Ik dus vandaag zoals elke werkdag op naar school, staat er ineens een rollerbank. Ik ging op me gemak erlangs want mijn brommer loopt niet te hard dus niks aan de hand.
Oom agent begint te zwaaien, ik neem aan dat ik aan de kant moet. Ik pak alvast mijn papieren en overhandig die aan hem, dan zegt die ineens dat ik een boete krijg voor het rijden op een fietspad..
Ik rijd al een jaar lang elke werkdag daarover heen samen met duizenden anderen mensen, niemand die ergens vanaf wist.. Maargoed. Ik zit fout en accepteer de boete.
Dan vraagt de beste man om mijn adres, ( sinds afgelopen jaar zijn alle postcodes in onze buurt veranderd en zijn wij nu Nijmegen wat vroeger Oosterhout. Gem Nijmegen was. )
Ik vertel hem netjes mijn gegevens en hij typt dat in, maar de postcode klopt niet zegt die, hij zegt ook : Ik geef je nog 1 kans, als je nu niet je juiste adres opgeeft ga je mee naar het bureau.
Waarop ik antwoordde dat mijn adres gewoon klopt, waar heeft u het over? Na een paar pogingen kwam er nog steeds niks en ik vertel oom agent om mijn oude postcode is uit te proberen..
Dat doet hij en die vind zijn computertje wel, ik vertel oom agent nog duidelijk dat wij nooit meer post krijgen met de oude postcode... Dat interesseerde hem niet echt volgens mij want hij print gewoon de bon uit...
Dus nu heb ik een boete van 70 euro die niet op mijn adres staat, straat en huisnummer klopt wel maar postcode niet.
Ik kwam er ook achter dat er een spelfout zit in mijn voornaam.
Is de boete nu ongeldig? Omdat er een fout zit in mijn voornaam en postcode niet klopt? En waarschijnlijk krijg ik de boete niet binnen en deze zal waarschijnlijk steeds verhoogd worden zonder dat ik er iets van weet.
BVD