abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95623852
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 april 2011 16:51 schreef Tamashii het volgende:
Inderdaad, en aan hypocriete onzin heb ik al een hekel. Maar dit is niet alleen hypocriet, maar we spreken over twee klasgenoten die van hem dus naar de hel mag gaan.

Natuurlijk is dit een extreem voorbeeld, nouja extreem extreem, we kennen ze extremer. Maar dit komt ZO vaak voor. Een andere jongen deed bijvoorbeeld niet mee aan bepaalde gewone leuke spelletjes omdat dat niet mocht van zijn geloof. Hiermee verpestte hij de groepssfeer, want hij maakte er een drama van...
Dat soort zaken kun je ook gewoon accepteren, natuurlijk (los van enig dramaschopperij). Jehova's getuigen mogen geen verjaardagen vieren, moslims mogen geen alcohol drinken en Joden mogen geen treife voedsel eten. De reden zal je ontgaan (ik kan sommige dingen ook moeilijk begrijpen), maar een persoon met een bepaald geloof hoeft zich natuurlijk niet altijd aan de hele groep aan te passen.
  zondag 17 april 2011 @ 16:09:42 #227
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_95624618
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 13:33 schreef picardmike het volgende:
Ach homo's sterven vanzelf uit op het moment dat hetero's de essentie van liefde steeds meer gaan herkennen. De connectie die er niet is tussen hetero's geeft bestaansrecht aan homo's. Sommige homo's kennen echte liefde beter dan hetero's en dat is een natuurlijk middel om de aantrekkingskracht tussen hetero's te versterken.
I giggled like a girl.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Redactie Sport zondag 17 april 2011 @ 21:30:05 #228
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_95641159
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 13:33 schreef picardmike het volgende:
Ach homo's sterven vanzelf uit op het moment dat hetero's de essentie van liefde steeds meer gaan herkennen. De connectie die er niet is tussen hetero's geeft bestaansrecht aan homo's. Sommige homo's kennen echte liefde beter dan hetero's en dat is een natuurlijk middel om de aantrekkingskracht tussen hetero's te versterken.
Hahaha, deze post is nog de mooiste van de hele reeks. _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_95641436
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2011 21:30 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Hahaha, deze post is nog de mooiste van de hele reeks. _O-
:{
UITGESCHREVEN
pi_95641853
Ik snap de post niet, moet ik eerlijk zeggen.
pi_95641923
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2011 21:40 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik snap de post niet, moet ik eerlijk zeggen.
Jezus :|W -O-
UITGESCHREVEN
pi_95645393
Ik vind homofilie niet verkeerd, en vind tevens dat homo's kinderen moeten kunnen krijgen/adopteren.

Neemt niet weg dat ik het onsmakelijk blijf vinden om twee zoenende mannen te zien. Aangezien ik niet op mannen val is dat een puur gevoelsmatige reactie waar ik niets aan kan veranderen. Misschien kan dat door sommigen worden opgevat als homofobie maar dat is het totaal niet. Het heeft meer te maken met in het openbaar tonen van affectie dan met seksuele geaardheid. Wat betreft dat laatste is iedereen vrij in mijn ogen, mits het de gangbare normen niet overschrijdt in de openbare ruimte. Dat geldt net zo veel voor hetero's uiteraard.

Evenementen als de gayparade dragen in mijn ogen alleen maar bij aan de 'speciale' status van homo's. Ik begrijp dat de vrijheid om openlijk homo te zijn relatief nieuw is (en Nederland een van de weinige plekken met die vrijheid is) maar dat hoeft niet perse op zo'n manier gevierd te worden. Je bent homo, prima, maar je hebt niet meer rechten dan een hetero omdat homofilie vroeger sterk werd afgekeurd. Wees bovendien voorzichtig met verwachtingen, je kan niet verwachten dat men van de ene op de andere dag iets zal accepteren wat men lange tijd heeft afgekeurd. Dat soort zaken hebben tijd nodig.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_95645626
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 22:33 schreef waht het volgende:
Ik vind homofilie niet verkeerd, en vind tevens dat homo's kinderen moeten kunnen krijgen/adopteren.

Neemt niet weg dat ik het onsmakelijk blijf vinden om twee zoenende mannen te zien. Aangezien ik niet op mannen val is dat een puur gevoelsmatige reactie waar ik niets aan kan veranderen. Misschien kan dat door sommigen worden opgevat als homofobie maar dat is het totaal niet. Het heeft meer te maken met in het openbaar tonen van affectie dan met seksuele geaardheid. Wat betreft dat laatste is iedereen vrij in mijn ogen, mits het de gangbare normen niet overschrijdt in de openbare ruimte. Dat geldt net zo veel voor hetero's uiteraard.

Evenementen als de gayparade dragen in mijn ogen alleen maar bij aan de 'speciale' status van homo's. Ik begrijp dat de vrijheid om openlijk homo te zijn relatief nieuw is (en Nederland een van de weinige plekken met die vrijheid is) maar dat hoeft niet perse op zo'n manier gevierd te worden. Je bent homo, prima, maar je hebt niet meer rechten dan een hetero omdat homofilie vroeger sterk werd afgekeurd. Wees bovendien voorzichtig met verwachtingen, je kan niet verwachten dat men van de ene op de andere dag iets zal accepteren wat men lange tijd heeft afgekeurd. Dat soort zaken hebben tijd nodig.
Nou ik vind de gay-parade daadwerkelijk ook echt gezellig en leuk, op een platonische manier.
UITGESCHREVEN
pi_95646348
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 22:36 schreef picardmike het volgende:

[..]

Nou ik vind de gay-parade daadwerkelijk ook echt gezellig en leuk, op een platonische manier.
Das mooi, maar een normale vrijdagavond in een Nederlands' uitgaansgelegenheden is dat ook (over het algemeen :P). Homo's zijn normale mensen, kunnen die alleen plezier hebben in een parade waar ze zichzelf etaleren?
  zondag 17 april 2011 @ 22:51:41 #235
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_95646586
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 22:47 schreef waht het volgende:

[..]

Das mooi, maar een normale vrijdagavond in een Nederlands' uitgaansgelegenheden is dat ook (over het algemeen :P). Homo's zijn normale mensen, kunnen die alleen plezier hebben in een parade waar ze zichzelf etaleren?
Het is lekker om een keer in de meerderheid te zijn. Om in het openbaar een feestje te kunnen bouwen. Om de "homo's zijn okee zolang ik het maar niet hoef te zien"-hetero's onder de neus te wrijven dat we er zijn, of je het er nou mee eens bent of niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_95646614
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 22:47 schreef waht het volgende:

[..]

Tja maar dat heb je met homo's die hebben de neiging om dingen er door te drukken. Iets waar afroamerikanen hele strijden voor gevoerd hebben. Maken homo's een soort vrijheidsparadie op. Tja het zet mij eerlijk gezegd wel aan het denken wat nou de werkelijke oorsprong van de homo precies is. Een verzinsel of echt een behoefte of misschien een beetje van beide?
UITGESCHREVEN
pi_95647837
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 22:51 schreef wonderer het volgende:

[..]

Het is lekker om een keer in de meerderheid te zijn. Om in het openbaar een feestje te kunnen bouwen. Om de "homo's zijn okee zolang ik het maar niet hoef te zien"-hetero's onder de neus te wrijven dat we er zijn, of je het er nou mee eens bent of niet.
Dat vind ik dus jammer.
  Redactie Sport zondag 17 april 2011 @ 23:15:20 #238
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_95647947
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 22:52 schreef picardmike het volgende:

[..]

Tja maar dat heb je met homo's die hebben de neiging om dingen er door te drukken. Iets waar afroamerikanen hele strijden voor gevoerd hebben. Maken homo's een soort vrijheidsparadie op. Tja het zet mij eerlijk gezegd wel aan het denken wat nou de werkelijke oorsprong van de homo precies is. Een verzinsel of echt een behoefte of misschien een beetje van beide?
Een verzinsel? Haha, die is nog grappiger. _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_95648051
quote:
13s.gif Op zondag 17 april 2011 23:15 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Een verzinsel? Haha, die is nog grappiger. _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja sorry hoor lees deel 1 daar ben ik het dus niet mee eens, onderzoek gesteund door de homo lobby. Laat je nou niet omlullen door dit soort propaganda die het zelfbelang dient. Wees kritisch.
UITGESCHREVEN
  zondag 17 april 2011 @ 23:18:28 #240
71919 wonderer
pi_95648116
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 23:13 schreef waht het volgende:

[..]

Dat vind ik dus jammer.
Ik niet. De hele wereld zit vol met hetero's die hun seksualiteit uitdragen en dat merkt niemand meer, behalve de niet-hetero's. Als een beleefd tikje op de schouder niet meer werkt, moet er naar de mokerhamers gegrepen worden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  Redactie Sport zondag 17 april 2011 @ 23:27:14 #241
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_95648608
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 23:17 schreef picardmike het volgende:

[..]

Ja sorry hoor lees deel 1 daar ben ik het dus niet mee eens, onderzoek gesteund door de homo lobby. Laat je nou niet omlullen door dit soort propaganda die het zelfbelang dient. Wees kritisch.
Door wie moet ik me laten omlullen? Door mezelf? :{
pi_95649376
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 23:18 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik niet. De hele wereld zit vol met hetero's die hun seksualiteit uitdragen en dat merkt niemand meer, behalve de niet-hetero's. Als een beleefd tikje op de schouder niet meer werkt, moet er naar de mokerhamers gegrepen worden.
Wat werkt er niet dan? Volgens mij hebben homo's hier evenveel rechten als niet-homo's. Streng gelovigen zul je niet overtuigen met een gayparade, en waarom zou je willen? Hetzelfde met die onaangepaste niet-westerse jongeren. Die veranderen op geen enkele manier in gedrag door een gayparade.
  zondag 17 april 2011 @ 23:59:40 #243
71919 wonderer
pi_95650257
Een eerlijke, zichtbare plek in de maatschappij.
pi_95650428
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 22:33 schreef waht het volgende:

