En gezien de ancienniteit van al mijn collega's en het aantal functies op mijn vakgebied wat overblijft.
quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:28 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Persconferentie. Eindhoven gaat civiel worden. En gezien de ancienniteit van al mijn collega's en het aantal functies op mijn vakgebied wat overblijft.
Jeetje, dat is zwaar kut zeg!! Watnik eigenlijk ook heel erg vind, is dat de medewerkers niet eerst ingelicht zijn en het zelf uit het nieuws moeten halen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:28 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
gefeliciteerd, goed bezig, heb je wel meteen een kras of deuk gemaakt?quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:37 schreef Etcetera het volgende:
C4![]()
![]()
Wtf! Ik hoop écht voor je dat dit niet zomaar even erdoor wordt gejast
Van mijn kant wat positiever nieuwsEn niet over kaarten
Ik heb a) zo goed als zeker een werkervaringsplek. Mag zoals het er nu naar uitziet zelfs kiezen waar ik heen wil
En b) kleren én schoenen voor de bruiloft van m'n zus![]()
En c) m'n vader is van z'n geloof gevallen en heeft me EIN-DE-LIJK laten rijden in zijn auto. Het heeft maar een jaar of 6, 7 gekost
Binnen nu en een jaar.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:33 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
![]()
![]()
Is er ook aangegeven op welke termijn dit moet gebeuren?
quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:37 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb a) zo goed als zeker een werkervaringsplek. Mag zoals het er nu naar uitziet zelfs kiezen waar ik heen wil
En b) kleren én schoenen voor de bruiloft van m'n zus![]()
En c) m'n vader is van z'n geloof gevallen en heeft me EIN-DE-LIJK laten rijden in zijn auto. Het heeft maar een jaar of 6, 7 gekost
Nope, rijden ging zelfs superquote:Op vrijdag 8 april 2011 17:38 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
gefeliciteerd, goed bezig, heb je wel meteen een kras of deuk gemaakt?
Ok, eerst maar een officieel bericht afwachten natuurlijk, maar wat klote zeg....quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |