mrien, stoeltje verkopen en een yepp halen? Dat is een vijfpuntsriempje.
O en voor andere mama's met een Bloom en een Yepp achterzitje: het fietst niet fijn met achterzitje direct op de bagagedrager. Het zitje zit dan te dicht op je zadel waardoor je de gesp van de gordels voelt in je billen en (belangrijker) mijn kind ging klagen over knietjes die tegen mijn benen aankomen.
Yepp erkent de problemen en er zijn twee oplossingen mogelijk:
• Stoeltje van Yepp met zadelbuisbevestiging (al zei mijn fietsenmaker dat dat niet zou kunnen, maar goed)
• de Easyfitdrager gebruiken. Die monteer je dan op je eigen bagagedrager en dan daarbovenop de stoel. De drager kan je iets naar achteren monteren en daardoor los je het probleem op.
Wil je de combinatie maken achterstoel + tassen dan zou ik voor de laatste optie gaan en de xl drager kopen. Je kan dan je fietstas monteren op je gewone bagagedrager, daar de easyfitdrager overheen, klaar. Op die manier hoeft de tas niet achter de stoel en geloof me, dat is een stuk stabieler. Iets met: door schade en schande wordt men wijs
* mefke79 heeft laatst met haar kin haar achteroverkiepende fiets tegengehouden

Ik had dus eerst een bagagedragerverlenger achter de fietsstoel en daar hingen mijn tassen aan. Op zich werkte dat prima, totdat ik zonder kind in voorstoel maar met kind in achterstoel boodschappen ging doen. Er ging redelijk wat in mijn tassen, Driekus achterop, fiets stond op de standaard, geen probleem.
Totdat ik em van de standaard haalde, hup daar vloog het voorwiel omhoog. Stond ik daar te balanceren. Dat wiel moest omlaag want anders ging Driekus op de grond. Uiteindelijk mijn kin op het stuur weten te leggen en daarmee het wiel omlaag gedrukt. Oke, blauwe kin, maar kind niet op de grond. Daarna heel voorzichtig op het zadel gekropen (had de fiets al tussen mijn benen gelukkig, anders was dat nooit gelukt) en naar huis gefietst. Thuis heeft mijn man eerst Driekus eraf gehaald en toen ging het prima.
We hebben het trucje nu proberen te herhalen door weer Driekus* achterop te zetten, flink wat gewicht in de tassen te doen, maar de gewichtsverdeling is nu stukken beter en de fiets kiept niet meer.
* kleine disclaimer: man stond achter mij, die zou em meteen opgevangen hebben