Want het vieren van de gaypride is een uiting van het hebben van meer rechten dan hetero's? Of hoe moet ik dit opvatten?
pi_95651336
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 00:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Want het vieren van de gaypride is een uiting van het hebben van meer rechten dan hetero's? Of hoe moet ik dit opvatten?
Nee ik bedoelde dat homo's zich door die gayparade een speciale status aanmeten. Dat is nogal contraproductief als je als homo niet anders benaderd wilt worden. Niet alle homo's nemen deel aan de gayparade, ze hebben echter wel allemaal te maken met het imago dat daaruit voortkomt. En als de gayparade puur bedoeld is om te provoceren is dat erg droevig.
  maandag 18 april 2011 @ 00:43:17 #246
71919 wonderer
pi_95651575
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 00:33 schreef waht het volgende:

[..]

Nee ik bedoelde dat homo's zich door die gayparade een speciale status aanmeten. Dat is nogal contraproductief als je als homo niet anders benaderd wilt worden. Niet alle homo's nemen deel aan de gayparade, ze hebben echter wel allemaal te maken met het imago dat daaruit voortkomt. En als de gayparade puur bedoeld is om te provoceren is dat erg droevig.
Ja, net als voetbalfans met hun feestjes :r Die willen allemaal anders behandeld worden, alleen maar omdat de fan zijn van een of ander stom voetbalclubje. Idioot gewoon! En alle mensen die van voetbal houden worden aangekeken op het gedrag van die hooligans, ook nog. Meteen stoppen, die inhuldigingen op de dam!
pi_95655856
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 23:13 schreef waht het volgende:

[..]

Dat vind ik dus jammer.
Hetero's wrijven ons toch net zo goed elke dag in dat hun er zijn? Het is fijn voor homo's ( al ben ik er nooit geweest, en ook niet van plan ) dat ze een plek hebben waar zij een keer in de meerderheid zijn.

Ik snap het gewoon niet. U hebt geen probleem met homo's behalve dan die gay parade en zoenende mannen? Sorry hoor, maar dat komt gewoon raar over. Als je homo's echt oke vind zou je het geen probleem moeten vinden ; want dan kom je een beetje over als iemand die roept dat ze homo-tolerant zijn maar het niet wilt zien. Terwijl als hetero's elkaar zoenen als afscheid of iets dergelijks je het geen probleem vind. Ik zeg niet dat u zo in elkaar zit, maar zo komt t wel een beetje over eerlijk gezegd.
pi_95655938
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 09:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

Ik snap het gewoon niet. U hebt geen probleem met homo's behalve dan die gay parade en zoenende mannen? Sorry hoor, maar dat komt gewoon raar over. Als je homo's echt oke vind zou je het geen probleem moeten vinden.
Hoeft niet. Ik vind het soms ook wat doorgeschoten en overdreven, en ik heb homoseksuele vrienden die dat ook vinden.
pi_95656074
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 09:24 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Hoeft niet. Ik vind het soms ook wat doorgeschoten en overdreven, en ik heb homoseksuele vrienden die dat ook vinden.
Sorry hoor, maar mensen die het wel oke vinden om hetero's elkaar te zien zoenen bij wijze van ; maar het 'vies' of 'raar' vinden als homo's doen en vinden dat ze het maar binnenshuis moeten doen...dan accepteer je homo's niet. Dan ben je zon iemand die roept dat hij ze geaccepteerd maar zolang je er maar geen getuige van bent terwijl het geen probleem is als je getuige bent van 2 hetero's. Dat is gewoon krom.

Qua gay parade...ik snap dat sommige homo's het fijn vinden om die te hebben, en snap ook niet wat hetero's daartegen kunnen hebben. We doen er toch niemand kwaad mee? We roepen toch niet dat de hetero's mee moeten doen? Je kan er voor kiezen om er voorbij te lopen als je het niet wilt zien of naar een andere zender zappen ; dat is in ieders recht ; maar homo's klagen ook niet om duidelijke hetero feestjes die elke week wel plaatsvinden.
pi_95656205
Ik had het over die gay-parade inderdaad. Zoenende homo's kan me verder niet zoveel boeien; persoonlijk hoeven mensen van mij überhaupt niet overdreven staan zoenen op straat, homo of hetero.

quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 09:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

Qua gay parade...ik snap dat sommige homo's het fijn vinden om die te hebben, en snap ook niet wat hetero's daartegen kunnen hebben.
Het is niet "iets op tegen hebben"; ik gun iedereen zijn feestje. Ik vind het alleen soms wat geforceerd, en zoals ik zei: ik heb homoseksuele vrienden die dat ook vinden en er niks mee hebben.

quote:
maar homo's klagen ook niet om duidelijke hetero feestjes die elke week wel plaatsvinden
"Heterofeestjes"? Ik kan me zo gauw niet een jaarlijks Straight Parade herinneren waarin hetero's op bootjes door de grachten van Amsterdam gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')