In principe, zonder extra risicorente, was in 2010 de hypotheekrente lager dan in 2005.quote:Op donderdag 7 april 2011 22:48 schreef poemojn het volgende:
Dit grafiekje geeft ook hogere tarieven aan:
[ afbeelding ]
Tuurlijk ik zuig het uit mijn duim.quote:Op donderdag 7 april 2011 22:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik heb iets meer vertrouwen in de cijfers die uit de grafiek blijken. Wellicht was jij een uitzondering, dat kan, maar je argument dat na de 13% in de jaren '80 na enkele jaren dat nog maar 5% was houdt daarmee geen stand.
Nee. De term 'begrijpend lezen' zou je wel uit je duim zuigen.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:00 schreef Piet_Piraat het volgende:
Tuurlijk ik zuig het uit mijn duim.
De huizenmarkt lag compleet op zijn gat in de jaren 80.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee. De term 'begrijpend lezen' zou je wel uit je duim zuigen.
Ik zeg juist dat in JOUW situatie je wellicht gelijk hebt, maar dat het in zijn algemeenheid (waar het om gaat) NIET zo was.
Gewoon negeren dat figuur...quote:Op donderdag 7 april 2011 23:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De huizenmarkt lag compleet op zijn gat in de jaren 80.
In 87 kon je flink onderhandelen bij de bank over de rente + nog korting via werkgever.![]()
Kortom de werkelijke rentes lagen lager dan de officiele cijfers.
Ik. En tevens uit 2009. Oh ja, ook uit 2010. En nu weer 2011?quote:Op donderdag 7 april 2011 23:08 schreef Censuur-152 het volgende:
Wie dacht er dat dit een verwachting uit 2008 was?
Je begrijpt dat die grafiek de gemiddelden weergeeft? Toch? Dat jij eronder zat zegt niets.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
Kortom de werkelijke rentes lagen lager dan de officiele cijfers.
Kun jij je niet beter bezig houden met je weblogje? De CD neemt daar ernstige vormen aan...quote:
Ik begrijp het prima, iedereen met goede vaste baan en inkomen zat eronder in die tijd.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je begrijpt dat die grafiek de gemiddelden weergeeft? Toch? Dat jij eronder zat zegt niets.
Ja. En iedereen met wat minder zat wellicht op 8%. Exact wat ik bedoel. Daarbuiten heb je ook nog allerlei verschillende hypotheekverstrekkers. Kijk even hier naar het verschil tussen de laagste en hoogste rente voor 20 jaar rentevast anno 2011:quote:Op donderdag 7 april 2011 23:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik begrijp het prima, iedereen met goede vaste baan en inkomen zat eronder in die tijd.
Klopt helemaal wat je zegt en wanneer weinig hypotheken afgesloten worden heb je een goede onderhandelingspositie bij de bank met eigen geld en goede vaste baan.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja. En iedereen met wat minder zat wellicht op 8%. Exact wat ik bedoel. Daarbuiten heb je ook nog allerlei verschillende hypotheekverstrekkers. Kijk even hier naar het verschil tussen de laagste en hoogste rente voor 20 jaar rentevast anno 2011:
http://www.hypotheekrente.nl/rente/14/20_jaar_rentevast.html#ov
en dat is dan nog bij een relatief lage rente. Als de rente stijgt worden die verschillen alleen maar groter.
Mijn eerste huis is ook redelijk gestegen (70% van 1995 tot 2002 ). Daarna gehuurd. (In verband met samenwonen in haar huis) Maar dat is gewoon k*t. Je kunt niets veranderen als je dat wilt. Daarna in 2005 gekocht, heel veel verbouwt, en ik zit nu voor de komende 19,5 jaar voor 501,- netto in een riante 5 kamer hoekwoning met garage in een nette buurt waar de mensen nog interesse hebben in elkaar en een handje meehelpen. Nou het zal mijn tijd wel duren.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
De huizenmarkt is ook kwestie van domweg geluk hebben.
Eerste huis in 10 jaar ruim verdubbeld, even gehuurd en vermogen op de beurs laten werken.
2e huis weer verdubbeld in 10 jaar.
Klopt. Alle seinen staan op rood en de richting van de beweging is duidelijk omlaag.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Tsja ik vind jou ook nogal eenzijdig maar goed dat schijnt zo te horen in dit topic.
Je hebt dus ook de tijd redelijk meegehad.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mijn eerste huis is ook redelijk gestegen (70% van 1995 tot 2002 ). Daarna gehuurd. (In verband met samenwonen in haar huis) Maar dat is gewoon k*t. Je kunt niets veranderen als je dat wilt. Daarna in 2005 gekocht, heel veel verbouwt, en ik zit nu voor de komende 19,5 jaar voor 501,- netto in een riante 5 kamer hoekwoning met garage in een nette buurt waar de mensen nog interesse hebben in elkaar en een handje meehelpen. Nou het zal mijn tijd wel duren.
Ik ben in de war, gaat dit over je IQ, je EQ, of beide?quote:Op donderdag 7 april 2011 23:46 schreef Censuur-152 het volgende:
Klopt. De richting van de beweging is duidelijk omlaag.
Er is maar 1 richting mogelijk en dat is langzaam omlaag totdat de economie ineens spontaan hard gaat groeien.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik ben in de war, gaat dit over je IQ, je EQ, of beide?
Is dat wel zo? Waren ze vroeger niet gewoon ondergewaardeerd? Heb je het alternatief al eens bekeken? Huur eens een woning in de vrije sector, dan wordt je genomen tot en met. Dat begint voor een beetje eengezinswoning op 750,-, maar gangbaarder is 1100,- per maand. En 1600,- doet ook mee. Daar kun je makkelijk iets voor kopen. Mits de banken meewerken natuurlijkquote:Op donderdag 7 april 2011 23:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
Je hebt dus ook de tijd redelijk meegehad.![]()
Als ik kijk naar hoeveel geld ik op 2 huizen heb gemaakt in 20 jaar kan ik niets ander concluderen dat er erg veel lucht in de huidige prijzen zit.
Ik probeer juist hem een stimulans omhoog te geven.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
Er is maar 1 richting mogelijk en dat is langzaam omlaag totdat de economie ineens spontaan hard gaat groeien.
Tja... laat maar...quote:Op donderdag 7 april 2011 23:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Er is maar 1 richting mogelijk en dat is langzaam omlaag totdat de economie ineens spontaan hard gaat groeien.
Belofte maakt schuld. Mag ik je daaraan houden?quote:
Ik moet hier iemand uit Breda de groeten van Camiel Eurlings doen.quote:Op donderdag 7 april 2011 23:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Belofte maakt schuld. Mag ik je daaraan houden?
Camiel...quote:Op donderdag 7 april 2011 23:58 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Ik moet hier iemand uit Breda de groeten van Camiel Eurlings doen.
Welterusten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |